Guest drdoom

X-Plane ja FS maisemat

11 viestiä aiheessa

Olen viimeaikoina käynyt melko aktiivista kirjeenvaihtoa X-Planen tekijän Austin Mayerin kanssa useasti eri aiheesta mutta viimeisimmät ajatuksen vaihdot on koskeneet X-Planen mahdollisuutta käyttää FS:lle tehtyjä maisemia. Viimeisin tieto on se että konvertteri on jo olemassa. Se ei ole ihan vielä valmis julkaistavaksi mutta kun on valmis, tulee osaksi perus X-Plane pakettia joka jo nyt sisältää aika monipuoliset (ja versio 8.* lupaa vieläkin paremmat) työkalut pelkän simun lisäksi.

Kun tuo konvertteri aikanaan ilmestyy, onkin aika jännä nähdä miten kilpailuasetelma muuttuu jos ollenkaan. Iso osa niistä jotka X-Planea ja FS:ää on vertailleet, ovat kritisoineet enimmäkseen _maisemien_ karuutta. Jos tämä epäkohta saadaan korjattua, uskoisin että aika monilla voi hyvinkin vaaka alkaa kallistumaan kilpailijan suuntaan.

Kun asian tiimoilta uutta kerrottavaa, eiköhän täältä löytyne sitten infoa melko pian..:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä tiedä. X-planen hinta on turhan kova FS:ään verrattuna. Viimeksi X-planen demoa kokeillessani totesin että se on ihan susi. EFHK:n platta leijui muutamia kymmeniä metrejä maanpinnan yläpuolella ja samaa ongelmaa oli muutamalla muullakin kentällä. Anttila näkyi tuota kaupittelevan yli 50 euron hintaan. Kyllä jää visusti kaupan hyllylle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa... Suoraan x-plane.com:sta sen tilaamalla, hintaa on nyt $25... euroissa tuo tekee n. 20e... ja tulee vielä UPS:lla kotiovelle... ei kovin kallis minun mielestäni. Mutta enhän minä tuota kenellekkään tyrkytä, jokainen saa lentää sillä mikä eniten sattuu miellyttämään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa... Suoraan x-plane.com:sta sen tilaamalla, hintaa on nyt $25... euroissa tuo tekee n. 20e... ja tulee vielä UPS:lla kotiovelle... ei kovin kallis minun mielestäni. Mutta enhän minä tuota kenellekkään tyrkytä, jokainen saa lentää sillä mikä eniten sattuu miellyttämään.

Näköjään Austin on tiputtanut hintaa. Viitosversio maksoi aikoinaan 90 taalaa, sitten sitä sai viidelläkympillä. Muistaakseni seiskaversion myötä hinta kipusi taas lähemmäksi 90 taalaa ja nyt siis samaa tuotetta saa $25:lla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

maisemat kuntoon ja virtuaalista koppia peliin, niin mä voisin harkita tosiaan sitä kakkosvaihtoehtoa. onhan siinä aika vänskä kun saa itse muokata cessnansa vaikka suihkulla toimivaksi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

onhan siinä aika vänskä kun saa itse muokata cessnansa vaikka suihkulla toimivaksi

Kuka estää tekemästä samaa FS:ssä? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

maisemat kuntoon ja virtuaalista koppia peliin, niin mä voisin harkita tosiaan sitä kakkosvaihtoehtoa. onhan siinä aika vänskä kun saa itse muokata cessnansa vaikka suihkulla toimivaksi

Äh, mitään virtuaaliohjaamoja. Saha käteen vaan ja K-raudasta vaneria..

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äh, mitään virtuaaliohjaamoja. Saha käteen vaan ja K-raudasta vaneria..

//Tuomas

Ja n. >1000000 h. aikaa, kärsivällisyyttä ja taitoa...? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuka estää tekemästä samaa FS:ssä? ;)

khrömm - no on se tällaiselle puustapudonneelle aika hankalaa, i think

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään