Guest macpeep

lentosimu työn alla..

9 viestiä aiheessa

Olen ollut lentosimu friikki vuodesta 1983 (Apple IIe) lähtien. Siitä tulikin sitten myöhemmin ammatti ja koodailen nykyään työkseni 3D peliteknologiaa. Duunissa tosin koodi on joko puhtaasti 3D peliengineä tai mainstream pelejä enkä ole päässyt koodaamaan lentosimua. Lomilla on aina ollut hirveä kutina päästä koodaamaan muita juttuja ja päätinkin nyt kun pääsin kesälomalle pistää lentosimu projektin aluille..

Tähän asti olen ehtinyt koodata vasta 3D enginen rungon (OpenGL toimii low-level API:na) eikä mitään vielä näy ruudulla. Pikkuhiljaa pitäisi kuitenkin alkaa miettiä tarkemmin varsinaisen lentosimun featureita. Sen takia ajattelin pistää tänne viestiä. Olisi mukava kuulla minkälaisia featureita porukka kaipaa..

Ainakaan ensivaiheessa tarkoitus ei ole luoda mitään MS Flightsim tappajaa eikä lentomalli, realismi tai maisemat tod.näk. koskaan tule olemaan samaa luokkaa. Ei myöskään pidä olettaa että lentosimu olisi ensi viikolla valmis. On hyvin mahdollista että pidän pitkiäkin taukoja - riippuen siitä miten paljon duuni ja muut harrastukset vievät aikaa. Jos porukkaa kiinnostaa niin kirjoitan mielellään updateja siitä miten projekti etenee...

Peppe

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tsekkaapas FlightGear- projekti, www.flightgear.org

Tuo on projekti mihin uhrattu aika ja vaiva ei mene hukkaan vaikkei projektia itse pystyisikään jatkamaan valmiiksi - yhden miehen simuprojektissa on kuitenkin ongelmana aina se että jos aika loppuu, projektikin kuolee. FlightGeariin kirjoitettu koodi jää elämään ja projekti jatkaa etenemistään.

Sitäpaitsi FlightGear on kerrassaan mielenkiintoinen - jos lentomallinnus ei ole mielestäsi hyvä, kirjoita itse parempi - niitä voi vaihtaa jne.. :)

FlightGearissa on ihan toimiva simun runko, joten sen kanssa ei tarvitse aloittaa tyhjästä jos haluaa esim. grafiikkamoottoria parannella tai tehdä jotain muuta itseään kiinnostavaa osa-aluetta - ei tarvitse kirjoittaa koko simua uudestaan koska toimiva runko on jo olemassa..

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tsekkaapas FlightGear- projekti, www.flightgear.org

Tunnen projektin.. Idea on kuitenkin nyt nimenomaan että kirjoitan simun täysin - alusta loppuun - yksin. :)

Peppe

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tuo FlightGear ole Linuxille?

Linuxille ja Windowsille, Mac OSX:lle, Solarikselle, SGI IRIXIlle ja semmoisille.

Petrus: Selvä homma :) Oma haasteensa on tuossa "from scratch" -hommassakin.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tunnen projektin.. Idea on kuitenkin nyt nimenomaan että kirjoitan simun täysin - alusta loppuun - yksin. :)

Ei muuta kuin tekemään vain. Ja laita infoa tulemaan kunhan jotain mainittavaa on. Varmasti täällä ollaan kiinnostuneita. Jos ei muut, niin ainakin minä. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei muuta kuin tekemään vain. Ja laita infoa tulemaan kunhan jotain mainittavaa on. Varmasti täällä ollaan kiinnostuneita. Jos ei muut, niin ainakin minä. ;D

Ja minä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

huhhuuhh! mä kun vuorokausi sitten saavuin esikoiseni (rankasta) synnytyksestä kotia ja luin tän, ajattelin et kukaan ei ole vastannut - ikäänkuin ei kiinnostaisi.

Tuohan on aikasta kunnianhimoinen ja tuskainen viritys - ihan kuin synnytys, toivottavasti teet kunnon jälkeä, mut on sulla aikasta moinen haaste edessä kun on myös nui "isot" X-plane ja FS9.

mut lykkyä till minunkin puolesta.

ps. ja niin niistä ominaisuuksista mitä kaipaisin. hmmm. fs9 graffa ja x-plane joustavuus/muokattavuus unohtamatta sitä konerakennuspuolta.

siitä sitten paremmax

andres

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään