Guest JoniKoljonen

Finnairin paintit PAIn B757v2 malleille.

17 viestiä aiheessa

Kun itseltä tuo maalaus homma ei oiken onnistu niin olisiko kenelläkään aikaa sen verran että jaksais väsätä tuollaiset. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viittaako tuo v2 PAI:n versioon kyseisestä koneesta? Sehän olisi silloin kovin vanha? Mulla näyttäisi PAI 752-kansion koneet olevan v5 (siellä on Finskin 757) ja sen lisäksi on vielä kaksi muuta PAI 752-kansiota moottorityypin mukaan.

Ja sitten tietysti Aardvarkillakin on Finnairin kone peräti kahtena versiona.

Jos kyseessä todella on PAI:n versio no. 2 niin eikö olisi helpompaa päivittää se uuteen, jolloin PAIN valikoimasta löytyy repaintteja useampiakin?

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko niitä tuon näköisiäkin? Minä luulin että tämä on aika lähelle totuutta. Mutta mä siis en tiedä isoista suihkareista juuri mitään.

[ Attachment removed / expired ]

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun kuvassa on PAI:n Finnair-paketin mukana tullut kone... olisikohan alkuvuodelta? Sen versio on 5.

Tuota, ettei nyt puhuta toistemme ohi... mistä tuo 757v2 viestisi otsikossa tulee? Ja siis, haluatko koneen näyttävän tuolta kuin kuvassasi? Minä olisin nimittäin heti sanonut, että se on päin prinkkalaa?

Jos et halua, niin a) jos koneesi versio on 2 ja b) käytät viimeisintä repaintia niin ne eivät yksinkertaisesti sovi yhteen. Tai jos olet imuroinut tekstuurit erikseen, niin niissäkin voi tietysti olla vikaa. Muitakin mahdollisuuksia on.

Simusi näyttäisi olevan FS2004? Eikö siis olisi helpointa imuroida PAI:n sivuilta viimeisin 757-perusmalli ja kokeilla sen kanssa? Tai vaihtaa suosiolla Aardvarkin vastaavaan, sillä ne ovat yleensä parempia - tosin siinä joutuu hiukan askaroimaan TToolsin kanssa.

--- Jorma

///edit - PAI:lla on siis kolme versiota B757:sta (ainakin mulla on aircraft-kansiossani) joten pitää olla tarkkana siitä, mihin niistä tuon tekstuurin länttää. Sen pitää olla siinä, jossa ei ole RR tai PW.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa minun kuvassa olevaa konetta olen itse maalaillut.

Elikkä kyseessähän on tämä B752PWv2 jolle ei ole vielä tehty Finnairin maalauksia.

Tällä hetkellä minulla on käytössä Aadvarkin 757:skat finnairilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

O.k. No nyt selviää :). Ja miksei sulta sitten maalaus onnistu? Jos tuo kerran on keskeneräinen työ, niin onhan siinä ihan hyvä alku?

--- Jorma

/// edit Mikä maalausohjelma sulla on käytössä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

pyrstön kansaa tulee ongelmia ja sitten palaa hihat >:(

Eikä minulla ole mitään maalausohjelmaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On minulla wintoosan oma paint.Tekstin sain kopiomalla sen toisesta koneesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aamen.

Tosin mulla on tässäkin taas huono omatunto; käytin itse Gimpiä viimeksi pari vuotta sitten - syyt ovat omassa ajanpuutteessani/laiskuudessani, eivät ohjelmassa.

Mutta yksi juttu tässä Jukan linkissä kiinnosti: tämähän näyttäisi olevan maksullinen versio Gimpistä? Vai luinko sivun huolimattomasti?

Sain siitä kuitenkin omantunnonpistoksen, tarmonpuuskan ja innostuksen ja kävin lataamassa Gimpin viimeisen version (edelleenohjaus tapahtuu sivulta www.gimp.org ja downloads-sivun keskiosasta löytyy Windows-version linkki, josta taas mennään eteenpäin.)

Luin ja tulostin Faq:in, latasin installerin, ohjelman ja helpin - yhteensä noin 18 Meg. Asennus meni XP SP2:ssa täysin heittämällä kuin Macissa ikään. Aikaa tähän kului alle 10 minuuttia.

Muuta en ole ehtinyt tehdä kuin ihmetellä käyttöliittymää... ja miettiä, löytyisikö DataClubista oikea vanhanajan kirja tätä opettamaan. Pitäisi käydä ostamassa GMax-opaskin samalla...

Nimittäin GIMP on todella iso ja vakava ohjelma. Joltakulta voisi hyvinkin onnistua lentokoneen maalaaminen sillä ensiyrityksellä, mutta kyllä siinä on ihan se sama juttu kuin maalatessa millä muulla kuvankäsittelyohjelmalla hyvänsä: ensin pitää opetella käyttämään sitä ohjelmaa. Se ottaa oman aikansa.

Kokeilkaa nyt ihmeessä tuota GIMPiä. Se on yksi niitä ohjelmia, joita tutkiessa ei voi käsittää, että kuinka ihmeessä tämmöisen voi saada ilman (suht isoa) rahaa...

Jos menette samaa polkua kuin minä, niin muistakaa oikea asennusjärjestys - installeri (GTK) ehdottomasti ensin. Niin - ja sitäkin ennen: lukekaa se FAQ.

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kun noita AI koneitanne väsäilette niin voitte käyttää vanhoja FIDGn koneiden textuureita jos haluatte.. en pistä sitä pahakseni kuhan jos julkasette niin olisikiva että siellä sitten lukee mistä paketista textuurit on otettu.. nehän on suht helppo convertoida noista lennettävien koneiden textuureista noihin AI koneisiin..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kun noita AI koneitanne väsäilette niin voitte käyttää vanhoja FIDGn koneiden textuureita jos haluatte.. en pistä sitä pahakseni kuhan jos julkasette niin olisikiva että siellä sitten lukee mistä paketista textuurit on otettu.. nehän on suht helppo convertoida noista lennettävien koneiden textuureista noihin AI koneisiin..

Kiitos, Antti. Tämä on todella merkittävä helpotus. En kylläkään aio itse maalata Finnairin koneita (onpa todella outoa, jos halukkaita ei ilmaannu!)

Kokemukseni koneiden maalaamisesta on toistaiseksi varsin rajoittunut mutta olen jo huomannut, että yksi (ainakin mulle) isoimpia ongelmia on esimerkiksi oikean väriskaalan löytäminen. Valokuvista totuus ei paljastu, sillä kaksi hyvääkin kuvaa antavat (esimerkiksi vaikkapa Finnairin siniselle) kaksi aivan erilaista sinistä. Jos joku on jo ehtinyt ratkaista asian, niin se auttaa todella paljon.

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokemukseni koneiden maalaamisesta on toistaiseksi varsin rajoittunut mutta olen jo huomannut, että yksi (ainakin mulle) isoimpia ongelmia on esimerkiksi oikean väriskaalan löytäminen.

Lentoyhtiöiden tapauksessa alkuperäinen logokuva on ainoa järkevä vaihtoehto.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentoyhtiöiden tapauksessa alkuperäinen logokuva on ainoa järkevä vaihtoehto.....

Joo, olenkin niitä jossain määrin hyödyntänyt; esimerkiksi YK-painteissa. Google on tässä(kin) oivallinen apuväline.

Ehkä parempi esimerkki onkin se, kun koetin tehdä ensimmäistä, muun kuin ai-koneen repaintia. Se oli Barry Blaisdellin Twotter SLK:n väreissä. Helkuta, ei vieläkään ole löytynyt oikeita sävyjä. Airlinersissä on loistavia kuvia - olisikohan meidän Mikon ja jonkun toisen suomalaisen? - mutta otapa pipetillä siitä punaisesta ja koeta siirtää skaalaan... lopputulos on aaaivan erilainen...

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään