2 240 viestiä aiheessa

No nyt on uusi, tai meille uusi menopeli!

 

Grand Voyager....oli oikeastaan ainoa "järkevä" vaihtoehto useamman lapsen ja hevosenkokoisten koirien kanssa.

 

Mutta on siinä kyllä ajamisen iloakin  8)

 

Oolá! :thmbup:

 

Täytyy sanoa, että vähän vastaavista syistä kuolasin 80-luvulla erilaisten ranskatar-familialein ja mitsubussien perään ja edelleen arvostan autosuunnittelussa tilataitoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oolá! :thmbup:

 

Täytyy sanoa, että vähän vastaavista syistä kuolasin 80-luvulla erilaisten ranskatar-familialein ja mitsubussien perään ja edelleen arvostan autosuunnittelussa tilataitoa.

 

 

Aivan! Olen aidosti yllättynyt tuosta ajomukavuudesta, ja tilataito termi kuvastaa hyvin stown´go penkkien sipaisua lattian alle piiloon. Tämä on nyt tätä elämänvaihetta, kun on pojan jääkiekkokassia ja 7 cittarin muovikassillista evästä muutaman kerran viikossa  :)

Mutta on se minun silmään ihan komia pelikin, jotenkin ihan bussi bussi tyyli ei napannut. Jotenkin ihan sporttisenoloinen peli. Tai määä tykkään  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tulet vielä yllättymään kun varaosatarve joskus iskee. :-[

 

Kyllä niitä varaosia saa vielä hyvin 14-vuotiaisiin foordeihinkin. Johtosarja moottorin ympärille 2100 euroa  ;D Sillä saa monta rullaa erkkariteippiä ja juotostinaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu eikä tuo Voyager ole ollut kärkipäässä luotettavuustilastoissakaan, oli se uusi tai vanha! Mutta ei maalata pirua seinälle, poikkeuksia on ja toivottavasti se on juuri Katjan menopeli! Onnea uudelle autolle!  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tulet vielä yllättymään kun varaosatarve joskus iskee. :-[

 

Arne taitaa olla just samanlainen vanha jäärä, kuin mun isä. Tuo asenne on jostain 60-70-luvulta, silloin oli ehkä noin.  ;) Samaa mantraa isä hokee aina varaosien ja huoltojen hinnoista jenkkiautojen osalta. Kannattais tutustua aiheeseen hieman tarkemmin. Isäkin on ihmeissään, kun käyn merkkihuollossa tekemässä vuosihuollot Chrysleriini puolet halvemmalla kuin se itse Corollaansa! :) Myöskään osat ei ole yhtään sen kalliimpia kuin muiden merkkien omat osat. Tarvikeosia löytyy myös pilvinpimein samoista liikkeistä kuin muihinkin merkkeihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mullaki on Corolla. Mukava auto siitä, että ei tartte öljynvaihtojen lisäksi oikeastaan mitään muuta kun tankata välillä.

Jotkin ihmiset kaikesta päätellen haluaa, että jokainen automatka on seikkailu. Mä haluan vaan päästä luotettavasti perille.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Autoa ei ole, mutta yleensä 1.6l Toyota Corollalla tai 1.2l Ford Fiestalla ajelen. Omaa moottoripyörää ei nyt ole, keväällä toivottavasti on.

Pistähän kuvaa fiestasta :) Hyvä kuntoiset Fiestat osaa olla ihan komeitakin :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arne taitaa olla just samanlainen vanha jäärä, kuin mun isä. Tuo asenne on jostain 60-70-luvulta, silloin oli ehkä noin.  ;) Samaa mantraa isä hokee aina varaosien ja huoltojen hinnoista jenkkiautojen osalta. Kannattais tutustua aiheeseen hieman tarkemmin. Isäkin on ihmeissään, kun käyn merkkihuollossa tekemässä vuosihuollot Chrysleriini puolet halvemmalla kuin se itse Corollaansa! :) Myöskään osat ei ole yhtään sen kalliimpia kuin muiden merkkien omat osat. Tarvikeosia löytyy myös pilvinpimein samoista liikkeistä kuin muihinkin merkkeihin.

 

Tiedä tuosta jäärästä, opin vain hintatason kun tyttärellä ja vävypojalla Hyrsleri oli, jäärän corollaan olis saannut viimmevuonna uuden koneen kaikkineen tuon hyrslerin laatikkorempan hinnalla, taisi olla muitakin arvokkaita osia, Olle muistaakseni sanoi että varakas mies kun Chryslerin tuo vävy osti. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedä tuosta jäärästä, opin vain hintatason kun tyttärellä ja vävypojalla Hyrsleri oli, jäärän corollaan olis saannut viimmevuonna uuden koneen kaikkineen tuon hyrslerin laatikkorempan hinnalla, taisi olla muitakin arvokkaita osia, Olle muistaakseni sanoi että varakas mies kun Chryslerin tuo vävy osti. ::)

 

Chryslerissä kuten muissakin merkeissä, väärässä asiassa säästämisestä joutuu maksamaan huimia summia. Olen kuullut monta vastaavaa tarinaa siitä, miten ollaan käytetty laatikoissa mitä sattuu öljyjä, eikä valmistajan suosittelemaa Moparin omaa litkua. Jokaisessa on ollut käytännössä sama lopputulos, laatikko hajalla. Siinä vaiheessa monelle on tullut mieleen että olisiko sittenkin pitänyt maksaa se muutama kymppi enemmän siitä omasta öljystä. ;) Laatikkohuoltokin kannattaa tehdä merkkiliikkeessä, maksaa ehkä jonkun kympin enemmän kuin nyrkkipajalla, mutta saa sitten ajella taas kymmeniä tuhansia kilometrejä ilman huolta. :) Mulla ollut tuo nyt 5 vuotta ja kun on normaalit huollot tehnyt niin ei mitään ongelmia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

hyrslerin laatikkorempan hinnalla, taisi olla muitakin arvokkaita osia,

 

Enpä nyt keksi mitään autoa johon automaattilaatikon remppaaminen olisi jotenkin halpaa lystiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Apua, älkääs nyt maalailko piruloita seinälle. Auton on vm 2006, joten senverran tuore, että varaosia luulisi jostain löytyvän...  ;)

 

Laatikkorempat ja muut ei vielä pelota, mutta aikahan tuon näyttää miten käy. Jouduin luopumaan muinaisesta Omegafarkusta, (jossa oli "joku" vika laatikossa myös, kun vei 20l /100km löpöä...eikä edes dieseliä  ;D) Ja pari vuotta ajettiin passat farkulla. Mielikuvitelkaa kaksi aikuista eteen, kolme lasta takapenkille, kaksi x 75kg ISOA koiraa konttiin....ja ilman sellaista koiraverkkoa. Autossa ei ollut ilmastointia, ja kesälomamatkalla takaa kuuluu lapsen ääni; "Äiti, Onni!"....ja nöffipoika on kurotellut itsensä sieltä kontista niin pitkälle kuin pääsee viileämmän ilman toivossa, mitä se laiska puhallin hönkii sieltä edestä. Ja molemmista poskista valuu sitkeä limainen räkäkuola pitkin lasten kasvoja. Ainiin, matkatavarat. Niitä on siwan muovikaseissa yhden jos toisen jaloissa ja kainaloissa. Ja lämpötila on +56c sisällä. Ugh.

 

Nyt ne hurtat on siellä peräloosterissa viileässä, hajuhaittoja ei eteen tule. Kaksi lasta ihan takana, ja yksi keskirivissä, kaikille omat dvdt ja matkatavarat siististi lattian alla kolosissa ja ylimääräisen penkin tilalla keskellä. Me istutaan edessä ja kesällä tulee viileää ilmaa nassuun kaikille. NAUTINTO!

 

Ja onhan se oikeasti tyylikäs peli, ei mikään munanmuotoinen sukkula niinkuin jotkut tila-autot. Vaan siinä ON munaa  ;D (tsih)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Isällä tais joskus olla Voyager mietinnässä. Kulutti vaa suakelisti ja nitisi ja kolisi 120 vauhdeissa niin tyydyttiin ihan farkkuun. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja laitetaan tähän nyt nykyisetkin, hieman erikoisemmat (myyntimäärissä katsottuna) ajopelit:

 

Citroen C8 2.2i vm. 2004

Peugeot 1007 1.4HDI vm. 2005

Citroen meni vaihtoon, kun tavaratila kävi liian pieneksi  :laugh:

 

Nyt perheen ykkösautona on

Volkswagen Caravelle 2,0TDi (140hv), pitkällä akselivälillä, vm. 2011

Peugeot on käytössä edelleen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikko; Omegan jälkeen kaikenlainen alle 20l kulutus on mulle ollut yhtä ihmetystä... :thmbup:  Passat tosin vei sen 6l ja nyt kerho ja koulukyydeillä lyhyellä matkalla 8l on sysleri vienyt löpöä. Tre-jkl väliä ajaessa mies pääsee 6.8l ajolla, mutta minä en...mun ajotapa on kaikkea muuta kuin nätti pintakaasu....

 

Ja ei kuulu kolinat ja natinat....ainoa, mikä oikein sieluun sattuu on mun viikonloppu yötyön pienet ja kiviset tiet Itellan varhaisjakelussa! Au...maalipinta itkee.....auuuuu mitenne kivet pieksääkään kylkiin ikävästi. No, sääli on sairautta ehkä autojen kanssa. (silti se ropina ärsyttää...tulisi edes hiukan lunta)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edellisessä Econetic Mondeossa oli yhdistetty jossain 5-6L kohdilla muistaakseni, aina välillä päästiin matka-ajossa tuonne 3.5L tuntumaan... Pari viikkoa sitten saadussa uudessa Superbissa on kuulemma hieman pienempi kulutus ja tehoa 15 heppaa enemmän...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saanen epäillä tota 3,5l/100km..ehkä hetkellisesti onnistuu, mutta se nyt ei kerro mitään.

 

Joo, vähintään litra lisää, niin alkaa olla jotain tekemistä todellisuuden kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saanen epäillä tota 3,5l/100km..ehkä hetkellisesti onnistuu, mutta se nyt ei kerro mitään.

 

No kyllä se siinä sillon tällön 5 minuuttia pysyi. Mutta siis pointtina että matalilla kulutuksilla päästiin kun vaa mentiin... Mulla skootterin kulutus on lähemmäs 5L/120km... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kyllä se siinä sillon tällön 5 minuuttia pysyi. Mutta siis pointtina että matalilla kulutuksilla päästiin kun vaa mentiin... Mulla skootterin kulutus on lähemmäs 5L/120km... :P

 

Mulla on ollut nyt bemarin kulutus jo monta tuntia 0 l/km... Ihan oikeesti Mikko, joku järki näihin viesteihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään