Mikko Sokero

Finnairin laivastouudistus & 7. MD-11! (Oli: Lentoyhtiöuutisia)

61 viestiä aiheessa

Kyllä se on varma.. ja mielenkiintoisia uutuuksia on odotettavissa (lähi)tulevaisuudessa.. ;)

 

Ei sinne kovin montaa uutta kaukokohdetta enää lisätä tai tarvitaan jo 8. kone.

Noita kuuden lähtevän koneen päiviä on jo nykyisillä kohteilla viikossa kolme tai neljä toukokuussa 2006.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on se Intian lennot jotka tuovat koneen nro: 8 laivastoon.

Ja eikös joku Finnairin johdosta aikoinaan jossakin lehtihaastattelussa sanonut, että yhtiö etsii Md-11 koneitten tilalle uutta konemallia vuosikymmenen vaihteessa ja uusia koneita tilattaisiin varmaan 8kpl?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun Finnairille on tulossa nämä uudet Embraer 170:t, niin onkohan tulevaisuudessa myös mahdollisuus nähdä 175 ja 190 malleja Finnairin väreissä ? Jos nämä Junglejetit osoittautuvat hyviksi siis...

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Etsin hakukoneella vanhoja viestejä mutta en löytänyt arkistosta useilla hauilla vastausta kysymykseeni: onko E170 selvästi taloudellisempi ostaa/vuokrata/käyttää kuin vastaava pieni Airbus, kun ottaa huomioon että uudesta konetyypistä on monenlaisia lisäkuluja, ja että Finnair haluaisi juuri vähentää konetyyppejä eikä lisätä niitä kuten nyt tapahtuu konsernitasolla?

 

Vai onko kyseessä ensisijaisesti suomalais-brasilialaiset kauppasuhteet joita halutaan kehittää?

 

Embraeria puolti sen edullisemmat kulut

mm. laskeutumismaksut paljon pienemmät

kuin A318:lla.

Ja suuri syy oli varmaan sillä että koneet

saatiin erittäin halvalla. Olikos se Swiss

vai mikä kyseisaset koneet oli alunperin

tilannut muttei pystynytkään niitä lunastamaan

joten Finnair sai ne halvalla (liisattua?)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on se Intian lennot jotka tuovat koneen nro: 8 laivastoon.

Ja eikös joku Finnairin johdosta aikoinaan jossakin lehtihaastattelussa sanonut, että yhtiö etsii Md-11 koneitten tilalle uutta konemallia vuosikymmenen vaihteessa ja uusia koneita tilattaisiin varmaan 8kpl?

 

Ja siinä vaiheessa kun ykstoistasen korvaavia alkaa

olla riittävästi laivastossa aletaan sitten muuttaa

ykstoistasia charterversioiksi ja ajetaan ne loppuun

niissä hommissa? ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun Finnairille on tulossa nämä uudet Embraer 170:t, niin onkohan tulevaisuudessa myös mahdollisuus nähdä 175 ja 190 malleja Finnairin väreissä ? Jos nämä Junglejetit osoittautuvat hyviksi siis...

 

Jani

 

Eikös optiona ollut että muutama

170 saattaa vaihtua 175:ksi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja siinä vaiheessa kun ykstoistasen korvaavia alkaa

olla riittävästi laivastossa aletaan sitten muuttaa

ykstoistasia charterversioiksi ja ajetaan ne loppuun

niissä hommissa? ;)

 

tai rahtiversioiksi (Finnair Cargo) ;)

 

FedEx varmaankin myös haluaisi ostaa ne Finskin MD-11.sta....

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös optiona ollut että muutama

170 saattaa vaihtua 175:ksi?

 

Optiot ovat 190:lle. 170 ja 175 kokoero on kuitenkin aika pieni.

 

Pete

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Embraeria puolti sen edullisemmat kulut mm. laskeutumismaksut paljon pienemmät kuin A318:lla. Ja suuri syy oli varmaan sillä että koneet saatiin erittäin halvalla. Olikos se Swiss vai mikä kyseiset koneet oli alunperin tilannut

Kiitän kuluselvityksistä. Embraerin tilauskirjassa (www.embraer.com, firm orders) lukee tällä hetkellä mm. seuraavat määrät: E170 Crossair (Swiss) 15 ja E195 Crossair (Swiss) 15.

 

Bombardierin tarjonnasta CRJ:t ovat varmastikin olleet liian pieniä Finnairille. Vaikka CRJ700:aan mahtuu saman verran väkeä kuin E170:aan ja CRJ900:aan kuten E175:een on Embraerilla kuitenkin enemmän kasvuvaraa mallistossa: E190 98-106 ja E195 108-118 penkkiä yksiluokkaisina.

 

CRJ-matkustamot ovat lisäksi muistaakseni hieman ahtaampia sivusuunnassa kuin Embraerit ja melu vähän kovempi kun moottorit ovat kiinni seinässä. Koneiden hankinta- ja käyttökulut tuskin ylittävät E170-tasoa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se on varma.. ja mielenkiintoisia uutuuksia on odotettavissa (lähi)tulevaisuudessa.. ;)

 

Kyllä jäi vaivaamaan nämä mielenkiintoiset AY:n reittiuutuudet. Toukokuun 2006 alusta vain torstaisin on viisi lähtöä MD-11:sta muina päivinä kuusi.

 

Mikäköhän uutuus hoidetaan kerran viikossa... :o:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään