2 240 viestiä aiheessa

No nyt selvisi miksi valitsin tämän.. ;D

 

Nappappas vielä Olle sieltä konehuoneesta kuva että nähdään onko se :

 

a) yhtä bordellinpunainen ja plyyshillä päällystetty

b) Etu- vai takavetoinen. Minä muistelisin Pekan tavoin että taka-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuota noin, oliko Iso-Frank sittenkään väärässä? Eikös nuo etuvetolaivat olleet GM-Leirin erikoisuuksia, kuten Oldsmobile Tornado ja Cadillac Eldorado. Hoppatallin Lincolnin Mark-sarja taas jakoi tekniikkansa hyvin pitkälle mm. Fordin Thunderbirdin kanssa ja tähän konstruktioon taisi kuulua ihan perinteinen keppiveto.

Rohkenen väittää vastaan, mutta voin myös tunnustaa olleeni väärässä :) Täytyypä tonkia nettiä, mutta muistaakseni Mobilistissa tai Klassikossa oli suht äskettäin juttu ko. härpättimestä, mutta se lehti on tietysti mökillä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rohkenen väittää vastaan, mutta voin myös tunnustaa olleeni väärässä :) Täytyypä tonkia nettiä, mutta muistaakseni Mobilistissa tai Klassikossa oli suht äskettäin juttu ko. härpättimestä, mutta se lehti on tietysti mökillä...

 

Kysy Ristolta kunhan se herää. :laugh:

 

Mun aluksessa suti ainakin takapyörät lumessa tänään,on toki Mark V. Papereissa lukee RWD.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nappappas vielä Olle sieltä konehuoneesta kuva että nähdään onko se :

 

a) yhtä bordellinpunainen ja plyyshillä päällystetty

b) Etu- vai takavetoinen. Minä muistelisin Pekan tavoin että taka-

 

On niin likainen/pölyhinen että täytyy pestä ensin.

 

Ei etupyörät saa vetää tälläisissa aluksissa. ::)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kysy Ristolta kunhan se herää. :laugh:

 

Mun aluksessa suti ainakin takapyörät lumessa tänään,on toki Mark V. Papereissa lukee RWD.

 

 

Ront Wheel Drive  ;D

 

Selvisihän tuokin

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rohkenen väittää vastaan, mutta voin myös tunnustaa olleeni väärässä.

Liekö käsijarru jumissa kun noin työntää savua takalokareiden alta...... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, kyllä se takavetoinen on. Muistin väärin :-[

 

Nono.

 

Jos sllä ajaa aina takaperin,on kokemuksia,on takäpää rontti,silloinhan sitä voisi kutsua ehkä etuvetoiseksi.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin on, Olle :) ja kilometritkin vähenee mittarista kun ajelee takapuskuri edellä... vai väheneekö? Siinäpä seuraava kysymys.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin on, Olle :) ja kilometritkin vähenee mittarista kun ajelee takapuskuri edellä... vai väheneekö? Siinäpä seuraava kysymys.

 

Joistakin vanhemmista vähenee,uudemmista ei on vastaus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aikoinaan rullattiin sähköporalla kilometrejä pois, mutta se siitä. Oma harrastepeli on Peugeot 505 Gti automaatti -85, ja potkii takaa :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja Cannonin Frankki kans, tosin Mark nelosella  ;D

 

Itse asiassa Cannonin Frankilla oli Mk III. Se oli sikäli rehellinen peli, että siinä oli vielä semmoinen vähän moottoria muistuttava 460 cid Fordsoni nokalla.  :P Ja Frankki sopii muutenkin ilmailufoorumille, koska oli tosielämässä WWII -hävittäjälentäjä ja US Air Forcen kapteeni.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa Cannonin Frankilla oli Mk III. Se oli sikäli rehellinen peli, että siinä oli vielä semmoinen vähän moottoria muistuttava 460 cid Fordsoni nokalla.  :P Ja Frankki sopii muutenkin ilmailufoorumille, koska oli tosielämässä WWII -hävittäjälentäjä ja US Air Forcen kapteeni.

 

-A-

 

Joo

 

Ja jäi Suomessa vieraillessaan PIK-20 koneeseen jumiin. Oisko päässyt käymään niin että olisi koneet kutistuneet sitten USAF aikojen?  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muisti näköjään tekee tepposet, olisin voinut vaikka tosissani väittää, että Cannonin alla (ainakin) jossain jaksossa oli oopperaikkunallinen, eli Mark IV 

Kyllä se muuten ajoi nelosella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se muuten ajoi nelosella.

Oli tuo Antin viesti senverran syvällä rintaäänellä kirjoitettu, että aloin epäillä muistiani  ::)

Ja Orvokin vielä myötäili, että "Joo"  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aikoinaan rullattiin sähköporalla kilometrejä pois, mutta se siitä. Oma harrastepeli on Peugeot 505 Gti automaatti -85, ja potkii takaa :)

 

Peugeot 604 GTI odottelee tallissa Suomessa sitä päivää että kerkeis kunnostamaan ja laittelemaan nätiksi. Viimeinen koskaan suomeen tuotu 604 muuten. Sarjanro VF3604A66G6665187 ( heh muistinpas vielä ).

 

 

Oli tuo Antin viesti senverran syvällä rintaäänellä kirjoitettu, että aloin epäillä muistiani  ::)

Ja Orvokin vielä myötäili, että "Joo"  :P

 

Emmää siitä nelosesta mittään tiiä.... sitä takavetoa vaan minä että. Lähinnä.  :-[

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

604 siintää unelmana jossain tulevaisuudessa... Olen ajanut sellaisella, eikä siitä enää kyyti parane :thmbup: Pyydän anteeksi Citikkamiehet (ja naiset)...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Cannonin Suomen vierailusta oli aikoinaan juttua jossain autolehdesssä. Pistivät sen koeajamaan 99 Saabin. No, eihän siitä oikein mitään tullut kun autossa oli manuaalivaihteet, eikä mr. Cannon oikein hallinnut niitä...

 

Huvittavinta jutussa oli, ettei ko. "rattimies" tiennyt että myös Mark nelonen on etuvetoinen kuten Saab :)

Tuulilasi-lehdessähän tuo juttu aikoinaan oli.

 

cannon_saab_99_koeajo_1.jpg

cannon_saab_99_koeajo_2.jpg

cannon_saab_99_koeajo_3.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lienee tässä seurakunnassa liian helppo nakki, mutta kun nyt meni GeeÄmmän ja Foortin pelit sekaisin, niin kysymys jälkimmäisestä, johon sukuun Lincolnkin kuuluu:

A. Mikä oli ensimmäinen etuvetoinen Ford Euroopan markkinoilla?

B. Mikä oli ensimmäinen etuvetoinen Ford Amerikan markkinoilla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

C- Onko muitakin kuin takavetoisia AUTOJA !!   ;)  ......  :laugh:

Gm ja (USA) Ford  menee sekaisin vain Stenalla , jos sielläkään  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Talvimenopeli vinyylikatolla  :laugh:

Lystikäs ajettava ainakin Mark IV talvella/jäällä, jos ei ole tankki täynnä ja muutama 100 kiloinen "ruho" takaluukussa. Jännän lisävivahteen antaa myös lukkiutumaton jarrujärjestelmä  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällanen nykyjään,

vie vähän vähemmän kun kymmenen vuotta sitten ollut viritetty camaro.

Se vei kaupunkiajossa vain 40 litraa satasella  ;D

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään