Guest Lonkka

Metsurit töihin!

14 viestiä aiheessa

Moi!

 

Tässä nyt kierrellessäni noita pienempiä kenttiä ja ihmetellyt sitä kuinka lähellä noi puut on kenttien kiitoteiden päissä?(siis nyt ei puhuta defautkentistä)

 

Eli pystyykö kenttää tehtäessä vaikuttamaan asiaan vai vaikuttaako se enemmältikin sceneen jos noita puita hieman parturoidaan?

 

Vai johtuuko tämä FS:än "petäjistä"?

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ota Harri käyttöön se FinnTrees 2004. Tulee puut vähän realistisemman kokoiseksi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ota Harri käyttöön se FinnTrees 2004. Tulee puut vähän realistisemman kokoiseksi...

 

Kyllä miul pitäis olla se käytössä,no vetäsen uudestaan jos vaikkapa olis unohtunut asentaa!

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ota Harri käyttöön se FinnTrees 2004. Tulee puut vähän realistisemman kokoiseksi...

 

Joo, mutta latvat kummittelevat silti ja se ei auta jos ne eivät *näy* mutta silti rysähtää ;D

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisaalta, onhan ne puut joilakin kentillä aika lähellä...

 

efhn_rwy03.jpg

(Kuva Tuomaksen ottama, linkki www.lentopaikat.net ...)

 

Bamce

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisaalta, onhan ne puut joilakin kentillä aika lähellä...

 

efhn_rwy03.jpg

(Kuva Tuomaksen ottama, linkki www.lentopaikat.net ...)

 

Bamce

 

 

Heh täytyy varmaan virittää "Homelite:t" landareihin! ;D ;D

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tuo Hangööööö ? :)

 

 

Jepulis, Hankohan se siinä napottaa..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiasta toiseen, kun nyt metsurithreadissa ollaan. Allekirjoittanut on edelleen sitä mieltä että kenttäsceneryissä sellaiset kulissimetsät ympärillä tuovat huomattavasti lisää fiilistä. Ilmasta niitä tuskin tulee katseltua mutta esimerkiksi EFHK:lla se aavikko jonka yli näkee Espooseen saakka lohkaisee kyllä fiiliskerrointa reippaasti alaspäin. Maassa ollessa kun sitä on enemmäkin aikaa katsella ympärilleen, toisin kuin laskun ja etenkin nousun aikana, jolloin metsiä ei edes näe.

 

Joskus oli puhetta että sellainen kulissi on ilmasta ikävän näköinen mutta oliko se Swedflightin sceneryissä joissa on sellainen systeemi että kulissit häviävät näkyvistä kun tietty korkeus ylitetään. Kuullostaa miltä hyvänsä, se toimi yllättävän hyvin.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisaalta, onhan ne puut joilakin kentillä aika lähellä...

 

On toki, siksi tuo kynnys onkin siirretty eteenpäin tuonne nuolten päähän. Eli sinne sihdataan lasku. Lentoonlähdössähän tuo alkupääkin on toki hyödyllinen.

 

Kimmo: Ainakin FISD:in sceneissä on usein istutettu ihan erillisiä puita sinne. Se toimii varsin hyvin.

 

//Tuomas

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EFHK:lla se aavikko jonka yli näkee Espooseen saakka lohkaisee kyllä fiiliskerrointa reippaasti alaspäin.

 

 

Mikä ihmeen aavikko? Onko sinulla asennettuna Finnterrain, Finnmast, Finntrees, Finnclass, Helsinki 4.0 ja onko FS 2004:n autogenin säätö vähintään asennossa dense, mieluiten asennossa very dense? Ja ovatko muut FS:n maisemaan vaikuttavat säädöt sinulla 100% tai ainakin 90% tasolla maksimeista?

 

Eräs puute mielestäni koko Suomessa liittyy maaston korkeuseroihin, jotka eivät vastaa FS:ssä todellisia korkeuksia kuin suunnilleen. Esim. pääkaupunkiseutu on kovin lattea ja karkealla tavalla lattea.

Jos joskus saisimme Suomen alueelle kunnollisen mesh- lisäosan, joka mallintaisi maaston korkeuden tarkemmin, niin hyvä olisi!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä ihmeen aavikko? Onko sinulla asennettuna Finnterrain, Finnmast, Finntrees, Finnclass, Helsinki 4.0

 

Kaikki on.

 

ja onko FS 2004:n autogenin säätö vähintään asennossa dense, mieluiten asennossa very dense? Ja ovatko muut FS:n maisemaan vaikuttavat säädöt sinulla 100% tai ainakin 90% tasolla maksimeista?

 

Ei todellakaan, lähinnä puolivälin tienoilla ja asennoissa Normal. Senpä takia juuri tuollainen kulissi olisi hyvä koska ei simua kaikilla noilla mainituilla lisäosilla asetukset tapissa jaksa miellyttävästi pyörittää kuin aivan tämän hetken huippukoneet.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minähän en ole lentokoneen puikkoihin koskaan päässyt, mutta noin simupohjalta, niin ei sitä niin latvoja hipoen tarvitse alas tulla. Veikkaisin, että useimmilla on liikaa nopeutta, silloin on loivempi kulma ja pidempi jarrutusmatka. Katsokaapa siis ensiksi, onko IAS-nopeudessa varaa pudottaa pikkuisen. Sakkausrajalla ei pidä lennellä, mutta ei niin hirveästi ylikään :)

 

Mutta joo, ne puut ovat liian korkeita. Mikon puut korjaavat asian visuaalisesti oikein, mutta silti niihin törmää, jos on törmäykset päällä. Mulla on Mikon puut ja törmäykset päällä enkä osaa päättää kumpi on tärkeämpi ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikon puut korjaavat asian visuaalisesti oikein, mutta silti niihin törmää, jos on törmäykset päällä. Mulla on Mikon puut ja törmäykset päällä enkä osaa päättää kumpi on tärkeämpi ;D

Kompromissihan tuo on - toistaiseksi. Mielestäni koko Flight Simulator- lentämisen idea on mahdollisimman korkea luonnollisuus tai realistisuus. Törmäysten mallintaminen on äärimmäisen tärkeä ominaisuus lentosimussa samoin kuin maisemien mahdollisimman suuri luonnonmukaisuus.

 

Jonain kauniina päivänä - veikkaan etttei siihen mene pitkää aikaa - Mikko M. tai joku muu - keksii korjauksen edellämainittuun asiaan.

 

yES

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään