Guest AL

EFTP FS2002:een?

20 viestiä aiheessa

Saako mistään ladattua FS2002:een Pirkkalan kenttää? Koska simun "oma" kenttä ei ole pahemmin realistinen. ???

ALe

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanoisin tässä kohtaa että nyt eletään jo hyvää vauhtia FS2004-aikaa ja se on sitten oma murhe jos jotkin lisäosat eivät pyöri :D (oma mielipide ;D)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saako mistään ladattua FS2002:een Pirkkalan kenttää? Koska simun "oma" kenttä ei ole pahemmin realistinen. ???

ALe

Äkkiäkös tuollaisen tekaisisi... Siinä on vain yksi ongelma: minä en osaa tehdä 3d-objekteja. Lentoaseman pohjan (rullaustiet, kiitotie) osaan, ja saanpa sinne myös defaulttirakennuksia.

EDIT: typoja pois

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äkkiäkös tuollaisen tekaisisi... Siinä on vain yksi ongelma: minä en osaa tehdä 3d-objekteja. Lentoaseman pohjan (rullaustiet, kiitotie) osaan, ja saanpa sinne myös defaulttirakennuksia.

Jos projekteja kaipaat, teepäs Johannnes Vesivehmaa. Se default on ihan ihmeellisesti mallinnettu, kentän rullauskartta löytyy täältä:

http://www.ilmailulaitos.fi/ais/aicb/B/B1997/B058.pdf

Tuossa olisi kiva jos sinne tökkäisi pohjapiirustuksen kuntoon ja vaikka jonkun hassun default-hallin kartan mukaisille paikoilleen. Joku voi sen käydä vaikka kuvaamassa ja joku toinen tehdä tai opettaa sulle miten niitä rakennuksia tehdään..?

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos projekteja kaipaat, teepäs Johannnes Vesivehmaa. Se default on ihan ihmeellisesti mallinnettu, kentän rullauskartta löytyy täältä:

http://www.ilmailulaitos.fi/ais/aicb/B/B1997/B058.pdf

Tuossa olisi kiva jos sinne tökkäisi pohjapiirustuksen kuntoon ja vaikka jonkun hassun default-hallin kartan mukaisille paikoilleen. Joku voi sen käydä vaikka kuvaamassa ja joku toinen tehdä tai opettaa sulle miten niitä rakennuksia tehdään..?

Tuomas, älä tulkitse minua väärin!!! ;) En minä mitään isoja hommia aio aloittaa. Tällä hetkellä työn alla ei ole muuta kuin readmejen kirjoittamista :P, eikä nyt ole hirveän suuri hinku mitään alkaa tekemään. Sain juuri valmiiksi tuon MD-11:n paintin ja tuon EFHK v2:n FS2002:lle, niin nyt tekisi jo mieli lentää välillä.

Mutta ainahan projektiehdotuksia voi antaa. Itseäni kiinnostaa tällä hetkellä eniten tuo EFTP:n tekeminen FS2002:lle. En tosin aio tehdä siihenkään mitään ihmeellisyyksiä (siis tällaisia hienoja uusia 3d-rakennuksia), vaan ajattelin tehdä siitä eräänlaisen low-end -version, aivan kuten tuo EFHK:ni on. Eivätkä nuo pikkukentätkään varmaan ole edes vaikeita tehdä. Pitäisi vain saada koordinaatteja ja suuntia, niin ainakin saisi kiitotien laitettua suunnilleen sinne päin.

3d-mallintaminen...jaa'a, nyt juuri en sitä jaksaisi alkaa opettelemaan. Se kun ei varmaan ole mikään helpoin homma (voin olla väärässäkin, gurut kertokaa kuinka asianlaita on).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuomas, älä tulkitse minua väärin!!! ;) En minä mitään isoja hommia aio aloittaa.

Joo ei tuo ole mikään iso homma - pelkät kiitotiet + rullaustiet oikeille paikoille olisi jo hurjan iso parannus. Vesivehmaahan on oikeasti semmoinen kolmion muotoinen kiitoteiden rajaama alue - simussa kiitotiet risteävät keskellä joten se on kuin "*" -merkki. Helposti kaikki olettavat "FISD-laatua" uusilta sceneiltä, ei se aina ole välttämätöntä, tuossa olisi iso parannus jo se että kenttä näyttäisi edes vähän oikean muotoiselta :) Tietty jos mallintaja löytyy, mennään sinne Cessnalla kuvaamaan kenttä maasta ja ilmasta jos viimeisen päälle tyylikästä halutaan...

aay.sized.jpg

Vesivehmaa, EFLA

3d-mallintaminen...jaa'a, nyt juuri en sitä jaksaisi alkaa opettelemaan. Se kun ei varmaan ole mikään helpoin homma (voin olla väärässäkin, gurut kertokaa kuinka asianlaita on).

Ymmärrän hyvin, itse 2d-grafiikkaa työkseni tekevänä ajattelen samoin - ei se mahdottoman vaikeaa ole, mutta se vaatisi sen verran asiaan syventymistä ja paneutumista että siinä tulisi riittävän hyväksi, että aika ei vain riitä. Toisaalta, Vesivehmaalle voisin kyllä ihan hyvin lentää mallintajan kanssa kuvaamaan hallit ym, ja 2d-grafiikkamies osaa kyllä varmaankin tehdä tekstuureita jos vain 3d-säätäjä löytyy.. :) Mielekäs syy matkalentoon on aina parempi kuin sipoonlahdella pyöriminen .. ;)

Samoin Tuulikki-Vampulan kentästä Turun nurkilla on ISOT tekstuurikuvat joka mökistä joka seinästä kohtisuoraan, joten jos jotain kiinnostaa mallintaminen, pistäkää privaa... FISDiläisillä taitaa olla vähän kiirus muiden projektiensa kanssa.. :)

aeg.sized.jpg

Tuulikki-Vampula, EFVP

Tuo olisi taas yksi kiva VFR-kenttä simuun..

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos joku innostuu tuota vesivehmaata tekemään niin kyllä mä voin joku päivä lähteä sinne napsimaan niitä kuvia, meinaan ei oo ku vaivaset 40km sinne, ni nopeesti sinne pyörällä polkasee ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

juuh...........Vähän tuli kokeiltua tehdä tuota EFVP:n rakennusta ja tuli siitä ainakin omasta mielestä ainakin vähän näköinen :-

[ Attachment removed / expired ]

No tuo on ensimmäinen rakennus minkä teen, joka on ihan oikeasti olemassa, kun aikaisemmin oon väsänny vaan "mielikuvitus" rakennuksia.

No onko yhtään samaa näköä? :- :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

juuh...........Vähän tuli kokeiltua tehdä tuota EFVP:n rakennusta ja tuli siitä ainakin omasta mielestä ainakin vähän näköinen :-\

No tuo on ensimmäinen rakennus minkä teen, joka on ihan oikeasti olemassa, kun aikaisemmin oon väsänny vaan "mielikuvitus" rakennuksia.

No onko yhtään samaa näköä? :-\ :-[

Onhan tuossa kovastikin samaan näköä. Katso kaikki kuvat täältä niin on helpompaa:

http://tigert.gimp.org/gallery/efvp

Hallin sisämitat muistaakseni ovat 15m leveyttä ja 30 metriä syvyyttä jos en ihan väärin muista. Ja tuo "tornin" alla oleva ikkunallinen osa on kantikas, ei pyöreä kuin tuossa sun kuvassa, mutta muuten varsin hyvä. Tuossa ylläolevassa linkissä on monta kuvaa tuosta pytingistä ja muutenkin koko kentästä eri suunnista joten pitäisi olla ainakin tarpeeksi materiaalia :)

abd.thumb.jpg abc.thumb.jpg abb.thumb.jpg abu.thumb.jpg abv.thumb.jpg abw.thumb.jpg abx.thumb.jpg aby.thumb.jpg

Tästä Vampulastahan saisi hyvän "kuinka opin tekemään scenejä" -projektinkin missä nuo gurut millä aika on tiukalla voisivat esim. täällä foorumissa neuvoa ja tekijät pistäisivät aina uusia screenshotteja siitä missä mennään. Ja miksei jopa testiversioita jakoonkin, itse olen tuolla kerran käynyt mutta moni muu osaa varmaan sanoa vieläkin enemmän missä kohdissa mikäkin rakennus on jne.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja tuo "tornin" alla oleva ikkunallinen osa on kantikas, ei pyöreä kuin tuossa sun kuvassa, mutta muuten varsin hyvä.

On tuo kantikas mutta se näyttää pyöreältä :)

Kuinkas paljon tuolla on korkeutta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyviä kuvia Vampulasta, Tuomas. Sattuuko sulla (tai jollakin muulla) olemaan kuvia Kumlingesta (EFKG). lentopaikat.netistä löysin pari, muttei ihan riittävästi pikkuprojektia varten :-X ;)

Bamce

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ois kyllä tosi hyvä juttu jos Johannes viitsisi tehdä EFTP:n FS2002:een! Tai sitten mun pitäis siirtyä antiikista nykyaikaan ja ostaa FS2004... ;D

ALe

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, ehdottomasti kysyntää on tääläkin 2002 -versiolle. Ite meinasin tehdä siitä platapäivityksen joskus mutta sit siitä tuli hirveä sota kun joku ilmotti tekevänsä siitä skenen.. ja kun skene tuli niin v-tutti että se sit oliki vain 2K4:lle.

Tuollainen platapäivitys on jo 100 kertaa parempi kuin default-scene kun saa kaikki rullaustiet jne. Yksi mikä kanssa olisi cool olisi noi rullausopasteet, nekin helpottais paljon.

Mulla olisi EFTP:stä joitain kuvia mikäli auttaa platan tekemisessä

Terv. Aki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ite meinasin tehdä siitä platapäivityksen joskus mutta sit siitä tuli hirveä sota kun joku ilmotti tekevänsä siitä skenen.. ja kun skene tuli niin v-tutti että se sit oliki vain 2K4:lle.

Taisi kuitenkin olla eri tekijä, kenen kanssa olet tuosta sotinut. Aloitin ainakin tuon oman skenen tekemisen kaikessa hiljaisuudessa, kun luulin että tuota EFTP:tä ei ole kukaan muu tekemässä. Tuon toisen EFTP-projektin vaiheesta tai FS2002-yhteensopivuudesta en osaa sanoa mitään.

FS2004 skenestä on tulossa versio 0.2 heti kun saan joskus tehtyä siihen readmen. Tuo 0.2 sisältää mm. Tatun tekemät laskeutumisvalot ja muutenkin tuohon on tehty useampia pikkukorjauksia mm. rullausteiden kylttien osalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja kyllähän se niin on, ettei skenentekijöiden enää ole mitään järkeä miettiä 2002:ta, ne jotka sitä syystä tai toisesta edelleen käyttävät voivat omassa piirissään ruuvata sille. Muutenhan tässä edelleenkin nysvättäisiin ensimmäisen Suomiskenen FS1-yhteensopivuuden kanssa eikä mitään kehitystä tapahtuisi. Jos ei halua joka päivitystä simuun ostaa, pitää tyytyä vähempään tarjontaan. Tekniikka kuitenkin kehittyy joka versiossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä sitä tarvitse miettiä jos tyytyy kääntämään 2002 version SDK:n kauroilla mallit ja koneet. En ainakaan itse ole näissä vähäisissä kone- ja objektiprojekteissani kaivannut mitään 2004:n SDK:n mukana tullutta extrakikkaa joten olen pitäytynyt 2002:n kääntäjässä. Toimiipahan prujut sitten vanhemmassakin versiossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä sitä tarvitse miettiä jos tyytyy kääntämään 2002 version SDK:n kauroilla mallit ja koneet. En ainakaan itse ole näissä vähäisissä kone- ja objektiprojekteissani kaivannut mitään 2004:n SDK:n mukana tullutta extrakikkaa joten olen pitäytynyt 2002:n kääntäjässä. Toimiipahan prujut sitten vanhemmassakin versiossa.

Aivan, jokaisella on omat lähtökohdat. Itse en pystyisi enää kuvittelemaankaan tekeväni koneitani ilman FS2004:n VC-herkkuja, kuten klikkailtavat 3D kytkimet ja vivut, sadepisarat lasilla jne...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään