Guest jukkapalander

Nettiin lentämään

13 viestiä aiheessa

Elikä aloitetaan ihan alusta. Lueskelin noita keskusteluja tuosta mitä tarvittavia tarvitsen nettilentämiseen, tunnuksen VATSIM:miin ja squawk ääniohjelman, SBRelayn? Näihin asioihin tarvitsisin tietoa, minkä sähköpostitunnuksen saan toimimaan VATSIM:missa ja minne nämä ohjelmat pitäisi koneella asentaa vai onko se ihan sama jos ne asentaisi program filesiin? Olen vähän vielä ulkona näistä asioista joten kysyn teiltä ammattimaisilta neuvoa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyväksyisköhän se jippiin sähköpostiosoitteen? Oletteko millä sähköpostipalvelimella itse rekisteröityneet vatsim:iin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyväksyisköhän se jippiin sähköpostiosoitteen?

Jippiikinhän on ilmaisosoite, mutta koska kyseessä on suomalainen pieni palvelu, niin uskoisin että sillä menee läpi. Kuten mainittu, niin hotmaileilla, yahoolla yms isoilla ilmaisilla ei toimi.

Niin juu, tervetuloa foorumiin. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jippii pitäisi toimia, ainakin itse olen sillä aikoinaan rekisteröitynyt! VATSIM lentämiseen tarvitset seuraavat ohjelmat, jos kyseessä FS2004: Squawkbox (2.3) SBRelay, AVC (ääniohjelma) muita hyviä "lisäosia" ovat AIBridge, AVC Tuner yms.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näihin asioihin tarvitsisin tietoa, minkä sähköpostitunnuksen saan toimimaan VATSIM:missa ja minne nämä ohjelmat pitäisi koneella asentaa vai onko se ihan sama jos ne asentaisi program filesiin?

SB ja AVC asentavat itsensä defaulttina suoraan Program Files -hakemistoon, jos painelet vain nextiä. Siinä ei ole mitään vikaa, ellet halua jostain henkilökohtaisesta syystä asentaa niitä toisiin hakemistoihin. SBRelayta ei tarvitse varsinaisesti asentaa, riittää että purat zip-tiedoston hakemistoon, josta löydät SBRelay.exe-tiedoston jatkossa. Helpointa ehkä on, että purat sen suoraan Windowsin työpöydälle, tai ainakin teet heti kättelyssä pikakuvakkeen sinne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juhan ohjeiden mukaan rupesin rakentamaan kokonaisuutta. Vielä löytyy ongelmia, kun käynnistän FS2004:n tulee ikkuna jossa lukee näin "Flight simulator has detected potentially incompatible aircraft or software. File: HostSB.dll , Do you want to load this software? Click no to disable this software." Painoitpa sitten Yes tai No niin käynnistys kestää armottoman kauan. Mitä tämä herja meinaa? Kyllä se sitten loppujen lopuksi menee peliin sisään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juhan ohjeiden mukaan rupesin rakentamaan kokonaisuutta. Vielä löytyy ongelmia, kun käynnistän FS2004:n tulee ikkuna jossa lukee näin "Flight simulator has detected potentially incompatible aircraft or software. File: HostSB.dll , Do you want to load this software? Click no to disable this software." Painoitpa sitten Yes tai No niin käynnistys kestää armottoman kauan. Mitä tämä herja meinaa? Kyllä se sitten loppujen lopuksi menee peliin sisään.

Jos haluat käyttää tuota hostsb.dll:ää (mikä ei ole todellakaan pakollista, itse en käytä) niin täytyy painaa yes. Jos haluat ettei sitä ilmoitusta tule niin sinun täytyy muuttaa FS9.cfg:stä kohtaan [oldmodules]

HostSB.dll=1

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin, ohjelmia olen hakenut vaikka millä mitalla koneelle mutta nyt tuli VATSIM:min kanssa ongelmia. Tein sen tunnuksen eikä sähköpostia vielä näy ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin, ohjelmia olen hakenut vaikka millä mitalla koneelle mutta nyt tuli VATSIM:min kanssa ongelmia. Tein sen tunnuksen eikä sähköpostia vielä näy ???

Kyllä sen erittäin pikaisesti pitäisi tulla. Oletko täysin varma että kirjoitit sähköpostiosoitteesi oikein?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä sen erittäin pikaisesti pitäisi tulla. Oletko täysin varma että kirjoitit sähköpostiosoitteesi oikein?

Sitä tässä juuri epäilin menikö sähköposti varmasti oikein. Mitenkäs nytten jos ne eivät anna nimelläni tehdä uutta tunnusta? Onko tuo VATSIM:min porukka minkä maalaista niin tietää millä kielellä tiedustella asiaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä tässä juuri epäilin menikö sähköposti varmasti oikein. Mitenkäs nytten jos ne eivät anna nimelläni tehdä uutta tunnusta? Onko tuo VATSIM:min porukka minkä maalaista niin tietää millä kielellä tiedustella asiaa?

Englantia siellä ymmärtävät kaikki, suomalaisia staffin jäseniä heillä ei vielä ole. Jos haluat suomeksi viralliselta taholta apua, niin ota yhteys staff[ät]vacc.fi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään