Guest timoturunen

Onko nettilento liian vaikeata FS2004:lla

27 viestiä aiheessa

Henkilökohtaisesti olen pitänyt pitkää taukoa nettilentämisessä sitten FS2004:n siirtymisen jälkeen. Nykyinen purkkaviritelmä ei vaan jostain syystä ole mielekäs....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en ole vielä edes päässyt lentämään netissä, silleen oikeasti. Zonessa onlen pari kertaa lentänyt. VATSIMiin pääsen vastan vajaa puolen vuoden päästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä ole liian vaikeaa, mutta kohtalaisen työlästä kuitenkin. Ei viitsi ihan hetken mielijohteesta lähteä säätämään mutta kyllä sitä silti välillä tulee lennettyä.

SB3:a odotellessa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se vaikea ole, mutta tosiaan vähän työläs se kaikkien käynnistäminen ja muistelu että missäs järjestyksessä niitä pitikään laittaa. Mutta parin 'muistelukerran' jälkeen onnistuu hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen pitänyt taukoa, mutta ei se johdu vaikeudesta... Muutama softa pitää käynnistää ja sillä selvä ei sen pitäisi olla kenellekkään vaikeaa, varsinkaan ensimmäisen kerran jälkeen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka itse olen vatsim aloittelija niin tuo nykyinen ohjelmien ja muistelun määrä on vain hyvä tekosyy olla lentämättä. Onneksi kohta tulee sb3...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin.. no ainoa lisävirityshän on sbrelayn käynnistäminen.. ei mitään muuta 2002:een verrattuna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iltaa!

Ei minua häiritse, jos yksi ohjelma tulee lisää. Ainoa haitta miljoonasta softasta on se, että kun yksi kaatuu, niin sitten lähtee kaikki! Pitääpi koputtaa puuta, että patentoidut purkkaviritykset kestävät jatkossakin yhtä mainiosti... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

noniin tässä on jo hyvä asenne aloittelijalla...Siitä muodostuu hyvin pian rutiini niin että ei edes huomaa kuinka tyhmiä virityksiä sen eteen pitääkään tehdä :)

alle 10krt lentänyt vatsimissa ja jo nyt ne typerät ohjelmat ja kikat menee rutiinilla, mutta pääasias että toimii. Sb3 tulon jälkeen kukaan ei voi perustella vatsim lentämättömyyttä sanomalla "En mie lennä ku siinä on se typerä ohjelma ja kikka hässäkkä"

Samasta typeryydestä on hyvä esimerkki. Pari vuotta sitten oli äärettömän tyhmä tekstiviestin näpytys tapa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri lensin KSEA-PANC Northwes 4157 heavynä, jotta sanottakoon että eipä paljoa tuo softapaljous ole häirinnyt...

btw. oli kivasti säätöä kun PANClle pukkaa näteissä jonoissa 30 konetta...itse juuri pääsin pahimman ruuhkan alta pois :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ite en vielä ole laitteistoteknisistä syistä siirtynyt 2004:n (kokkari asettaa rajoituksia - tai no yhdestä näytönohjaimesta kiinni) mutta kuten sanottu niin onhan se viittimisestä kiinni ja ei tota 2K2:sta ihan muutaman minuutin lentoa varten jaksa käynnistellä. Itellä on vielä softaa huomattavasti enemmän kuin varmaan muilla nettilentäjillä tosin oon tehnyt tästä syystä käynnistysohjelman joka mm. käynnistää muutamia ohjelmia suoraan.

Eli tehkää vaikka .bat -"scriptejä" niillä saa käyntiin kätevästi kilkkeitä ei kaikkee tarvi käydä klikkailemassa. toki kaikki yhdistämiset jne tarvii edelleen tehdä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka

Joo, tauolla ollaan. Syynä lähinnä vastenmielisyys noihin purkkaviritelmiin, ja toisaalta se, että odottelen (edelleen ::)) PIC v2:sta. Teropa, onko MITÄÄN vinkkiä kauanko vielä joudutaan odottelemaan ?? :P

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arttu,

En yhtään osaa sanoa aikataulusta mitään, ja vaikka osaisinkin, meitä on ehdottomasti kielletty moisia kertomasta.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, arvasin sen. Kunhan yritin :P

-R2-

Arttu,

En yhtään osaa sanoa aikataulusta mitään, ja vaikka osaisinkin, meitä on ehdottomasti kielletty moisia kertomasta.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aloitin homman kun FS2004 tuli, joten en voi sanoa mitään edellisistä versioista ja näin ollen vastaan Kanada ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin.. no ainoa lisävirityshän on sbrelayn käynnistäminen.. ei mitään muuta 2002:een verrattuna.

Niin, mutta kun se on aika hirveää purkkaa myös FS2002:ssa :) Toimiihan se, mutta ei sitä tosiaan hirveän mielellään sitä hässäkkää virittele käyntiin :) Mutta on mulla näemmä jotain 130 tuntia vatsim-tiimaa, mutta viimeaikoina on aika mennyt tuon MIKin simun kanssa. Sitä ei oikein jaksa alkaa säätämään sb2:n kanssa - kun se pitäisi sitten ohjeistaakin sitten että muutkin saisivat homman pelittämään.. Viimeksi lensin näemmä tammikuussa verkossa, mutta kyllä se tästä - toinen ongelma on se että oma kotiohjaamo on vähän levällään, eikä oikein jaksa näppis-hiiri-joystick -linjalle palata takaisin. Mutta eiköhän tässä kohta taas jotain keksitä.. :)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläistäkään ei VATSIM:issä näy ennen SB3:n julkaisua. 5-10min klikkailuhässäkkä olisi ok, jos saisin siitä palkkaa. Erityisen turhauttavaksi asian tekee se kun koko p***a kaatuu mitä suurimmalla todennäköisyydellä ja kaiken saa tehdä taas uusiksi.

Toivottavasti tulee pian, homma on nimittäin kivaa ja sitä tulee usein mietittyä simun default-atc:lla kökköillessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen monta kertaa yrittänyt lentää vatsim verkossa mutta koskaan en ole onnistunut:(( Joten tuo zonen kautta lentäminen on ihan lapsellisen helppoa. Mistä löytäisin niin selkeet ohjeet jotta vatsimmissa pääsisin lentään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yritin taas tänää tuolla EFVA:n kentällä, ei auttanut vaikka menin tuon fsnordicin ohjeen mukaan! Paitsi että torniin sain yhteyden mutta torni ei nähnyt minua. Kun klikkasin squawboxista connect niin se heitti herjan: Please change your callsign first. Found under ATC functions?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään