Guest pilot22

Saksan STAR-kartoista

10 viestiä aiheessa

Moi,

kokeneille Saksan matkaajille olisi tälläinen kysymys

"Miten nuo star kartat tomivat?" Esim. Frankfurttiin on tuo kartta missä on lähestymisien nimet ja lähestymis pisteet, mutta ne sitten loppuvat tiettyihin VOR:eihin tai pisteisiin. Antaako lennonjohto tämän jälkeen vektoreita suuntasäteeseen vai lennetäänkö siitä vielä toinen star jollekin toiselle pisteelle? Jotkun reitit kuitenkin johtavat suoraan suuntasäteeseen karttojen mukaan.

 

- Ilja ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällaisethan on nykyään "muotia". Hesassakin loppuu tuloporteille (tosin sielä on transitiot), köpiksessä, arlandassa (muistaakseni), Saint Exuperylla on (Ranskassa johon lennettiin jonkin aikaa sit F1 chartteri)...

 

EDIT: Tai no hesassahan ei ole transitioita enään ollenkaan... Odotuspaikat vain

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa lisään tähän vielä kaksi kysymystä.

Siis jos tuo STAR loppuu tuollaiseen holding kohtaan niin mitäs sitten tehdään? Ilmoitetaanko siinä jotain ATC:lle vai liitytäänkö suoraan holdingiin?

 

Toinen on tästä aiheesta hieman ohi, mutta miten koneen saa lentämään transitioita jos FMC ei tunnista noita reittipisteitä

(Siis esim. EW:n airbussin kompuutteri) Jonkunlainen FMC tuossa SB:ssä on, mutta eon osaa käyttää sitä oikein. Sama on vähän TCAS:n kanssa.

 

Kiitoksia vastauksista.

 

- Ilja

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa lisään tähän vielä kaksi kysymystä.

Siis jos tuo STAR loppuu tuollaiseen holding kohtaan niin mitäs sitten tehdään? Ilmoitetaanko siinä jotain ATC:lle vai liitytäänkö suoraan holdingiin?

 

Toinen on tästä aiheesta hieman ohi, mutta miten koneen saa lentämään transitioita jos FMC ei tunnista noita reittipisteitä

(Siis esim. EW:n airbussin kompuutteri) Jonkunlainen FMC tuossa SB:ssä on, mutta eon osaa käyttää sitä oikein. Sama on vähän TCAS:n kanssa.

 

Kiitoksia vastauksista.

 

- Ilja

 

 

Kysymys 1: Mennään holdiin..

 

Kysymys 2: Sitten on mahdontonta lentää transitio jossei FMC tiedä reittpisteitä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kysymys 1: Mennään holdiin..

 

Kysymys 2: Sitten on mahdontonta lentää transitio jossei FMC tiedä reittpisteitä.

 

OK, selvä. Kiitos. ATC ilmeisesti antaa sitten luvan poistua holdista.?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OK, selvä. Kiitos. ATC ilmeisesti antaa sitten luvan poistua holdista.?

 

Juups, ja kanattaa huikkia sinne LJiille, jos ei kuulu mitään vähän ennen pistettä ja ei kuulu olevan ruuhkaa. Tyyliin "FIN280, 3 miles inbound LAKUT".

 

Ja mitä tulee siihen ettei voisi lentää transitiota ilman FMC:tä, niin se kyllä on bussikuskin mielipide ;) Ei kaikki transitiot ole RNAVeja, onneksi :D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Ja mitä tulee siihen ettei voisi lentää transitiota ilman FMC:tä, niin se kyllä on bussikuskin mielipide
Bussikuski ja FMC? Taitavat nämä mielipiteet tulla sieltä Boeing-leiristä. :P ;D

 

(total offtopic)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bussikuski ja FMC? Taitavat nämä mielipiteet tulla sieltä Boeing-leiristä. :P ;D

 

(total offtopic)

 

Ei, vaan ne tulevat täältä Alexander Schleicher -leiristä :D

 

(as is also)

 

Nimim. GPL-tarkkari tänään neljältä 8)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään