Guest HansutheFlyer

Headseteistä

7 viestiä aiheessa

Joo. Taas tuli aiheeks käydä tälläki foorumilla pitkästä aikaa ja nyt vois olla hyvä aika kokeilla ekan kerran tota vatsim-lentämistä, ku vaan koululta kerkee.

Ajattelin ostaa myös headsetin. Ihan semmosen yksinkertasen perusvermeen. Löysin Anttilasta Creativen semmosen parin kympin hintasen. Mikä mahto olla... HS 300? Oli semmonen, jonka sanka meni niskan taa. Jos on tietoa, nii kannattaakoha tuommonen ostaa, ku oli 14,50 € tarjouksessa. Maanantaina tulee vielä Mustaan Pörssiin joku malli, nii pitäis käydä seki katsastamas. Mutta onko mitään numerotietoa, minkä pitäis täsmätä headsetissä? Tehoa, taajuuksia?

Jonkun verran oon jo perehtyny itse asiaan, mutta radion käyttö ei varmasti onnistu vielä. Senpä taitaa oppia parhaiten observoimalla. Ja sitten jossain välissä lähtis vaikka Kauhavalle tai Vaasaan (tai muualle?) lentämään läpäriä ja hankkimaan kokemusta.

Taidan ensin lukaasta tuon Vatsim for Dumm1es- jutun.

Niin ja kuten karmastaki näkyy, nii olen "newbie" ja ylpeä siitä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Anttilasta ostettu Haman CS-453, suosittelen. Erittäin hyvä on ollut ja maksoi vain 9.90€!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyllä suositte ainakaan noita sankaheadsettejä, tahtoo mennä sanka poikki :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Labtecit rokkaavat näissä halpistuotteissa.. Jos laadukasta haluatte, niin Sennheiser on aika jees.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksista. Äkkiä tulivat. Laitempa korvan taakse noita nimiä. Paitsi se Sennheiser kuulosti liian kalliilta. Taisin osua naulan kantaan, ku tuntuu jotenki siltä.

Ja taisin nähdäki myös sen Haman mallin, mutta en kattonu nimeä tarkemmin. Ehkä kuitenkin ostan sen Creativen tai jonku Mustasta Pörssistä, joka on täälä Seinäjoella sattumoisin Anttilan rakennuksen alakerrassa...

Tarvittenko muuten chartteja, ym. jos lennän VFR-lentoa yhdellä kentällä (laskukierros) vaikka siellä Vaasassa tai Kauhavalla? Jos multa kysyttäis, nii kattosin ainakin lentokorkeuden chartista, joka mulla on koneella. Riittääkö se? Ja jos katton vähemmän ruuhkasta aikaa, nii joku sattumoisin paikalla oleva lennonjohtaja voi varmaan antaa kans neuvoa, ku kysyn vaan. Oonko ymmärtäny oikein?

Ja tälle threadille vois sopia paremmin nimi "Aloittamisesta". Siihen tässä haen ohjetta ja ehkä joku muukin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyllä suositte ainakaan noita sankaheadsettejä, tahtoo mennä sanka poikki :P

Eihän ne mene jos niistä pitää hyvää huolta ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Tarvittenko muuten chartteja, ym. jos lennän VFR-lentoa yhdellä kentällä (laskukierros) vaikka siellä Vaasassa tai Kauhavalla? Jos multa kysyttäis, nii kattosin ainakin lentokorkeuden chartista, joka mulla on koneella. Riittääkö se?
Tutustu kaikkiin karttoihin ja mieti, mihin mitäkin niissä olevaa tietoa voisi tarvita. VFR:ssä ei tosin IFR-karttoja tarvitse tuijotella.

Ja jos katton vähemmän ruuhkasta aikaa, nii joku sattumoisin paikalla oleva lennonjohtaja voi varmaan antaa kans neuvoa, ku kysyn vaan. Oonko ymmärtäny oikein?
Kyllä.

Ja tälle threadille vois sopia paremmin nimi "Aloittamisesta". Siihen tässä haen ohjetta ja ehkä joku muukin.
Alkuperäinen kysymyksesi koski headsettejä, joten aihekin on hyvä pitää siinä. Aloittamisongelmissa ollaan autettu monissa kymmenissä keskusteluissa jo ennen tätä, joten selailethan myös niitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään