Guest TonyRO

puiden teosta?!

6 viestiä aiheessa

Pikku ongelma tässä, eli puihin jää ikävät läpinäkyvät saumat, onko vinkkiä miten ne saa pois? Ja toinen asia, miten saa tehtyä puu-polygonin joka kääntyy kameran mukaan eli samalla tyylillä kuin pilvet edellisessä fs2002 :ssa? käytössä siis fsds2

 

Kiitos

 

Lisäys: Siis läpinäkyvät kohdat tulevat esiin vain kun puut ovat rinnakkain. oon jo kokeillu isontaa alpha-textuuri mutta ei auttanut

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä en tuosta kuvasta saa oikein mitään selvää mutta ongelmasi on siis läpinäkyvyys tekstuurissa?

 

Tuo voi johtua tekstuurin formaatista, koita vaikka 16-bittistä tai dxt1 formaatissa olevaa tekstuuria.

 

Toisaalta kun kerran kysyt siitä pyörivästä puusta niin siihen ei tarvitsisi kuin yhden polyn joten läpinäkyvyysongelma katoaisi.

 

En tiedä FSDS:stä yhtään mitään mutta eikös silläkin tehdä objektikirjastoja? Sitten *.api makroilla asetellaan ne paikalleen.

 

Tee poly ja laita siihen se puu. Käännä objekti niin että jos kuvittelet olevasi sen pohjoispuolella niin silloin poly näkyy. Vaikea selittää... siis kun se näkyy vain yhdestä suunnasta niin siitä syystä se pitää kääntää niin että pohjoinen sivu on se joka näkyy.

 

Teet siitä kirjaston ja asettelet paikalleen *.api makrolla.

 

*.apiin lisätään se RotateToAircraft komento:

 

>Area( 5 %1 %2 22 )
perspectivecall( :OBJ )
shadowcall( :OBJ )
jump( : )
:OBJ
mif( %11  )
refpoint( 2 :END %4 %1 %2 E= %11 v1= %10 %13 %14 )
melse
refpoint( 7 :END %4 %1 %2 v1= %10 %13 %14 )
mifend
RotateToAircraft( :ROT 0 0 0 0 0 1 0 0 0 )
return
:ROT
callLibobj( 0 EF50EF50  EF50EF50  3030303  12  )
:END
return
EndA

 

Kysele lisää jos ei ala luonnistua.

 

Tuossa vielä kuva gmaxista.

 

Kuva on siis ylhäältä, puu on tuo vihreä levy keskellä. Jos kuvittelet seisovasi punaisen pisteen kohdalla niin levyssä oleva puutekstuuri näkyy. Muualta se ei näy.

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä FSDS:stä yhtään mitään mutta eikös silläkin tehdä objektikirjastoja? Sitten *.api makroilla asetellaan ne paikalleen.

 

Tee poly ja laita siihen se puu. Käännä objekti niin että jos kuvittelet olevasi sen pohjoispuolella niin silloin poly näkyy. Vaikea selittää... siis kun se näkyy vain yhdestä suunnasta niin siitä syystä se pitää kääntää niin että pohjoinen sivu on se joka näkyy.

 

Teet siitä kirjaston ja asettelet paikalleen *.api makrolla.

 

*.apiin lisätään se RotateToAircraft komento:

 

>Area( 5 %1 %2 22 )
perspectivecall( :OBJ )
shadowcall( :OBJ )
jump( : )
:OBJ
mif( %11  )
refpoint( 2 :END %4 %1 %2 E= %11 v1= %10 %13 %14 )
melse
refpoint( 7 :END %4 %1 %2 v1= %10 %13 %14 )
mifend
RotateToAircraft( :ROT 0 0 0 0 0 1 0 0 0 )
return
:ROT
callLibobj( 0 EF50EF50  EF50EF50  3030303  12  )
:END
return
EndA

 

 

 

FSDS:llä tehdään suoraan API-makroja, joten tuo RotateToAircraft pitää laittaa ennen objektin piirtämistä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuohon läpinäkyvyysongelmaan... Pidä huoli, että se sinun alpha channel pitää sisällään vain ja ainoastaan RGB 255,255,255 valkoista (läpinäkymättömät alueet) ja RGB 0,0,0 mustaa (läpinäkyvät alueet). Jos siellä läpinäkyvän ja läpinäkymättömän rajalla on jotain muuta väriä tuolta väliltä, niin ongelmia tulee...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Selvän teki.

Olin hulimattomasti leikellyt alphan, nyt toimii, myös RotateToAircraft alkoi toimimaan. :D

 

Kiitän ja räpsäytän karmat kaikille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

hyvä että selvisi :)

 

Saako Tony udella, että mikä kenttä sulla on työn alla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään