Toni Tihleman

Kone buuttailee itsestään, sanomatta mitään

38 viestiä aiheessa

Kyllä tuo autobootti vetää XP:n alas myös tilanteista joista XP toipuu ilmankin. XP:n alkuaikoina tuon huomasi varsin hyvin kun ei kaikille laitteille ja ohjelmille ollut kunnollisia XP-ajureita. Esim. Easy CD Creator oli varsin ikävä ohjelma ennen kuin siihen tuli päivitykset XP:lle. Kesken käytön koneen bootti, töitä saattoi olla tallentamatta, syytä moiseen sai arvailla, herne syvällä nenässä....kunnes löysin tuon asetuksen, otin pois, johan alkoi ongelmat selviämään. Mielestäni myös DirectX-errorit vetivät XP:n alas. Tästä en tosin voi olla 100% varma, mutta autoboot-asetuksen poiston jälkeen noita tuli tuhka tiheään, ennen ei ollut näkynyt lainkaan.

Sanotaan nyt vielä kerran, kaikki nuo yllä olevat ongelmat oli tosiaan XP:n alkuaikoina. Muistaakseni huhtikuussa 2002 tuli viimeinen minun kaipaama päivitys, sen jälkeen kyseinen XP on kaatunut ainoastaan yhden kerran, laitteita on päivitelty ja toosa palvelee tälläkin hetkellä muksujen koneena(eikä ole siinäkään käytössä tiltannut kertaakaan).

En minä yritä väittää että olen aina oikeassa, jonkun verran leikkineenä vaan on tullut aika vahvoja "mutu"-juttuja :P Se on vaan paha näin tekstin välityksellä yrittää keskustella, jutuista pruukaa syntymään suoraviivaisia "olen oikeassa/muu maailma väärässä" stooreja :-X

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta minähän olen aina oikeassa ja kaikki muut aina väärässä, paitsi jos ovat samaa mieltä minun kanssa ;D

Ei vaan, kyllä Karilla on pointti tuossa. Ei kukaan tiedä kaikkea wintoosasta ja tietokonepalikoista. Joku keksii jonkun jipon, toinen toisen, ja tämmöisen foorumin voima onkin juuri siinä, että monien jippojen joukosta voi löytyä se kyseiseen ongelmaan tepsiväkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kappas, myönnän että olin väärässä mutta sanon kyllä että niin olit sinäkin :D

tuo automaattinen uudelleenkäynnistys vaikuttaa siihen käynnistääkö windows itsensä uusiksi sinisen ruudun (BSoD) jälkeen. Jos et usko niin netistä löytyy

Tuo on todella ärsyttävä ominaisuus. Koskaan ei näe BSoD:tä, kun windows jo boottaa. En minä sinällään kaipaakaan sitä, mutta ilman on paha arvata, että minkähän takia se nyt boottas. BSoD:stä voi sentään joskus saada jopa jotain osviittaa kaatumisen syystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin eipä toimi kone vieläkään kunnolla... Nyt kone laittaa sinistä ruutua ja siellä on sitten välillä mitä erikoisempaa juttua vialla viimeks ei ollut mitään erillistä "vika" sanomaa mutta sitä ennen sininen ruutu herjasi jostain BAD_POOL_CALLER jutusta ja kehotti hakemaan uusimpia päivityksiä Windowsiin... en todellakaan tiedä mikä on vialla mutta onko mahdollista se "vanha" kovolevy mikä me iskettiin kiinni tähän aivan uuteen kokonaisuuteen tuottaisi ongelmia? vai sanooko toi BAD_POOL_CALLER kenelläkään mitään.. tosin se sininen ruutu on aina vähän erilainen :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeileppas etsiä tuota sanaa googlella. Antaa aikamoisen listan linkkejä, ehkä jossakin on apua.

Pikaisesti vilkaisemalla suositellaan asentamaan uusimpia päivityksiä, olis sitten kyseessä äkspee tai 2k!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En jaksanut lukea koko topiccia...

Samanlainen vika tuli kun oli F-Securen palomuuri softa asennettuna. Nyt kun se on poistettu kone toimii kuin enkeli. Tässä vain yksi vinkki jos ongelmia vielä ilmenee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Palomuurit voi minun kokemuksen mukaan tehdä tuollaista ainakin, kun vaihtaa palomuurisoftaa ja vanhasta on jäänyt jotain röhnää. Aina kannattaa vanha palomuuri ensin uninstalloida kokonaan, bootata kone, ja vasta sitten asentaa uusi. Mutta ongelmia voi silti tulla, jos vanhan palomuurin poistosovellus ei siivoa jälkiä kunnolla.

Mulla pyörii FS:n palomuuri ongelmitta n. 50 koneessa, joten ei siinä itsessään kovin pahaa vikaa liene.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeps, minulla tulee blue screen heti jos pitää Normanin palomuuria käynnissä paria tuntia pitempään. Onneksi sitä ei tarvitsekaan pitää päällä kun on toinenkin muuri siinä välissä... mutta ärsyttäväähän se on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ettei vaan lämmöt ois liian korkeella taikka sitten ajuripuolella häikkää. Miula jos on joskus kone kaatuillu on se johtunu joko huonoista ajureista tai rauta vaan käy kuumana. Luojan kiitos ei enää kone lämmön takia kaatuile vaan silloin tällöin ajurien takia. Olen jo tottunut koneen kaatuiluun :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo sininen ruutu vaan jatkuu ja nyt tässä illalla kone on laittanut kaks kertaa sinistä ruutua ja molemmilla kerroilla DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en oikeen tiedä mitä pitäs tehdä kun tota sinistä ruutua tulee... Kortti on FX5600 256mb ajurit 53.03

Windows XP... Norman palomuuri myös täällä, mutta voiko se sitten muka konetta siniseen ruutuun laittaa... apua olis aika poikaa nyt ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin kyllä palomuuri, jos on ogelmien aiheuttaja, justiin hyvinkin voi heittää koneen siniseen ruutuun. Se kun porautuu sen verran syvälle järjestelmään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään