Jani Nissi

Spottauspaikat! -Tietoja kaivataan

70 viestiä aiheessa

Ja jos joku halua tulla Zürichiin kentälle, ole hyvä ja tervetuloa vua!

Täytyypä tuonne joskus tulla. Näyttää mukavilta noi kuvauspaikat.

Mutta ensin pitää käydä katsomassa Sechseläuten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei Jukka!

Mitä sä teet Wettingenissä?

Ei se pitkä matka ois Zürichiin! ;)

Asun ;D

Mä olen työkomennuksella ABB:llä Badenissa. Ja Zürichiin pitäisi tulla joskus käymään. Muutenkin kuin kiireellä junasta lentokoneeseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kellään tietoa, mistä löytyisi Nizzan Cote d`Azurin kentästä tollaista spottaus paikka kartaa. Itse en löytänyt mistään sellaista...mahtaako sellaista edes olla tehtynä. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kellään tietoa, mistä löytyisi Nizzan Cote d`Azurin kentästä tollaista spottaus paikka kartaa. Itse en löytänyt mistään sellaista...mahtaako sellaista edes olla tehtynä. :P

Taitaa heiman huonosti olevan noilla Ranskanpullasivuillakin tietoa, ei liene oikein spotteriystävällinen kenttä, etenkin kun toiselta puolelta on aika mahdotonta löytää sopivaa paikkaa ilman venettä...

http://www.nice.aeroport.fr/acces_stationnement_en/plan/default.asp

Tämmönen tuolla kuitenkin oli:

Plane Spotting at Nice

"Not very helpful (or friendly!) at Terminal One, continue on to T2, where there is a terrace at the end of the pick-up/set-down point outside the terminal. Good views of take-offs and landings can be had from here, and it also affords a great view of the general and Executive aircraft park (plenty of them!) The car park below this terrace also provides close-up views of the action."

Contributor: Dave Graham

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kävin Nizzan kentällä viime vuonna ja löysin vain samat spottausohjeet kuin Petri yllä. Paikan päällä yritin huonolla menestyksellä löytää tuota mainittua spottauspaikkaa, mutta korkeat aidat estivät joka puolella. Omalla kulkuvälineellä ja tikkailla tms. voi olla paremmat menestymisen mahdollisuudet.

Sisältä lähtöaulasta olen sentään saanut tällaisen kuvan.

[ Attachment removed / expired ]

/ Nils

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosiaan nyt näyttää siltä että siitä eräästä jo aiemmin aloitetusta spottailuohjeprojektista ei ole jäänyt muuta tallelle kuin muistot :(

Nyt ollaan saatu valmiiksi vasta muutama kenttä eli työsarkaa riittää. Ei muuta kuin rohkeasti vaan ohjeita työstämään...ja tietoa tähän threadiin kun otat jonkin kentän ohjeen tehtäväksesi....

Perustiedot/kartta johon on merkitty spottailupaikat riittää kyllä, hoidan itse muuten faktat ja ulkoasun kuntoon...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Menee ensi kesälomaan, todennäköisesti heinäkuun loppuun mutta silloin on mahdollista, että kävisin katsastamassa Seinäjoen spottauspaikat, jos vaan joku "veteraani" (muutkin voivat kokea hyödylliseksi) kertoo mitä katsoa/etsiä , siellä kun tuota liikennettä ei paljoa ole, että voisi harjoitella. Ja hommaa kartan/ilmavalokuvan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kunhan pääsykoeluvuiltani ehdin, voisin tehdä EFHK:n 04L laskeutuvat, 22R nousevat (luonnollisesti sama paikka), 22L laskevat ja 04R nousevat (samoin tässä) - ajo-ohjeet ja esimerkkikuvat.

Karttaa vapain käyttöoikeuksin tuskin löydän, mutta jos joku kertoisi mistä löytyisi niin voisin merkata paikat sinne. Joku muu voi sitten vaik tehdä noista muista spottauspaikoista EFHK:lla, itse kun en niitä tiedä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Karttaa vapain käyttöoikeuksin tuskin löydän, mutta jos joku kertoisi mistä löytyisi niin voisin merkata paikat sinne. Joku muu voi sitten vaik tehdä noista muista spottauspaikoista EFHK:lla, itse kun en niitä tiedä.

Sinulla on käsittääkseni FS niin siitä saa aika hyvän pohjan kun katsoo map view:lla.

Tässä esimerkki:

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Malmin kentän spottailuohjeen tekeminen on aloitettu.

Ivalon kentän spottailuohjeita saat, kunhan ehdin sellaisen sepustamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa, tämähän alkaa taas etenemään...ja Kuopion kenttäkin ollee työnalla....EFHK? Anyone? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään