Guest Kimix

Miten syötetään SID ja STAR SB2:n FMC -laitteelle?

7 viestiä aiheessa

Hei.

 

Voisiko joku opastaa, että miten syötetään SB2:n FMC -laitteelle SID ja STAR menetelmät? Koska sillähän voi lentää vaikka ei olisikaan ottanut yhteyttä VATSIM -verkkoon.

 

Vai olisiko muita vaihtoehtoisia FMC -laitteita?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäs muuten noilla SID/STAR menetelmillä tehdään? Eikös se ole joku navigointi juttu, mutta osaisiko joku hieman tarkentaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä sillä voi RNAV -Stareja ja Sidejä lentää, eli katsot vaan kartasta kyseisen RNAV Transitionin pisteet ja syötät ne siihen käsin aivan kuten muunkin plaanin... vähän kankeaa se kyllä on, mutta mahdollista.

 

Niin juu ja Suomen kartathan löytyy http://vacc.fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäs muuten noilla SID/STAR menetelmillä tehdään? Eikös se ole joku navigointi juttu, mutta osaisiko joku hieman tarkentaa?

 

Molemmat liittyvät navigointiin, kuten jo osasit uumoillakin.

 

SID = Standard Instrument Departure

STAR = Standard Terminal Arrival

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli siis ne ovat kentän alueen saapumis- ja poistumisreittejä instrumenttinavigoinnille. Niille on omat karttansa. Tyyliin lennetään jollain suunnalla jonkin majakan yli, käännytään jollekin VOR-radiaalille, jota seurataan tietylle etäisyydelle, ja sitten DME-kaarta pitkin ILS-säteelle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
:) Juttelin muuten kesällä erään brittiläisen (irl) lentäjän kanssa (lensi rahtia aidolla Electralla..) ja hän sanoi että useimmat sidit ja starit (kuulemma onneksi..) vektoroidaan ja nousuissa tarvitsee harvoin seurata SID:iä. Hänen lentonsa ovat pääosin Manner-Euroopassa..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:) Juttelin muuten kesällä erään brittiläisen (irl) lentäjän kanssa (lensi rahtia aidolla Electralla..) ja hän sanoi että useimmat sidit ja starit (kuulemma onneksi..) vektoroidaan ja nousuissa tarvitsee harvoin seurata SID:iä. Hänen lentonsa ovat pääosin Manner-Euroopassa..

Voipi liittyä taas siihen että ei taida tommosilta paljoa P-RNAV-kelppareita löytyä ja jotkut SIDit, STARit ja transitiot saattaa vaatia sen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään