2 240 viestiä aiheessa

Tässä kun on sitten uusia ehdokkaita katsellut ja kokeillut niin tuntuu jotenkin oudolta ajaa vapareita. Kyllä se niin vaan on, että ahdin määrää tahdin. Jopa isommilla koneilla varustetut autot (esim Mondeo ST220 ja BMW525) tuntuvat ihan sukilta. Vääntö on voimaa, joten onko diesel sitten uusi suunta?

 

Noita kumpaistakin "sukkaa" uutena ajaneena sanoisin, että aika voimakas väite. Tuntuvat aika hyvin pyyhkivän pöytää useammalla diiselilläkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällainen Volvo meillä Vuodesta 2005:

 

[ attachment removed / expired ]

 

//P.L

 

 

 

 

Hyvä että täällä on ehkis minun lisäksi vähän muutakin volvo kansaa! :thmbup:

 

 

[ attachment removed ]

(ei ole oma)

 

 

Teemu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaverin Pyhimys :P

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kappas. Viistokeula Vectra  ;)

 

Sehän se valitettavasti vain on, onneksi toi tekniikka kuitenkin on hieman eri kun perus-vectroissa. ;)

 

Se on komia tuo sinun! :thmbup:

 

 

Kiitos kiitos.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Tässä kun on sitten uusia ehdokkaita katsellut ja kokeillut niin tuntuu jotenkin oudolta ajaa vapareita. Kyllä se niin vaan on, että ahdin määrää tahdin. Jopa isommilla koneilla varustetut autot (esim Mondeo ST220 ja BMW525) tuntuvat ihan sukilta. Vääntö on voimaa, joten onko diesel sitten uusi suunta?

 

Joo, samanlaisia kokemuksia täällä. Vapaastihengittävä V6 siedettävällä hinnalla ei enää bensaturboon tottumisen jälkeen herätä sellaisia tunteita, että viitsisi ostaa.

Bemarin 3-litrainen suora kuutonen on toki hieno kone, mutta sen kohdalla hinta nousee jo turhan korkealle tällaiselle palkallaan elävälle lainanlyhentäjälle.

Onneksi jo 40 kiloeurolla saa ihan kivoja bensaturboja.

 

Dieselit ovat olleet "se suunta" jo jonkun aikaa, mutta siinäkin törmätään niihin makuasioihin. Olen koeajellut mersun 3+ litraisen turbodieselin ja vuokra-autoina joutunut ajamaan pienempiä vastaavia. Vaikka kuinka on vääntöä, niin ei se diesel pysty samaan kuin bensakone; kone ei vain kierrä ja se nautittavan ajamisen alue loppuu siellä yläpäässä aivan liian aikaisin. Toki joku isompi turbodiesel hyvin viritetyllä automaattilaatikolla saattaisi olla ihan OK, mutta kun se hinta pomppaa sitten jo niin ylös, että bensapuolella alkaa olla vaikka mitä tarjolla samaan hintaan.

 

Nämä ovat näitä makuasioita, joten tämän palstan tuntien (koskee toki vain pientä osaa kirjoittajista) sanoisin, että ei ehkä maksa vaivaa alkaa inttää  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noita kumpaistakin "sukkaa" uutena ajaneena sanoisin, että aika voimakas väite. Tuntuvat aika hyvin pyyhkivän pöytää useammalla diiselilläkin.

 

Eipä tuon bemarin tai mondeon vääntö ainakaan tahdo pärjätä dieseleille. Sitä tuossa aikaisemmin kai tarkoitettiin. Jos haluaa tehoa pitää huudattaa. Dieselistä löytyy se teho hiukan järkevämmillä kierroksilla.

 

Sitten on taas ihan eri asia mistä tykkää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä tuon bemarin tai mondeon vääntö ainakaan tahdo pärjätä dieseleille. Sitä tuossa aikaisemmin kai tarkoitettiin. Jos haluaa tehoa pitää huudattaa. Dieselistä löytyy se teho hiukan järkevämmillä kierroksilla.

 

Sitten on taas ihan eri asia mistä tykkää.

 

Juu, oikeassa olet väännön, sekä makuasioidenkin suhteen.

 

Ehkä tartuin tälläisena huudatusmielisenä henkilönä vähän liian hanakasti asiaan :)

 

EDIT: Nuo Bemarin uudet (isotkin) bensakoneet alkaa olla kulutuksessa jo melko lähellä diiseleitä ja tehoakin on saatu lisättyä. Vääntöä sitten taas ei tietystikkään löydy saman verran, kuin diiselistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinkas noita torinolaisyhtiön tuotteita on yhdelle pihalle siunaantunut noin monta?

 

Tuo Alfa on legendaarinen muotoilultaan!  :thmbup: Ei ruma uusi Fiatkaan...

 

No, näitä nyt on sattunut tuohon ilmaantumaan. Ei sitä tollo luonnolleen mitään mahda. Yhtenä syynä fiksu hinta ja kestävyydessäkään ei ole valittamista.

 

Alfa on tuollanen kantti kertaa kantti. Mutta päätön perheauto, joksi se kait joskus on suunniteltu. Siis päätön kun kahtoo pellin alle + miten tekniikka on toteutettu. Kumpa vielä joku kesä sen saisi samaan kuntoon kuin tuo kuvankaunis Pyhimys. Tai saisi edes kiireiltään ajokuntoon. Uudistetut tukivarret odottaneet asennusta pian vuoden...

 

Tempra on rahalliselta arvoltaan pian nolla, mutta käyttöarvoltaan loistava. Turha alkaa uudempiin vaihtamaan vielää puoleenkymmeneen vuoteen. Tai niin kauaa kuin vain pysyy kunnossa. Ja sehän on enemmänkin allekirjoittaneen laiskuudesta kiinni.

 

Croma on ihan kiva näkönen ja tiloiltaan asiallinen. Tuohan ei ole kuin parin viikon ikäinen ja tyytyväisiä valintaan tässä on oltu. Ei nyt mikään hirmu raketti mutta ei jalkoihin jää. Ja sopii paremmin ihtelle kuin vastaavilla varusteilla oleva lähes tuplahintainen baijerinmopo tai muu vastine.

 

- J

 

ps. Alfa on ihan aito Milanolainen. Alfa meni fiiulle vasta -86 ja miun yksilö ompi -82 (mallisarja esitelty -77).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siksipä just. 5-koppaset GTi:t (ja GT myös) ovat käytettyinäkin vielä niin törkeissä hinnoissa, että ei puhettakaan, että edes miettisin.

 

Rapakon tällä puolella näyttäisi 5-koppainen GTI olevan aika suosittu, sen verran paljon niitä näkee pyörimässä. Eikä mikään ihme, hinnat alkaen 22 kUSD. Kone on ilmeisesti sama kuin Euroversiossa, 2.0T ja 6-lovisella askilla.

Vertailun vuoksi Rabbitin (Golf:n nimi muuttui 5-version myötä) hinnat alkaen (2.5L 5 spd manual) malli on 15 kUSD.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rapakon tällä puolella näyttäisi 5-koppainen GTI olevan aika suosittu, sen verran paljon niitä näkee pyörimässä. Eikä mikään ihme, hinnat alkaen 22 kUSD. Kone on ilmeisesti sama kuin Euroversiossa, 2.0T ja 6-lovisella askilla.

Vertailun vuoksi Rabbitin (Golf:n nimi muuttui 5-version myötä) hinnat alkaen (2.5L 5 spd manual) malli on 15 kUSD.

 

Mieti, on se niin väärin! Täällä ei saa käytettyä GTi:tä alle 30 kiloeuron  :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noita kumpaistakin "sukkaa" uutena ajaneena sanoisin, että aika voimakas väite. Tuntuvat aika hyvin pyyhkivän pöytää useammalla diiselilläkin.

:)

Pitänee muotoilla asia paremmin. Toki niistä tehoja löytyy, mutta ei tosiaan siihen 2000-2500rpm pintaan, johon on nyt tottunut. Lauantaina kävin ajamassa -02 ST220:stä ja olihan se hieno auto punasine Recaroineen, mutta odotin silti kuutoskoneelta enemmän. Ellen kauheasti valehtele niin taisi 3500-4000 kierroksen nurkilla murinaa tapahtumaan.

 

[uudelleenmuotoilu]Tehottomat matalammilla kierroksilla[/uudelleenmuotoilu]  8)

 

Eipä tuon bemarin tai mondeon vääntö ainakaan tahdo pärjätä dieseleille. Sitä tuossa aikaisemmin kai tarkoitettiin. Jos haluaa tehoa pitää huudattaa. Dieselistä löytyy se teho hiukan järkevämmillä kierroksilla.

Juurikin näin! Eikä huudattamisessa mitään vikaa ole - siihen pitää vain tottua. Hondan TypeRää pitää vetää 5500 kierroksen tuntumilla ennen kuin veetec rupee kiljumaan. Mikäs siinä sitten - ajaa vaan pienemmällä vaihteella niin pysytään tehoalueella - esim kehäteillä kolmosvaihteella. ;D

 

 

Huudattaa vs Vääntää. Molempi parempi omasta mielestä. Joku vapari on todennäkösesti kiikarissa kuitenkin, joten pitää vaan tottua ahtimen puutteeseen.

Täytyypä pölyn laskeuduttua tehdä äänestys: Vääntö vastaan Raaka Voima :)tai sitten ei.

 

Joko täällä on Suositelkaa mulle autoa -threadi?  :P

 

edit:

Mieti, on se niin väärin! Täällä ei saa käytettyä GTi:tä alle 30 kiloeuron  :'(

Se on petosta se! :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse hommasin elämäni ensimmäisen diisselin pari kk:ta sitten (perheautoksi) ja veikkaampa ettei perhekuljettimessa enään löydy bensakonetta tämän jälkeen. Auto on siis BMW 530daT 193hp/410nm (muistaakseni). Automaattilaatikon kanssa tuo auto on kyllä nautinto ajaa, ei mieti yhtään kun antaa kaasua, voimaa ja vääntöä löytyy joka alueelta, siitä pitää toi steppiaski huolen. Vetelin tuossa pääsiäisen tienoolla peräkärryä Oulusta Pudasjärvelle, kärryssä keittiökalusteet ja painoa aika he-le-ve-tis-ti, perhe mukana ja laskettelukamat sun muut kyydissä 4pv:n lomaa varten. Parikin bussia tuli ohitettua, kun ajoivat jostain syystä hitaammin ja kyllä toi yhdistelmä liikahti aina niin, että tuli melkein tippa vanhan silmäkulmaan  :thmbup:

 

Ahdin määrää tahdin ja ilo alkaa kilosta. Ei sille mitään voi. Itsellä on nyt kaksi ahdettua I6:sta, tosin toisella ilo alkaa alle kilosta, koska ahdot on rajoitettu .9:ään. Pistetään nyt siitä toisesta sitten yksi kuva. Autotallissa ja käsivaralla, mutta kai tosta nyt jotain näkee. Takimmainen on kaverin 530da individual M-sportti.

 

[ attachment removed ]

 

-Kähmy

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On tuo "vanhakoppainen" viitosfarkku vaan nätti. Ja tuolla koneella ja lootalla...

Kun sais tuon farkkurollan siihen vaihdettua. No, ehkä sitten kun se on tosi vanhakoppainen  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai että menopeli ;D

 

Kai tämäkin sellainen on, vaikkei tieliikenteessä voikkaan käyttää. ::)

 

Moottorina 125cc Rotax (eli sama valmistaja joka tekee motteja mm. ultriin), 28 heppaa ja huiput 110km/h Tattarisuon radalla ja kovempaakin varmaan menis, mutta suora loppuu vähän kesken... :P

[ attachment removed ]

 

Sitten baanalle. :)

[ attachment removed ]

 

EDIT: vielä tällänen 8)

[ attachment removed ]

 

Kädet täynnä töitä :D

[ attachment removed ]

 

Kuvat by Matti Averio

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kappas keppanaa, siinähän on samat verran tehoja ja huiputkin samaa luokkaa kuin rättärissä! :) Tosin rättärien litratehot ei pääse aivan samalle tasolle, kun on melkein viis kertaa isompi kone.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tattarisuon radalla ja kovempaakin varmaan menis, mutta suora loppuu vähän kesken... :P

Välitykset kohdilleen. :thmbup:

 

Mihis aikaan kello pysähtyy Tattiksella? Reilusti alle minuuttiin luulis Rotaxilla pääsevän, kun meikäläisen kuluneella Raketillakin pääsee. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli tossa autoa vaihdettua, jotkut varmaan tänään huomasivatkin, että Aiko on vaihtunut punaiseen Yarikseen. Tälläsellä nyt sitten tulee ajeltuapi. Ei ole ihan uusi, 10 000km ajettu 2006 vuosimallia, jos joku miettii onko uusi vai ei.

Niin joo ja jos joku moottoria miettii, niin 1,3 litranen nelipyttynen kannu löytyy pellin alta.

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli tossa autoa vaihdettua, jotkut varmaan tänään huomasivatkin, että Aiko on vaihtunut punaiseen Yarikseen. Tälläsellä nyt sitten tulee ajeltuapi. Ei ole ihan uusi, 10 000km ajettu 2006 vuosimallia, jos joku miettii onko uusi vai ei.

Niin joo ja jos joku moottoria miettii, niin 1,3 litranen nelipyttynen kannu löytyy pellin alta.

 

 

Niinhän tuo tuli huomattua tänään  ;), vaihdoit sitten "Mopoauton" isompaan  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli tossa autoa vaihdettua, jotkut varmaan tänään huomasivatkin,

 

Olet näköjään alkanut maitoautokuskiksi, alkoiko linjurihommat tökkimään?  ;D;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Välitykset kohdilleen. :thmbup:

 

Mihis aikaan kello pysähtyy Tattiksella? Reilusti alle minuuttiin luulis Rotaxilla pääsevän, kun meikäläisen kuluneella Raketillakin pääsee. ;D

 

Katos, vai että muitakin harrastajia täällä! :thmbup:

 

Juu, pari piikkiä pienempi ratas vois olla kova sana!

 

Kierrosennätys on 52s ja risat, mutta keskimääräinen kierrosaika on siinä 53s kieppeillä. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katos, vai että muitakin harrastajia täällä! :thmbup:

 

Juu, pari piikkiä pienempi ratas vois olla kova sana!

 

Kierrosennätys on 52s ja risat, mutta keskimääräinen kierrosaika on siinä 53s kieppeillä. ;)

Joo, kolmatta vuottahan sitä ajellaan. Kalustona ollut aina pelkkää Rakettia ihme rungoilla. Nyt tosiaan tuollainen 120cc Raket alla. Jos sitä avaisi kauden tässä parin viikon sisällä, kun autokin on koekäytetty ja kaikki toimii. Uusi rengassarja vaan pitäisi ostaa alle. Bridgestonea tai Maxxissia ajattelin...Onkos noita muita vaihtoehtoja olemassakaan? :laugh:

 

Nyppii vaan tuo Raketin laiskuus...Kyllä se saa kohta lähteä viripajalle tai sitten Rotaxia alle. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusi rengassarja vaan pitäisi ostaa alle. Bridgestonea tai Maxxissia ajattelin...Onkos noita muita vaihtoehtoja olemassakaan? :laugh:

 

Kisoissa ainakin on 120:issa käytetään kai Vegaa vai muuttuiko se Continentaliksi täksi vuodeksi, noh säännöistähän tuo selviää...

 

Jos "leikkimielessä" kisaaminen kiinnostaa niin suosittelen Tattarisuolla ajettavaa nuorisoturnausta. Tullut joissain pikkuluokissa menneinä vuosina ajettua useastikin! :thmbup:

http://www.keimolafk.com/nuorisoturnaus.html

 

Hyvinkää on varmaan asuinpaikkaasi lähempänä ja kai sielläkin kisoja löytyy...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvinkää on varmaan asuinpaikkaasi lähempänä ja kai sielläkin kisoja löytyy...

Tattarisuolle on täältä ihan saman verran matkaa, kun Hyvinkäälle. Tattis on muutenkin kivempi kun on vähän nopeampi rata ja ajanottokin löytyy.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään