Jussi Rantala

FinnMast 4.2 infoa

119 viestiä aiheessa

Koska tätä aihetta on sivuttu aika useassa threadissa tällä foorumilla, niin laitetaanpa nyt sitten aiheesta kokonaan uusi FinnMastille omistettu threadi.

Finnmast on tarkoitettu täydentämään VFR lentoelämystä Suomen alueella. Homma lähti liikkeelle aluksi Ilmailulaitoksen AIP:stä löytyvästä lentoestedatasta, mutta pikkuhiljaa otettiin mukaan myös muita maamerkkejä (hyppyrit, viljasiilot, näkötornit, etc). Kokoelma ei olisi syntynyt ilman laajan avustajajoukon mukanaoloa!

Finnmastiin otetaan vastaan VFR objekteja ympäri Suomea - jos siis sinulla/kavereillasi on työn alla FS2002/FS2004 VFR objekteja, olisi FinnMast sopiva paikka laittaa ne laajempaan jakeluun muitten simuilijoitten saataville. Luvassa on mainetta ja kunniaa readme.pdf:n mukana. Copyrightit säilyvät luonnollisesti objektien tekijöillä.

Allekirjoittanut toimii paketin kasaajana ja julkaisijana, joten jos haluat kontribuoida, privaviestillä yhteyttä.

Ai niin.... alustavasti olen kaavaillut seuraavaa julkaisua (4.2) joskus elo/syyskuun puolella ja omalta osalta olen tekemässä seuraavia:

- Loviisan ydinvoimala

- Inkoon voimalaitos

- Olkiluodon ydinvoimala

- Turun linna

- Tampereen tuplamastojen poistaminen

- Savuefektin poistaminen paketista

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tuo nykyinen versio ole 4.1 vai olenko ihan pihalla :-X.. No mutta kivoja uutuuksia olet tekemässä ja jatka ihmeessä samaan malliin vaan Jussi... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta savuefektistä, olisko mahdollista tehdä niin, että halukkaat voivat ottaa sen käyttöön? Meinaan kun ei täällä ole juurikaan simu kaatuillut, ja piiput sais kyllä savuttaa entiseen malliin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen huomannut tehdessäni Suomen tarkkoja maisemia Finnterrain- lisäosaan, että hyppyrimäet näköjään vaativat oman meshin niille alueille, joissa hyppyrimäkiä on. Tämä siksi että itse mäki alastulorinteineen näyttäisi hyvältä ympäröivässä maastossa.

Mutta mesh usein vääristää maaston korkeutta huomattavasti hyppyrimäen lähimaastoa laajemmalta alueelta, esimerkkinä vaikkapa Jyväskylä tai Vuokatti. Maasto nousee meshin ja default- maanpinnan rajalla sellaisen 10 metrin pykälän joka on varsin luonnottoman näköistä.

Minulle kerrottiin että mesh- tiedoston voi poistaa (esim. Vuokattimesh.bgl) ja kokeilinkin tätä. Silloin hyppyrimäkeä ympäröivä maasto normalisoituu mutta esim. Vuokatin mäestä alaosa jää näkymättä.

Voiko seuraavaan Finnmast- versioon tehdä nuo hyppyrimäkien lähimaastot aivan eri tavalla kuin noilla laajoille alueille leviävillä mesheillä?

Maaston luonnollisuus on mielestäni tärkein asia ja lisäosat tulisi tehdä niin että ne eivät häiritse luonnonmukaista maastoa - tai vääristävät sitä mahdollisimman vähän. Itse hyppyrimäet ovat mukava lisä joten jotain kehitystä tarvittaisiin. Onko ehdotuksia, Finnmastin tekijät?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen huomannut tehdessäni Suomen tarkkoja maisemia Finnterrain- lisäosaan, että hyppyrimäet näköjään vaativat oman meshin niille alueille, joissa hyppyrimäkiä on. Tämä siksi että itse mäki alastulorinteineen näyttäisi hyvältä ympäröivässä maastossa.

Mutta mesh usein vääristää maaston korkeutta huomattavasti hyppyrimäen lähimaastoa laajemmalta alueelta, esimerkkinä vaikkapa Jyväskylä tai Vuokatti. Maasto nousee meshin ja default- maanpinnan rajalla sellaisen 10 metrin pykälän joka on varsin luonnottoman näköistä.

Minulle kerrottiin että mesh- tiedoston voi poistaa (esim. Vuokattimesh.bgl) ja kokeilinkin tätä. Silloin hyppyrimäkeä ympäröivä maasto normalisoituu mutta esim. Vuokatin mäestä alaosa jää näkymättä.

Voiko seuraavaan Finnmast- versioon tehdä nuo hyppyrimäkien lähimaastot aivan eri tavalla kuin noilla laajoille alueille leviävillä mesheillä?

Maaston luonnollisuus on mielestäni tärkein asia ja lisäosat tulisi tehdä niin että ne eivät häiritse luonnonmukaista maastoa - tai vääristävät sitä mahdollisimman vähän. Itse hyppyrimäet ovat mukava lisä joten jotain kehitystä tarvittaisiin. Onko ehdotuksia, Finnmastin tekijät?

yES

Minä en nyt niin hirveän tarkkaan ymmärrä, että mitä tässä nyt on oikein ajetaan takaa?? Kaikki nuo hyppyrimäet on oikeastikin sellaisten jyrkänteiden kohdalla (jos ei luonnon muovaaman, niin sitten konevoimin tehdyn), ja niinhän ne on tehty nytkin FinnMastiin. Hyppyrimäkien alastulorinteet ovat oikeasti TODELLA jyrkkiä ja meillä ne on itseasiassa liian loivia joka paikassa. Minun mielestä me saatiin Jannen kanssa nuo hyppyrit istumaan oikein hyvin ympäröivään maastoon nähden, joskaan ei realistisesti, koska ympäröivien alueiden pitäisi oikeasti olla vielä paljon korkeammat. Esimerkiksi oikeasti Vuokatissa se Vuokatinvaara nousee sen hyppyrin ympärillä vieläkin korkeammalle, mitä se nyt simussa tekee, koska se ympäröivä Vuokatinvaara simussa on ihan täysin defaulttia...

Pistetäänpä tähän nyt pari esimerkkishottia:

Ensin Laajavuori:

Tuon pitäisi tuon alastulorinteen "portaan" olla todellisuudessa vielä paljon jyrkempi, mutta se on simussa jätetty tarkoituksella matalammaksi

[ Attachment removed / expired ]

Eikä sitä porrastusta edes huomaa normaalista lentokorkeudesta

Ja sitten Vuokatti:

Täällä sama homma. Tuo alastulorinteen "porrastus" on täälläkin loivempi, mitä sen oikeasti kuuluisi olla

Ja jälleen, eihän tuota ilmasta edes kunnolla huomaa, vaikka tässä lennetään itseasiassa sallittujen korkeusrajojen alapuolella...

Ja jos sitten niillä "epämuodostumilla" tarkoitat tätä järven rannassa olevaa jyrkännettä, niin se on defaultin sceneryn moka, eikä hyppyrien pikkumeshit vaikuta niihin yhtään mitenkään...

Eli suomeksi sanottuna minä en nyt oikein ymmärrä, että mitä tässä pitäisi ruveta muuttamaan. Jos sitten tarkoitat noita itse hyppyreihin rakennettuja vaaleampia "keinotekoisia kukkuloita", niin niitä on mahdoton ruveta korjaamaan, jos haluaa, että nuo hyppyrimäet istuvat maahan edes noin, kuin ne nyt istuvat. Jos minä otan nuo keinotekoiset maat pois noiden hyppyreiden alta, niin sitten ne hyppyrit leijuisivat ilmassa, koska meshiä ei saa noin tarkaksi millään ilveellä...

Jos olen nyt väärillä jäljillä, niin voisitko kenties vaikka screenshottien avulla tarkentaa, mikä ei mielestäsi mene oikein...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikko, kiitos perusteellisesta vastauksestasi hyvine kuvineen.

Siitä huolimatta olen sitä mieltä, että meshit vääristävät maastoa monta kilometriä hyppyrimäen sijaintia kauempana.

Otetaan esimerkiksi Jyväskylä ja siellä oleva Laajavuori.

(En hallitse vieläkään screenshottien lähettämistä tänne ((jospa joku opettaisi)) mutta koitan selittää mistä on kysymys.)

Kun menee Jyväskylän kaupungin eteläpuolelle vaikka 100 metrin korkeuteen ja katselee pohjoiseen, niin keskellä kaupunkia (siitä hieman itään missä joki virtaa keskustan läpi) on pohjois-eteläsuuntainen maaston jyrkänne, monta kilometriä pitkä. Maasto kaupungin keskustassa joen puolella on noin 10-15 metriä korkeammalla kuin itäpuolella. Jyrkänne myös tekee omituisia mutkia kaupungin eteläosassa. Kun poistin kokeeksi tiedoston "lvuorimesh.bgl" niin koko jyrkänne hävisi ja kaupunki on luonnollisen näköinen. Sitten taas kun tuon tiedoston palauttaa, jyrkänteet ilmestyvät jälleen. Kokeile!

Vuokatissa kuvassasi ollut jyrkänne rannalla ei mielestäni ole default- maaston vika vaan johtuu sielläkin "vuokattimesh- tiedostosta". Kokeile vaikka!

Kunhan opin nuo kuvien lähettämiset niin kyllä niitä täältä pesee! Huom. minua ei auta jos sanotaan että lataa se ja se kuvankäsittelyohjelma. On ihan toinen asia osata käyttää kuvankäsittelyohjelmaa ja lähettää sen avulla tänne kuvia. Mutta kait tuon oppisi hyvistä ohjeista.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on ykkösnäytönohjain tällä hetkellä sökönä joten en pääse FS:ään lainkaan mutta luulen tietäväni mitä tarkoitat Esa.

Hyppyrimeshit tosiaan vaikuttavat maastoon varsin laajalla alueella, kutakuinkin 10 km x 10 km -kokoisella alueella. Kun hyppyreiden alle meshejä tehtiin, ei Ground2K:ta ja vastaavia remesh -työkaluja vielä ollut joten korkeuserot tehtiin perinteisinä mesheinä joiden minimikoko FS2002:ssa (käsittääkseni myös 2004:ssä) on tuo 100 km2.

Pohjana mesheissä on käytetty ilmaista 1km -resoluutioista dataa, samaa josta FS:n defaultmeshit on tehty. Tähän meshiin on sitten käsin väkerretty hyppyreiden lähiympäristöön korkeuseroja oikeiden karttojen mukaisesti (Mikon mainitsemin sovellutuksin).

Mikon Vuokatti-screenshotin rantajyrkänne johtuu FS:n maaston epätarkkuudesta. Ongelma johtuu siitä, että (aavistuksen) defaulttia tarkempi mesh tuo esiin ja korostaa FS:n defaultjärvien korkeuksien ja sijaintien puutteet. Aivan samasta epäyhteensopivuusongelmasta johtuu se, että kun FinnTerrainia tehdessäsi laitat Terratoolilla järven oikealle korkeudelleen, ympäröivään maastoon saattaa syntyä pöytävuori/kraateri.

Onko vika ja syy tällöin tarkemmassa lisäosasta joka ei sovi defaulttiin vai epätarkassa defaultissa on tietysti kokonaan eri keskustelun paikka.

Nykytekniikalla nuo hyppyreiden alustat voisi tosiaan toteuttaa myös paikallisemmin esim. Ground2K:lla ja remesh-tekniikalla. Nykyratkaisussa on tosiaan ongelmansa. Minulla ei valitettavasti riitä aika FinnTerrain-hommien päälle mutta jos joku haluaa remeshata hyppyrimäet, voin toimittaa nykyisten meshien tekemiseen käytetyt DEM-tiedostot tekijälle.

Esa: helpoimmin saat screenshotteja foorumille seuraavasti:

1) Hae http://janne-namibia.gatools.org/fs/JPGScreen.exe

2) Käynnistä JPGScreen ja FS ja hankkiudu hyvälle kuvaushollille

3) Paina Print Screen -näppäintä näppikseltä. JPGScreen.exe:n kanssa samaan hakemistoon ilmestynyy 000.jpg -niminen tiedosto. Numerointi on juokseva joten seuraava kuva tulee nimelle 001.jpg jne.

4) FSN:ssä viestiä kirjoittaessasi lähetysnappien yläpuolelta löytyy linkki "Attach image" / "Liitä kuvia". Klikkaa linkkiä.

5) Avautuvassa popup -ikkunassa napsauta Selaa / Browse -nappia. Etsi liitettävä kuva (000.jpg), napsauta Avaa.

6) Klikkaa popup -ikkunan Upload image / Lähetä kuva -nappia. Kuva uploadataan serverille. Lähetyskentän yläpuolelle ilmestyy joko virheilmoituksia (ei pitäisi) tai seuraavankaltainen koodi:

>[b][i][ Attachment removed / expired ][/i][/b]

Saman koodin pitäisi ilmestyä myös viestin kirjoitusikkunan alareunaan.

Jos haluat liittää useita kuvia, jatka kohdasta 5. Kun kaikki kuvat on lähetetty, klikkaa Close window / Sulje ikkuna -linkkiä. Kuvien pitäisi nyt olla liitetty viestiisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mie tekasen sen Hotelli Ilveksen Treelle niin laitan sen sitten jotenkin jollekkin teille tulemaan vielä tämän päivän aikana. ;)

Tässäpä kuvaa tämän hetkisestä tilanteesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohessa kuva Jyväskylästä katsottuna etelästä pohjoiseen. Siinä näkyy tuossa aiemmassa keskustelussa kuvaamani maaston jyrkänne joka johtuu hyppyrimäen meshistä.

Kiitos Jannelle kuvan lähetysohjeista. Katsotaanpa onnistuuko!

yES

PS Onnistui!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinäpä se tönö on, meni vaivaiset 45min tehdessä tuota :)

Pitää sitten jossain vaiheessa tehdä se versio, missä on sitten ne "uudet" kerrokset kyseiseen hotelliin, jos ne sitä nyt meinaa korottaa muutamalla lisä kerroksella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieno Hotelli Ilves (olen siellä joskus yöpynytkin)! Mistä sen saisi ladattua? Voiko asentaa Tampereen photosceneryn päälle?

Näitä pitäisi saada lisää oikein roppakaupalla vaikkapa kaikista Suomen kaupungeista.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieno Hotelli Ilves (olen siellä joskus yöpynytkin)! Mistä sen saisi ladattua?

Ei varmaankaan vielä mistään.

Tämän threadin tarkoitus oli nimenomaan kerätä Finnmast 4.2:n tulevia objekteja.

;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitekäs muuten on, oletko aikeissa tehdä seuraavaan FinnMastiin näitä seuraavia muutoksia, joista täällä on aikanaan keskusteltu:

- sellaiset majakat ja majakkasaaret, että niille voi laskeutua

- toimivat strobot korkeisiin mastoihin

Itse ainakin arvostaisin näitä parannuksia kovasti.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

- sellaiset majakat ja majakkasaaret, että niille voi laskeutua

- toimivat strobot korkeisiin mastoihin

Näillä näkymin ei ole tulossa. Majakkojen/saarien saattaminen laskeutumiskelpoisiksi vaatii todella paljon hommaa, eikä tämän aikataulun puitteissa ole mahdollista. Ymmärrän kyllä toiveesi, mutta tällä hetkellä vain marginaalinen osa käyttäjistä harrastaa majakoiden virtuaali huoltotoimenpiteitä.

Strobojen suhteen en osaa tehdä juuri mitään. Nykyiset valot on tehty light.strobe toiminnolla ja niitä ei juuri tästä voi muuttaa. Toki, jos joku keksii keinon tähän, niin sitten...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näillä näkymin ei ole tulossa. Majakkojen/saarien saattaminen laskeutumiskelpoisiksi vaatii todella paljon hommaa, eikä tämän aikataulun puitteissa ole mahdollista. Ymmärrän kyllä toiveesi, mutta tällä hetkellä vain marginaalinen osa käyttäjistä harrastaa majakoiden virtuaali huoltotoimenpiteitä.

Ok, ymmärrän tilanteen. Toivottavasti jollakulla olisi tuohon joskus aikaa.

Strobojen suhteen en osaa tehdä juuri mitään. Nykyiset valot on tehty light.strobe toiminnolla ja niitä ei juuri tästä voi muuttaa. Toki, jos joku keksii keinon tähän, niin sitten...

Tuosta kerran keskusteltiin täällä ja silloin todettiin, että ruotsalaisessa skenessä nuo strobot oli tehty LOD:eilla (mitä sitten ovatkin).

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvinkään kentän vieressä on muuten se yks masto (RWY 22 oikean myötätuulen loppuosalla), joka on liian korkea. Oikeasti siinä on vain pieni masto, joka on vähän puita korkeampi, mutta ei kuitenkaan sentään lentoesteenä normaali laskukierroskorkeuksissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvinkään kentän vieressä on muuten se yks masto (RWY 22 oikean myötätuulen loppuosalla), joka on liian korkea. Oikeasti siinä on vain pieni masto, joka on vähän puita korkeampi, mutta ei kuitenkaan sentään lentoesteenä normaali laskukierroskorkeuksissa.

Joskus aikaisemminkin on ollut juttua mutta kertaus on opintojen äitipuoli...

Jos huomaatte, että Finnmastissa on jotakin vikaa mastojen paikkojen/korkeuden suhteen, niin ilmoittakaa. MUTTA: Mastot on SCASM koodissa koordinaatteina ja jotta täsmälleen oikea masto saataisiin korjattua tarvitsen tarkat koordinaatit korjausurakkaan.

Joten, korjausta on luvassa jos kerrot tarkemmat koordinaatit (DD:MM.MMMMM tai DD:MM:SS.SSSSS muodossa) ja toivottu pituus. Jos masto kerrotaan muodossa: Peräseinäjoelta Kalakosken suuntaan 2NM, niin korjausta on hivenen hankala implementoida.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mulla olis nyt ensimmäinen beta näistä Etelä-Suomen VFR objekteista valmiina. Finnmastiin vaan jos siltä tuntuu, tosin aktiivisimmat voisivat ensin ladata nuo testattavaksi ja kertoa mielipiteitään. Paketti sis.

Kalkkiranta

Sipoon kirkko

Korson vesitorni

Sköldvikin öljynjalostamo

Käärmeportin vesitorni ja savupiiput

Keravan tornitalot

Keravan vesitorni

Aulangon vuori

Aulangon näkötorni (poistaa defaulttimaston)

Tuolta voi kuka vaan ladata testattavaksi ja laittaa palautetta:

http://kotisivu.mtv3.fi/jukka.kohtala/files/Etelasuomi.zip

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mulla olis nyt ensimmäinen beta näistä Etelä-Suomen VFR objekteista valmiina. Finnmastiin vaan jos siltä tuntuu, tosin aktiivisimmat voisivat ensin ladata nuo testattavaksi ja kertoa mielipiteitään. Paketti sis.

Kalkkiranta

Sipoon kirkko

Korson vesitorni

Sköldvikin öljynjalostamo

Käärmeportin vesitorni ja savupiiput

Keravan tornitalot

Keravan vesitorni

Aulangon vuori

Aulangon näkötorni (poistaa defaulttimaston)

Tuolta voi kuka vaan ladata testattavaksi ja laittaa palautetta:

http://kotisivu.mtv3.fi/jukka.kohtala/files/Etelasuomi.zip

Testasin hetken Eteläsuomeasi. Tässä havaintoja:

Talot mm. keravan seudulla ja Sipoon kirkko olivat ihan ok. Ilmeisesti Kalkkiranta on se tehdas tuossa Helsingistä Porvooseen päin ennen öljynjalostamoa. Kalkkiranta oli hyvän näköinen, ainoa haitta on että juuri tuosta puuttuu Finnterrain- maasto.

Sköldvikin öljynjalostamo on hieno korkealta katsottuna mutta leijuu hieman maanpinnan yläpuolella.

Sitten Aulanko. Torni on ok mutta tuo Aulangon kukkula on kummallisen jyrkkäreunainen ja vääristää aika pahoin ympäröivän maaston ja osia vesialueista. Aulangon kukkulalla olevat järvet ovat jyrkkäreunaisia syvänteitä. Tämä kukkulan teko on varmasti hankalaa mutta mielestäni vakiomaasto on tuossa parempi vaihtoehto varustettuna tekemälläsi näkötornilla. Tuo alue on minulle tuttua, koska olen mallintanut mm. Hämeenlinnan paikkeilta Finnterrainia.

Eli osan noista voisi heti ottaa käyttöön vaikka Finnmastin osana. On hyvä että näitä objektejakin viitsitään tehdä. Toivoisin että Suomesta olisi tällaisia objekteja saatavissa sadoittain!

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tekaiskaapa joku Lappeenrannassa oleva Etelä-Karjalan keskussairaala. Juuri sopivasti lähestytään 24:lle siitä. Voin toimittaa kuvia ja koordinaatit, jos joku ottaa homman tehdäkseen?

Tuossa jo valmiita kuvia jos olisi jotain apua:

1

2

3

Slidejä klikkaamalla 5 mpix kuvat.

Ovat ehkä kyllä 24:lle lähestymisen kannalta hieman väärästä kulmasta, mutta jos ne muut ovat juuri toiselta puolelta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos palautteesta.

Sköldvikin öljynjalostamo on hieno korkealta katsottuna mutta leijuu hieman maanpinnan yläpuolella.

Lähempänä rantaa olevat objektit ovat tosiaan hieman ilmassa. En viitsinyt lähteä latistamaan maastoa tuolta alueelta kun tuo tosiaan on vain maamerkkinä eikä sinne ihan lähelle kai saisi edes lentää.

Sitten Aulanko. Torni on ok mutta tuo Aulangon kukkula on kummallisen jyrkkäreunainen ja vääristää aika pahoin ympäröivän maaston ja osia vesialueista. Aulangon kukkulalla olevat järvet ovat jyrkkäreunaisia syvänteitä. Tämä kukkulan teko on varmasti hankalaa mutta mielestäni vakiomaasto on tuossa parempi vaihtoehto varustettuna tekemälläsi näkötornilla. Tuo alue on minulle tuttua, koska olen mallintanut mm. Hämeenlinnan paikkeilta Finnterrainia.

Kukkulan saa pois kun hävittää sen aulanko_vuori_2.bgl tiedoston scenery kansiosta. Tein sitä aikalailla ulkomuistista, kun en ole Aulangolla muutamaan vuoteen käynyt.

Todella korkea tuo "vuori" on ainakin kun sieltä tornin huipulta alaspäin katselee tai niitä portaita sieltä alhaalta karhujen luota ylös kävelee joten, jonkinlaista maastonkohoumaa tuossa mielestäni pitäisi olla. Toisaalta voisi itse tornistakin hieman isomman tehdä että se erottuisi noiden ylikorkeiden puiden joukosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

.Lähempänä rantaa olevat objektit ovat tosiaan hieman ilmassa. En viitsinyt lähteä latistamaan maastoa tuolta alueelta kun tuo tosiaan on vain maamerkkinä eikä sinne ihan lähelle kai saisi edes lentää.

Siirrä niitä objekteja gMaxissa vähän sen vaaka-akselin alapuolelle. Helppo korjata...

Toisaalta voisi itse tornistakin hieman isomman tehdä että se erottuisi noiden ylikorkeiden puiden joukosta.

Ota käyttöön se minun tekemä FinnTrees 2004-paketti. Siinä puut on inhimillisen korkuisia. Aika moni varmaan käyttää tuota pakettia muutenkin, ja jos ei jostain syystä käytä, niin syyttäkööt sitten itseään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siirrä niitä objekteja gMaxissa vähän sen vaaka-akselin alapuolelle. Helppo korjata...

Niin oli, ehdin jo korjata ja tuo on käännetty jo tuohon zippiinkin uusiksi ;D

Ota käyttöön se minun tekemä FinnTrees 2004-paketti. Siinä puut on inhimillisen korkuisia. Aika moni varmaan käyttää tuota pakettia muutenkin, ja jos ei jostain syystä käytä, niin syyttäkööt sitten itseään...

Tarkoitus on, ei vaan ole vielä tullut ladattua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään