Guest hpman

Gmax File open failed+lisäkysymys

13 viestiä aiheessa

Tein tänään gmaxilla pari juttua ja kaikki meni ihan ok. Nyt kun avaan ne gmaxilla niin gmax herjaa että file open failed eikä aukaise noita tiedostoja. Kuitenkin aikaisemmin tallennetut teksturoimattomat versiot noista tiedostoista kyllä aukeavat. Samoin aukeaa eräs kolmas tänään tehty file ihan tekstuurien kanssa.

Onko teillä esiintynyt samanlaista uppiniskaisuutta gmaxin kanssa? Onko ainut vaihtoehto nyt teksturoida nuo uudestaan ja toivoa ettei temppu toistu?

 

edit: Lisätään vielä sen verran että yhteistä noissa kahdessa avautumattomassa tiedostossa on 'plane' joka on teksturoitu, voisiko tuo aiheuttaa tuon ongelman?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tein tänään gmaxilla pari juttua ja kaikki meni ihan ok. Nyt kun avaan ne gmaxilla niin gmax herjaa että file open failed eikä aukaise noita tiedostoja. Kuitenkin aikaisemmin tallennetut teksturoimattomat versiot noista tiedostoista kyllä aukeavat. Samoin aukeaa eräs kolmas tänään tehty file ihan tekstuurien kanssa.

Onko teillä esiintynyt samanlaista uppiniskaisuutta gmaxin kanssa? Onko ainut vaihtoehto nyt teksturoida nuo uudestaan ja toivoa ettei temppu toistu?

 

edit: Lisätään vielä sen verran että yhteistä noissa kahdessa avautumattomassa tiedostossa on 'plane' joka on teksturoitu, voisiko tuo aiheuttaa tuon ongelman?

 

Oletko asentanut Service packia lähiaikoina? Joskus tuon asentaminen aiheuttaa kys. ongelman.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En ole asentanut mitään tuossa välissä. Aikaa tuon tekemisestä tuohon ongelmaan meni vain noin tunti.

Sain kuitenkin jostain autobackupista pelastettua tuon toisen tiedoston, mutta olisi mukava tietää mikä tuon ongelman aiheutti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Gmax on myös minulla välillä tehnyt vastaavan tempun. Useimmiten tuohon kuitenkin auttaa sellainen temppu, että avaa kyseisen vastahakoisen tiedoston merge-toiminnolla, jolloin se, kummallista kyllä, suostuu aukeamaan. Mergellä voit sitten yhdistää vanhan tiedoston objektit uuteen tiedostoon ja tallentaa uuden scenen toimimattoman tiedoston päälle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jatketaampa kyselyä:

Olen nyt tehnyt gmaxilla kiitotien planena jonka olen teksturoinut. En kuitenkaan ole saanut näkymään sitä simussa oikein. Vahingossa sen korkeudeksi jäi aluksi 1.0m niin siitä näkyi maastossa alkuosa, mutta loput meni maan alle vaihtelevan korkeuden takia. Tein FSSC:llä nyt tuolle paikalle jonkunlaisen tasoituksen ettei maa kumpuilisi miten sattuu ja laitoin tuon planen korkeudeksi gmaxissa 0.01m mutta mitään ei näkynyt. Mikähän tuolle nyt kannattaisi laittaa korkeudeksi että se näkyisi maastossa mutta ei kuitenkaan olisi hassusti irti maanpinnasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotta planella tehty rata toimisi oikein, sinun pitää kertoa FS:lle, että kyse on maapolygonista eli polygonista, joka on kiinni maanpinnassa. Aseta plane gmaxissa korkeudelle 0. Exporttaa sen jälkeen se omana BGL:änään Keep Files -optio päällä ja avaa tämän jälkeen syntynyt objekti.asm-tiedosto.

 

Etsi sieltä kohta, jossa lukee:

 

OBJECT_0_START label word

IFIN1 OBJECT_0_FAIL, image_complex, 2, 32767

ADDOBJ OBJECT_0_SCALE

SHADOW_CALL OBJECT_0_SCALE

OBJECT_0_FAIL label BGLCODE

BGL_JUMP_32 OBJECT_0_END

 

Korvaa tämä seuraavalla koodilla:

 

OBJECT_0_START label word

ADDCAT OBJECT_0_SCALE, 24

INSTANCE_CALL R, 0, 0, 0

BGL_JUMP_32 OBJECT_0_END

R label word

BGL_RETURN

 

Tuossa koodissa numero 24 tarkoittaa maapolygonien piirtojärjestyksen layeriä 24. Säädä se tarpeittesi mukaan sopimaan muihin maaobjekteihin.

 

Käännä tämän jälkeen objekti BGLC:llä.

 

Tämä tapa toimii ainoastaan FS2002:n MakeMDL:n kanssa. FS2004:n RIFF-koodia ei ymmärtääkseni tunneta vielä tarpeeksi hyvin maapolygonien tekemiseksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos vinkistä, tuollahan tuo onnistui. Tein FSSC:llä tuon alle näkymättömän kiitotien ja FstFlattenilla tasoitin tuon alueen, mutta simussa kasvaa radalla vielä puita ja se pomputtaa konetta. Koitan tässä säätää tuota kuntoon mutta jos jollakin on tietoa mikä tuohon auttaa niin kertokaa toki :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tee se näkymätön kiitotie FSSCssä siten että kohtaan 'Runway invisible' ei laiteta rastia, mutta kiitotielle valitaan tekstuuriksi 'Invisible'.... Mulla oli tuo sama ongelma EFKGssä, ja tuo muutos auttoi. Puut saadaan pois FSSC:n exclude(i)lla tai tekemällä exclude esim. DefArea-ohjelmalla.

 

Bamce

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puut sain katoamaan kovan taistelun jälkeen (milloin katosi ratakin ja milloin ei kadonnut yhtään mitään...), mutta laskea tuolle radalle ei oikeen voi. Se siis pomputtaa konetta vieläkin ihan niin kuin metsässä rullaisi. FSSC:llä on tuo rata paikallaan ja Runway visiblessä ON rasti (siis se vaihtoehto on visible eikä invisible) ja tekstuuri on visible. Tein vielä toisenkin radan tuohon päälle varmuuden vuoksi, mutta siitäkään ei ollut apua.

 

Tässä on kuva tuosta nyt

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puut sain katoamaan kovan taistelun jälkeen (milloin katosi ratakin ja milloin ei kadonnut yhtään mitään...), mutta laskea tuolle radalle ei oikeen voi. Se siis pomputtaa konetta vieläkin ihan niin kuin metsässä rullaisi. FSSC:llä on tuo rata paikallaan ja Runway visiblessä ON rasti (siis se vaihtoehto on visible eikä invisible) ja tekstuuri on visible. Tein vielä toisenkin radan tuohon päälle varmuuden vuoksi, mutta siitäkään ei ollut apua.

 

Teepäs siihen uusi "Surface Area" vaikkapa FSSC:lla, ja laita Surfacen tyypiksi "Smooth". Voit tehdä Surface Arean tismalleen kiitotiesi kokoiseksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Teepäs siihen uusi "Surface Area" vaikkapa FSSC:lla, ja laita Surfacen tyypiksi "Smooth". Voit tehdä Surface Arean tismalleen kiitotiesi kokoiseksi.

Tämäkään ei tuntunut auttavan :-\

edit: Tai no käviköhän tuossa niin että nuo excludet poistivat tuon surfacen? Pitääpä testata uudestaan pienellä virityksellä...

 

Eipä se onnistunut vaikka noita excludeja siirsikin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämäkään ei tuntunut auttavan :-\

edit: Tai no käviköhän tuossa niin että nuo excludet poistivat tuon surfacen? Pitääpä testata uudestaan pienellä virityksellä...

 

Eipä se onnistunut vaikka noita excludeja siirsikin.

 

Menevätköhän tuon Surfacen ja kiitotien asetukset jotenkin ristiin? Luitko nuo Bamcen ohjeet kunnolla? ;) Oletko tehnyt "Flat arean" siihen kiitotien ympärille?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin tuossa on siis FstFlattenilla tehty flatten ja tein äsken FSSC:llä myös sen flat arean radan ympärille, mutta ei vaikutusta. Sopassa on siis nyt FSSC:llä tehty kiitotie, joka on läpinäkyvöity tekstuurilla, excludeja autogen-puiden poistamiseksi, flat area ja surface area 'smooth'. Sitten on vielä tuo gmaxilla tehty plane-rata Mikaelin ohjeiden mukaisesti. Muuten kaikki toimii paitsi tuo pomppuisuus enää vaivaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään