2 240 viestiä aiheessa

Jos nyt saan kysyä, mikä suomalaisissa innostaa Volvoon niin paljon? Ruottissahan se on sama kuin Toyota täällä...

Tyylikkään näköisiä, naapuri-maasta alunperin, laadukkaita ja hinta/laatu-suhde on hyvä? Jälkimmäinen lause ei ole kyllä totta. Ehkä just ja just ovat suhteessa yhtä suosittuja, mutta siihen se jää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tyylikkään näköisiä, naapuri-maasta alunperin, laadukkaita ja hinta/laatu-suhde on hyvä? Jälkimmäinen lause ei ole kyllä totta. Ehkä just ja just ovat suhteessa yhtä suosittuja, mutta siihen se jää.

Vai laadukkaita, mulla on muutama volvo ollut, ei ne nyt mitään sen laadukkaampia ole kun muutkaan merkit tänä päivänä vai onko sulla kokemusta.

Sen sanon että Volvoa tuskin ihan heti enää omaan talouteen tulee.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai laadukkaita, mulla on muutama volvo ollut, ei ne nyt mitään sen laadukkaampia ole kun muutkaan merkit tänä päivänä vai onko sulla kokemusta.

Sen sanon että Volvoa tuskin ihan heti enää omaan talouteen tulee.

Lähipiirissä kyllä Volvoja on ollut ja on tällä hetkellä, minusta ne on laadukkaan oloisia autoja. Ihan näin matkustajan näkökulmasta, ajokokemusta vielä kun ei ole  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähipiirissä kyllä Volvoja on ollut ja on tällä hetkellä, minusta ne on laadukkaan oloisia autoja. Ihan näin matkustajan näkökulmasta, ajokokemusta vielä kun ei ole  :)

Niin, onhan ne varmaan jos niitä osaa pitää hyvässä kunnossa ja mistä ikäluokkaa niitä alkaa katselemaan.

Mielestäni Oikea viimeisin Volvo on 740, sen jälkeen ne on mitä on ja taso laskenut. Edellinen S60 oli viimeisin volvo huushollissa, ja sähkövikoja sielä täällä ja harmaita hiuksia.

Passattiin ei ole tarvinnut kun ulommat vetarit vaihtaa ja tyytyväinen Volskiin olen ollut. Vähemmällä on selvinnyt, mitä edellisellä.

 

Suora kutosen 740 varmaan joskus hankin, kohan niitä kunnollisia löytyy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielestäni Oikea viimeisin Volvo on 740

 

Olen samaa mieltä! Eikä 240 sen pöllömpi ollu. Sama pätee muihinkin merkkeihin, esim. Mersun 123 koppanen oli se viimeinen oikea Mersu ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uudemmat volvot on jopa aika tasokkaan oloisia. V50 kojelautakin on sellanen mitä en itse ainakaan missään muussa ole nähny. Monen mielestä varmaan outo, mutta ei se nyt minusta rumakaan ole. Tekniikan puolesta en muuta huonoa ole kuullut kun sen että alustan osat vissiin joissain malleissa vähän alimitoitettuja painoon nähden ja niitä joutuu vaihtelemaan jonkun verran. Tosin en tiedä onko nuo volvot mitään verrattuna audeihin alustaltaa. Meidän ex. audiin sai mellkeen kerran vuoteen vaihtaa palloniveliä, mutta onhan noissa audin pyörän ripustuksissa toki aika paljon osia, kuluvia osia. Itselle kelpaisi ainakin joku vitos koneella oleva diesel V70 farkku. Tai juurikin tuo V50, vaikken nyt mikään volvo fanaatikko olekkaan.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itselle kelpaisi ainakin joku vitos koneella oleva diesel V70 farkku. Tai juurikin tuo V50, vaikken nyt mikään volvo fanaatikko olekkaan.  :thmbup:

Niinno jos näistä (mitkä itse lasken niihin) premium-sedaneista pitäisi valita (lue: olisi rahaa ostaa), olisi uusi D3/D5 -koneella oleva S60 hyvin todennäköinen vaihtoehto.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uudemmat volvot on jopa aika tasokkaan oloisia. V50 kojelautakin on sellanen mitä en itse ainakaan missään muussa ole nähny. Monen mielestä varmaan outo, mutta ei se nyt minusta rumakaan ole. Tekniikan puolesta en muuta huonoa ole kuullut kun sen että alustan osat vissiin joissain malleissa vähän alimitoitettuja painoon nähden ja niitä joutuu vaihtelemaan jonkun verran. Tosin en tiedä onko nuo volvot mitään verrattuna audeihin alustaltaa. Meidän ex. audiin sai mellkeen kerran vuoteen vaihtaa palloniveliä, mutta onhan noissa audin pyörän ripustuksissa toki aika paljon osia, kuluvia osia. Itselle kelpaisi ainakin joku vitos koneella oleva diesel V70 farkku. Tai juurikin tuo V50, vaikken nyt mikään volvo fanaatikko olekkaan.  :thmbup:

Sillä kojelaudallakos sitä ajellaan. Kaikissa on kuluvia osia, mutta sepä siinä onkin. Se mitä itse voit vaihtaa on varmaan renkaat. Ilman vikailmoituksia tuskin saat itse vaihdeltua, merkkihuoltoon ja töpseli kiinni. Lasku perään.

Mieluiten ajelee sellaisella autolla mihin aika paljon voit itse vaikuttaa. Volvolla tunti taksa huollossa on 85€(oli vielä vuosi sitten) ja siihen kun varaosat vielä kylkiäiseksi alkaa jo kukkarolla tekemään ikävää. Tyyppivikoja on aina, sellaista autoa et markkinoilta löydä jossa niitä ei olisi, oli se sitten uusi tai vanha. Kuluvaa kalustoa jokaisessa on. V50 onkin jo Ford ei Volvo enää.

 

Eikö siis kannata ensin itse kokea nuo Volvot ennen kun voit päätellä, yleensäkin nämä junnut joilla ei edes korttia ole mitään yleensäkään sanomaan näistä asioista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Raskaan kaluston Volvoissa sitä vikaa tuntuu riittävän oikeen jonoksi asti. Meiän perheeseenhän ei koskaan Volvoa tule. Jos ite pitäis joku "premium"-farkku ottaa niin Superbbi sillä 2.0TDI@170hp ja ottaisin lisävarusteluettelosta kohdan "valitse kaikki" ja hymyilisin kun uuden V70 saisi varmaan uuten sillä rahalla vastaavalla koneella ja automaagilla. Nyky-Volvothan on rumaksi tehtyjä Mondeoita IMO....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sillä kojelaudallakos sitä ajellaan. Kaikissa on kuluvia osia, mutta sepä siinä onkin. Se mitä itse voit vaihtaa on varmaan renkaat. Ilman vikailmoituksia tuskin saat itse vaihdeltua, merkkihuoltoon ja töpseli kiinni. Lasku perään.

Mieluiten ajelee sellaisella autolla mihin aika paljon voit itse vaikuttaa. Volvolla tunti taksa huollossa on 85€(oli vielä vuosi sitten) ja siihen kun varaosat vielä kylkiäiseksi alkaa jo kukkarolla tekemään ikävää. Tyyppivikoja on aina, sellaista autoa et markkinoilta löydä jossa niitä ei olisi, oli se sitten uusi tai vanha. Kuluvaa kalustoa jokaisessa on. V50 onkin jo Ford ei Volvo enää.

 

Eikö siis kannata ensin itse kokea nuo Volvot ennen kun voit päätellä, yleensäkin nämä junnut joilla ei edes korttia ole mitään yleensäkään sanomaan näistä asioista.

Ajo ominaisuuksista en ole mitään väitellytkään enkä väittele ennenkuin on kokemusta asiasta, mutta tekniikasta voin ainaki jakaa oman tietämykseni korjaamon näkönulmasta yleistämättä. Ja ehkä vähän epäselväksi kirjoitin tuon viestin, itselläni ei tietenkään moisiin ole varaa, mutta jos OLISI ja otettaisiin saman hintaluokan autoja viivalle valittavaksi, niin volvo olisi ainakin yksi vaihtoehto.

Ja ei ajeta kojelaudalla. Ajattelin vain mainita oman mielipiteeni auton sisustasta. Ja tuokin korostettuna vain oma mielipide. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs volvossa olis vikana mullakin on noita pihassa kolme kappaletta.

Melkee 18vuotias 850 joka menee leimasta aina läpi ja kunhan öljyt muistaa vaihtaa nii ei onkelmia.

V50 tulee kohta 3 vuotiaaksi ja pitää leimata ekan kerran marraskuussa, ei onkelmia

V70 tulee syksyllä 2 vuotiaaksi ja siinä ollu eniten vikoja(kuskin penkinlämmitin ei toimi)

Muutenhan noi on aika pappamallisia mut kyl ne liikkuu aina kun pitää jonnekin mennä... :thmbup:

 

Apa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos ite pitäis joku "premium"-farkku ottaa niin Superbbi sillä 2.0TDI@170hp ja ottaisin lisävarusteluettelosta kohdan "valitse kaikki" ja hymyilisin kun uuden V70 saisi varmaan uuten sillä rahalla vastaavalla koneella ja automaagilla.

 

Skoda ei ole kyllä premiumia nähnytkään jos ei lasketa sitä että kuuluu samaan konserniin Audin kanssa. Vaikka Superb ihan mukava auto onkin mm. isoine takajalkatiloineen niin silti se on Skoda, premiumia ei määrittele koko vaan merkki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ylihintanen C-sarjalainen pikkukinnerikin on premiumia? http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/index.jsp?oid=201201111257 Mun mielestä voitais jo laskea premiumiksi. Koneessa lukee Audi, so what. Lyön pääni vetoa että kurkkaat sinne Passatin 2.0TDIn kylkeen niin lukee kanssa Audi. Kuka perusduunari hullu haluaa ostaa jonkun 3-sarjalaisen pikkukippo-bemari farkun? Ei sellasella kannata ees meiän kilometreillä ajaa huollon takia. Se "Premium" tuo ehkä joillekkin -97 Oululaisille jotain lisäkiksejä ja lisäarvon tunnetta mutta oon oppinu tutkimaan auton hankintaa kulujen perusteella... Onhan se Jagge kiva mutta kilsoja tulee porukoille vuodessa sen verran että kannattaa pistää se aina kesäksi muutamaksi viikoksi kilpiin ja ajella sillon...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ylihintanen C-sarjalainen pikkukinnerikin on premiumia? http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/index.jsp?oid=201201111257 Mun mielestä voitais jo laskea premiumiksi. Koneessa lukee Audi, so what. Lyön pääni vetoa että kurkkaat sinne Passatin 2.0TDIn kylkeen niin lukee kanssa Audi. Kuka perusduunari hullu haluaa ostaa jonkun 3-sarjalaisen pikkukippo-bemari farkun? Ei sellasella kannata ees meiän kilometreillä ajaa huollon takia. Se "Premium" tuo ehkä joillekkin -97 Oululaisille jotain lisäkiksejä ja lisäarvon tunnetta mutta oon oppinu tutkimaan auton hankintaa kulujen perusteella... Onhan se Jagge kiva mutta kilsoja tulee porukoille vuodessa sen verran että kannattaa pistää se aina kesäksi muutamaksi viikoksi kilpiin ja ajella sillon...

 

Meillä on kyllä edelleen ihan Citroeeni, eikä siitä mitään Preemiumin lisäkiksejä eikä ylemmyydentunnetta saa vaikka löytyy varustetasoa ja lisävarustetta ja vaikka onkin C5 eikä mikään C3. Eikä oo muuten ollut edes kallis ostettaessa eikä ole sitä myöskään käyttökustannuksiltaan etenkin sen 2-litraisen HDi-turborivinelosen ansiosta vaikka senkin mittariin ajellaan joka vuosi keskivertoa enemmän. Premiumhan on tunnetusti automaailmassa aika häilyvä käsite mutta en siihen kyllä mitään Fordia, Seatia tai Renua laskis, perinteisimmillään kai Mersu, Audi, Bimmeri, Jagge ja Volvo + mahdollisesti muutamia muita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bimmerissä on premiumia ainoastaan omistajan lompakko... Citikka, no paras ranskis ja voidaan se autoksikin lukea. Ja Volvosta ja Mersusta ja niiden kustannuksista ei nyt puhuta. Mikä on sitten "keskivertoa enemmän"? 50 000km vuoteen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bimmerissä on premiumia ainoastaan omistajan lompakko... Citikka, no paras ranskis ja voidaan se autoksikin lukea. Ja Volvosta ja Mersusta ja niiden kustannuksista ei nyt puhuta. Mikä on sitten "keskivertoa enemmän"? 50 000km vuoteen?

 

n. 40 000km

 

Ohhoh, tais olla muuten eka kerta kun kuulin ei-negatiivista kommenttia Sitikasta keltään muulta kuin joltain meidän perheenjäseneltä tai Vehon myyjältä. :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On se parempi kuin Rellu tai Pökötti IMO. Oli joskus harkinnassa mutta kaatu siihen ku oli vähän ahdas... 40 000km. No joo, meille tulee ykköseen se reippaat 50 000km vuodessa + Jaguaarin about 1000 ja äidin Ficus Focuksen lukemia en tiedä. Mutta jos nyt premiumista nyt vielä tapellaan niin mielestäni premium on nykyään tälläselle tavalliselle pulliaiselle se, että on oikeesti A: Tilava B: Luotettava C: Halpa käyttää D: Säilyttää sen arvonsa edes jotenkin. Ja tyylikäshän saisi kanssa olla, jotenkin Superbbi on komeampi kuin joku 5-sarjalaisen farkku...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ylihintanen C-sarjalainen pikkukinnerikin on premiumia? http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/index.jsp?oid=201201111257 Mun mielestä voitais jo laskea premiumiksi. Koneessa lukee Audi, so what. Lyön pääni vetoa että kurkkaat sinne Passatin 2.0TDIn kylkeen niin lukee kanssa Audi. Kuka perusduunari hullu haluaa ostaa jonkun 3-sarjalaisen pikkukippo-bemari farkun? Ei sellasella kannata ees meiän kilometreillä ajaa huollon takia. Se "Premium" tuo ehkä joillekkin -97 Oululaisille jotain lisäkiksejä ja lisäarvon tunnetta mutta oon oppinu tutkimaan auton hankintaa kulujen perusteella... Onhan se Jagge kiva mutta kilsoja tulee porukoille vuodessa sen verran että kannattaa pistää se aina kesäksi muutamaksi viikoksi kilpiin ja ajella sillon...

Sen mitä olen Skodan kohmoissa penkeissä istunut ja näprännyt halvan ja muovisen tuntuista sisustaa ja kuunnellut sitä rengasmelua niin enpä ihan preemiumiksi sitä merkkiä sanoisi. "Oikeissa premium-merkeissä" kyyti on parempaa ja on kunnon penkit ja muutenkin vimpan päälle laadukkaista osasista kasattuja. Laadukkuus ja matkustusmukavuus on vaikka Volvoissa ja Mertseedeksissä ihan toisella tasolla kuin Skodassa. Että kyllä se preumium tulee ihan muusta kuin siitä mitä lohkon kyljessä lukee. Ja auton hankinnan kulut.. kaikkia nyt vaan ei sellaiset jaksa kiinnostaa..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missäköhän Skoda 100 oot mahtanu istua? Meinaan mulla ei mitään valittamista kun Superbbia vertaa kaverin E-sarjan meseen. Samat äänet kuuluu molemmista...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missäköhän Skoda 100 oot mahtanu istua? Meinaan mulla ei mitään valittamista kun Superbbia vertaa kaverin E-sarjan meseen. Samat äänet kuuluu molemmista...

Pari vuotta vanhassa Ocussa viimeksi.. Mielestäni samanikäinen E-Mersu on hitusen hiljaisempi ja laadukkaamman tuntuinen ja penkit on paremmat.

 

EDIT: Lisättäköön nyt vielä että Skoda on kyllä ihan jämäkkä ajettava, toisin kuin MB:t. Ei silti ole preemiumi imo.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään