Jussi Rantala

EFXX - Onko joku tekemässä? FISD?

88 viestiä aiheessa

Aikaisemminkin täällä foorumilla on ollut juttua tästä aiheesta, mutta kertaus on opintojen isoäiti. 8)

Elikkä... jos haluatte jonkun kentän tehtäväksi FS:ään ja satutte olemaan ko. kentän lähistöllä, niin ottakaa vain rohkeasti kuvia muistikortti täyteen. Sitä parempi, mitä paremmalla resoluutiolla. Rakennukset kannattaa kuvata kohtisuoraan, niin tekstuurien tekeminen on huomattavasti helpompaa.

Joskus aikanaan kenttää on sitten paljon helpompi ryhtyä tekemään kun on valmiiksi olemassa jo jonkinlaista kuvamateriaalia.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vesivehmaasta olisi tarkoitus kuvata lähitulevaisuudessa, pari kuvaa onkin jo, ja yritetään MIKissä opetella scenen tekoa. FISDiläiset ovat muuten tervetulleita auttamaan, voidaan hyvin mennä paikan päälle kuvaamaan lentäen, jos se asiaa auttaa :) Keskiviikkona ja lauantaina vaan kerholle mukaan niin voidana sopia lisää.

Tässä on Menkijärven kuvia Katajamäen Arin ottamana, http://www.kuppilatiima.org/gallery/album07

Ari tuskin pistää vastaan, privaa vaan jos joku sceneä haluaa tehdä, huomasin vain että tuossa on aika hurjasti kuvia ja kerrassana scenentekoon sopivia.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö olisi hyvä tehdä FS:ään Oulun kenttä? Eikös se ole melko vilkas kenttä? En itse asu Oulun lähettyvillä, mutta esitin vain hyvän vinkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarvitaanko EFTU:n kuvia? Olen töissä rahtiterminaalissa ja tuohon Finnairin viereen tulla tupsahti TNT:n terminaali.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipa tuossa vastaan nämä aikoinaan uutta EFVA-sceneryä varten otetut kuvat, jos joku on salaa tekemässä tai aikoo tehdä niin viestiä minulle. Käytiin vuonna 2003 yks lauantai-päivä kuluttumassa kentän rakennuksia kuvaten ;). Saldona 210 kuvaa, päivä- ja yökuvat. Resoluutiolla 2048x1536. Tuskin myöskään lisäkuvien hankkiminen tuottaa suurta ongelmaa :)

multimedia_standkyltti.jpg

PC210013.JPG

PC210102.JPG

PC210179.JPG

PC210196.JPG

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipa tuossa vastaan nämä aikoinaan uutta EFVA-sceneryä varten otetut kuvat,

Eikös Halme ollut kiinnostunut kokeilemaan yhdessä välissä? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäisi varmaankin mennä kuvaamaan kruunupyyn kenttää, siitä voisi tehdä!

Eikä Kokkola ole mikään "tuppukylä" niinkuin olen jostain lukenut!

Myös varmaan tuo Oulu olisi kiva!

Huomatenkin jos Kokkola ja Oulu tulisisi niin täydentyisi FISD:in kenttiä jopa kahdella

Huom: vain kahdella..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikä Kokkola ole mikään "tuppukylä" niinkuin olen jostain lukenut!

Myös varmaan tuo Oulu olisi kiva!

Huomatenkin jos Kokkola ja Oulu tulisisi niin täydentyisi FISD:in kenttiä jopa kahdella

Huom: vain kahdella..

Oulua ollaan koko ajan tekemässä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä! Ilman valokuvia on maisemien teko hankalaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, tännekin vain kuvia Kruunupyystä jos käyt siellä kuvaamassa. Tässä olen modeleita jo rakennellut sitä mukaa kun vain olen ehtinyt. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kukaan tekemässä EFMI sceneryä? Asun lähellä ja kuvia saa varmasti minun kautta. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kukaan tekemässä EFMI sceneryä? Asun lähellä ja kuvia saa varmasti minun kautta. :P

Miljoonannen kerran. Käykää ottamassa niitä kuvia ja pistäkää ne johonkin saataville. Sceneryn tekijät saattavat aloittaa juuri sen kentän teon paljon mieluummin, kuin sellaisen, mistä joku joojoomies on joskus luvannut ottaa kuvia. Kun kuvat on valmiina ja jos ne on riittävän laadukkaat, on sceneryn aloittaminen huomattavasti helpompaa ja mielekkäämpää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miljoonannen kerran. Käykää ottamassa niitä kuvia ja pistäkää ne johonkin saataville. Sceneryn tekijät saattavat aloittaa juuri sen kentän teon paljon mieluummin, kuin sellaisen, mistä joku joojoomies on joskus luvannut ottaa kuvia. Kun kuvat on valmiina ja jos ne on riittävän laadukkaat, on sceneryn aloittaminen huomattavasti helpompaa ja mielekkäämpää...

Yhdyn edelliseen puhujaan. Esimerkkinä voisin mainita tuon Martinlaakson voimalaitoksen, jota kävin kuvailemassa tuossa alkutalvesta, ja heti muutama tunti kuvieni julkaisun jälkeen olikin jo kyseinen rakennelma simussa. Kokonaista sceneryä ei tietenkään yhtä lyhyessä ajassa tehdä, mutta mahdollisuudet sceneryn saamiseen ovat huomattavasti suuremmat, kun kuvat on tosiaan jo valmiina.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kappas, vesivehmaata tekemässä! Voisin tästä Lahdesta ajella sinne ja ottaa kuvia jos tarvitsee. Tosin kamerani ei mikään huippuhieno ole, mutta textuureihin varmastikkin kelpaa. Olisi loistava homma jos tuo kenttä vielä joskus nähtäisiin simussa.

Ja annan täyden tuen projektiin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vesis on MIKissä ollut työn alla, mutta aika ei oikein riitä kaikkeen, joten jos innokasta scenentekijää löytyy, apu on kovasti tarpeen.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vesis on MIKissä ollut työn alla, mutta aika ei oikein riitä kaikkeen, joten jos innokasta scenentekijää löytyy, apu on kovasti tarpeen.

//Tuomas

Itseasiassa ollut maton alla jo pidempään, Antti ja Jan Oy innostui vesitorneista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

//Tuomas

Jos on hyvät kuvat, mistä kentän rakenne selviää ja tekstuurit voi napata niin saattaisin tuollaista jopa ruveta mallintamaan. Mitä osia MIK:issä on tehty? Lähinnä nuo 3D-mallit ovat sellaista kauraa jota voisin väsätä. AFCAD:it tms. jätän mielelläni niistä jotain ymmärtäville.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos on hyvät kuvat, mistä kentän rakenne selviää ja tekstuurit voi napata niin saattaisin tuollaista jopa ruveta mallintamaan. Mitä osia MIK:issä on tehty? Lähinnä nuo 3D-mallit ovat sellaista kauraa jota voisin väsätä. AFCAD:it tms. jätän mielelläni niistä jotain ymmärtäville.

Minä voisin vaikka noita kuvia käydä ottamassa Vesikseltä kun sinne varmaan viikonloppuna menen. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minua kiinnostaisi Ahmosuon kentän kuvat kun vaikutta sopivan yksinkertaiseksi ensimmäiseksi projektiksi. Olisi mukavaa tehdä joku kenttä FS:ään kun nyt on kesäloma ja päivät pitkät aikaa. Että jos joku asuu kyseisen kentän lähellä olen mielelläni valmis vastaanottamaan kuvia sekä ilmasta että maasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä voisin vaikka noita kuvia käydä ottamassa Vesikseltä kun sinne varmaan viikonloppuna menen. :)

Kävitkö? Veikkaan että et.

Porukka aina vaan puhuu "Käyn ottamassa kuvia"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kävitkö? Veikkaan että et.

Porukka aina vaan puhuu "Käyn ottamassa kuvia"

En käynyt, syynä oli etten saanut kyytiä tuoksi viikonlopuksi. Ja olen nyt odotellut vähän pilvisempää päivää jolloin olisi hyvä käydä kuvaamassa. Ja kun sellainen päivä tulee niin voi olla että en pääsekkään kentälle. Mutta parhaani olen yrittänyt ja yritän edelleen ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En käynyt, syynä oli etten saanut kyytiä tuoksi viikonlopuksi. Ja olen nyt odotellut vähän pilvisempää päivää jolloin olisi hyvä käydä kuvaamassa. Ja kun sellainen päivä tulee niin voi olla että en pääsekkään kentälle. Mutta parhaani olen yrittänyt ja yritän edelleen ;)

Joo ei siinä mitään. Se kun heitin, yleensä näin tuppaa käymään että tulee esteitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään