2 240 viestiä aiheessa

Ja 155hv ja 400nm riitti ihan hyvin lasti päällä 207km/h nopeuteen ja viel ois varmaan kovempaakin kulkenu...

Wou 207!!!  :o Auton hyvyys ja harvinaisuus mitataan huippunopeudesta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Euro-Fordit on tavallaan vähän väliinputoajia, eivät varsinaisesti täysin saksalaisia eikä myöskään amerikkalaisia autoja. Meinaan siis laatuvaikutelmaa, materiaaleja (VAG:ssä ja BMW:ssä sisustuksessa pehmeää muovia eikä mitään bakeliittia), muotoilua, ergonomiaa ja kytkimien/nappuloiden ja muiden vipstaakkelejen jämäkkää tuntumaa. Esim vanhat Scorpiot tai 90-luvun Mondeot. Kun istuu Volkkarissa, Audissa, Bemarissa tai Mersussa niin tietää kyllä missä maassa auto on suunniteltu. Oikeassa jenkkifordissa on mukeja kahdeksan ja V-muodossa... Enkä nyt meinaa, että Fiestat, Focukset, Mondeot, Transitit jne ollenkaan huonoja olisivat, monet väittävät että ajettavuudessa pesevät muut saksalaismerkit mutta kokonaisuusvaikutelma ja suunnittelu ei ehkä ole niin saksalaisvaikutteinen. Ja tää on vain mun huippusubjektiivinen näkemykseni, ajokokemukseni rajoittuu autokoulun pariin Audiin, Passattiin, Corollaan, muutamaan pakkuun, Bemariin ja 244:n Volvoon, en ole edes yhdelläkään jenkillä tai Fordilla ajanut. Autojen kyydissä istumisesta ja lehtiä lukemalla saa jokinlaisen hataran käsityksen.

 

 

Sehän on hyvä kertoa jos ei ole kokeillut... Mondeot vain paranevat kaiken aikaa. Jopa nekin mitkä eivät ole 2.2TDCi Sportwagoneita. BTW, MK3 Mondeon suunnittelussa on ollut mukana Passatin pää(?)suunnittelija. Luetun perusteella arvostelu on verrattavissa suomelointiin, faktoja päytään. nimim. foordeilua jo vuodesta -98 ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

19 varmaria näytti olevan 2.2TDCi koneella.

 

Sportwagoneina muistaakseni tasan yksi ;) Sen kyllä erottaa aika helposti normikorista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sportwagoneina muistaakseni tasan yksi ;) Sen kyllä erottaa aika helposti normikorista.

 

Jaa, eikö se fordilla tarkoitakaan pelkästään sitä että se on farmari?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No lähinnä korisarja on eri.. Kyllä sen eron huomaa jos on molempia toljotellu... En sitten muista millä nimellä tuo tarkalleen kulkee M6 vai ST...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saiskohan sitä aikasiks kuvata noita menopelejä. Löytyy nyt vaan noi mun käytössä olevat autot & mopo, joka nyt syksyllä harvemmin ajossa. Tekis mieli saada jo oma moottoripyörä. Ehkä keväällä onnistuu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Talvella pitäisi myös tietää mistä ovesta tällä kertaa pääsee passattiin sisään ja sen jälkeen sitten saakin jännittää että mikä ovi aukeaa kun on päässyt perille.

 

Joo, minunkin antiikkinen Passattini (1.8T vm-97) päätti viime talvena, että kuskin ovesta ei sitten kuljeta ! Ei auttanut muu kuin vaihtaa koko lukitussysteemi ovesta  :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, minunkin antiikkinen Passattini (1.8T vm-97) päätti viime talvena, että kuskin ovesta ei sitten kuljeta ! Ei auttanut muu kuin vaihtaa koko lukitussysteemi ovesta  :thmbdn:

Mikäs osa sieltä oli mennyt sitten rikki?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, minunkin antiikkinen Passattini (1.8T vm-97) päätti viime talvena, että kuskin ovesta ei sitten kuljeta ! Ei auttanut muu kuin vaihtaa koko lukitussysteemi ovesta  :thmbdn:

 

Mulla vuosimallia 2005. Ei sieltä mikään rikki mennyt. Sen aikaisten volkkareiden tyyppivika vain. Sopivassa pakkasessa kahva vaan liikkuu mutta ovi ei aukea. Sitten kun auto lämpenee kunnolla ovet taas toimii.

Kun on riittävän kovaa pakkasta pitkään toimii ovet parin päivän kiukuttelujen jälkeen taas ihan hienosti kunnes käydään hiukan vähemmissä pakkasasteissa ja taas alkaa kiukuttelu.

 

Vertaistukiryhmän (lue työkaverit jotka omistavat volkkarin) mukaan samaa vikaa on ainakin 2002 vuosimallin golffissa ja muissa sen aikaisissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla vuosimallia 2005. Ei sieltä mikään rikki mennyt. Sen aikaisten volkkareiden tyyppivika vain. Sopivassa pakkasessa kahva vaan liikkuu mutta ovi ei aukea. Sitten kun auto lämpenee kunnolla ovet taas toimii.

Kun on riittävän kovaa pakkasta pitkään toimii ovet parin päivän kiukuttelujen jälkeen taas ihan hienosti kunnes käydään hiukan vähemmissä pakkasasteissa ja taas alkaa kiukuttelu.

 

Vertaistukiryhmän (lue työkaverit jotka omistavat volkkarin) mukaan samaa vikaa on ainakin 2002 vuosimallin golffissa ja muissa sen aikaisissa.

Joo, tietää vaan tässä itsekin varautua tuohon. On nimittäin ensimmäinen talvi tulossa kun on tuo Passat käytössä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vika löytyy jopa kaverin -94 Passatista. :D Tosin sellaisena että hanttimiehen ovi ei mene lukkoon. Kiva mennä talviaamuna kyydissä kouluun ku pitää ovea pitää kiinni. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No lähinnä korisarja on eri.. Kyllä sen eron huomaa jos on molempia toljotellu... En sitten muista millä nimellä tuo tarkalleen kulkee M6 vai ST...

Tarkoittaiskohan M6 kuitenkin ennemmin kuusivaihteista manuaalivaihteistoa kuin korimallia ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edellisessä Golfissa myöskin ongelmia ovien kanssa. Paras tilanne sattui joitakin talvia sitten lyödessäni oven kiinni auton ollessa käynnissä - ehdin hetken aikaa skrabata ikkunoita, kunnes vilkut välkähtivät ja kuului liian tutun oloinen naksahdus.. Äkkiä kokeilemaan ja niinhän siinä oli käynyt, että auto oli päättänyt lukita itse itsensä moottorin ollessa käynnissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla vuosimallia 2005. Ei sieltä mikään rikki mennyt. Sen aikaisten volkkareiden tyyppivika vain. Sopivassa pakkasessa kahva vaan liikkuu mutta ovi ei aukea. Sitten kun auto lämpenee kunnolla ovet taas toimii.

Kun on riittävän kovaa pakkasta pitkään toimii ovet parin päivän kiukuttelujen jälkeen taas ihan hienosti kunnes käydään hiukan vähemmissä pakkasasteissa ja taas alkaa kiukuttelu.

 

Vertaistukiryhmän (lue työkaverit jotka omistavat volkkarin) mukaan samaa vikaa on ainakin 2002 vuosimallin golffissa ja muissa sen aikaisissa.

 

Volkkari-foorumeilla tullut vastaan tällainen ohje:

 

itsellä oli kanssa kyseinen vika!! ja siihen autto ihan vaijerin säätö, se tapahtuu kun vedät kahvaa hiaman ulkopuolelta ja kurkistat kahvan taka päästä poikittaissuunnassa niin näät siellä mustan lituskaisen vaijerinpään. Sitä pystyy säätämää pienellä talttapää meisselillä siten että kampeat sitä ulospäin ja samalla työnnät sisäänpäin! Eli kahvassa on vaijerille niin sanottu portaallinen säätö, säädön paljouden tietää kokeilemalla välillä aukeaako ovi joka kerta!!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vika löytyy jopa kaverin -94 Passatista. :D Tosin sellaisena että hanttimiehen ovi ei mene lukkoon. Kiva mennä talviaamuna kyydissä kouluun ku pitää ovea pitää kiinni. ;D

Audi A6 (100 mallin korilla) oli myös tämmösiä vikoja. Takakontti ei auennut kylmänä talvi aamuna Levin rinteitten edessä ja oli vedettävä puukolla auton oma suksi pussi auki :'( Kyllä teki häijyä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ite ajan -98 vuotisella Polo farkulla. Samaa vikaa kaikissa ovissa lukuunottamatta takakonttia. Sai ite fiksattua, kun otti lukkolaitteen irti, avasi, kunnon rasvanpoisto ja kevyt voitelu laadukkaalla lukkoöljyllä. Varmuudeksi vielä jäykempi jousi mekanismiin. Ohjeet ko. operaatioon löytyy tuolta: http://seatclubfinland.com/filet/matti_t-cordoba-lukko-korjausopas.pdf

 

Polossakaan ei ihan samanlainen lukkolaite ollut, mut mukavasti kuitenkin nuo ohjeet auttoivat ja nyt lukot toimivat kaikilla pakkasilla. On se kumma kun VAG-insinööri ei osaa tehdä toimivaa lukkoa.

 

Itselläni on ollut Passatit -90 ja -96. Talvi on oli jatkuvaa riesaa ovien kanssa. Aamulla sai jännätä mistä ovesta pääsee milloinkin sisään. Jos kuskin ovi sattuu aukeamaan sitten se tietenkään lukitu kiinni. Puhdistukset ja öljyämiset auttoivat vain hetkellisesti. Nyttemmin nämä(kin) ongelmat ovat poistuneet kun viimeinenkin VAG-konsernin ajoneuvo on poistunut ruokakunnan ajoneuvoluettelosta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itselläni on ollut Passatit -90 ja -96. Talvi on oli jatkuvaa riesaa ovien kanssa. Aamulla sai jännätä mistä ovesta pääsee milloinkin sisään. Jos kuskin ovi sattuu aukeamaan sitten se tietenkään lukitu kiinni. Puhdistukset ja öljyämiset auttoivat vain hetkellisesti. Nyttemmin nämä(kin) ongelmat ovat poistuneet kun viimeinenkin VAG-konsernin ajoneuvo on poistunut ruokakunnan ajoneuvoluettelosta.

Se oiskin kun näitä autoja suunniteltaisiin pohjoismaisia oloja huomioon ottaen, niiden pitäisi kerralla 3kk testiajan jakso vetäistä jokaisella autolla pohjolassa talvella loskassa yms schaisessa, ei se riitä että sitä käydään vaan kääntymässä.

Uskoisin että autotkin kestäisi sen jälkeen näitä pakkasia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hymy

 

Joo, sen verran "cheesy", että on tainnut saada ystävältään Tomi Traktorilta vähän työntöapua  :laugh:

 

Toisaalta tuon tummennuksen ansiosta tuosta tulee mieleen hitlerinviiksinen pulloposkihamsteri  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, sen verran "cheesy", että on tainnut saada ystävältään Tomi Traktorilta vähän työntöapua  :laugh:

 

Toisaalta tuon tummennuksen ansiosta tuosta tulee mieleen hitlerinviiksinen pulloposkihamsteri  ;D

Tää on Hitlerin Espanjalainen serkku. Melkein volkkarihan tuo on, kun vain runko ja osa sisustasta on Seatin omaa tuotantoa. ;D 15tkm takana ja ei ole minkäänlaista vikaa/murmutuksen aihetta ilmennyt. Rengasmeteli nyt oli vähän kuuluvampi, mutta käytin sitten ruosteenesto- ja äänieristyskäsittelyssä, niin nyt on huomattavaasti hiljaisempi. Keskikulutus on ollut vähän reilua kuutta litraa. Vähän jäädään tehtaan 5.3l/100km:sta. Webaston ja akkulaturin kun sai laitettua, niin enää ei puutu kuin tuo irroitettava peräkoukku ja sitten auto olisi täydellinen, pääsee sitten vetelemään kartingautoa radoille. :)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tää on Hitlerin Espanjalainen serkku. Melkein volkkarihan tuo on, kun vain runko ja osa sisustasta on Seatin omaa tuotantoa. ;D 15tkm takana ja ei ole minkäänlaista vikaa/murmutuksen aihetta ilmennyt. Rengasmeteli nyt oli vähän kuuluvampi, mutta käytin sitten ruosteenesto- ja äänieristyskäsittelyssä, niin nyt on huomattavaasti hiljaisempi. Keskikulutus on ollut vähän reilua kuutta litraa. Vähän jäädään tehtaan 5.3l/100km:sta. Webaston ja akkulaturin kun sai laitettua, niin enää ei puutu kuin tuo irroitettava peräkoukku ja sitten auto olisi täydellinen, pääsee sitten vetelemään kartingautoa radoille. :)

Kaveri vaihtoi niin ikään tuohon farkkumalliseen ekasta 1P Leon FR:stä. Kuulemma mukava ajella sillä 7-lovisella DSG:llä ;D Missä käytit äänieristyskäsittelyssä? Millainen homma se on, paljon kustantaa? ??? Voisi laittaa itekkin harkintaan, jos sais vähän hiljennettyä tuota melua, varsinkin kun on ne 19" kiekot kesällä... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaveri vaihtoi niin ikään tuohon farkkumalliseen ekasta 1P Leon FR:stä. Kuulemma mukava ajella sillä 7-lovisella DSG:llä ;D Missä käytit äänieristyskäsittelyssä? Millainen homma se on, paljon kustantaa? ??? Voisi laittaa itekkin harkintaan, jos sais vähän hiljennettyä tuota melua, varsinkin kun on ne 19" kiekot kesällä... ;D

On tuo DSG kyllä hyvä, tulee varmasti seuraavaankin pirssiin. :thmbup: Käytin auton Ruosteenesto.eu:ssa: http://www.ruosteenesto.eu/aanieristys/index.htm Tuossa onkin selitetty mitä työhön sisältyy. Hintaa oli muistaakseni tasan 600€. Hinta riippuu tietenkin paljon autosta, mutta Leonin käsittely lienee samoissa tuon st:n kanssa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään