Guest motojuzzi

explorer.exe kaatuu aina, kun suljen ohjauspaneelin + polkimista.

6 viestiä aiheessa

Yritin tässä asennella CH Pro Pedalssin peliporttiversiota, ja ensimmäisen kerran, kun peliohjaimet-kohdassa olin ohjaimia asentamassa, niin windows herjasi jostain puuttuvasta digitaalisesta allekirjoituksesta. Keskeytin asennuksen, ja suljin ohjauspaneelin, jolloin explorer.exe kaatui. Se kaatuu nyt sitten joka kerta, kun suljen ohjauspaneelin. (restartattu on, ja monta kertaa)

Polkimet sain moninaisten uninstallointien ja uudelleenkäynnistämisien jälkeen asennettua (tuo sama asennusohjelma ei ensin suostunut käynnistymään), ohjeiden mukaan (jotka luin liian myöhään :P) tuolle varoitukselle piti vain viitata kintaalla. Mutta nyt polkimet ei kuitenkaan toimi. (kalibroitu on)

Kyseiset polkimet pitäisi nähtävästi liittää suoraan johonkin analogiseen tikkuun (jollaista mulla ei ole), ja yksinään ne toimii vain jonkun lisäkikan kautta, eli pitäisi kait niitä paria lisäplugia, joita polkimien mukana tuli, törkkiä jonnekin. Ongelmana on, että toinen plugi puuttuu (myyjä sanoi, ettei sitä tarvita). Mistäs löytyisi 15 pinninen urosplugi, ja voiko sellasen vain "solmia" tuohon johdonpätkään kiinni ja pistää sähköteippiä päälle? Enkä edes tiedä, minne ne plugit pitäisi törkätä.

Menee vaikeaksi, toivottavasti löytyy neuvoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyseiset polkimet pitäisi nähtävästi liittää suoraan johonkin analogiseen tikkuun (jollaista mulla ei ole), ja yksinään ne toimii vain jonkun lisäkikan kautta, eli pitäisi kait niitä paria lisäplugia, joita polkimien mukana tuli, törkkiä jonnekin. Ongelmana on, että toinen plugi puuttuu (myyjä sanoi, ettei sitä tarvita). Mistäs löytyisi 15 pinninen urosplugi, ja voiko sellasen vain "solmia" tuohon johdonpätkään kiinni ja pistää sähköteippiä päälle? Enkä edes tiedä, minne ne plugit pitäisi törkätä.

CH Pro Pedalsien peliporttiversion mukana tulee vain kaksi muovipalaa, jotka törkätään polkimien alle, jos polkimia haluaa käyttää auto-asennossa. Muuta roinaa ei mukana tule. Erillisiä ajureita ei tarvita, koska pedaalit näkyvät joystickkinä PC:lle.

Pedaalit vaativat toimiakseen analogiatikun, joka on törkättävä kaapelissa olevaan liittimeen. Tikku voi olla ihan mikä tahansa halpahallin 5 euron aletikku, mutta siis pakollinen.

Peliportti pedaalit voi tarvittaessa liittää myös USB-väylän kautta erillisellä adapterilla (tähän kelpaa mikä tahansa gameport-usb), esim. siinä tapauksessa jos koneessa ei ole peliporttia tai jos haluaa saada pedaalit toimimaan yhdessä ForceFeedback tikun kanssa. Tässäkin tapauksessa vaaditaan analogia tikku perään.

Joku muistaakseni tällä foorumilla joskus oli itse väsännyt jonkinlaisen adapterin, jolla tuo toisen tikun tarve poistuu, mutta tosiaankaan standardi kamaa se ei ole. Ehdottamasi 15-napainen D-liitin ja sähköteippi ei ihan suoraan onnistu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa, mulla on kyllä vanha Wingman Light, voiko semmosen vaan törkätä tuohon kiinni..?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, hain tuon vanhan tikkuni, ja hyvin toimii! Kaimalle suurkiitokset ja karmahdus!

Ja ohjauspaneelia suljettaessa kaatumisen pystyy näköjään välttämään klikkaamalla ikkunan ensin kansion "ylöspäin" omaan tietokoneeseen. Outoa. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään