Guest seaandtr

Tolkutonta resurssien tuhlausta.

10 viestiä aiheessa

Vilkaisin äsken ServInfosta tilannetta eri puljuissa ja pahalta näyttää. Vattsimissä on lj:tä alueilla ja tutkissa, IVAO:ssa vähemmän alueita, sensijaan tutkia ja torneja mukavasti. Lentäjiä molemmissa, en laskenut, mutta paljon oli kummassakin porukkaa.

Sitten vielä kolmas eli FPI, ei sielläkään kuollutta ollut. Mitä tämä kertoo teille ? Minulle se kertoo sen, että johto on kaivaantunut syvälle poteroihinsa, ja saavutetuista eduista/asemista ei anneta periksi piiruakaan.

Oletteko te edes ajatelleet neuvottelujen käynnistämistä ? Luultavasti ette ! Mikäli kaikki lentäjät ja lennonjohtajat olisivat yhden ja saman katon alla, alkaisi hommassa olemaan mieltä. Olisi sekä liikennettä että johtoa. Aivan kuten IRL.

Mutta ei. Eikä tuosta mitään voikkaan tulla. Päinvastoin pian joku kyllästyy leikkimään samalla hiekkalaatikolla ja perustaa neljännen organisaation.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikä taideta ivaossakaan niin pyrkiä realismiin.

Ehkä sitä voisi miettiä enemmän mikseivät ivao ja fpi yhdistyisi..

Mutta FPIn pojilla taitaa olla mielessä omat softansa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletteko muuten koskaan Ivaossa tai FPI:ssä lentäneet kun noin "asiantuntevasti" kommentoitte..? (minä en ole.. vaikka tunnukset molempiin onkin)

Kyllä silloin kun oli vain Satco, niin oli mukavaa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei nyt taas aloiteta tätä eri verkkojen välisten realistisuuksien spekuloimista. Itselläni on vain kokemusta FPI:n lennonjohtajana olosta (ja Vatsimissa lentämisestä, tietenkin), ja silloinkin olin Scandinavian divisioonan koordinaattorin valvonnan alaisena. Ei siellä ihan mitä tahansa kämmejä sielläkään sallita. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pekka on tossa kyllä ihan oikeessa. Tuommosta viestiä pitäs kyl lähettää tonne VATSIM:n ja IVAO:n johdon suuntaan, täällä ne tuskin käyvät tulkin kanssa kattomassa mitä me täälä mietitää :P

Kyllä se IVAOkin on ihan realistinen. Olen sielä lennonjohtanut ja lentänyt aikoinaan. Ei mitään valittamista. Joo, kandee kyl eka tutustuu kuin antaa kommentteja. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se "realismi" on paljon enemmän kiinni siitä sillä hetkellä linjoilla olevien lennonjohtajien ja muiden pilottien fraseologian osaamisesta ja kokemuksesta kuin siitä onko verkon nimi IVAO vai VATSIM. Se on niin kiinni yksittäisistä henkilöistä, taso on kirjavaa kun harrastajia ollaan vapaaehtoisvoimin. Joku pitää pakan koossa kovassakin ruuhkassa ja lentäjien on helppo toimia ohjeiden mukaan kun ne annetaan oikeita termejä käyttäen. Varmasti osaavia ihmisiä on, kuten Aki sanoi, molemmissa. Itse olen vain vatsimissa lentänyt jonkin verran.

"Realismi" on mun mielestä fiilis joka saadaan aikaan yhteistyöllä kun kaikki ottavat oman osuutensa hommasta tosissaan.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletteko muuten koskaan Ivaossa tai FPI:ssä lentäneet kun noin "asiantuntevasti" kommentoitte..? (minä en ole.. vaikka tunnukset molempiin onkin)

Kyllä silloin kun oli vain Satco, niin oli mukavaa :)

Aivan... ;)

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli tässä mieleen että mahtaisikohan Squawkbox 3:sen julkaiseminen tuoda paljonkin porukkaa VATSIMiin muista verkoista? Vai meneeköhän se niin että Squawkbox 3:lla voi loggata mihin tahansa verkkoon, niinkuin nykyisellä Squawkboxilla ainakin IVAOon. Olisi nimittäin hyvä jos Squawkbox 3:seen ei kävisi kuin VATSIMin ID ja salasana niin saataisiin ehkä lisää porukkaa tänne. Onhan IVAOllakin omat clienttinsä, IVAc ASRC:n virkana ja IVAp tulossa Squawkboxin tilalle, ei ne ASRC:lle ja Squawkbox 3:lle varmaankaan tuu vertoja vetämään, niin ehkä porukkaa ryöppyää tänne..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ainaski aion tulla sitten varmaan VATSIMiin lentää kun tuo SB3 julkaistaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

clienttinsä, IVAc ASRC:n virkana ja IVAp tulossa Squawkboxin tilalle, ei ne ASRC:lle ja Squawkbox 3:lle varmaankaan tuu vertoja vetämään, niin ehkä porukkaa ryöppyää tänne..

Ei ehkä kannata heittää tuollaisia kommentteja jos ei ole todellista tietoa ohjelmista !

IVAp:ista kuten ei myöskään Sq 3:sta ei monellakaan ole todellista tietoa, ASRC ja IVAc on jo molemmat käytössä ja itse molempia käyttäneenä sanoisin että ei tuo IVAc ole ollenkaan huono, siinä jopa joitakin ominaisuuksia joita ei ole ASRC:n puolella.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään