Guest laurindo

Ongelmia IRC:in kanssa

8 viestiä aiheessa

Olen nyt monta kertaa yrittänyt tuon mirc-ohjelman kanssa päästä keskustelemaan porukoiden kanssa mutta ei onnistu. Aina kun yritän yhdistää IRCnetin jonnekkin Suomen serverille(?) niin se valittaa että ei voi saada yhteyttä. Sitten kun koitan saada yhteyden johonkin Quakenetin palvelimelle niin heti toimii. Mikä tuossa on vikana etten saa yhteyttä IRCnettiin? ADSL- yhteytenä mulla on DNA:n 1 meganen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koita vaihtaa serverilistasta jokin ircnetin serveri, vaikka randomilla voit eka koittaa. Ja jos haluat olla sekä Quakenetin, että Ircnetin kanavilla, niin pistä siihen pääikkunaan esim. /connect irc.kolumbus.fi ;)

Edit. Toni taas nopeampi :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, nyt auttoi....Mutta tuossa oikealla kun on nuo henkilöt jotka ovat kanavalla eli esimerkiksi #vfinn:llä on paljon porukkaa, niin kuitenkaan kukaan ei sano mitään. Siis tarkoittaako se, että nuo nickit ovat tuossa sitä, että he ovat rekisteröityneet tuolle kanavalle, mutta eivät välttämättä ole paikalla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei, kyllä kaikki ovat paikalla, mutta aina ei keskustelukaan käy kuumana itse kanavalla. Jotkut vaan keskustelevat esim. privaviesteillä. Niin ja kenellä on se @ -merkki siinä nimen edessä niin heillä on ns. "opit" ja he voivat esim. kickata henkilöitä ulos :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei, kyllä kaikki ovat paikalla, mutta aina ei keskustelukaan käy kuumana itse kanavalla. Jotkut vaan keskustelevat esim. privaviesteillä. Niin ja kenellä on se @ -merkki siinä nimen edessä niin heillä on ns. "opit" ja he voivat esim. kickata henkilöitä ulos :o

Porukat kirjaimellisesti "IDLAAVAT" :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Siis tarkoittaako se, että nuo nickit ovat tuossa sitä, että he ovat rekisteröityneet tuolle kanavalle, mutta eivät välttämättä ole paikalla?
Rekisteröityneet kanavalle? Tapaamme sanoa "olla kanavalla", joka tarkoittaa sitä, että jonkun henkilön irkkiklientti roikkuu kanavalla. Henkilön ei tietenkään tarvitse olla itse paikalla, klientit osaavat yleensä pitää yhteyttä yllä ihan itsekin.

Äsken olin nukkumassa, kohta lähden töihin. Silti olen 24/7 irkissä, mutten kuitenkaan aina itse paikalla. Vaikka näkyisin siis useillakin kanavilla, en välttämättä ole kovin aktiivinen puhuja. Kanavien aktiivisuus riippuu myös muista tekijöistä, kuten esimerkiksi kanavan käyttäjämäärästä, tarkoituksesta ja yleisestä seksikkyydestä. Perusohjeena kuitenkin tämä: Jos haluat keskustelua, keskustele.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään