Jani Nissi

Spottauspaikat! -Tietoja kaivataan

70 viestiä aiheessa

Onko ideoita mitä karttapohjaa käyttäisi? Parista karttapalvelusta olen kysynyt ja lähinnä ovat myymässä niitä vain.

Kuvakaappaus simusta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vantaan kaupungin sivuilla on myös karttapohjia, tosin hiukan hankalassa muodossa. Käyttöoikeuksista en osaa sanoa.

Voisiko muuten noihin pysyvän aiheen karttoihin merkitä myös kiitoratojen nimet? Nyt jos kuva ei satu olemaan pohjois-eteläsuunnassa, täytyy kiitoratojen nimiä hiukan arvuutella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvakaappaus simusta?

Onkos se teilläkin tämän näköinen vai onko mulla joku ketuillaan?

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Periaatteessa minäkin voisin avustaa joidenkin kenttien osalta kun olen nyt kaikilla lentoasemilla käynyt nuo spottauspaikat katsastamassa Virtual Wings -lehden lentoasemaesittelyjen merkeissä. Valitettavasti aika ei oikein riitä siihen, että alkaisin useammista kentistä noita vääntämään, mutta pitää katsoa jääkö miten paljon infoa puuttumaan.

Virtual Wings -lehden hakemiston kautta löytyy kaikkien kenttien esittelyt, joissa puolestaan kerrotaan myös noista spottauspaikoista. Osittain saattaa kyllä olla jo vanhaakin tietoa.

http://vfinn.fsnordic.net

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosiaan Pekka, tuolla näyttää olevan aika hyvin materiaalia kasassa. Olisiko jokin tietty kenttä jota haluaisit ohjeen tehdä?

Ja kysymys: Mitäköhän kenttiä ja kenelläkin olisi nyt työn alla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosiaan Pekka, tuolla näyttää olevan aika hyvin materiaalia kasassa. Olisiko jokin tietty kenttä jota haluaisit ohjeen tehdä?

Hmm..jos sopii niin antaa mielummin aluksi noiden kenttien lähellä asuvien ihmisten tehdä jutut kotikentistään. Sitten voin katsoa jääkö sinne jotain puuttumaan ja tehdä niistä. Esim. oletan vähän, että jostain Enontekiöstä löytyy aika vähän tekijöitä...myöskään Savonlinnasta en muista juurikaan nähneeni täällä juttua.

Mutta näin aluksi voin kyllä luvata tekeväni Jyväskylän lentoaseman jutun jos se ei kenelläkään ole vielä työn alla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta, eli jos Pekka sinä otat näillä puheilla tuon Jyväskylän hautumaan niin kyllä tämä tästä lähtee liikkeelle. Kukaan ei ole ilmoittanut tekevänsä sitä.

Tosiaan paikallisten on helpompi tehdä ohjeita omista kotikentistään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisiko joku lähettää mulle FS:n kuvakaappauksen EFKUsta? Siis sellainen top-down kuva jossa näkyy kenttä ja lähestymisvalot tuota spottauspaikat-juttua varten. Ei ole itsellä FS juuri nyt asennettuna, ja olen liian laiska tekemään sitä ruljanssia nyt... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Copyright merkit jättäisin itse esittely kuvista kyllä pois..

Hmm..viittaatkohan tuohon Jyväskylän esittelykuvaan. Minä laitoin siihen Koskisen Harrin nimen kun lainasin Harrin luvalla hänen valokuvaansa tuohon pohjaksi. Ihan vaan siksi laitoin, että ei tule kenellekään mieleen, että Harrin kuva on napattu jostain "salaa".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä samassa ketjussa voisi varmaan kysyä, että missä on Oulun parhaat spottauspaikat?

Tervehdys!

Ehdottomasti paras paikka on rwy 30 päässä ja sen lähellä jossa saa hyviä nose-kuvia. Sitten on erillaisia hyviä paikkoja ympäri kenttää.

Olli Vainion tekemä ja ylläpitämä EFOU Bogaussivu antaa lisätietoa http://efouspotting.kapsi.fi/index.php

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys!

Ehdottomasti paras paikka on rwy 30 päässä ja sen lähellä jossa saa hyviä nose-kuvia. Sitten on erillaisia hyviä paikkoja ympäri kenttää.

Olli Vainion tekemä ja ylläpitämä EFOU Bogaussivu antaa lisätietoa http://efouspotting.kapsi.fi/index.php

Juu, se paikka olis tarkoitus siis katsastaa joskus. Itse olen terminaalin oikealta ja vasemmalta puolelta kuvia ottanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enontekiö lisätty kantaan. Onko jollakin mielenkiintoa EFHK:n työstämiseen? Ja kukakohan olisi kiinnostunut tekemään ohjeen Malmin kentästä.

Voisiko joku lähettää mulle FS:n kuvakaappauksen EFKUsta? Siis sellainen top-down kuva jossa näkyy kenttä ja lähestymisvalot tuota spottauspaikat-juttua varten.

Mahtoikohan joku jo Terolle lähettää kuvankaappausta? Itse olen läppärin päässä joten en pääse nyt koneeseen käsiksi jossa on simu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valehtelevatko silmäni, vai lukeeko tuossa Enontekiön kartassa ulosmenotien varressa "Kokkola ja Pietarsaari"? Miksi Enontekiöstä pitäisi päästä Kokkolaan? Vai olenko sokea?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valehtelevatko silmäni, vai lukeeko tuossa Enontekiön kartassa ulosmenotien varressa "Kokkola ja Pietarsaari"? Miksi Enontekiöstä pitäisi päästä Kokkolaan? Vai olenko sokea?

Johtunee siitä, että kuvassa on Kokkolan kentän kartta.. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä havainto. Itsellä karttatiedostot oli nimetty itselläni huonosti eli kyseessä oli oma huolimattomuusvirhe, pahoitteluni. Nyt asia on korjattu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Johtunee siitä, että kuvassa on Kokkolan kentän kartta.. :D

Ja nyt on Kokkolakin lisätty kun karttakin oli jo valmiina :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun ei pystynyt tuohon toiseen spottaus threadiin kirjottamaan niin korjaan hieman tuota Kemi-Tornion selostusta.Eli

Tässä ei ole enää pusikkoa vaan siinä on nykyään jonkinlainen kaatopaikka jonka takia pusikkoja ei ole.Muuten tuo kuva näyttäisi aika samalta kun nyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun ei pystynyt tuohon toiseen spottaus threadiin kirjottamaan niin korjaan hieman tuota Kemi-Tornion selostusta.Eli

Tässä ei ole enää pusikkoa vaan siinä on nykyään jonkinlainen kaatopaikka jonka takia pusikkoja ei ole.Muuten tuo kuva näyttäisi aika samalta kun nyt.

Hyvä tieto, kuva ollee parisen vuotta vanha joten ei muuta kuin uutta kuvaa vaan minulle vaan vastaavasta paikasta niin päivitän sen samantien...

lisäys:aika vähän on muutenkin tullut materiaalia, mulle voi lähettää, tässä on nyt käytettävissäni poikkeuksellisen sopivasti aikaa tähän hommaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä tieto, kuva ollee parisen vuotta vanha joten ei muuta kuin uutta kuvaa vaan minulle vaan vastaavasta paikasta niin päivitän sen samantien...

Jep koitan saada sen tässä lähiaikoina

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katos vaan. Kuvan ottamisesta on tosiaan reilut puolitoista vuotta, joten paljon ehtii siinä ajassa tapahtua. :) Onko nuo rautatiekiskotkin poistettu tuosta paikasta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katos vaan. Kuvan ottamisesta on tosiaan reilut puolitoista vuotta, joten paljon ehtii siinä ajassa tapahtua. :) Onko nuo rautatiekiskotkin poistettu tuosta paikasta?

Ei kyllä ne on vielä tallellaan ainoastaan puita on kaadettu tuosta.

Edit:Muistelisin että tuohon kohtaan olisi tehty jotain muutoksia tasoristeyksestä kentälle päin olevalta alueelta mutta en ole aivan varman koitan tässä joku viikonloppun hieman kuvata tuota kohtaa ja muutakin hyviä spottauspaikkoja.Sanon joitain asioita ulkomuistista kiitoradan 18 lähellä on asuintaloja ja siitä on aika hyvä kuvata kiitorata 18:lle laskeutuvia koneita.Suurin osa koneista laskeutuu kuitenkin 36:lle johtuen siitä että se on Etelään päin eli Helsingistä ym. etelämmästä laskeutuvat koneet yleensä laskeutuu sinne.Epäilisin myös että Kemi-Oulu moottoritieltä olisi hyvä kuvata nimittäin jos en väärin muista niin iltaisin siitä näkee osan PAPI-Valoista siitä kun menee lumihankea pitkin vähän aikaa kävelee siinä niin tulee toinen tie joka vie mielestäni lentokentän terminaalin vastakkaiselle puolelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuon toisen threadin raportteihin voisi lisätä jokaisen kentän puhelin-ATISin numeron mikälin kentällä moinen on, ja monella on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heippa Suomalaiset! :)

Ja jos joku halua tulla Zürichiin kentälle, ole hyvä ja tervetuloa vua!

Kiva jos voisi vaikka sulle sen näyttää.?

Chris

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään