Guest Dianora

Lentokoneaiheita löytyy jopa koulun arjesta

21 viestiä aiheessa

No, tässä on huono kuva Mieti ja laske-matematiikan kirjasta (Syysosa) Kuvassa voi katsella, miten olen epätoivoisesti yrittänyt laskea lentokoneen turvaetäisyyden tilavuutta. :P

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

;D taitaa mahtua vain A388...

Niinpä. ;D Minua inhottaa tietämättömät kirjantekijät.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

;D taitaa mahtua vain A388...

Konetyyppejä, jotka pystyvät kuljettamaan 555 matkustajaa kerralla, on kaksi. Toinen niistä on Boeing 747-400 ja toinen on Airbus A380. Lisäksi Boeing 777 voi kuljettaa lähes tämän määrän - tarkemmin sanottuna 550. Mutta hullukoiraan mahtuu vain hieman toistasataa matkustajaa kerrallaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Konetyyppejä, jotka pystyvät kuljettamaan 555 matkustajaa kerralla, on kaksi. Toinen niistä on Boeing 747-400 ja toinen on Airbus A380. Lisäksi Boeing 777 voi kuljettaa lähes tämän määrän - tarkemmin sanottuna 550. Mutta hullukoiraan mahtuu vain hieman toistasataa matkustajaa kerrallaan.

Jumbon maailmanennätys on jotain 1200 nuppia samalla lennolla. Kyseessä oli evakuointi lento jossakin päin palloa, enkä muista milloin se tapahtui, mutta tapahtunut on.

Osaako kukaan päivittää tietoa ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Konetyyppejä, jotka pystyvät kuljettamaan 555 matkustajaa kerralla, on kaksi. Toinen niistä on Boeing 747-400 ja toinen on Airbus A380.

Ja Antonovin rahtareihin (225 ja 124) menisi takuulla saman verran, jos ahdettaisiin. Eikä kuljetuskyky joutuisi vielä edes tiukille...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja Antonovin rahtareihin (225 ja 124) menisi takuulla saman verran, jos ahdettaisiin. Eikä kuljetuskyky joutuisi vielä edes tiukille...

Mutta matkustus mukavuus on eriasia......

Btw, voitaisiinko noita rahtareita käyttää todellakin noissa evakuoinnissa esim. Fidzillä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta matkustus mukavuus on eriasia......

Btw, voitaisiinko noita rahtareita käyttää todellakin noissa evakuoinnissa esim. Fidzillä?

Niin no tuskinpa 747:kaan on ollut penkin penkkiä, jos siellä on ollut 1200 ihmistä. Tuskin tuommoisilla lennoilla mietitään matkustusmukavuutta :P

Ja onhan evakuointilentoja suoritettu rahtareilla iät ajat. Herculeksilla jne. Joten miksi ei voisi käyttää vaikka Antonoveja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jumbon maailmanennätys on jotain 1200 nuppia samalla lennolla. Kyseessä oli evakuointi lento jossakin päin palloa, enkä muista milloin se tapahtui, mutta tapahtunut on.

Osaako kukaan päivittää tietoa ?

Taitaa kyseessä olla El Alin jumbolla suoritettu evakuointilento. Nyt en muista mistä ja milloin, mutta silloin muistelen olleen 1200 nuppia kyydissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa kyseessä olla El Alin jumbolla suoritettu evakuointilento. Nyt en muista mistä ja milloin, mutta silloin muistelen olleen 1200 nuppia kyydissä.

Semmosta olen siitä itse kuulut joskus että Koneesta oli kaikki WC:t sun muut poistettu ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Semmosta olen siitä itse kuulut joskus että Koneesta oli kaikki WC:t sun muut poistettu ;D

Joo, ja matkan aikana syntyi kaksi lasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sellainen kutina minullakin, että El Alin koneesta olisi kyse. Muistelen, että se olisi ollut joku albiino ja muutenkin riisuttu malli. Ettei vaan vanhaa 100 sarjaa, joka oli menossa poistoon. :o Luin aikanaan asiasta Ilmailu lehdestä. Osaako kukaan ulkoa viimeisiä 20 vuoden Ilmailu lehtiä ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Konetyyppejä, jotka pystyvät kuljettamaan 555 matkustajaa kerralla, on kaksi. Toinen niistä on Boeing 747-400 ja toinen on Airbus A380. Lisäksi Boeing 777 voi kuljettaa lähes tämän määrän - tarkemmin sanottuna 550.

Tottahan tuo. 777-300 voi tosiaan ottaa päälle 500 matkustajaa. Ohessa 525-paikkaiseksi sisustettu malli.

747-100 ylittää tuon muutamalla, 533 paikkaa.

A380:n lukuihin yltää 747-100B/SUD, 563 paikkaa:

Sekä 747-400D, 569 paikkaa.

-Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...ja kuten tuolla sanotaan, niin penkit toki olivat paikallaan ennätyslennolla. Olisihan se aika haipakkaa noin isolla koneella jos koko poka seisoisi...

EDIT: vaikka 707:issa noin tehtiin

//basse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitan tähän samaan viestiin huomenna kolme kuvaa "koulu arjen" lentämisestä! Onko muuten MD-11 Matkustajapaikkoja:296, olen luullut että vähän enemmän :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään