Guest JHA

Onpahan sumua

10 viestiä aiheessa

siis EFHK:n lähellä juuri nyt (0:15). En muista nähneeni vastaavaa ihan vähään aikaan. Mitenköhän vaikuttaa lentoliikenteeseen...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä näytä vaikuttavan ainakaan aikataulujen perusteella. Sitä paitsi mitenkäs se edes voisi haitata, kun kerran on ILS:t joka kiitotiellä (33:sta lukuunottmatta). Rullauksista en sitten tiedä että mahtaako haitata miten paljon. Eikä siellä EFHK:lla tähän aikaan juurikaan liikennettäkään ole..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EFHK 092120Z 23004KT 0700 R04R/0800V1400U R15/0800V1300U R22L/0800V1300U R04L/0700N FG VV002 02/02 Q1009 TEMPO 0300 VV001= Siinä METAR jos jotain kiinnostaa :P

 

Soitin äsken hesan atikseen, 22L käytössä laskuun (ilmeisesti CAT II) Jos nyt tämäkään info ketään kiinnostaa. Puhun lämpimikseni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyselisin vain että mitä tuo CAT II tarkoittaa?

Kategorian II:n ILS, käytännössä pienemmän minimit ja tiukempi redundanssi asioissa kuin CAT I:ssä joka on oletuksena käytössä. Tarkempaa infoa saat kun käytät hakutoimintoaa, tässä on turistu urakalla aiemmin jo. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä tämä nyt näytä niin pahalta. Ainakin Tammiston suunnalla näkyy monta sataa metriä.

 

Niinpä... Onpa semmoinenkin ilmiö nähty että 33 kynnyksellä paistaa aurinko ja 22L on sumun peitossa. Sehän ymmärtääkseni riittää, että jossain päin kenttäaluetta mittarit osoittavat huonoa näkyvyyttä ja asia on pihvi.

 

LVP:n (Low Visibility Procedures) vallitessa ei ainakaan Pikku-Saabit tahdo oikein tulla laskuun. Puuttuu mokomista CAT II varustus.

 

Henkka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LVP:n (Low Visibility Procedures) vallitessa ei ainakaan Pikku-Saabit tahdo oikein tulla laskuun. Puuttuu mokomista CAT II varustus.

Henkka

 

Ainakin FA:n entisissä OH-FAE ja OH-FAF on kyllä CAT II varustus, mutta nykyinen operaattori ei liene katsonut tarpeelliseksi käyttää, eli satsata miehistöjen koulutukseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aamulla Malmilla oli sinnikäs 500 ft:n broken. Katosi puoleen päivään mennessä jonnekin alkuhämärään, mutta silti Copterline joutui lentämään "oikealle" kentälle Tallinnassa ja sadan jalan keli vallitsi Hernesaaressakin.

 

Ystävällinen Malmin lennonjohto kertoi tilanteesta ja käytiinkin kaupungin sijasta pyrähtämässä Porvoossa. Oli merellä tosi suttuista, huh.

 

...on muuten Porvoonjoki auki, joten kesä on tulossa... :)

 

P.S. Tunnustaako joku olleensa jalustan kanssa kuvaamassa EFHF:n RWY36:lle laskevia koneita? Sellaisen henkilön havaitsin 20 asteen laippoja vetäessäni... Olisi nimittäin kiva nähdä kuvasaalista. Ja kone oli OH-CAV.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään