Guest heiska91

Paneeliin oma "ikkuna"

16 viestiä aiheessa

Terve!

Olis nyt semmoinen ongelma että en saa tehtyä paneeliin omaa ikkunaa. Elikkä sain vihdoin ostettua sunnuntai iltana Reality-XP Jetline 2 gauget ja olen nyt laittanut sen EADIn ja EHSIn muutamaan paneeliin. Se on onnistunut loistavasti. No sitten pitäisi vielä tehdä oma ikkuna sille Jetline 2sen EHSIlle. Elikkä sieltä saa valittua eri juttuja käytettäväksi. Eli tarviiko minun tehdä juuri sen gaugen kokoinen .bmp ja konfiguroida Panel.cfg vai miten teen? Tässä on vielä että miten mulla on se nyt siellä:

//--------------------------------------------------------

[Window08]

file=RealityXP_JetLine2!RTU

Background_color=2,2,2

size_mm=256,160

window_size_ratio=1.00

position=8

visible=0

ident=15233

gauge00=RealityXP_JetLine2!RTU, 0,0,256,160

Ja vielä että miten saisin määritettyä sille oman komennon että kun painaa shift+9 niin se aukeaisi?

Nyt kouluun tästä..

Jesse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siis onko sulla yksinäinen gauge omana ikkunanaan, etkä varsinaisesti tarvitse sille muuta taustakuvaa? Ei silloin tarvitse sille BMP:tä tehdä. Katsopa mallia vakiokoneiden GPS:stä, se on samalla tavalla tehty. Menee tosi kevyellä konfiguroinnilla. Jos sulla on ikkunan määrityksissä visible=0, niin se on aluksi suljettuna ja pitää avata ikkunavalikosta, näppäinkomennolla tai toiseen paneeliin tehdyllä napilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[Window08]

Background_color=2,2,2

size_mm=256,160

window_size_ratio=1.00

position=8

visible=0

ident=

gauge00=RealityXP_JetLine2!RTU, 0,0,256,160

Periaatteessa tuolla pitäisi nyt aueta shift+8:lla, olettaen että tuo window08 ei ole vielä varattu, ja toisaalta että se on viimeinen vapaa.

Poistin myös pari juttua noista riveistäsi. Ensinnäkin se sun file=RealityXP_JetLine2!RTU -rivi oli varmaankin se, joka tuon pisti ylipäätään sekaisin, koska tuo file= on tarkoitettu taustabitmapin määrittämiseen, ei gauge-filen määrittämiseen.

Toinen oli se Ident=15233. Tuota Identtiä käytetään muistaakseni niiden simiconien toimintaan. Eli tuon identin avulla sellainen simicon, jonka sisään on koodattu 15233, osaa aukaista tuon oikean ikkunan. Eli tässä tapauksessa et sitä tarvitse, ellet sitten halua paneeliin sitä pikkunappia, jolla tuon ikkunan saa auki. Mutta siinäkin tapauksessa sen napin pitää tuntea tuo koodi 15233...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä toiminu... Miten muutan tuota niin että se avautuisi shift+9 komennolla? Siinä ei ollut mitään käytössä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä toiminu... Miten muutan tuota niin että se avautuisi shift+9 komennolla? Siinä ei ollut mitään käytössä..

Kokeilepa muuttaa tuo window08 window09:ksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos haluat, että se aukeaa juuri shift+9:llä, pitää tuo window08 muuttaa window09:ksi. Mutta siinä pitää sitten olla niitä muita ikkunoita window08:aan asti. Eli kuten sanoin tuossa aiemmassa ohjeessa, sen sun ikkunan numeroksi pitää laittaa ensimmäinen vapaa. Jos sulla on ikkunoita käytössä vaikka 4:ään asti, teet siitä uudesta ikkunastasi window05:n ja silloin se aukeaa shift+5:llä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kahdeksaan asti oli.. Muutin sen 9ksi mutta ei toiminut.. Siis siellä Panel.cfgssä ei ole 8 asti mutta simussa sitten on.. Outo juttu..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt se toimii! Kopsasin muutaman rivin tuosta Ollin ja kumppaneiden mädäri modista..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä, elikkä lisäät nämä sinne main.bmp:n gauge-listaan:

gauge38=RealityXP_JetLine2, 357,323,20,20

gauge39=RealityXP_JetLine2!IC_RTU1, 3,616,17,17

Ja sen uuden "ikkunan" arvot ovat tässä:

[Window02]

size_mm=280,350

window_size_ratio=1.000

position=0

visible=0

ident=130

window_size= 0.273, 0.456

window_pos= 0.727, 0.000

gauge00=RealityXP_JetLine2!RTU, 0,0,280,175

gauge01=RealityXP_JetLine2!RTU2, 0,175,280,175

Minä laitoin tuon RTU(eli se josta säädetään kaikki) niin tuon defa GPSn tilalle..

Jesse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos haluat, että se aukeaa juuri shift+9:llä, pitää tuo window08 muuttaa window09:ksi. Mutta siinä pitää sitten olla niitä muita ikkunoita window08:aan asti. Eli kuten sanoin tuossa aiemmassa ohjeessa, sen sun ikkunan numeroksi pitää laittaa ensimmäinen vapaa. Jos sulla on ikkunoita käytössä vaikka 4:ään asti, teet siitä uudesta ikkunastasi window05:n ja silloin se aukeaa shift+5:llä...

Kumma juttu, mutta minulla tämä menee sillä tavalla, että esimerkiksi Window01 aukeaa shift+2:lla, window02 shift+3:lla jne - siis aina yhtä suuremmalla numeronäppäimellä. Olen aina kuvitellut, että se on oletusarvoisesti näin ja muokannut omat paneelini sen mukaisesti.

Piti oikein tarkistaa jonkun semmoisen default-koneen panel.cfg, jota en varmasti ole peukaloinut. Mooney on semmoinen... ja kyllä se minun simulaattorissani todellakin toimii näin. Siellä esimerkiksi Radio Stack on window01 (kirjoitetaan RADIO_STACK itse ao. ikkunan määrityksissä) ja aukeaa shift+2:lla ???

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä huomio... Window00 on ainakin yleensä se normaalipaneeli jonka saa piiloon shift+1 näppäimillä.

Näinhän se menee, ellei....eli WindowXX osioon lisäämällä rivin "nomenu=1" ikkuna pudotetaan pois valikosta, eikä se myöskään tällöin toimi shift+numero näppäimellä, jolloin tuo jää seuraavan ikkunan käyttöön.

Hyödyllinen joissakin tilanteissa, esim. Vinkassa Main-windowin tehtävä on määritellä katselukulma sopivaksi kaikille paneelivaihtoehdoille, jolloin sen poistaminen valikoista oli tärkeää. Toinen etu on siinä, että pakotetaan käyttämään painiketta ikkunan avaamiseen, jolloin voidaan sisällyttää avauspainikkeeseen muutakin koodia suoritettavaksi mikäli tarpeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kumma juttu, mutta minulla tämä menee sillä tavalla, että esimerkiksi Window01 aukeaa shift+2:lla, window02 shift+3:lla jne - siis aina yhtä suuremmalla numeronäppäimellä. Olen aina kuvitellut, että se on oletusarvoisesti näin ja muokannut omat paneelini sen mukaisesti.

Piti oikein tarkistaa jonkun semmoisen default-koneen panel.cfg, jota en varmasti ole peukaloinut. Mooney on semmoinen... ja kyllä se minun simulaattorissani todellakin toimii näin. Siellä esimerkiksi Radio Stack on window01 (kirjoitetaan RADIO_STACK itse ao. ikkunan määrityksissä) ja aukeaa shift+2:lla ???

--- Jorma

Joo, sorry. Noinhan se menee "normaalisti". Itse katselin vain hieman suppeasilmäisesti tuota meidän Vinkan panel.cfg:tä ja testailin sitä FS:ssä varmistaakseni olevani oikeassa. Siinä kun esim [window04] aukeaa nimenomaan shift+4:lla, eikä shift+5:lla, kuten "normaalisti". Tarkoitukseni ei siis ollut kirjoittaa puutaheinää, vaan en ollut tarpeeksi avarakatseinen :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Okeydokey. Huolestuin jo, että mulla on joku perusasetus pielessä.

Erinomaisia paneeleja opiskelumielessä tutkittaviksi ovat mielestäni esimerkiksi Barry Blaisdellin (Premier) Twin Otter-paneelit. Barrylla on vähän oma filosofiansa, josta ainakin minä kyllä tykkään - tukuttain zoomattavia mittareita jnpp. - Tiedän kyllä hyvin, että monet eivät siitä välttämättä pidä. Mutta erilaiset sijoittelutavat sieltä kyllä selviävät hyvin.

(Tosin olen sijoittanut Meg Ryanin perustwotteriini pelkääjän paikalle. Kivempi kurkistella sille puolelle.)

Toinen paketti, josta aikoinaan opin paljon on gaugen- ja paneelintekijä Jorge Salasin namiskakokoelma cptts12.zip (AVSIM, taas kerran.) Varsin hyvän näköisten vipujen merkkivalojen yms. mukana tulee lyhyt, selkeä readme josta selviää ytimekkäästi se, kuinka tehdään vaikkapa niitä näkymättömiä "klikkausalueita," joilla saadaan haluttua tavaraa ponnahtamaan näkyviin.

Kolmas olisi tietysti MS:n oma PanelSDK... imuroitu on, luettu ei.

--- terv. Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään