Harri Koskinen

SK984 ylösveto CPH:ssa 9.4.?

5 viestiä aiheessa

Kollegani tuttava oli tulossa Japanista 9.4., kun SAS:n kone oli tehnyt Kööpenhaminassa ylösvedon koneen pyörien jo kosketettua kiitorataa. Sattuisiko joku tietämään enemmän tästä tapauksesta? Ylösveto vielä tuossa vaiheessa ei liene kovin yleistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kollegani tuttava oli tulossa Japanista 9.4., kun SAS:n kone oli tehnyt Kööpenhaminassa ylösvedon koneen pyörien jo kosketettua kiitorataa. Sattuisiko joku tietämään enemmän tästä tapauksesta? Ylösveto vielä tuossa vaiheessa ei liene kovin yleistä.

 

Olisko ollu että lasku on mennyt niin pitkäksi että turvallisuus syistä on vielä vedetty ylös.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse tapauksesta en tiedä mitään, mutta tuossa taannoin Finskin simuosastolla eräs MD-11-kouluttaja kertoili, että huonossa näkyvyydessä ylösvetopäätös voidaan tehdä niin myöhään (CAT III?), että pääteline ennättää koskettamaan rataa ylösvetopäätöksen jälkeen ennen kuin kone saadaan polulta jälleen nousuun. Eli näin voi käydä, kun vaakanäkyvyyden riittävyys katsotaan loppuun asti.

 

Ammattilaiset täydentänevät muistojani.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse tapauksesta en tiedä mitään, mutta tuossa taannoin Finskin simuosastolla eräs MD-11-kouluttaja kertoili, että huonossa näkyvyydessä ylösvetopäätös voidaan tehdä niin myöhään (CAT III?), että pääteline ennättää koskettamaan rataa ylösvetopäätöksen jälkeen ennen kuin kone saadaan polulta jälleen nousuun. Eli näin voi käydä, kun vaakanäkyvyyden riittävyys katsotaan loppuun asti.

 

Ammattilaiset täydentänevät muistojani.

 

Oikeassa olet 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse tapauksesta en tiedä mitään, mutta tuossa taannoin Finskin simuosastolla eräs MD-11-kouluttaja kertoili, että huonossa näkyvyydessä ylösvetopäätös voidaan tehdä niin myöhään (CAT III?), että pääteline ennättää koskettamaan rataa ylösvetopäätöksen jälkeen ennen kuin kone saadaan polulta jälleen nousuun. Eli näin voi käydä, kun vaakanäkyvyyden riittävyys katsotaan loppuun asti.

 

Juuh, ja matkustajat katsovat hölmistyneinä toisiaan kun kippari kuuluttaa ettei päästäkään laskuun vaan tästä lähdetäänkin varakentälle :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään