Guest Jukkis

aircraft.cfg contact points ongelma

14 viestiä aiheessa

Tuon työnalla olevan Hughesin kanssa ilmeni seuraavankaltainen ongelma.

Kone on ***leen iso joten jouduin "nostamaan" sitä vedestä laittamalla contact pointsit noin -21 jalkaan.

 

Tässä tilanteessa kone tuleekin ihan hulluksi ja alkaa hyppiä hulluna kuin päätön kana.

Esimerkiksi -11 jalalla kone vielä pysyy nätisti vedessä tosin puoliksi upoksissa.

 

Olisiko kenelläkään tietoa mistä löytyisi ohjeita, tai osaisiko joku antaa hieman neuvoa noiden arvojen säätämiseen. Aina kun saan koneen kutakuinkin riittävälle korkeudelle se alkaa pomppuhulluttelun ja "räjäyttää" itsensä.

 

P.S. Nyt on hyvä otsikko tällä alueella ;) !

 

EDIT: Vielä tähän oma havainto, tuo koneen referenssipiste taitaa olla minulla väärässä paikassa. Koneen siivet kun ovat tuolla koneen päällä niin keskipiste tuli laitettua siiven puoleenvälin korkeudelle niinkuin FW:ssäkin (Jossa siivet ovat koneen alareunassa). Tasapainon kannalta tuo piste taitaa olla aivan väärässä paikassa, olisikohan siinä syytä hulluun käytökseen.

 

EDIT2: Eipä auttanyt referenssipisteen korjaaminen "oletettuun" painopistekeskipisteeseen asiaa ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt menee kone vähäksi aikaa jäähylle. Ei tuo hullu tärinä suostu loppumaan. Enää ei sentään kone hypi mutta hajoaa se kuitenkin, sen verran kovaa on hytinä ihan paikallaan. Tuollainen on contact_point osio, jos tuosta joku vikaa näkisi? Tai olisinko ihan väärästä paikasta sitä etsimässä? Mitä sanovat kokeneemmat konesuunnittelijat?

 

[contact_points]

static_pitch = 0.000

static_cg_height = 13.000

max_number_of_points = 18

point.0= 4.000, 24.183, 0.000, -15.610, 2200.000, 0.000, 0.693, 0.000, 0.206, 2.500, 0.981, 0.000, 0.000, 2.000, 0.000, 0.000

point.1= 4.000, -47.817, 0.000, -16.667, 2200.000, 0.000, 0.693, 0.000, 0.206, 2.500, 0.981, 0.000, 0.000, 2.000, 0.000, 0.000

point.2 = 4.000, 2.000, -92.300, -13.000, 2200.000, 0.000, 0.693, 0.000, 0.206, 2.500, 0.981, 0.000, 0.000, 3.000, 0.000, 0.000

point.3 = 4.000, 2.000, 92.300, -13.000, 2200.000, 0.000, 0.693, 0.000, 0.206, 2.500, 0.981, 0.000, 0.000, 3.000, 0.000, 0.000

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En ole 100% varma,mutta tuo neljäs arvo siis

point.0= 4.000, 24.183, 0.000, -15.610, 2200.000, 0.000, 0.693, 0.000, 0.206, 2.500, 0.981, 0.000, 0.000, 2.000, 0.000, 0.000 ,niin sillä taitaa olla jotain tekemistä kestävyyden kanssa (luin jostain foorumista kun joku valitetteli että telineet eivät kestä ja hänelle sanottiin että nosta tuota arvoa) ja se siis näyttää liikkuvan hävittäjissä 2000 yläpuolella.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Neljäs "arvo" (eli viides luku) on tosiaan tellinkien kestävyys, tuossa se on tosin tuo 2200, joka kyllä kestää muttei ratkaise ongelmaa eli miksi tuo kone alkaa pomppimaan paikallaan kuin heikkopäinen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuon työnalla olevan Hughesin kanssa ilmeni seuraavankaltainen ongelma.

Kone on ***leen iso joten jouduin "nostamaan" sitä vedestä laittamalla contact pointsit noin -21 jalkaan.

 

Tässä tilanteessa kone tuleekin ihan hulluksi ja alkaa hyppiä hulluna kuin päätön kana.

Esimerkiksi -11 jalalla kone vielä pysyy nätisti vedessä tosin puoliksi upoksissa.

 

Olisiko kenelläkään tietoa mistä löytyisi ohjeita, tai osaisiko joku antaa hieman neuvoa noiden arvojen säätämiseen. Aina kun saan koneen kutakuinkin riittävälle korkeudelle se alkaa pomppuhulluttelun ja "räjäyttää" itsensä.

 

P.S. Nyt on hyvä otsikko tällä alueella ;) !

 

EDIT: Vielä tähän oma havainto, tuo koneen referenssipiste taitaa olla minulla väärässä paikassa. Koneen siivet kun ovat tuolla koneen päällä niin keskipiste tuli laitettua siiven puoleenvälin korkeudelle niinkuin FW:ssäkin (Jossa siivet ovat koneen alareunassa). Tasapainon kannalta tuo piste taitaa olla aivan väärässä paikassa, olisikohan siinä syytä hulluun käytökseen.

 

EDIT2: Eipä auttanyt referenssipisteen korjaaminen "oletettuun" painopistekeskipisteeseen asiaa ???

-Enpä ole varma, mutta epäilen, että tuossa tapauksessa Bump arvot tekevät hallaa C.pointsien kanssa yhteensopimattomuudessa. Logiikalla, että enable modella Bump arvot toimivat liikkeessä ja aaltogeneraattorilla kone on liikkeessä vedessä paikallaankin, väärät Bump arvot C.pointsien kanssa tekevät koneen hulluksi, vai olenko ite, kun tuota miettii?..Muistaakseni B. parametrit selitetään SDK:ssa, josta voisi löytyä ideaa tuohon epäkohtaan.. Myös voisi kokeilla jonkun toisen isomman Float planen arvoja hommaan. Näkyis ainakin hillitseekö "horkkaa"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Mario!

 

Tuon 0.981 paikallistin vaimennusarvoksi ja korjasin ne ykkösiksi, SDK:n mukaan tuo 1 on täydellinen vaimennus. Ja se toimi, nyt kone asettui veteen ihan nätisti pomppimatta. Kokeilin vielä heittää tuohon nollan ja vot mikä ripaska alkoi. Arvot takaisin ykkösiksi ja kone on miltei vakaasti vedessä (siis jos koneen paino pysyy tuolla 100000lbs:ssä) mutta:

 

HK1:n paino on kokonaista 300000lbs. Lentomallin painon nostaminen jo lähelle 200000 aiheuttaa jälleen tuota kummaa tutinaa, ei nyt sentään voltteja ja räjähdystä mutta kovaa tutinaa kuitenkin. Kun vauhtia kiihdyttää tuonne 30 solmun tuntumaan tärinä senkun pahenee ja jotain ilmeisesti taas hajoaa kun vauhti sitten alkaa hidastumaan.

 

Mitä ne C.pointsit on, pitäisikö vielä jotain muuta ronkkia? En tuolta SDK:sta oikein löydä niistä mainintaa tai varmaankaan en vain ymmärrä mitä etsiä.

 

Myös voisi kokeilla jonkun toisen isomman Float planen arvoja hommaan. Näkyis ainakin hillitseekö "horkkaa"

 

Aloittelin tuon ottamalla useammankin "ison" vesitason mallipohjaksi mutta ainuttakaan konetta joka olisi edes kolmanneksen tuon koosta tai painosta ei taida olla olemassakaan? Heti kun paino alkaa kasvaa, tutina ongelma tulee esiin. Sinänsä outoa kun raskaamman koneenhan pitäisi olla vakaampi.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Mario!

 

Tuon 0.981 paikallistin vaimennusarvoksi ja korjasin ne ykkösiksi, SDK:n mukaan tuo 1 on täydellinen vaimennus. Ja se toimi, nyt kone asettui veteen ihan nätisti pomppimatta. Kokeilin vielä heittää tuohon nollan ja vot mikä ripaska alkoi. Arvot takaisin ykkösiksi ja kone on miltei vakaasti vedessä (siis jos koneen paino pysyy tuolla 100000lbs:ssä) mutta:

 

HK1:n paino on kokonaista 300000lbs. Lentomallin painon nostaminen jo lähelle 200000 aiheuttaa jälleen tuota kummaa tutinaa, ei nyt sentään voltteja ja räjähdystä mutta kovaa tutinaa kuitenkin. Kun vauhtia kiihdyttää tuonne 30 solmun tuntumaan tärinä senkun pahenee ja jotain ilmeisesti taas hajoaa kun vauhti sitten alkaa hidastumaan.

 

Mitä ne C.pointsit on, pitäisikö vielä jotain muuta ronkkia? En tuolta SDK:sta oikein löydä niistä mainintaa tai varmaankaan en vain ymmärrä mitä etsiä.Aloittelin tuon ottamalla useammankin "ison" vesitason mallipohjaksi mutta ainuttakaan konetta joka olisi edes kolmanneksen tuon koosta tai painosta ei taida olla olemassakaan? Heti kun paino alkaa kasvaa, tutina ongelma tulee esiin. Sinänsä outoa kun raskaamman koneenhan pitäisi olla vakaampi.

 

 

 

 

-Aika helvetin olet harteillesi ottanut..Yksi tärkeä pointti tuossa retuutuksessa on Inertiavoimat, joiden parametrit täytyisi myös olla kohdallaan ja muiden saman gategorian arvojen kanssa kompensoivat toisiaan..Ne pitäisi löytyä perus SDK.sta. Olen ite joskus samasta aiheesta innostuttuani ne suomentanut, mutta homman vaatima matikka poltti päreet, homma hyytyi ja nyt on helpompi hengittää..Eli kaikki vaikutti kaikkeen. Kannattaisi melkein, jos englannilla pärjää, hakea yhteyksiä alan saittien designereihin, tämä sivusto on kyseiseen hommaan liian kevyt.. Tsemppiä kuitenkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia vinkeistä herrat. Kone on nyt stabiloitu veteen 300000lbs:n massalla :).

 

Olivat Dornierin kanssa törmänneet samaan ongelmaan, tosin massaa koneessa oli vasta hieman yli 100000lbs. Mutta näkyi olevan sama tutinangelma (hieman pienemmässä muodossa) kyseisessäkin koneessa.

 

Noista Inertia arvoistahan se tutina oli loppujen lopuksi kiinni. Kun laittoi sisään simppelisti nuo FSEDIT:in laskemat ja ehdottamat uudet arvot tuolla 300000lbs:n massalla niin tutinakin katosi tyystin. En noista Inertiosta kyllä mitään ymmärrä mutta eipä anneta sen haitata tässä vaiheessa. ::)

 

Enää ei tarvitse kuin keksiä miten tuon hemmetin moisen massan saa vauhtiin ja lentoon. Testiajossa pääsin jo huimaan 20 kts vauhtiin ;D. Pirullinen ongelma kun koneessa on oikeasti 8 moottoria ja FS antaa vain neljä joilla pitäisi saada sama työntö aikaan. ::)

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pirullinen ongelma kun koneessa on oikeasti 8 moottoria ja FS antaa vain neljä joilla pitäisi saada sama työntö aikaan. ::)

 

Pistät vain kaksinkertaisen tehon noihin 4 moottoriin ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se tuplateho yksinään anna kaksinkertaista työntöä ;). Kierroslukua tai propellien siipien kokoa tai molempia on myös kasvatettava.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

oletko katsonut löytyykö FS98:lle tehdystä Spruce goose:sta mitään vinkkiä joko .air filestä tai aircraft.cfg.Löytyy simviation.com:sta tiedostonimellä fs98goos.zip muistaakseni(saattaa kestää kauan ennenkuin lähtee lataamaan)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

oletko katsonut löytyykö FS98:lle tehdystä Spruce goose:sta mitään vinkkiä joko .air filestä tai aircraft.cfg.Löytyy simviation.com:sta tiedostonimellä fs98goos.zip muistaakseni(saattaa kestää kauan ennenkuin lähtee lataamaan)

 

Uskaltaisin veikata, että ei löydy mitään tarpeellista. FS98:n ajoista nuo tiedostot ovat muuttuneet käytännössä täysin. FS98:ssa ei esimerkiksi määritelty minkäänlaisia lento-ominaisuuksiin liittyviä juttuja aircraft.cfg:ssä, eikä FS98:ssa ollut edes minkäänlaista vesikonemallinnusta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jees, lentomalli alkaa edetä. Onnistuin jollain ihme ilveellä saamaan koneeseen lisätehoa AAM:llä, oliskohan tullut noista 511 ja 512:n ronkkimisesta (Kävi käppyröiden muokkaaminen näppärästi vaikken ymmärtänyt yhtään että mitä teen. Hehee). Nyt tuon hemmetinmoisen romukasan saa jo ilmaan. Testilento tehty siis. Nyt pitäisi vielä keksiä miksi takapää tuntuu nousevan ilmaan hieman ennen etupäätä.

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

BTW: Noissa contact pointseissa on kummallinen piirre. Kun niitä laittaa tarpeeksi ei tuota vesivanaa synny lainkaan tuohon koneen perään. Pudottelin määrän takaisin neljään ja vanat alkoivat jälleen piirtymään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään