Guest LEMPPA

APUUVA

16 viestiä aiheessa

:'( :'( :'(Miten voi käyttää multipalyerillä :'( :'( :'(

AUTTAKAA

ps.ohjeet ihan alusta loppuun

pps.saa myös mailata lemppa_12@jippii.fi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meinaat siis miten voi lentää verkossa? ::)

Noh kannattaa lukea esim. aluksi http://vacc-fin.net Oikeastaan tuolta(<) löydät todella paljon tietoa Vatsim maailmasta.

Ja ei se ole sillain, että sinne vaan mennään. Sillä sinun täytyy olla vähintään 13 (Ainakin Vatsimiin). Lisäksi sinulla täytyy olla Vatsim/IVAO/FPI tunnukset. Voithan tietysti lentää kaverin kanssa verkon yli! Offlinesta verkkoon hyppääminen on muuten aika iso harppaus, koska tiedän sen itsekkin ;D

Ja sitten kun saat/voit/haluat yhdistää niin lueppas tuolta(Jos sinulla on siis FS2004) http://www.fsnordic.net/article/tutorial/sb_fs2004/sb_fs2004_fin.php

Muuten täältä: http://vacc-fin.net/tutorials/software/sb/

Näin tuo sinun kysymyksen ymmärsin. Siis tuolta Vacc-fin.net sivustolta löydät paljon vastauksia kysymyksiisi.

T: Markus

EDIT: Kannattaa kiinnittää otsikoihin enemmän huomiota ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Multiplayer != VATSIM

Sami, tässä ohjeita moninpelisessioon liittymiseksi: http://www.google.com/search?q=FS2004+multiplayer

Kunhan tuon liittymisen olet tajunnut, niin etköhän sinä osaa myös sitten laittaa pystyyn omankin moninpelin.

Sillä sinun täytyy olla vähintään 13 (Ainakin Vatsimiin). Lisäksi sinulla täytyy olla Vatsim/IVAO/FPI tunnukset. Voithan tietysti lentää kaverin kanssa verkon yli! Offlinesta verkkoon hyppääminen on muuten aika iso harppaus, koska tiedän sen itsekkin ;D
Tästä voisi tosiaankin vielä muistuttaa muitakin verkkolentäjiä, tarkemmin sanottuna aloittelevia pilotteja. VATSIM:n säätämä 13 vuoden ikäraja johtuu Yhdysvaltojen lainsäädännöstä. Suuren uuden maailman ihmeessä on lailla kiellettyä kerätä henkilötietoja rekisteriin alle 13-vuotiailta.

Itse olen myös sitä mieltä, että suuri osa tuon ikäisistä ei ole vielä tarpeeksi kehittynyttä porukkaa VATSIM:n tarjoamaan virtuaalimaailmaan. Tämä ei tarkoita, etteikö joukossa voisi olla poikkeuksiakin - tunnenkin pari sellaista. Tämän harrastuksen pariin ajautuu poikkeuksellisen älykästä väkeä, mutta silti nuorimmat simuilijat eivät välttämättä ole vielä samalla tasolla muutamaa vuotta vanhempien kanssa. Valitettavaa, mutta luonnollista.

Ilmailussa tarvitaan kapasiteettia käsitellä useita asioita yhtä aikaa, eikä kehittynyt motoriikka olisi pahitteeksi. VATSIM:n kaltaisissa verkoissa yritetään tasapainoilla hauskanpidon ja realistisemman toteutustavan välimaastossa, joten henkinen ja fyysinen kehitys pitäisi olla jo hyvässä vauhdissa ennen verkkoon tuloa.

En tällä tekstillä halua kieltää ketään tulemasta VATSIM:iin tai muihinkaan verkkoihin. Itse asiassa en enää edes muista, mikä varsinainen syy tälle kirjoitukselle oli. Olisikohan aika epäillä omaa henkistä kehitystä.. ;)

Ehkä kannattaisi nukkua enemmän, viimeisen kolmen vuorokauden aikana olen lepäillyt hieman päälle kymmenen tuntia.. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onpa kiva puhua taas koto Soomea. :) Rekisteröidyin tuonne Reneen antamaan saittiin, ja en pääse pelaamaan. Pitääkö minun siis imuttaa jotain, ennenkuin voin lentää verkossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onpa kiva puhua taas koto Soomea. :) Rekisteröidyin tuonne Reneen antamaan saittiin, ja en pääse pelaamaan. Pitääkö minun siis imuttaa jotain, ennenkuin voin lentää verkossa.

Ei taida tarvita imuttaa mitään tuolla, olen itsekin joskus pelaillut Crimson Skiesia tuolla zonessa ja erittäin helppokäyttöinen sivusto minun mielestäni.. Jos pääset kirjautumaan palveluun niin en tiedä mikä estää sitten pääsemästä peliin mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun menen pelaamaan, eli painan sitä join nappia. Se lähtee lataamaan, ja ilmoittaa sitten näin We have paused uour connection to the Zone while you were playing. Oman järjen mukaan tuo siis pysäyttää sen Zonen siksiaikaa kun pelataan. Milloin sitten voin valita sen lentokoneen jolla haluan lentää. Olisiko muuten kukaan joka kulkisi tuolla, voisi nimittäin keskustella siellä paikan päällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kun tuo texti(mainitsin edellisessä viestissäni) tulee, niin sen jälkeen kai pitäisi tulla se itse peli. Ei kuitenkaan tule. Pitääkö minun sitten mennä itse FS:ään, ja tehdä siellä jotain?

Apua kaivattais.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun menen pelaamaan, eli painan sitä join nappia. Se lähtee lataamaan, ja ilmoittaa sitten näin We have paused uour connection to the Zone while you were playing. Oman järjen mukaan tuo siis pysäyttää sen Zonen siksiaikaa kun pelataan. Milloin sitten voin valita sen lentokoneen jolla haluan lentää. Olisiko muuten kukaan joka kulkisi tuolla, voisi nimittäin keskustella siellä paikan päällä.

Sen zonen pitäisi käynnistää aina sen pelin mitä on pelaamassa ihan itsestään, eli simun pitäisi aueta.

edit: en ole tietenkään itse lentänyt FS:ää zonessa niin en voi tietää miten fs:n kanssa toimitaan sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun painat Join-nappia, sen pitäisi mennä kyseisen servun "huoneeseen", jossa on muitakin pelaajia. Kun pelaajia on tarpeeksi niin servun ylläpitäjä käynnistää pelin. (Kannattaa tota ennen varmistaa että FS:n CD-levy on asemassa.)

Jos se ei kerran meekkään sulla sinne huoneeseen niin koita tehdä vaikka uusi accountti ittelles ja kannattaa kans lukea sieltä se "troubleshooting" ym.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On alkanut tuo VATSIM kiinnostamaan, joten kysäisen, että pitääkö tuossa hommassa olla mikki? Ja onko jokaisella maailman kentällä joku lennonjohtaja vai ainoastaan Suomen kentillä vai miten tuo menee?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On alkanut tuo VATSIM kiinnostamaan, joten kysäisen, että pitääkö tuossa hommassa olla mikki? Ja onko jokaisella maailman kentällä joku lennonjohtaja vai ainoastaan Suomen kentillä vai miten tuo menee?

Mikkiä ei ole pakko olla, mutta se on suositeltavaa. Kommunikointi helpottuu huomattavasti, kun ei tarvitse koko ajan näppistä hakata kirjoittaessaan viestejä.

Lennonjohtajien määrä riippuu ihan siitä, että moniko lj on linjoilla. Loogista, eikö totta ;) :P

Edit: Nämä siis mutu-tuntumalla. Itse en ole lentänyt (vielä) ainuttakaan lentoa VATSIMissä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niitä lötyy vähän sieltä sun täältä ;) ja niitä saattaa ilmaantua kesken lennonkin ohjeita antamaan. Mikkiä ei välttämättä tarvitse, tekstilläkin pärjää ihan hyvin, mutta esim. finaalissa huonolla näkyvyydellä on aika hankala alkaa kirjoittelemaan jos joutuu vaihtamaan käsinlaskussa kesken kaiken lähestymislennonjohdolta tornille. Helpointa homma on aloittaa joltain pikkukentältä jossa ei ole paljon trafiikkia mutta lennonjohto on paikallla, voi kysellä rauhassa neuvoja. Tuollaiset kentät löytää kivasti ServInfo nimisellä ohjelmalla jolla näkee missä on lennonjohtoa ja missä koneita. Isoille ruuhkaisille kentille ei kannata heti ensimmäisenä änkeä lennonjohdolle harmaita hiuksia aiheuttamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En viitsi uutta threadia aloittaa, joten kysyn tässä. Miten pystyy pistää privaatti viestin toiselle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kirjoitat SB:n teksti laatikkoon .msg XXXX tekstiä.

XXXX=Lentäjän tai Johtajan tunnus esim. FIN365 tai EFHK_V_APP

esimerkkiä lisää: .msg EFHK_V_APP ei oo sit karttoja.

Tai vatsimissa ollessa fs:n omaan tekstilaatikkoon sama teksti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään