Guest VMa

VATSIM IFR Training 3 -fly-in: passeli aika tulla ensimmäistä kertaa linjoille!

20 viestiä aiheessa

logo.jpg

 

Tervehdys,

 

VACC Finland järjestää sunnuntaina 17.10.2004 ns. IFR Training -fly-in -tapahtuman Suomessa klo 19-22 paikallista aikaa.

 

Tapahtuman tarkoituksena on olla turvallisena ensiaskeleena aivan ensikertalaisille VATSIM-nettilentäjille sekä muille aloitteleville piloteille. Tarjoamme jo valmiiksi reitti- ja radiotiedot siten, että niitä voi noudattaa lähes mallin mukaan koko lennon ajan. Kaikki tarvittavat lennonjohtoelimet on miehitetty tapahtuman aikana, ja lisäksi paikalla on VACC Finlandin henkilökuntaa neuvomassa vasta-alkajia.

 

Lisätietoa tapahtumasta VACC Finland sivuilla osoitteessa http://vacc.fi/services/fly_in/ifr-training3/

 

Jos saan pyytää, niin asiaa koskevat kysymykset voisi esittää VACC Finlandin keskustelualueella http://vacc.fi/df/ , jolloin kaikki tapahtumaan liittyvät viestit löytyvät samasta paikasta!

 

Olette tervetulleita mukaan - uudet sekä vanhat lentäjät!

 

- Ville

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nyt se on myös ensimmäinen IFR lento lennetty VATSIMissa. Vaikka ohjeet oli suoraan nenän edessä, ei silti kaikki onnistunu....Kiitos VACC Finlandille tästä hiennosta trainingista.

Harmittaa vain se, että kone sekosi kun olin alkamassa rullailemaan platalle. Myös keli oli aivan uskomaton ;D

Pistetääs viellä kuvaa Tampereen päädystä. ILSsi radalle 24.

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä että edes joillain onnistui :). Minunkin oli tarkoitus tulla lentelemään, mutta en osannut liittyä vatsimiin (noloa). Squawkboxia käynnistettäessä tuli vain virheilmoituksia. Toivottavasti en pahasti häiriköinyt muita lentäjiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä että edes joillain onnistui :). Minunkin oli tarkoitus tulla lentelemään, mutta en osannut liittyä vatsimiin (noloa). Squawkboxia käynnistettäessä tuli vain virheilmoituksia. Toivottavasti en pahasti häiriköinyt muita lentäjiä.

 

Pakko myöntää että itselle kävi aivan samalla tavalla. Pitänee käydä vielä lukemassa noita ohjeita miten squwkbox oikein toimii. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo on se hyvä et tälläisiä fly-in juttuja järjestetään. Aivan loistavaa :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eeeh. Miten tän nyt sanoisi. Koneellani on välillä taipumus seota niin, että mittarit ei päivity. Ja kun olin tekemässä ILS:sää, niin tämä ongelma tietty iski tälle lennolle. Eipä siinä mitään kun Clear weather ja vähän veivaan uutta laskua. Laskukin meni vähän ööh... huonosti, sillä päätyi johonkin radan loppuun, mutta kun äiti katteli siinä vieressä, niin ei viittiny vetää ylös.

 

No koneen vauhtihan ei pysähtynyt radalle, nini piti vaan vetää rullaustielle ja lopulta pysähdyin sinne ja huomasin, että olin onnistunut saamaan kakkosmoottorin kaasun puoliväliin, kontolloidessani ykköstä. Näin oli ollu varmaan Vantaalta asti. Niin siis koneeni oli rullaustiellä, ja rullailin siinä sitten risteykseen ja pysähdyin siiihen kiitoradalle, ja kysyin, että sopiiko rullata vähän matkaa takaspäin, kun ei risteykset menneet yhteen ja lennonjohtaja sanoi, että jouduttaa vapauttamista, niin rullasin radan yli toiselle puolelle ja menin parkkiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä että edes joillain onnistui :). Minunkin oli tarkoitus tulla lentelemään, mutta en osannut liittyä vatsimiin (noloa). Squawkboxia käynnistettäessä tuli vain virheilmoituksia. Toivottavasti en pahasti häiriköinyt muita lentäjiä.

Mulla oli myös ongelmia mutta ACCFIN1 auttoi hommassa eteenpäin ja loppujen lopuksi vika oli vain squawkboxin osoitteen kanssa. Eli Squawkboxista connect ja siihen sitten ip.

Kuulemma kannattais ladata tuo servinfo ohjelma jossa näkyy noi serverit. 1900 piti olla ilmassa,mutta meni siinä sählätessä 4,5 tuntia ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mäkin kävin antamassa uudelle 767:lle tulikasteen vatsimiin kokonaisella hesa-prinkkala legillä ;D.

 

Tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mäkin kävin antamassa uudelle 767:lle tulikasteen vatsimiin kokonaisella hesa-prinkkala legillä ;D.

 

Tero

 

Ihanko ohjaamolla? :-)

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla oli myös ongelmia mutta ACCFIN1 auttoi hommassa eteenpäin ja loppujen lopuksi vika oli vain squawkboxin osoitteen kanssa. Eli Squawkboxista connect ja siihen sitten ip.

Kuulemma kannattais ladata tuo servinfo ohjelma jossa näkyy noi serverit. 1900 piti olla ilmassa,mutta meni siinä sählätessä 4,5 tuntia ;D

 

Moi!

 

Säätämiseksi se meikäläiselläkin meni. Tarkoitus oli lentää Helsinki-Pirkkala-Helsinki, mutta haaveeksihan se jäi. Kahden tunnin säätämisen jälkeen kärähti hermot. Vika taisi kuitenkin selvitä (palomuuri). Sitten kun homma ehkä olisi toiminut, niin kello oli jo niin paljon, ettei enää jaksanut lennellä. Täytyy lähipäivinä yrittää uudelleen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei, jotenkin lohduttavaa huomata että en ollut ainoa jolla oli ongelmia. Kävin edellisenä iltana ensimmäistä kertaa testaamassa nettiin kytkeytymistä siksi että kaikki olisi testattu ja ok. Onnistui ja käväisin Tallinnassa. Pieni kommunikointi jopa onnistui muiden kanssa tekstillä. Kun sitten seuraavana päivänä piti liittyä joukkoon ei yhteyden muodostaminen onnistunutkaan. Uudelleenkäynnistyksiä FS9 ja / tai XP. Olin asentanut välissä ainoastaan AVC:n. Lopulta käytin XP:n palautusta vaiheeseen joka oli toiminut nettiin yhdistettäessä. Asensin AVC:n uudelleen ja uusi yritys nettiin (ties kuinka mones) ja kas se toimi. Valitettavasti kello alkoi lähennellä jo 23 paikallista aikaa ja lennon johto oli jo väsynyt päivän urakasta ja poistumassa. Vielä kerran poistuin tein pientä säätöä ja takaisin nettiin. Lentelin sitten Turkuun. En oikeastaan edes yrittänyt kommunikoida enää kenenkään kanssa. Täytyypi yrittää uudelleen paremmalla onnella. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moikka

 

Mukava kuulla, että muillakin on ongelmia SB-purukumin kanssa. Juuri tuosta syystä en ole viime aikoina viitsinyt lentää online. Voi, kun SB3 tulisi pian... :P

 

Arttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielestäni tuo "en jaksa virittää SB2 - purkkaa, toivottavasti SB3 tulee pian" asenne on vain _hyvä_ tekosyy, jos OIKEASTI haluaa VATSIM:ssa lentää, niin ne softat kyllä jaksaa asentaa, laittaa toimimaan ja konffaamaan sen palomuurinsa ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielestäni tuo "en jaksa virittää SB2 - purkkaa, toivottavasti SB3 tulee pian" asenne on vain _hyvä_ tekosyy, jos OIKEASTI haluaa VATSIM:ssa lentää, niin ne softat kyllä jaksaa asentaa, laittaa toimimaan ja konffaamaan sen palomuurinsa ;)

 

Ku tässä on aika paljon asennettavaa, toimintaan laitettavaa ja säädettävää muutenkin ni ne menee edelle.. Ehtis vaan.

 

twin-conversion.jpeg

 

Elämässä on muutakin aikaa vievää kun koulu ja läksyt nääs..

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielestäni tuo "en jaksa virittää SB2 - purkkaa, toivottavasti SB3 tulee pian" asenne on vain _hyvä_ tekosyy, jos OIKEASTI haluaa VATSIM:ssa lentää, niin ne softat kyllä jaksaa asentaa, laittaa toimimaan ja konffaamaan sen palomuurinsa ;)

 

Miksi jollakin olisi tekosyy millä hän välttäisi jotain jota oikeasti haluaisi tehdä? Hieman epäloogista minun mielestäni.. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi jollakin olisi tekosyy millä hän välttäisi jotain jota oikeasti haluaisi tehdä? Hieman epäloogista minun mielestäni.. ;)

 

No jos oikeasti haluaisi tehdä, miksei tee? Jos oikeasti haluaa VATSIM:ssa lentää, SB2 ei ole este vaan korkeintaan hidaste 8)

En ymmärrä sitä, että jos oikeasti VATSIM:ssa haluaa lentää. Niin miksi SB2 on ylitsepääsemätön este? Mielestäni sitä se ei ole. :D

Edit: Ymmärrän kyllä, että työssä käyvät ihmiset vähällä vapaa-ajalla eivät jaksa tota purkkaa säätää.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No jos oikeasti haluaisi tehdä, miksei tee? Jos oikeasti haluaa VATSIM:ssa lentää, SB2 ei ole este vaan korkeintaan hidaste 8)

En ymmärrä sitä, että jos oikeasti VATSIM:ssa haluaa lentää. Niin miksi SB2 on ylitsepääsemätön este? Mielestäni sitä se ei ole. :D

Edit: Ymmärrän kyllä, että työssä käyvät ihmiset vähällä vapaa-ajalla eivät jaksa tota purkkaa säätää.

 

 

Minulla lennot tahtovat jäädä vähiin johtuen lähinnä ajanpuutteesta, mutta myös sen takia että SB2, FSRelay sekä FS2004 yhdessä, ovat minulla erittäin epästabileja, ja harvoin saan lennettyä kokonaisen lennon ilman että jokin näistä ohjelmista kaatuisi.. Vaikka käyttöliittymä (sekä tämä ns. purkkaviritys) on mitä on, niin se ei tosiaankaan ole mikään varsinainen este, vaan lähinnä motivaation lannistaja..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos ohjeista ! Kyse ei ole siitä, ettenkö osaisi viritellä tuota purkkapakettia, vaan siitä, että se tympii.

Niin ja kun on kauhee purkkapaketti niin kaatuu helpommin -> menee lento pilalle -> alkaa turhautuu -> ei vois kiinnostaa lentää ku kumminki kaatuu.

 

Ja on toi vähän inhottavaa kun pitää hirveän listan säätää ohjelmia. Ei se oo mikää Windows Simulator vaan Flight Simulator... Ainakaan toivottavasti ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään