Guest Matias

verkossa lentämine...

11 viestiä aiheessa

tota jos alkaa lentää simua verkossa niin pitääkö siinä täyttää lomakkeita tai suorittaan mitään testejä vai voiko sen aloittaa tuosta vain ko on hankkinu kaikki tarvittavat ohjelmat ja laitteet ??? Oisin vähän kiinnostunu tosta verkkolentämisestä ::) ...

T:Matias

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jouni,

Oletko lukenut VACC Finlandista löytyvät ohjeet? Jos olet, niin lue uudelleen ja yritä tällä kertaa myös ymmärtää lukemasi. Jos vielä sittenkään ei onnistu, yritä parin päivän päästä uudelleen. Jos homma ei onnistu, olet todennäköisesti liian nuori ja tulisit kokemaan paljon vaikeampia ongelmia myöhemmissä vaiheissa, vaikka nyt tuosta ongelmasta selviäisitkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten voi log inata Vatsim Serveriin?Tiedän olen toivoton tapaus mutta haluan yrittää jotain haastellista :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä alkaa taas olemaan mahtava henki aloittelijoita kohtaan. Näköjään yleisimpiä vastauksia on, että "mitä sä tänne tunget tyhmiä kysymään", tai "lue ne helvetin manuaalit" ja jos oikein "armollisia" ollaan niin paiskataan pelkkä linkki ilman minkäänlaista selitystä.

Hienosti toimittu, jatkakaa samaan malliin. Olette oikein fs-maailman uranuurtajia ja mallikappaleita.

Ei ole ainoa, mutta yksi esimerkki.

http://vacc.fi

www.vatsim.net

www.fsnordic.net

www.google.fi

Jossei noi auta ongelmaasi, jätä koko verkossa lentäminen!

Kyllä on rohkaisevaa. Tuntuuko miehekkäältä vittuilla aloittelijoille, ja näin karsia tulevia online lentäjiä. Asennevammasta touhua muutamalla herralla täällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jotkut haluaa vaan pätee... ::)

Ja yllättäen eniten moista asennetta osoittavat monesti ne joita aviteltiin alkuun tuossa vuosi, puolitoista sitten ;)

Pojjaat, mistä noita kaikkia tietää jos ei ole niihin ennen missään törmännyt? Samaa mieltä Pekan kanssa, vähän good airmanshippiä nyt peliin ja kun itsekin olette apua saaneet, siitä kun avitatte muutaman aloittelijan alkuun, saatte itsekin lisää lentoseuraa. Ei tästä niin kauan ole kun Toni ja muut olivat itse ihan yhtä nyyppiä. Ei se mahdotonta ole, mutta vähän opiskelua ja toisten apua niin kyllä se siitä lähtee!

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On se kumma kun nykyään aloittelijoita silitetään päästä, itse kun aloitin niin olen saanut sellaista paskaa niskaan ja niin paljon, että en lähde edes kirjoittamaan tänne! Tosin oli niitä avuliaitakin ihmisiä :)

http://www.fsnordic.net/article/tutorial/sb_fs2004/sb_fs2004_fin.php tällä ohjeella pitäsi ainakin osata yhdistää VATSIMiin.. Fraseologiat yms. löytyy osoitteesta http://vacc.fi Tsemppiä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja yllättäen eniten moista asennetta osoittavat monesti ne joita aviteltiin alkuun tuossa vuosi, puolitoista sitten ;)

Toni sentään vaivautui etsimään jotain itsekin. Ja tähän asiaan olen paras sanoja, minä autoin Tonin alkuun - aikaa siinä tosin meni omatoimisenkin ihmisen kanssa.

Pojjaat, mistä noita kaikkia tietää jos ei ole niihin ennen missään törmännyt?
Ei mistään. Mutta juurihan kerrottiin, missä tarvittuihin tietoihin voi törmätä. Mielestäni VACC Finlandin sivuilla kerrotaan äärimmäisen hyvin, mistä hommassa on kyse. Harrastuksen esittely on selkeää ja kiinnostavaa tekstiä, samoin muistiinpanotekniikan mieleen tuovasta aloittelijoiden oppaasta on helppo omaksua perusasiat.

Näistä ollaan yleensä aloittelijoita tiedotettu, jos he ovat jonkin ruohonjuuritason kysymyksen esittäneet. Tämä harrastus kuitenkin vaatii verkkomuodossaan tiettyä innostuneisuutta ja pitkäjänteisyyttä. Näitä vastaan sotii eräiden lähettämät jatkuvat kyselyt perusasioista, jotka ovat selitetty samalla sivulla, johon henkilöille on annettu linkki jo aiemminkin. Kerran tai pari saattaa ihminen erehtyä, mutta useampi erehdys kertoo jo melkeinpä sopimattomuudesta vaativampaan harrastusmuotoon.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että suuri osa peruskysymysten esittäjistä on nuoria. VATSIM:n ikäraja perustuu laillisiin syihin, joten sillä ei ole suoraa yhteyttä henkiseen kasvuun. Silti, mielestäni keskimääräinen 13-vuotias ei ole vielä tarpeeksi kypsä VATSIM-verkkoon. Poikkeuksiakin on, esimerkiksi Laitisen Harri aloitti tuossa iässä ja todellakin loisti lahjakkuudellaan ja kypsyydellään. Tämä seikka on kuitenkin jokaisen itsensä harkittavissa. Valitettavasti kypsyys asettaa tällekin harkitsemiselle omat rajansa.

good airmanshippiä
On mielestäni asiallista myöskin kertoa, mistä tiedon voisi löytää. Jos se sijaitsee yhden klikkauksen päässä, on linkki myöskin sopiva vastaus. Se on mielestäni jopa parempi vaihtoehto, kuin copyrightien rikkominen liittämällä sisältö viestiin tai järjetön ajanhukka kirjoittaessa jo kerran kirjoitettua asiaa uudestaan.

nyt peliin ja kun itsekin olette apua saaneet, siitä kun avitatte muutaman aloittelijan alkuun, saatte itsekin lisää lentoseuraa.
Itse hyväksyn aloittelijat, olen itse asiassa iloinen heistä. Sen sijaan en arvosta uusavuttomuutta.

vähän opiskelua ja toisten apua
Molempia tarvitaan, mutta kukaan ei voi opiskella toisen puolesta.

Jos aloittelijat eivät pidä minun kommenteista, niin tervetuloa silti mukaan. Mielipiteeni ei ole virallinen, sen sijaan VACC Finlandin on. Sen pressitiedotteet selvittävät asioita verkon edustajien näkökulmasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä mitään mielipiteitä ja virallisuuksia kukaan tarvitse... kysehän on vain siitä, että flight simulator lätkästään verkkoon ja toimitaan siellä olemassaolevien sääntöjen mukaan.

Aloittelija: mene VACC:n sivuille ja lue _kaikki_ siellä olevat lentäjille tarkoitetut oppaat. Jos et saa siitäkään huolimatta hommaa toimimaan, kysy joko VACC:n foorumilla tai täällä, mistä kiikastaa ja kerro tarkasti mikä on ongelman ydin. Kysymykset kuten: "mixen lennä netissä ??! :PP ?? " eivät saa vastakaikua.

Ongelmiin löytyy varmasti aina ratkaisut täältä tai VACC:n foorumista.

terv.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään