Harri Koskinen

eniten code share -tunnuksia yhdellä lennolla?

14 viestiä aiheessa

Mikä mahtaa olla yhden lennon code share -tunnusten "maailmanennätys"? Satuin tänään huomaamaan, että Münchenistä tulleella Lufthansan (LH) lennolla oli myös SAS:n (SK), Spanairin (JK), Air Canadan (AC), TAP Portugalin (TP) ja United Airlinesin (UA) eli yhteensä kuusi lentonumeroa. Mahtaako löytyä jotakin lentoa, jolla olisi vielä enemmän lentonumeroita?

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei löytynyt , viittä oli ja neljää vaan Munchen mennentullen ainoa 6.

 

- th -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtaako Helsinkiin tulla vielä joku

lento useammalla koodillä kuin tämä

tänäinen:

 

14:55 Munich

UA9098

 

14:55 Munich

TP7922

 

14:55 Munich

SK3686

 

14:55 Munich

JK8927

 

14:55 Munich

AC9077

 

14:55 Munich

LH3112

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei löytynyt , viittä oli ja neljää vaan Munchen mennentullen ainoa 6.

 

- th -

 

Taitaa yhä olla ainoa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tyhmä kysymys, mutta miksi noilla lennoilla muuten on useampia eri tunnuksia ::) En ole ennen ajatellut...

 

Varmaa tietoa ei ole, mutta veikkaisin, että voit ostaa matkan vaikka Finskiltä/tai sen käyttämästä matkatoimistosta, mutta itse lento lennetään partnerilla kuten BA:lla. Silloin tuonne merkitään Finnairin tunnukset myös (AYXXXX).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Frankfurtin aamulennolla 9.25 on myös kuusi eri lennonnumeroa. Ja aivan oikein olikin jo vastattu, että kaikki kuusi yhtiötä voivat siis myydä kyseistä lentoa omanaan, vaikka luonnollisesti vain yksi lentoyhtiö sen lentää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkennettakoon, että hain tuolla alkuperäisellä kysymykselläni "maailmanennätystä", en sitä millä lennolla EFHK:lla on eniten koodeja. Eli tietääkö joku jostakin muualta maailmasta lennon, jolla olisi enemmän kuin kuusi koodia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko jollain tietoa miksi Aeron Baltian reitit muuttuivat koodille AY3xxx kun ennen oli esimerkiksi sama lento EE105 sekä AY 6105?

Tuo EE-koodi hävisi kokonaan käytöstä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko jollain tietoa miksi Aeron Baltian reitit muuttuivat koodille AY3xxx kun ennen oli esimerkiksi sama lento EE105 sekä AY 6105?

Tuo EE-koodi hävisi kokonaan käytöstä.

 

Aerolta tosiaan lopetettiin kaikki "omat lennot" eli se on vain Finnairin alihankkija. Kaikki Aeron operoimat lennot (siis myös Suomessa) ovat asiakkaalle AY3xxx. Lennonjohdolle ja lentäjille ne on EAY(tai EE)(laúsutaan reval)xxx. Johtunee siitä, että näin saadaan taloudellinen riski siirrettyä emolle, eikä tarvii mennä konkkaan ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli tietääkö joku jostakin muualta maailmasta lennon, jolla olisi enemmän kuin kuusi koodia?

 

Vanha ketju mutta nyt on Helsinki-Vantaallakin seitsenkoodinen lento:

 

06:10 Amsterdam NW8464 Gate 23   

   

06:10 Amsterdam MH9274 Gate 23   

   

06:10 Amsterdam DL8810 Gate 23   

   

06:10 Amsterdam CZ7700 Gate 23   

   

06:10 Amsterdam CO9680 Gate 23   

   

06:10 Amsterdam AZ3809 Gate 23   

   

06:10 Amsterdam KL1164 Gate 23   

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käsittääkseni esim. Finnair ei voi "myydä" code share-tunnuksia muille kuin OneWorld-allianssissa oleville yhtiöille. Poikkeuksena kotimaiset lentoyhtiöt.  Esim. SAS, joka taas kuuluu Star Allianceen ei voi ostaa finnairilta code shareja.

Korjatkaa jos olen väärässä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käsittääkseni esim. Finnair ei voi "myydä" code share-tunnuksia muille kuin OneWorld-allianssissa oleville yhtiöille. Poikkeuksena kotimaiset lentoyhtiöt. 

 

Air Francen, CSA:n ja Aeroflotin kanssa, jotka kuuluvat Skyteamiin, on Finnairilla code sharea monella reitillä. Star Alliancen säännöt kieltävät code sharet muihin alliansseihin.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tyhmä kysymys, mutta miksi noilla lennoilla muuten on useampia eri tunnuksia ::) En ole ennen ajatellut...

Itse olen ajatellut, että eikö nykyisen tietotekniikan aikana asia voitaisi jotenkin fiksummin järjestää, jolloin ei olisi kuin se yksi koodi lennolla, vaikka mikä yhtiö tahansa sen  lennon olisikin "omanaan" myynyt. Helpottaisi ja nopeuttaisi noiden aikataulujen lukemista kun ei (riippuen mistä katsoo) tarvitse lukea turhia rivejä tai odottaa sivujen päivitystä ja "oikean" koodin ilmestymistä. Ainakin vähän matkustaville tai muuten code-sharea tuntemattomille tuosta olisi helpotusta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään