Guest Turvamies

Pariisi-New York Concordella

1 viesti aiheessa

Kerrallisena joulunalus viikonloppuna 90-luvun lopulla saatiin EFRO:lla ihmetellä kahta Concordea yhtäaikaa. Toinen oli BA:n ja toinen AF:n. Heiluessani kameran kanssa platalla (silloin sai vielä heilua) tuli AF:n tyyppi kohti ja löi mitään kysymättä kouraani vihkosen, jossa esiteltiin Concordea. Mistä lie tiesikin, ettei minulla sitä entuudestaan ollut.

 

Skannasin vihkosesta muutaman sivun, joissa näkyy miten se Atlanti ylitetään ja miten kikkaillaan polttoaineilla kiihdytys ja jarrutus tilanteissa. Siinä Atlanti käyrässä on yksi mielenkiintoinen kohta. Lennon loppuvaiheessa kun hidastetaan nopeutta alle M.1.00:n jarrutetaan konetta reversseillä. Monellako moottorilla reverssijarrutus tehdään, ei vihkosesta ilmene. Esim. DC-8:lla oli sallittua käyttää kahden moottorin reverssiä ilmassa.

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään