Guest andretti

kiusantekoa(ko)?

35 viestiä aiheessa

imutin ja asensin norskihenkilöiden tekemän norway airports:n. aivan mahtavia luomuksia, vaikken ole itse ollut oikeasti yhdelläkään kentällä norjassa. Jopa gardermoenin kenttä pyörii loistavasti vaikka ultimate traffic on kansoittanut lähes kaikki portit koneilla ja maa-ajoneuvojakin näkyy liikkuvan.

mutta asiaan. ihmetytti kuinka helvatan helposti tuo asennus käy. senkun luot kansion johon sisään heität sekä scene että texture kansiot ja sitten vielä se effects kansion koon kasvatus. voila, siinä se.

onko kaikki "pakollinen" kama mitä suomeen asennetaan mahdollista toimittaa samassa paketissa, tai edes kentät? toki sitten on vaikeampaa poistaa jotain tiettyä jos tökkii, mutta kuiteskin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

aina välillä?!?! :o :o :o

viimekerrastahan näkyy olevan jo 0,3 vuotta. mikä mättäää jannut. helpottakaa simukansan elämää! tehkää edes sellaiset paketit jossa olisi vaikka aiheryhmittäin kamat. esms: paketti1 kentät eteläsuomi. paketti2 kentät keskisuomi paketti61 kutemapaikat ahvenanmaalla etc etc... got the point?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Niin on monta mieltä kuin miestä. Minua taas kiusaa siinä Norjan paketissa että joudun asentamaan kenttiä joita en varmasti tule käyttämään.

Niiden joista en välitä poistaminen on tosi hankalaa.

Meitä on moneen junaan.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

viimekerrastahan näkyy olevan jo 0,3 vuotta. mikä mättäää jannut. helpottakaa simukansan elämää! tehkää edes sellaiset paketit jossa olisi vaikka aiheryhmittäin kamat. esms: paketti1 kentät eteläsuomi. paketti2 kentät keskisuomi paketti61 kutemapaikat ahvenanmaalla etc etc... got the point?

Minulla on vielä helpompi ratkaisu jannut, tehkää vain FISD:n sisäisiä beta-julkaisuja. Ei tartte nykertää ohjeita joita kukaan ei viitsi lukea, ei tartte tuhlata aikaa vastatakseen kysymyksiin joita syntyy kun ohjeita ei lueta, ei tartte vastailla koska julkaistaan, ei tartte kuunnella marinoita kun aina jollakin on jokin huonosti, eli kaiken lisäosien kanssa kuluvan ajan voi käyttää oleelliseen, tehdä itseä kiinostavia lisäyksiä simuun. Ja simukansan elämä helpottuu siltä osin 100%:sesti.....got the point?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Onhan se tietysti mukavaa jos homma tehdään helpoksi "loppukäyttäjälle".Omasta mielestäni on kumminkin mukavaa että oppii hieman FS:än struktuurin saloja kun joutuu ajattelemaan mitä tekee jotta homma toimisi!

No onhan niitäkin harrastajia jotka ei ajattele sitä työmäärää mitä kunnolliseen sceneryyn menee!Heti ollaan lukematta lyhintäkään readme:tä huutamassa että tää on paska eikä toimi.Näille pitäisi varmaan käydä paikan päällä asentamassa sceneryt ja hoitaa sen lisäksi vielä lentäminen.

Sitä vartenhan meillä on tämä hieno foorumi mistä ainakin minä olen saanut ratkaisun kaikkiinFS:ään liittyviin ongelmiin!

Tämä oli siis yleisesti ei kehenkään henkilöön kohdistuvaa.

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niiden joista en välitä poistaminen on tosi hankalaa.

Meitä on moneen junaan.

Oikeastaan tämän asian ratkaisisi se, että kaikki paketit ovat yhdessä zip filussa, jonka voisi kokonaisena ladata. Silloin kun joutuu asentamaan simun uudestaan, minua ärsyttää eniten se miljoonien pakettien lataaminen erikseen. Tämä paketti voisi siis sisältää kaikki Suomen maisemat erillisinä paketteinaan, jolloin säästyisi vaivaa ja aikaa.

Mutta tämä on vain minun mielipiteeni. Itsekään en koskaa ole asentanut kaikkia Suomen (saati minkään muunkaan maan) kaikkia maisemia, eli tarpeen mukaan. Samaa mieltä olen ehdottomasti siitä, että mega paketti joka defaulttina asentaa kaikki maisemat ei ole suositeltavaa, mutta lataamisen helpottamiseksi paketti jossa on kaikki erilliset maisemat olisi suositeltava. IMHO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on vielä helpompi ratkaisu jannut, tehkää vain FISD:n sisäisiä beta-julkaisuja. Ei tartte nykertää ohjeita joita kukaan ei viitsi lukea, ei tartte tuhlata aikaa vastatakseen kysymyksiin joita syntyy kun ohjeita ei lueta, ei tartte vastailla koska julkaistaan, ei tartte kuunnella marinoita kun aina jollakin on jokin huonosti, eli kaiken lisäosien kanssa kuluvan ajan voi käyttää oleelliseen, tehdä itseä kiinostavia lisäyksiä simuun. Ja simukansan elämä helpottuu siltä osin 100%:sesti.....got the point?

Jep, tuohan se tuntuu olevan scenerynvääntäjän palkka ja sama kohtalo taitaa olla muillakin freeware-puuhastelijoilla. ::)

Tokihan me olemme sadistisia simukansan kiduttajia, kun julkaisemme kunkin sceneryn omana pakettinaan ja tavoitteenamme on tehdä simuilijoiden elämästä mahdollisimman vaikeaa. :P

Tässä ainakin muutama pointti, miksi tuollainen All-In-One-paketti ei olisi ehkä kovin toimiva ratkaisu:

- Kuka huolehtisi siitä, että paketissa olisi aina kaikki uusimmat päivitykset mukana?

- Entäs FS2004 sceneryiden yhteensopimattomuus aikaisempien versioiden kanssa, joutuisivatko FS2002-käyttäjät lataamaan turhaan myös FS2004-sceneryt ja kaiken lisäksi vielä asentamaan ne koneelleen?

- Jos johonkin kenttään tehdään kaksi rullaustiekylttiä lisää, joutuuko käyttäjä sen takia lataamaan koko 200 MB:n zippipaketin uudelleen?

- Jos tuon ison paketin lisäksi joudutaan lataamaan 20 päivityspakettia, niin eikö se ole sitten jo sama tilanne kuin että lataa vain haluamansa kentät omina paketteinaan?

Eipä minulla muuta, kiitos ja anteeksi. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikeastaan tämän asian ratkaisisi se, että kaikki paketit ovat yhdessä zip filussa, jonka voisi kokonaisena ladata. Silloin kun joutuu asentamaan simun uudestaan, minua ärsyttää eniten se miljoonien pakettien lataaminen erikseen.

Paketit on järkevintä asentaa johonkin muuhun simu-hakemistoon. Onnistuneen asennuksen jälkeen koko hakemistopuu kopiodaan oikeaan paikkaansa kunhan on ensin tarkastettu mitä tavaraa paketin mukan tuli.

Jos levytilaa riittää (on niin halpaa ettei pitäisi olla ongelma) pidät asennetut lisäosat erillään simusta varmuuskopiona. Minulla on omat hakemistopuurakenteet lentokoneille, 'Suomi'-maisemille ja muulle maailmalle.

Mahdollisen simun uudelleenasennuksen yhteydessä kopiot lisäosat simun hakemistoon joten et joudu asentamaan paketteja uudelleen. Ainoastaan maisemalisäosien aktivointi joudutaan tekemään käsin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikä tuollainen yhteen zippiin paketoiminen kyllä varsinaisesti helpota latauksiakaan. Jotta siitä ylipäänsä voisi olla vähän hyötyä eikä paljon haittaa, pitää olla ensimmäistä kertaa lataamassa suomen kenttiä. Silloinkin katkos tiedonsiirrossa harmittaa sitä enemmän mitä isompi tiedosto. Jos on jotkin kentistä jo saanut ladattua, niin ei tarvitse kaikkia yrittää uudestaan. Jos taas käyttää latausapuohjelmaa, niin sillä tulee näppärästi useampikin tiedosto. En siis ymmärrä mitä iloa on julmetun suurista zipeistä.

Sitä paitsi, miksi ihmeessä sinä lataat kaikki lisäosat netistä uudelleen jos asennat simun uusiksi? Kai sinun koneessasi on kiintolevy, sielläkin niitä voi pitää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No voi ziisus. Olisi eri asia, jos kaikki Suomen kentät olisi jo tehtynä. Mutta kun nyt noita uusia kenttiä putkahtelee aina sillointällöin esille, samoin kuin vanhojen sceneryiden päivityksiä, niin ei tarvitse olla kovin kummonen ruudinkeksijä ymmärtääkseen tuommoisen paketin mukanaan tuomat vaikeudet. Myöskin se, että Suomessa noiden kenttien tekijät on melko usein eri henkilö(t) eri kenttiä kohden, niin niiden yhteensopivuus toistensa kanssa samassa paketissa ei myöskään ole välttämättä mikään maailman helpoin asia. Myös nykyään simumaailman kannalta mullistuksellinen FinnTerrain alkaa olla semmoinen kapine, että se pitää olla asennettuna monille nykyisille kentille, ja tulevaisuudessa vielä useammalle. Eli tuotakin pakettia joudutaan päivittämään lähes aina, kun joku uusi kenttä tulee "markkinoille". Ja kun joudutaan päivittämään FinnTerrain, yleensä pitää päivittää myös FinnClass. Sitten kun nämä, ja taas kaikki aiemmin julkaistut kentät pitäisi taas läntätä samaan megapakettiin, niin voi voi...

Pitäisi vähän ajatella, mitä kirjoittaa, ennenkuin tulee tuolla tavalla meuhkaamaan. Jos ei nykyinen järjestely kelpaa, niin sitten pitää olla ilman tai tehdä itse, jotta ymmärtää mistä puhuu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tämä kokosuomen paketti tule vasta sitten ajankohtaiseksi kun ne kaikki suomen kentät on valmiina ? ;)

Vielä on niitäkin jotka käyttävät modeemia lataukseen eivätkä välttämättä halua ladata sitä +100Megaa kokoista pakettia. Itse olen kaikki fisdin kentät ladannut ja asentanut ja polttanut CD:lle. En itse näe siinä mitään vaivaa jos laittaa FS:n erikseen nuo EFXX kentät.

Kuten joku jo mainitsikin tuohon Norway Airports pakettiin olisi pitänyt laittaa installeri millä olisi voinut valita mitä kenttiä Norjaan haluaa laittaa eikä kaikkia pelkästään. Itse norjassa lentelen vain isoimmille kentille (Oslo, Bergen, Trondheim) joten muita kenttiä en tarvitse eli nyt ne ovat vain kovalevyllä tilaa viemässä.

Sama homma on tuon Netherlands NL2004 paketin kanssa Paketin koko purettuna oli joku huimat +600Megaa ja itse tarvitsisin Hollannin kentistä vain Amsterdamin Schipholin enkä mitään pikku kenttiä. Eikä tuossakaan paketissa tullut mitään kenttä valikkoa joten se lähti kiitämään kovalevyltäni koska katsoin että mitä turhaa pitää noin paljon rojua jos lennän vain yhdelle kentälle.

Just my 2c

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä paitsi, miksi ihmeessä sinä lataat kaikki lisäosat netistä uudelleen jos asennat simun uusiksi? Kai sinun koneessasi on kiintolevy, sielläkin niitä voi pitää.

On ja paljon muitakin paikkoja ja keinoja varastoida tavaraa. Mutta mutta...Ensinnäkin nykyisillä yhteysnopeuksilla on aivan turhanpäiväistä käyttää omaa kovalevytilaa pienille paketeille tai polttaa levyjä hyllytilaa viemään. Toiseksi on versionhallinta, eli lataamalla saa aina sen viimeisimmän julkaistun version.

Ideani olikin lähinnä se, että noiden pienten pakettien lisäksi olisi aina olemassa uusimmat filut sisältävä "megazip", jossa olisi sitten kaikki. Itseäni tuo helpottaisi, ei ehkä muita.

Minua kun ei kiinnosta lisäosien asentaminen ja latailu vaan niiden käyttö. Ja jos usein joudut latamaan useita pieniä paketteja ei se kovalevyllekään tee hyvää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No voi ziisus. voi voi...

Pitäisi vähän ajatella, mitä kirjoittaa, ennenkuin tulee tuolla tavalla meuhkaamaan. Jos ei nykyinen järjestely kelpaa, niin sitten pitää olla ilman tai tehdä itse, jotta ymmärtää mistä puhuu...

??? ::) ???

no voivoi Mikko herneen veti nenään. Pyydän anteeksi jos pahoitin jonkun mielen, mut näinä yön tunteina se oli mielestäni hyvä idea - ja varauksella on vieläkin. En vain tuohon tekstiini laittanut näitä "keventäviä" hymiöitä josta olisi käynyt ilmi ettei ihan noin vakavasti tätä tekstiäni pidä ottaa. Toki se ottaa pattiin kun ensin pakertaa ja ähertää aikansa jonkun lisäosan kimpussa ja sitten joku tulee ja alkaa meuhkaamaan, i know - been there ;) .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

??? ::) ???

no voivoi Mikko herneen veti nenään. Pyydän anteeksi jos pahoitin jonkun mielen, mut näinä yön tunteina se oli mielestäni hyvä idea - ja varauksella on vieläkin. En vain tuohon tekstiini laittanut näitä "keventäviä" hymiöitä josta olisi käynyt ilmi ettei ihan noin vakavasti tätä tekstiäni pidä ottaa. Toki se ottaa pattiin kun ensin pakertaa ja ähertää aikansa jonkun lisäosan kimpussa ja sitten joku tulee ja alkaa meuhkaamaan, i know - been there ;) .

No en sen enempää vetänyt hernettä nenään, kuin kukaan muukaan. Kirjoitin vain vähän samaan "ivailevaan" sävyyn, mitä itse kirjoitit tuon toisen viestisi. Mutta ei asiasta sen enempää, no hard feelings, juknou ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paketit on järkevintä asentaa johonkin muuhun simu-hakemistoon. Onnistuneen asennuksen jälkeen koko hakemistopuu kopiodaan oikeaan paikkaansa kunhan on ensin tarkastettu mitä tavaraa paketin mukan tuli.

Miksi noin pitäisi tehdä? Toimii ne sceneryt muualtakin kuin vain simun hakemistosta.

Jos levytilaa riittää (on niin halpaa ettei pitäisi olla ongelma) pidät asennetut lisäosat erillään simusta varmuuskopiona. Minulla on omat hakemistopuurakenteet lentokoneille, 'Suomi'-maisemille ja muulle maailmalle.

Nyt en oikein ummarra :-[

Miten ne koneet vie enemmän tilaa jos ne on jossain eri hakemistossa kuin simun hakemistossa?

Minulla on D:\FS_Scenery hakemisto jossa on kaikki asennetut lisäosamaisemat. Jos simun joutuu asentamaan uudestaan, niin vaan aktivoidaan noi vanhat maisemat tuolta. Hyvin toimii. Ja sinne voi rauhassa pukata aina uusimmat päivitykset, niin pysyy hakemisto ajan tasalla. Ja voihan tosta tehdä sitten zippipaketin jos haluaa kaikki lisäosat samaan zippiin jos haluaa lisää työtä itselleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tehkää edes sellaiset paketit jossa olisi vaikka aiheryhmittäin kamat. esms: paketti1 kentät eteläsuomi. paketti2 kentät keskisuomi paketti61 kutemapaikat ahvenanmaalla etc etc... got the point?

Juu, kun ensin rakentelen aikani kuluksi FW190 lentokoneen johon kuluu aikaa toistasataa tuntia, ja sitten Spruce Goosen rakentelun holdille laittaen duunaan eteläiseen Suomeen läjän VFR objekteja, Hämeenlinnaan Aulangon tornin, TerraTooliin mahdollisuuden rakentaa rautatietä Suomeen, Saimaalle sillan ja jossain välissä käyn ihan töissäkin että perhe saapi leipää, vielä iltaisin opiskellen AMK tutkintoa varten päivien venyessä 06.30 - 21 niin sitten pitäisi vielä malttaa miettiä että kuinka tämä vapaaehtoistyö muutetaan niin helpoksi asentaa ettei simulaattoripilotin tartte itse edes persettä penkistä nostaa >:(. On se herkkua kun ehtii edes joskus itsekin lentämään. Niin että mikä olikaan ongelma :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä oppii äkkiä ymmärtämään, minkälainen työmäärä näitten lisäosien taakse kätkeytyy, kun itse yrittää. Oman työni jälki on kaukana parhaista, ja silti aikaa on palanut paljon. (Tosin opettelu ja virheet on vienyt aikaa).

Mutta kuten esim. näitten manuaalien suomennoksista puhuttaessa (juttua täällä), joku muu kuin scenen tekijä voi varmaan tehdä tällaisia lisäjuttuja, tekijä antaa varmaan luvan, jos hommassa on järki mukana. (En kyllä usko, että tuollainen megafilu olisi välttämäti järkevä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä oppii äkkiä ymmärtämään, minkälainen työmäärä näitten lisäosien taakse kätkeytyy, kun itse yrittää.

Näin on. Itsekin olen "aloittelija" näissä mallinnuskuvioissa. Voin hyvin kuvitella että monen pidempään maisemia ja lentokoneita suunnittelleen osalta nuo tuntimäärät ovat satojen sijaan jo tuhansissa. Siihen työmäärään nähden maisema- ja konelisäosia latailevat voisivat suhteuttaa tuon muutaman kymmenen minuutin "latailu- ja asennusvaivan". Jos se tuntuu pahalta niin default simulaattori saa kyllä luvan riittää. Ja ainahan niitä helposti asennettavia maksullisia scenejä on saatavilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta ei asiasta sen enempää, no hard feelings, juknou ;)

Oukei, tän kerran ;D

Mutta nyt kun luen näitä viimeisiä hiukan ehkä happamia (pitää olla varovainen sanoissaan) viestejä siitä kuinka paljon aikaa ja vaivaa näihin menee niin ajatukseni on väistämättä tämä. Te jotka tätä "luomistyötä" teette, niin ette kai sitä pakosta tee ja kun ette edes rahasta sillä niin minulle tulee tasan yksi vaihtoehto mieleen - te vaan pidätte siitä. Olenko oikeassa? Haluatte luoda uutta ja jakaa sen ulos saaden mainetta ja ... niin, ei sitä toista sit kai. Mulle jäi näitä joitakin viesteja lukiessa väkisin vähän "mä oon marttyyri" fiilis. Voe hittolainen mitä mäkin kirjoitan, nehän ettii mut käsiinsä ja naulaa johonkin tolppaan :P.

Eipä silti, uskon että pidätte uuden luomisesta ja jotkut ehkä siitä enemmän kuin itse simuilusta. No minä ja monet muut pidetään luomuksienne asentelusta (vaikka se työstä käykin joskus) ja simuilusta niiden rakentamienne värkkien kanssa.

C'est la vie

t:andres

niin ja lopuksi pitänee todeta ettei esitys mennyt tälläkään kertaa läpi. opposition sittiäiset perhana. no ens vuonna uudestaan... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Te jotka tätä "luomistyötä" teette, niin ette kai sitä pakosta tee ja kun ette edes rahasta sillä niin minulle tulee tasan yksi vaihtoehto mieleen - te vaan pidätte siitä. Olenko oikeassa?

Kyllä, olet juurikin oikeassa ja juuri tästä syystä ei ole kiva saada porukalta "vaatimuksia" tai suorastaan käskyjä tehdä jotain.

On helpompi ymmärtää jos joku kysyy esim. miksi FISD-paketteja ei yhdistetä. Se kysymys on jo asetettu ja siihen on asiallisesti otettu kantaa. Sen sijaan se mitä sinä alkuperäisellä kirjoituksellasi ajoit takaa ei nyt oikein sujunut koska esitit asian, no miten nyt sanoisin.... epäkohteliaasti tai vaatien meitä tekemään jotain toisin.

Happamat kommentit eivät ole happamia muuten kuin sinun ajatuksissai kun ymmärsit että tämä käy ihan työstä ja ehkä huomasit myös ettei maisemien tai koneiden tekeminen ole aina kovin helppoakaan. Mitä tässä olet saanut lukea on varsin realistinen kuvaus lisäosien tekemisestä, eikä siinä ole kellään varaa alkaa tai haluta "marttyyriksi". Uskon myös meidän kaikkien olevan sitä mieltä ettei ainakaan pienessä Suomessa tehdä FS-lisäosia maineen/"kuuluisuuden" vuoksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta nyt kun luen näitä viimeisiä hiukan ehkä happamia (pitää olla varovainen sanoissaan) viestejä siitä kuinka paljon aikaa ja vaivaa näihin menee niin ajatukseni on väistämättä tämä. Te jotka tätä "luomistyötä" teette, niin ette kai sitä pakosta tee ja kun ette edes rahasta sillä niin minulle tulee tasan yksi vaihtoehto mieleen - te vaan pidätte siitä. Olenko oikeassa?

No tuskinpa kukaan noita sceneryjä tai koneita rakentelisi jos se kovin vastenmielistä puuhaa olisi ;). Mutta, ja sitten se hiivatin iso mutta:

Esimerkiksi Finterrainissa on työnalla 304623 neliökilometriä Suomea hyvin tarkkoine yksityiskohtineen ja tuossa projektissa useat kymmenet vapaaehtoiset tekevät päivätolkulla meille lentelijöille jatkuvasti parempaa maastoa lennettäväksi. Tuollainen projekti ei ihan toimi niin että kaikki tekee mitä huvittaa vaan tuossa on pohjalla alunperin Sinkkosen Jannen tekemä ohjelma jolla vapaaehtoiset rakentavat meille simulaattoripiloteille Suomea ruutu kerrallaan, niistä ruuduista joita kukin on varannut.

Tuollainen koko maan kattava kehitys ei todellakaan etene ihan itsestään eikä valmistu millään "aikataululla". Kukaan tekijöistä ei saa palkkaa eikä ole sidottu mihinkään aikatauluun, kaikki tekijät tekevät vapaaehtoistyötä sen minkä ajastaan ehtivät, ja haluavat. Oma osani oli tuossa pieni lisäosa jolla noita rautateitä voidaan Suomeen rakentaa ja senkin toimintakuntoon tekemisessä kului useita viikkoja ja hirveä määrä testaamista ja virheiden selvittelyä ja ohjelman debuggaamista tuolla FT:n sisäisessä foorumissa. Lue-> moni teki rataa ja etsi virheitä tehdystä softasta, ja joutui pettyen tekemään samat radat yhä uudelleen, jotta radanvalmistus saatiin lopuksi sille tasolle että sitä ylipäätänsä voidaan tulevaisuudessa laittaa jakoon.

Tällaisten projektien "synkkaaminen" sitten noihin muihin Suomi projekteihin olisi äärimmäisen vaivalloista / miltei mahdotonta, kun projektissa itsessäänkään ei oikeasti voida pitää mitään aikataulua.

Näissä projekteissa on todellakin mukana kymmeniä tai satoja ihmisiä joita kaikkia yhdistää vain kiinnostus tehdä simulaattorista realistisempi ja parempi, ihan itseään varten. Jos se muillekin kelpaa niin hyvä niin mutta eivät ne tekijät maineen perässä juokse, (paitsi Mikko, sehän tunnetaan jo Timbuktussakin ;D ;) .. öööh no eihän sen tarttekaan juosta), vai kuinka usein olet tullut lukeneeksi readme:stä ketkä kaikki sitä sceneä sinuakin varten ovat loppujen lopuksi oikein vääntäneet?

EDIT: Happamia röyhtäisyjä ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän into lopu hyvin pian keltä vaan, joka tekee noita jostain muusta syystä, kuin että haluavat simuun semmoisen lisäpalikan. Se sitten, että he antavat sen muillekin käyttöön, on ihan ekstraa. Tuskin kukaan pistää pahakseen jos on esittää ideoita tai toivomuksia, mutta vaatimuksia ei ole tapana esittää lahjojen suhteen, eikä etenkään puhua kiusanteosta, jos lahjan paketointi ei miellytä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riita poikki ja voita väliin: Maisemapaketit jakoon sekä yhtenä isona Suomi-pakettina "omalla vastuulla" -disclaimerilla JA SEN LISÄKSI vanhaan malliin erillisinä paketteina. Valitkoon sitten jokainen miten haluaa asentaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siitä vaan ihan vapaasti keräämään luvat ja rakentamaan, eihän se sen kummemmasta ole kiinni. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään