Guest teemuv

Apuja kaivataan: Nokia M1122-reititin

4 viestiä aiheessa

No niin, nyt kun aikaa on ja tulee kaikenlaisia virityksiä tehtyä niin seuraava homma on työnalla. Minulla on ADSL-yhteys ja olen laittamassa palomuurikonetta verkon ja reitittimen väliin...reitittimessä on intergroitu 4-porttinen kytkin.

Ja nyt tulee itse kysymys: Onko mahdollista konfata tuota reititintä siten, että voisin liittää yhtestä hubin porteista palomuurikoneen toiseen korttiin ja sitten toisesta takaisin reitittimeen ja silti minulla olisi verkon käytössä nämä kaksi porttia?

Vai joudunko liittämään hubin/kytkimen palomuurin ja reitittimen väliin?

Itse epäilen, että tämä ensimmäinen vaihtoehto ei onnistu....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En usko että onnistuu.

Mutta etkai nyt kuitenkaan sen reitittimen ja palomuuri väliin sitä uutta kytkintä ole laittamassa? Vaan ensin piuha reitittimestä palomuuriin ja palomuurista sitten kytkimeen.

Kytkimet ei maksa nykyään kuin pari kymppiä, joten ei tuosta kannattane murehtia.

Ja toki saat niistä jäljelle jääneistä reitittimen porteista netin pihalle, mutta sitten ei ole tarjolla palomuurin suojaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En usko että onnistuu.

Tätä vähän ajattelinkin, ei kytkimet niin kalliita ole, tarkistin vaan että olisiko tuo mahdollista kun nyt tuommoisen reitittimen 18 eurolla ostin...

Mutta etkai nyt kuitenkaan sen reitittimen ja palomuuri väliin sitä uutta kytkintä ole laittamassa? Vaan ensin piuha reitittimestä palomuuriin ja palomuurista sitten kytkimeen.

No en, olin kirjoittanut vaan hassusti tuon edellisessä viestissä olevan lauseen...tarkoitin tietenkin kytkimen palomuurin ja reitittimen perään...ei väliin niinkuin olin kirjoittanut....

Ja toki saat niistä jäljelle jääneistä reitittimen porteista netin pihalle, mutta sitten ei ole tarjolla palomuurin suojaa.

Juu, jää sitten käyttämättä...vaikka periaatteessa onkin sitten sama, että mihin liitän sitten tuon 3Comin wlan-tukiaseman...menee samalla tuon fw:n suojiin.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kytkimiä on kyllä segmentoitavaa mallia, joissa saa jakaa eri VLANeihin niitä portteja, mutta ei tuommoisessa ADSL-purkin omassa hubissa varmasti. Palomuurikoneen LAN-verkkokortin perään vaan toinen hubi. Tuossa kun ei ihmeitä tarvita, niin ovat halpoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään