Jouni Rasmussen

Miten saa näkymään objectin Fs:ssä?

10 viestiä aiheessa

Mä oon nyt saanut aikaseksi .bgl filun ja liittänyt sen niin ku yleensä bgl:ät liitetään fs:n scenery/nimi/scenery/joku.bgl tyyliin ja fs:ssä valinnut add area ja nimi niin pitääks se tehdä erillä lailla vai missähän mulla mättää?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se ihan sillä menee. Jos ei näy, niin on tiedostossa vika. Kai tarkistit koordinaatit jo?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

noh.. mä kopsasin sen koodin suoraan siitä mikä oli siin bglcomp sdk:n tutoriaalissa ja sit muutin koordinaatit ja korkeuden mut en tiedä miten mä määritän itäisen leveyden koska muutenhan se tekee läntistä ja laitoin sit eteen N ja E koordinaatteihin ja sit metreissä taitaa mennä vissin se korkeus, mut se name kohta on vielä vähän epäselvä että tarviiko sitä .. mä nyt oon kuitenkin poistanut sen libraryobjectin siitä alapäästä koodista. Voisko joku laittaa esimerkkikoodin toimivasta koodista?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

noh.. mä kopsasin sen koodin suoraan siitä mikä oli siin bglcomp sdk:n tutoriaalissa ja sit muutin koordinaatit ja korkeuden mut en tiedä miten mä määritän itäisen leveyden koska muutenhan se tekee läntistä ja laitoin sit eteen N ja E koordinaatteihin ja sit metreissä taitaa mennä vissin se korkeus, mut se name kohta on vielä vähän epäselvä että tarviiko sitä .. mä nyt oon kuitenkin poistanut sen libraryobjectin siitä alapäästä koodista. Voisko joku laittaa esimerkkikoodin toimivasta koodista?

No mutta minähän laitoin esimerkkikoodin tuohon alempaan threadiin.

Tarkista siitä että nuo rivit löytyvät xml filusta.

Jos objekti on maanpinnalla niin jätä korkeudeksi 0 niin se "liimautuu" maahan.

jos poistat libraryobjektin siitä "alapäästä" ::) niin mitään ei näy koska juuri se libraryobject on se objekti mitä teet.

Itse asiassa voisit liittää sen xml- koodin tähän niin saattaisi helpottaa huomattavasti neuvomista. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa... siis jos terrainin korkeus olisi joku 600ft niin ku laittaa alt=0 niin se objecti silti on siin terrainin korkeudessa 600ft:ssä?? Noh.. ei mulla poikkea se koodi muulla lailla ku että mulla koordinaattien edessä "N67 30.19" ja "E12 23.23" tohon tyyliin ja sit mä poistin se libraryobjectin mut sen voin liittää takaisin mut onks siin namessa joku tietty numero koodi vai voinko mä päästä laitella siihen mitä numeroita ja kirjaimia sattuu?

En oo nyt sillä samasella koneella ku oon nyt koulus, mut voisin tässä illemalla pistellä sen koodipätkän sit tänne niin jos sit löytyisi se vika.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa... siis jos terrainin korkeus olisi joku 600ft niin ku laittaa alt=0 niin se objecti silti on siin terrainin korkeudessa 600ft:ssä??

Jep, 0 = terrain.

Noh.. ei mulla poikkea se koodi muulla lailla ku että mulla koordinaattien edessä "N67 30.19" ja "E12 23.23" tohon tyyliin ja sit mä poistin se libraryobjectin mut sen voin liittää takaisin mut onks siin namessa joku tietty numero koodi vai voinko mä päästä laitella siihen mitä numeroita ja kirjaimia sattuu?

Se numerokoodi generoidaan joka objektille erikseen, MakeMDL tekee sen. On kaikkein helpointa kun et muuta sitä koodia, annat vaan olla niin kuin se tulee siitä MakeMDL XML:stä.

Sitten vielä sen verran että noilla koordinaateilla objekti löytyy muuten Norjan rannikolta Lofoottien läheltä tai lähin kaupunki on Bodö. Öljynporauslauttaako teet? ;D

Niin tai taisit vain heittää tuohon jotain hatusta esimerkiksi....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin .. tässä on siis se koodinpätkä joka mul on ollut...

<?xml version="1.0"?>

<FSData

version="9.0"

xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance'

xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd" >

<SceneryObject

lat="N69 30.84"

lon="E27 12.31"

alt="205.7"

altitudeIsAgl="FALSE"

pitch="0"

bank="0"

heading="089"

imageComplexity="NORMAL">

</SceneryObject>

</FSData>

Eli siis tälläinenkö se pitäisi olla?

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>

<FSData version="9.0" xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd">

<!-- Sample object placement. Remove comment markers to place object east of 34R at Sea Tac. -->

<!--

<SceneryObject lat="47 25.89" lon="-122 18.43" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="0" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="NORMAL">

<LibraryObject name="0EC6DB5A43E91000AF2202A8A8B9C2DC" scale="1.0" />

</SceneryObject>

-->

<!-- Inclusion of model data. Use the 'Name' of this object to place -->

<!-- it in other locations. -->

<ModelData name="0EC6DB5A43E91000AF2202A8A8B9C2DC" sourceFile="Talo.mdl" />

</FSData>

Mut miten mä tohon saan määriteltyä itäisen leveyden ku se mun objecti tulisi itäisellä leveyden lukemilla?

Niin ne koordinaatit oli ihan hatusta keksitty.. :) Yritän tehdä yhden järven lähelle mun mummon taloa että voi vesitasolla käydä mummoa moikkaamassa Utsjoen lähellä.... ;) Jääkö ne puut muuten terrainiin vai lähteeks ne pois jos talo sattuu puun kohdalle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli siis tälläinenkö se pitäisi olla?

Ei ihan, vaan tälleen: (muutama rivi pitää poistaa, tai siis lähinnä nuo --> merkit, mutta heitän itse nuo turhat aina pois.)

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>

<FSData version="9.0" xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd">

<SceneryObject lat="69 30.84" lon="27 12.31" alt="0" pitch="0" bank="0" heading="0" altitudeIsAgl="TRUE" imageComplexity="NORMAL">

<LibraryObject name="0EC6DB5A43E91000AF2202A8A8B9C2DC" scale="1.0" />

</SceneryObject>

<ModelData name="0EC6DB5A43E91000AF2202A8A8B9C2DC" sourceFile="Talo.mdl" />

</FSData>

Tällä sen talon pitäis sinne järvenrannalle sitten ilmestyä. Puut kaatuu ja Idefix suuttuu, todennäköisesti, vaan eihän sitä koskaan tiedä. Kokeile.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos! Nyt toimii.. jee... nyt uskaltaapi alkaa tekemään detailia rakennukseen ku nyt se oli ihan vain boxi... :)

No hyvä. :)

Saman kaavan mukaan sitten lisäilet muitakin taloja. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään