2 240 viestiä aiheessa

n. 40 000km

Ohhoh, tais olla muuten eka kerta kun kuulin ei-negatiivista kommenttia Sitikasta keltään muulta kuin joltain meidän perheenjäseneltä tai Vehon myyjältä. :D

Citikka :thmbup:

Aikoinaan minua palveli 13 vuoden ajan BX 16 TRS, jonka ostin käytettynä ja nyt on pieni näppärä C3.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Citikka :thmbup:

Aikoinaan minua palveli 13 vuoden ajan BX 16 TRS, jonka ostin käytettynä ja nyt on pieni näppärä C3.

Meidän perheessä ei ole muita ollutkaan sen jälkeen kun ensimmäinen hankittiin, tällä hetkellä viides menossa. BX:kin oli pitkään kakkosautona kunnes tarve väheni ja siitä luovuttiin. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tää on kyllä ihan parasta viihdettä, kun alaikäiset lapset keskustelee autoista :thmbup:

Jeps, olen päättänyt pysyä auto- ja liikennekeskusteluissa mahdollisimman hiljaa, koska alaikäisten tietämys autoista ja ajamisesta voittaa omani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmöinen maanantaina pojan kanssa haettiin. Samantien samana päivänä tuli ajettua 235 km. Ei mainittavaa moitittavaa. Aivan mainio vehje. Eturoiskeläppä olisi hyvä, menee kuraa pytyn ripoihin. Kivat on väännöt, menee 80 km/h 2800 rpm ja 100 km/h alle 4000 rpm.  Ylämäkeen ei tartte vaihtaa eikä lisätä kaasua. Kulutus 4.2 l / 100 km. Ainoa huono puoli on et satulaa tarttis nostaa, tahtoo krampata lonkat. Olisko jollain hyvää konstia moiseen ?

Hannu

[ attachment removed / expired ]

Huom. Samanlainen peli on tuossa pyöräliikkeen ikkunassa, josta hankin Kawasakin. Minusta on hienoa kun panostetaan nykypäivänä retroon. Muistan kun Saimaan Koneen ikkunassa mopoikäisenä katselin Honda CB 500 Fouria...Kutina oli valtava !

No sitä sitten raavitaan  tänään, ja kyllä tuntuu hyvältä !!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tää on kyllä ihan parasta viihdettä, kun alaikäiset lapset keskustelee autoista :thmbup:

Samaa mietin tuossa aiemmin itsekin mielessäni... ;D

Jos tuo "Premium" -käsite on sellainen mustatuntuu / munmielestä -juttu, niin kyllä mulle ainakin tulee kaikkea muuta mieleen kuin halpa, toisin kuin Mikko tuossa luetteli. Ja kyllä ois kiva kuulla perustelutkin tuohon "sitikka on paras" -väitteeseen. Eikä sit mitään "kerran kuulin kun kaveri kertoi kuulleensa kaveriltaan.." -vastausta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pointtihan oli siinä että premium ei tarvitse olla kallis... Meeppäs vaikka kattomaan joskus EFHKlle sitä 1000e mittatilauspukujen virtaa mitkä purkautuu jostain muusta kuin A6/8 Audista, E-Mersusta tai BMWn 5-sarjalaisesta. Voin kertoa että aika paljon näkyy pukumiehiä jonkun muun, kuin Audin, Mesen tai BMWn kyydissä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen mitä olen Skodan kohmoissa penkeissä istunut ja näprännyt halvan ja muovisen tuntuista sisustaa ja kuunnellut sitä rengasmelua niin enpä ihan preemiumiksi sitä merkkiä sanoisi.

Uusi superbbi on kyllä äänekäs. Se edellinen malli oli huomattavasti meluttomampi. Tuntuu että tästä uudesta olisi unohdettu äänieristeet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusi superbbi on kyllä äänekäs. Se edellinen malli oli huomattavasti meluttomampi. Tuntuu että tästä uudesta olisi unohdettu äänieristeet.

Pitäähän sitä nyt jotain kuulua, että naiskuskit tietää että se auto on käynnissä ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäähän sitä nyt jotain kuulua, että naiskuskit tietää että se auto on käynnissä ;D

Sun täytyy opettaa sun naiselle jos veto hiipuu että tsekkaa palaako mittaristossa punaista, ei tarvii korvakuulolla mennä  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Bimmerissä on premiumia ainoastaan omistajan lompakko... Citikka, no paras ranskis ja voidaan se autoksikin lukea. Ja Volvosta ja Mersusta ja niiden kustannuksista ei nyt puhuta. Mikä on sitten "keskivertoa enemmän"? 50 000km vuoteen?

Premiumia tai ei mut ainakin meikäläinen on pitänyt enemmän nykyisestä Bmw:stä kuin Mazdan 6:sta...on paljon hiljaisempi ja laadukkaamman oloinen peli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sun täytyy opettaa sun naiselle jos veto hiipuu että tsekkaa palaako mittaristossa punaista, ei tarvii korvakuulolla mennä  ;)

Pidetään mielessä ;D Kiisselillä ja Bensalla on nykyisin se tekniikka ero, että diiselissä jotenkuten kuulee käynti äänen, toisin taas on Bensakoneellisessa.

Pitää liikennevaloissa ihan kurkkia että palaako sielä esim punainen akun kuva, kun on sen verran hiljainen tuo oma passatti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mazdan 6:sta...

Puhutaanko näistä surullisen kuuluisista ruostesuojaamattomista, itsekkin tuollaista kattelin ennen Passatia, mutta karu totuus oli syy jättäytyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pidetään mielessä ;D Kiisselillä ja Bensalla on nykyisin se tekniikka ero, että diiselissä jotenkuten kuulee käynti äänen, toisin taas on Bensakoneellisessa.

Pitää liikennevaloissa ihan kurkkia että palaako sielä esim punainen akun kuva, kun on sen verran hiljainen tuo oma passatti.

Eipä toi diisselipassattikaan sen enempää ääntä pidä kuin bensaversiokaan. Melkein luokittelisin bensaversion äänekkäämmäksi.

Ehkä riippuu myös moottorityypistä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä toi diisselipassattikaan sen enempää ääntä pidä kuin bensaversiokaan. Melkein luokittelisin bensaversion äänekkäämmäksi.

Ehkä riippuu myös moottorityypistä?

Käväsin tuossa viime kuussa koe-ajamassa 3C koppasen Diesel passatin, kyllä siitä vielä ääntä kuuli. Käytetty auto tosin oli kyseessä, mutta jos ikähaarukkaa vertaa niin kyllä se oma 3B passatti paljon hiljaisempi oli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käväsin tuossa viime kuussa koe-ajamassa 3C koppasen Diesel passatin, kyllä siitä vielä ääntä kuuli. Käytetty auto tosin oli kyseessä, mutta jos ikähaarukkaa vertaa niin kyllä se oma 3B passatti paljon hiljaisempi oli.

Mulla on 3BG ja diesel-moottorin ääntä ei oikeastaan kuule sisälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liekö näissä vanhemmissa koreissa sitten vaan toteutus sen verran järkevämpää. 3C:hän on aika radikaali muutos korissa.

3BG on vaan facelifti 3B:stä, suurempia muutoksia näissä ei ole kuitenkaan. Suurin osa osista käy yhteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä taasen 3BG 2.0 bensa ja eipä tuokaan häiritsevän äänekäs ole ja en ole kertaakaan elänyt epätietoisuudessa onko moottori käynnissä vai ei   ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Bimmerissä on premiumia ainoastaan omistajan lompakko...

Onko paljonkin kokemusta?

Jos puhutaan uusista autoista, niin tällä hetkellä samaan sisustan laatuun pystyy mielestäni oikeastaan vain Mercedes (vaikka designista en niin tykkääkään), Audi on hyvin lähellä, mutta tuntuu, että "jotain puuttuu" (sisusta näyttää kyllä ihan tyylikkäältä) siitä viimeisestä silauksesta. Myös Porschen Panamera voidaan laskea laatutuntumassa aivan samaan kastiin, jopa joissakin yksityiskohdissa noiden yläpuolelle. Citikoissa on viihdyttävää se hiljaisuus ja pehmyys. Kaiman mielipiteistä paistaa kyllä aika vahvasti läpi vain omat fiksaatiot eikä todellinen kokemus tai oman käden tieto.. Toisaalta tuolla iällä hyvin ymmärrettävää :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Porscheissa ei ole tullut koskaan istuttua, tekisi kyllä mieli, ehkä joskus. Mitä nyt olen kuunnellut kuinka paljon tollasen jatkeen huoltaminen maksaa jne niin ei kyllä ihan köhä ole. Kuitenkin kun samaa laatua saa huomattavasti halvemmalla. Ja esim. nyt kannattaa muistaa että kun Lexus tuli aikoinaan Ämörican markkinoille kyseinen merkki rankattiin Mersua paremmaksi ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Kuitenkin kun samaa laatua saa huomattavasti halvemmalla.

Kerro nyt ihmeessä? Mikä merkki tarjoaa saman laadun kun vaikka BMW tai Mersu huomattavasti halvemmalla? Mulla on viikonloppuna F30 335iA koeajossa, voin tuoda näytille, jos haluat tutustua uusiin bemareihin. Samalla voin vaikka tuoda näytille F10 550iA M-sportin niin voit siihenkin tutustua ja kertoa laatuvaikutelmistasi. Mä ymmärrän hyvin, kun väitellään esim jonkun mersun tai bemarin "paremmuudesta", että siihen ei tule koskaan lopputulosta, koska lopulta kyse on hyvin paljon vain mieltymyksestä, että mikä miellyttää omaa silmää ja tyyliä eniten, absoluuttisia eroja kun nykyään ei paljoa näillä kärkimerkeillä tunnu olevan. Mutta jos joku tulee ihan pokerinaamalla väittämään, että vaikka Skoda ja Mersu on laadultaan täysin samaa, niin salli mun nauraa. Sen sijaan siitä voin olla hyvinkin samaa mieltä, että skodassa hinta- laatusuhde voi hyvinkin olla paljon parempi ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on viikonloppuna F30 335iA koeajossa, voin tuoda näytille, jos haluat tutustua uusiin bemareihin. Samalla voin vaikka tuoda näytille F10 550iA M-sportin niin voit siihenkin tutustua

Mä voin kyllä tulla tutustumaan, kun ei ole ikinä bemaria tullut ajettua ;D On pitänyt kyllä käydä siellä koeajolla, muttei ole taaskaan saanut aikaiseksi :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä voin kyllä tulla tutustumaan, kun ei ole ikinä bemaria tullut ajettua ;D On pitänyt kyllä käydä siellä koeajolla, muttei ole taaskaan saanut aikaiseksi :laugh:

Kyllä mä voin sut rattiin istuttaa, että säkin pääset ajamaan ajajan autoja joskus ;) Ei vaan, heitä vaikka privaan messagea..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään