Tuomas Kuosmanen

Uusia VFR-objekteja (Oli: VFR Uudellamaalla

58 viestiä aiheessa

No tuo tekstuuri on nyt säiliön osalta tällainen, ei tuohon hirveän paljon varjostusta sovi, mutta otin ihan kokeeksi tuosta laittamastasi osapienennöksen ;D.

[ Attachment removed / expired ]

Asiasta viidenteen, tuon Kalkkirannan sijainti on minulle yhä epäselvä. Löysin tuollaisen paikan jossa noita taloja on ja joka kartalla saattaisi olla lähellä mutta ei tuo näytä samalta paikalta kuin valokuvissasi Tuomas!

Jos oikea paikka on sinulle tuttu simulaattorissa niin lennäpä sinne ja pistä koordinaatit tulemaan. (Pari kertaa CTRL vai oliko se SHIFT+Z). Tuo arvailu ei multa nyt vissiin oikein ota luonnistuakseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta näyttää, että maisema tuossa Kalkkirantakuvassa on vielä vakiomaisemaa, ei Finnterrainia. Siksi rantaviiva on vain sinne päin.

Olisiko niin että Kalkkiranta sijaitsee tuossa Helsingin itäpuolella alueella, jota ei vielä ole mallinnettu Finnterrainiin?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kalkkiranta (Kalkstrand) on tässä tuo länsipuoleinen rinkula, toinen rinki on jalostamo. Esa varmaan osaa sanoa onko tuo kohta mallinnettu, en nyt pääse tarkistamaan.

Kartta on vanha, nykyään jalostamon päällä on rajoitusalue minkä yli ei saa lentää alle 2000 jalassa jos en väärin muista.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Bouttiarallaa tuossa se sijaitseekin simussa joten oikeilla jäljillä olin, tuo rantaviiva vaan on niin erinäköinen kuin kartalla, siksi niitä koordinaatteja pyytelin. Vakiomaisemaa tuo taitaa tosiaan olla ja siksi niin hassu. Mitenkäs tuota pääsisi itse korjailemaan vai onko Finterrain kohta leviämässä tuonne itäänpäin muutenkin?

Olisko mitään muita maamerkkejä jotka oikein hyvin sieltä ilmasta erottuu ja joita suunnistuksessa käytetään? Tuossa käärmeportin viereisellä kalliolla ainakin on vesitorni joka näkynee pitkälle mutta taitaa olla jo turhan lähellä Malmia että sitä suunnistamiseen tarvittaisiin. Ehdotuksia saa laittaa. Ehkä se Keravan KOFF näkyy pitkälle ??? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta Hakunilan vesitornista oli MIKissä puhetta että sekin olisi hyvä saada.

Vantaan kaupunki ylläpitää karttapalvelua http://kartta.vantaa.fi/fin/ , Hakunilasta löytyy käärmekallio jossa on tuo vesitorni.

edit: Mikko, tuohan se on. Kuvattuna noin suunnilleen lounaasta päin, oikealla näkyy vanha Lahdentie ja Hakunilan kerrostaloja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta Hakunilan vesitornista oli MIKissä puhetta että sekin olisi hyvä saada.

Vantaan kaupunki ylläpitää karttapalvelua http://kartta.vantaa.fi/fin/ , Hakunilasta löytyy käärmekallio jossa on tuo vesitorni.

Onko se tämä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohan se on. Kyseinen vesitorni olisi enemmän kuin hienoa saada maisemiin mukaan, onhan se sentään hyvä maamerkki etsittäessä ilmoittautumispaikka HAKKIa Malmin ja Helsinki-Vantaan välissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä on ilmeisesti tapahtunut jokin pahemman laatuinen katkos sceneryiden tekijöiden välillä, nimittäin Koffin tehdas ja Keravaa on tehty jo simuun, tosin maisemaa ei olla julkaistu.. En tosin saa millään mieleeni kuka tekijä oli, mutta itse olen beta testaamassa sitä maisemaa ja ihan hyvältä näyttää. Siitäkään ei ole kuulunut mitään kuukausiin. Olen kyllä luvannut etten kerro siitä mutta hyvän asian puolesta kun ollaan ettei tule kahteen kertaan tehtyä. Jos tarvitaan voin laittaa screenshotin. Olen pahoillani jos tekijät ovatkin olleet aktiivisia koko tämän ajan mutta minulle ei ole kerrottu mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä on ilmeisesti tapahtunut jokin pahemman laatuinen katkos sceneryiden tekijöiden välillä, nimittäin Koffin tehdas ja Keravaa on tehty jo simuun, tosin maisemaa ei olla julkaistu.. En tosin saa millään mieleeni kuka tekijä oli, mutta itse olen beta testaamassa sitä maisemaa ja ihan hyvältä näyttää. Siitäkään ei ole kuulunut mitään kuukausiin. Olen kyllä luvannut etten kerro siitä mutta hyvän asian puolesta kun ollaan ettei tule kahteen kertaan tehtyä. Jos tarvitaan voin laittaa screenshotin. Olen pahoillani jos tekijät ovatkin olleet aktiivisia koko tämän ajan mutta minulle ei ole kerrottu mitään.

Noh, ei tässä mitään hirveää katastrofia ole päässyt tapahtumaan, enhän minä mikään sceneryjen tekijä ole ;D. Mulla on tavoitteena tehdä Uudellemaalle sellaisia ultra-kevyitä objekteja millä simulaattorin ruudunpäivitysnopeus ei kärsi lainkaan. Karsin siis polygonien määrän minimiin, samoin kuin tekstuurien koon.

Mutta jos tuota Keravaa on tuloillaan niin olisi toki mukavaa jos selviäisi kuka tekee ja milloin se on tuloillaan. En mitenkään välttämättä haluaisi tehdä sellaista minkä joku muu on jo ehkä paremmin tehnyt. Mulla ei tuolla Keravalla ole onneksi kuin vasta vesitorni, paloasema ja keskustan tornitalot jotka viimeksi tulin tehneeksi.

Tuon käärmeportin vesitornin (Hyvä kuva Mikko!) informatiivinen arvo taitaa simulaattorissa olla kuitenkin aika vähäinen. Tuo Ikea paistaa sen verran kirkkaasti tuolta kehän viereltä ettei tuota tornia meinaa edes huomata ;D. Pitäisi saada se kallio jotenkin tuohon maaperään ja nuo töllit hiivattiin. Se tornihan on oikeasti todella korkean kallion päällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En nyt kuolemaksenikaan muista kuka tuota oli tekemässä, joten suonet anteeksi kun julkaisen tästä kaksi kuvaa.

Koffin tehdas

Kerrostaloja, vesitorni ja asema. Lisäksi maisemaan kuuluu muutamia muita taloja, nostokurki ja joku iso mäki koffin tehtaan ohi menevän moottoritien toisella puolella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja joku iso mäki koffin tehtaan ohi menevän moottoritien toisella puolella.

Se on varmaan Keinukallion entinen laskettelurinne.

Näkyy olevan keskustan tornit aika samanlaiset molemmilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisko mitään muita maamerkkejä jotka oikein hyvin sieltä ilmasta erottuu ja joita suunnistuksessa käytetään? Tuossa käärmeportin viereisellä kalliolla ainakin on vesitorni joka näkynee pitkälle mutta taitaa olla jo turhan lähellä Malmia että sitä suunnistamiseen tarvittaisiin. Ehdotuksia saa laittaa. Ehkä se Keravan KOFF näkyy pitkälle ??? ;D

Jos asut lähellä Malmia ja omistat kameran niin pistäydytään joku päivä pienellä paikallis pyrähdyksellä kohteita kuvaamassa.

Mieleeni tulee tuonne itään päin :

Vuosaaren telakka , emäslon silta,Haikon kartano, Porvoo . Loviisan syväsataman torni, Loviisan ydinvoimala.

Länteenpäin.

Suomenojan voimalaitos, Haukilahden vesitorni, Tapiola ja lukuisat taajamat ja venesatamat.

Pohjoiseen;

Järvenpään vesitorni näkyy aika hyvin ja pitkälle

Kohta Degerin jälkeen on ilmeisesti ingmannin tehtaat joka on myös hyvä maa merkki.

Kiitos muuten kaikille jotka näiden maisemien kanssa jaksaa säätää näistä on suuri apu ainakin MIK:N lentosuunnistus harjoituksissa uusille piloteille.

t:Marko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos asut lähellä Malmia ja omistat kameran niin pistäydytään joku päivä pienellä paikallis pyrähdyksellä kohteita kuvaamassa.

Vuosaaren telakka , emäslon silta,Haikon kartano, Porvoo . Loviisan syväsataman torni, Loviisan ydinvoimala.

Länteenpäin.

Suomenojan voimalaitos, Haukilahden vesitorni, Tapiola ja lukuisat taajamat ja venesatamat.

Pohjoiseen;

Kohta Degerin jälkeen on ilmeisesti ingmannin tehtaat joka on myös hyvä maa merkki.

Kiitos muuten kaikille jotka näiden maisemien kanssa jaksaa säätää näistä on suuri apu ainakin MIK:N lentosuunnistus harjoituksissa uusille piloteille.

Kiitos vaan, kyllä kuvauskyyti kelpaa kun ei noita valmiitakan kuvia oikein netistä löydy. Asun aika lähellä Malmia, eli alle puolessa tunnissa ehdin paikalle jos sopiva ajankohta löydetään (saa olla tietysti aurinkoista että tulee hyviä kuvia). Laita vaikka privana ehdotusta jos löytyy sellainen ajankohta ettei lisäpainosta konessa ole pahasti haittaa ;D. Tällä viikolla en ainakaan ehdi. Kenties viikolla 28 tai 29?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmmh.. Olisikohan aika vaihtaa Finnmastin nimi Finnobjects:iin ? :P

Arttu

Malli on tehty ja se tulossa seuraavaan Finnmastin versioon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs mieltä porukka on? Olisko nämä tekemäni objektit hyvä julkaista omana pakettinaan "Uusimaa" vai liittää esimerkiksi tuohon Finnmast pakettiin (siis mikäli siihen kelpaavat) ? Finnmast olisi varmaan paras jakelutie sikäli että näitä tekemiäni objekteja on pitkin Uuttamaata, kaikki kuitenkin kehä III:n ulkopuolella, eikä tarvitsisi latailla useita paketteja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs mieltä porukka on? Olisko nämä tekemäni objektit hyvä julkaista omana pakettinaan "Uusimaa" vai liittää esimerkiksi tuohon Finnmast pakettiin (siis mikäli siihen kelpaavat) ? Finnmast olisi varmaan paras jakelutie sikäli että näitä tekemiäni objekteja on pitkin Uuttamaata, kaikki kuitenkin kehä III:n ulkopuolella, eikä tarvitsisi latailla useita paketteja.

FinnMast ehdottomasti. Noita eri paketteja alkaa olla muutenkin liikaa, niin mun mielestä on järkevämpi päivittää vanhoja kuin lisätä uutta. Ja juuri näitä tällaisia objekteja vartenhan koko FinnMast on...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmmh.. Olisikohan aika vaihtaa Finnmastin nimi Finnobjects:iin ? :P

Eikun FinnMust ;D

Kyllähän nuo kevyesti pyörivät VFR-objektit odottaa saavansa juuri FinnMastin mukana, raskaampi kaupunkiscenery tietty on järkevä pitää omana pakettinaan. Siitä vaan Jussille tyrkyttämään :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En nyt kuolemaksenikaan muista kuka tuota oli tekemässä, joten suonet anteeksi kun julkaisen tästä kaksi kuvaa.

Tervehdys...Etkö Olli todellakaan muista kuka tuota oli tekemässä? ;D ;D ;D

Lisää kuvia osoitteessa www.saunalahti.fi/tituru

[Edit] Ai niin...koko keravan maisema on ollut hetken aikaa jäädyksissä, "joidenkin" (lue molemmat niistä kahdesta) päätekijöiden opiskeluiden takia. teksturoinnissa on viellä paljon tekemistä ja optimointia pitäisi harrastaa [Edit]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Länteenpäin.

Pohjoiseen;

Voi ettäkö olis toi digikamera kunnossa niin voisin ottaa kuvia Emäsalon sillasta ja haikon kartanosta kun kerran asun parin kilsan päässä, mutta ei voi mitään. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisää kuvia osoitteessa www.saunalahti.fi/tituru

Hieno Kerava. Taidanpa keskittyä näihin muihin Uudenmaan objekteihin, ettei tule turhia päällekkäisyyksiä. Parantelin kalkkirannan maatekstuuria ja nyt se näyttää tältä. Positio lienee suunnilleen oikein, ilmansuunnista en sitten tiedä. Tarvitseeko kääntää ja mihin suuntaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites jos tekasen tälläisen Tampereelle

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sainpas tuon alpha kanavankin toimimaan tuossa maatekstuurin reunalla. Nyt reuna sulautuu kivasti alkuperäiseen maaperään ;D

EDIT:

Tällaisen väkersin nyt aikani kuluksi, kuka arvaa (tietää) mikä? Vinkki -> Taitaa mennä Hämeen puolelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään