Guest Superfinnair

Keskustelua Vatsimista (Oli: Perusedellytykset ...)

10 viestiä aiheessa

Terve!

Tekaisin pienen VATSIM ohjeen tässä viikonloppuna ja se on nähtävissä täällä

Jatkaa tuota Tuomaksen ohjetta tosin mukana on vähän samaakin. Seuraavaksi on vuorossa Flight Plannerin täyttö ja ohjelmien asennus sekä yhdistys yms.

Jo 55 kävijää ;) :D

T: Markus Alardt

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa Markus !

Tuollaisia oppaita ei koskaan ole liikaa. Itsekin tekaisin joskus muutaman oppaan, mutta poistin ne sittemmin verkosta juuri edeltävänkaltaisen besserwisser -tyyppisten kommenttien vuoksi. Joillekin ilmeisesti pääasia on päästä arvostelemaan muiden töitä :-\ Silti itse eivät saa parempaakaan aikaiseksi.

Mutta, älä lannistu moisesta kritiikistä. Oppaasi on tervetullut lisä alkeisiin. Jatka hyvää alkuasi !

Niiin.. Ja Karmaa sinulle ! :D

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuollaisia oppaita ei koskaan ole liikaa. Itsekin tekaisin joskus muutaman oppaan, mutta poistin ne sittemmin verkosta juuri edeltävänkaltaisen besserwisser -tyyppisten kommenttien vuoksi. Joillekin ilmeisesti pääasia on päästä arvostelemaan muiden töitä :-\

Silti itse eivät saa parempaakaan aikaiseksi.

Mutta, älä lannistu moisesta kritiikistä. Oppaasi on tervetullut lisä alkeisiin. Jatka hyvää alkuasi !

Vaikka ei itse olisi tehnyt tuommoista opasta niin kyllä minusta on oikeus antaa _rakentavaa_ kritiikkiä. Toki tietenkin tuon rakentavan kritiikin puitteissa ehkä olisi voinut hieman tarkemmin kertoa että mitä siellä on vialla. Mutta silti - itse ainakin ymmärrän Matin pointin että asioiden tulisi olla kaikissa oppaissa ja ohjeissa oikein, koska siitä tulee aika iso sotku jos aloittelijat lukee jotain ja sen asiavirheiden takia oppii asiat väärin. Perustiedon pitää olla tarkkaa. Ja kuten Mattikin sanoi, käytäntö opettaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä ollaan kyllä kieltämättä oikeassa, että oppimateriaalin tulisi olla mahdollisimman korrektia.

Muuten niistä virheistä saattaa tulla huonoja tapoja, jotka sitten pahimmassa tapauksessa saattavat exponentiaalisesti tuottaa lisää ja lisää asian väärin tekeviä ja siitä sitten tulee lähes käytäntö. Mutta tuo siis pahimmassa tapuksessa mitä voit kuvitella ;)

Nyybiet jotka ottavat homman tarkasti, tuuppaavat usein toimimaan jokseenkin kirjaimellisesti luetun materiaalin mukaan..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vois periaateessa laittaa tuon wikin pysyyn ja kokeilla että onnistuuko...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Wiki ?? (anteeksi maalaisuuteni :P )

Semmoinen systeemi missä kaikki voi kirjoittaa juttuja sinne ja editoida niitä..eli käyttäjät itse tuottaa koko sisällön ja sitä voi kukavain aina täydentää, toki jokaisesta sivusta on historiat tallella että jos joku päättää peeloilla paskaa täyteen jonkun sivun niin voi palauttaa normaaliksi...tosin toki siihen voi laittaa rajoituksiakin että kuka voi editoida mitäkin.

Mikahan tuossa mainitsikin wikipedian joka on mainio esimerkki siitä että miten wiki toimii. http://fi.wikipedia.org

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta ohjeistuksissa pitää olla tiettyä pilkun viilaamista, vaikka ei varmaankaan vatissa lentämiseen 100% vaadita. Mutta huonolla ohjeistuksella, tai no korjataan. Puutteellisilla ohjeilla toiminta ei minusta jalosta. Matti on minusta tässä asiassa oikeassa. Itsekkin päätin etten lähde seikkailemaan nettiin ennenkuin käyn VPC:n läpi. Btw milloinkas Matti PPL aloitellaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Mielestäni juuri tuollaisia perusoppaita tarvitaan. Ei aloittelijan tarvitse tietää vielä kaikkia hienouksia. Pelkästään SB:n purkkaviritelmän kanssa on ihan riittävästi ongelmia alussa. Jahka onlinekärpänen on päässyt puraisemaan, niitä kyllä ehtii opettelemaan. Selkeät haittaavat virheet toki kannattaa korjata, mutta miksi kaverin yritteliäisyys täytyy heti torpata täällä julkisesti joidenkin kaikkitietävien besserwissereiden toimesta ? Eikö pelkkä privaviesti virheiden korjaamiseksi olisi riittänyt, Matti ?

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Kiitän kritiikistä! Iso kiitos myös sinulle Arttu, kun kannustit minua eteenpäin.

Sivuille on nyt lisätty lentosuunnitelman täyttö ja Squawkboxin ja muiden ohjelmien käyttö.

Sivustoa parannellaan aina kun ehditään ja ohjeita lisäillään.

T: Markus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään