2 240 viestiä aiheessa

No pistä kaverille sitten valitusta, näin hän minulle kertoi, eikä tuntunut kauhean uskomattomalta... Ja kaikki murot ovat kulhossa ainakin lääkäreiden mukaan, mulla voi olla vahvat mielipiteet, but i don´t give a s**t... Ja mitä autoiluun tulee, enemmän kilsoja takana kuin monella kaverilla...

 

E: Siis niin paljon ettei jaksa edes laskea. Viimeisen 1.5 viikon sisään en ihmettelisi jos 1000km ois menny lävitte, ja siellä ne viikottaiset ajomäärät pyöriikin, pauttirallaa 750 kilsaa, pikasesti laskettuna...

Murojen kulhossa oloa on siis tutkittu? ;) Kaikiltahan tuota ei kliinisesti tutkita.

 

Itse kun ajokortin joskus aikanaan sain, niin tuli pyyhkäistyä neljään päivään huoltsikoiden väliä 1800km. Iskän autolla. Kilometrien kokonaismäärää ei enää jaksa laskea, on sen verran tullut veivattua.

 

Ja kuten Ville toteaa ei ajomäärällä ole mitään tekemistä ajotaidon kanssa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hihhih. Minäpä en ole autolla hirveästi viimeaikoina ajellut. Tällä menopelillä saa ajaa myös pyörätiellä.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Isin ostama, tottakai!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jatketaan aiheen aihepiirillä. Toinen on isin ostama, vähäisen käytön takia peritty menopeli.

 

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oho, täällähän on ollut kommentointia, kiitos vaan kaikille.

Tuota tuota, en tiedä pitäisikö tätä edes kirjoittaa ;D, mutta antaa nyt mennä, kun asiavirheen tuossa huomasin.

Mikko kommentoi aiemmin Superbin ja A6 pohjalevyistä seuraavasti:

... taitavat jakaa saman pohjalevyn ...

Nykyinen Superb on tehty pohjalevylle, joka on muokkaus esim. nykyisen Octavian käytössä olevasta levystä. VAG-konserni tuntee version nimellä PQ46. A6 taasen on tehty pohjalevylle, joka on VAG-nimeltään MLB. Oleellista tässä on se, että Superb, niin kuin valtaosa muistakin VAG-konsernin tuotteista on poikittaismoottorinen. MLB-levylle tehdyt autot ovat pitkittäismoottorisia.

Minusta on hienoa, kun Mikko on niin innoissaan isinsä autoista, muistuu oma lapsuus mieleen. Eiköhän se maailma jossain vaiheessa lähde avartumaan.

 

tomppa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse kun ajokortin joskus aikanaan sain, niin tuli pyyhkäistyä neljään päivään huoltsikoiden väliä 1800km. Iskän autolla. Kilometrien kokonaismäärää ei enää jaksa laskea, on sen verran tullut veivattua.

 

Ensimmäisten 2kk aikana 11 000km mm huoltsikoiden väliä ja muuta turhaa ;D

 

Kilometrejä en jaksa enää itsekään laskea. Lopetin kun pääsin johonkin puolen miljoonan hujakoille jokunen vuosi sitten. Kortti ollut 10v 6kk.

 

Ajotaidosta en sitten ole koskaan kehdannut edes mainita :-[

 

 

PS. Niin ja kilometrejä on paljon enemmän kuin kavereilla yhteensä ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oho, täällähän on ollut kommentointia, kiitos vaan kaikille.

Tuota tuota, en tiedä pitäisikö tätä edes kirjoittaa ;D, mutta antaa nyt mennä, kun asiavirheen tuossa huomasin.

Mikko kommentoi aiemmin Superbin ja A6 pohjalevyistä seuraavasti:Nykyinen Superb on tehty pohjalevylle, joka on muokkaus esim. nykyisen Octavian käytössä olevasta levystä. VAG-konserni tuntee version nimellä PQ46. A6 taasen on tehty pohjalevylle, joka on VAG-nimeltään MLB. Oleellista tässä on se, että Superb, niin kuin valtaosa muistakin VAG-konsernin tuotteista on poikittaismoottorinen. MLB-levylle tehdyt autot ovat pitkittäismoottorisia.

Minusta on hienoa, kun Mikko on niin innoissaan isinsä autoista, muistuu oma lapsuus mieleen. Eiköhän se maailma jossain vaiheessa lähde avartumaan.

 

tomppa

Sori, ollu vaan aina siinä mielikuvassa että oisivat samalla pohjalla. No tulipa tämä asiavirhe korjattua, ihme ettei kukaan tätä aijemmin huomannu?  :thmbup:

 

E: Mun pyöräily-ura loppu 14 veenä... Mitä sitä polkea kun moottorillaki pääsee?  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta on hienoa, kun Mikko on niin innoissaan isinsä autoista, muistuu oma lapsuus mieleen. Eiköhän se maailma jossain vaiheessa lähde avartumaan.

 

Sitä odotellesssa =)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Ja tarkoitin juurikin sillä että se on OMA että eipä omistajana lue mikään rahoitusyhtiö tms.  :thmbup: Toisin kuin osalla armoitetuilla pappa betalareilla kun isinkin "oma" auto on Nordean tms nimissä. :)

 

Niinhän sitä helposti luulisi. Jos vähänkään rahan päälle ymmärtäisit, että vaikkapa uutena ostettu Ferrari on Nordean nimissä voi hyvinkin olla vain hyvää omaisuudenhoitoa. Tunnetusti varakkaat ihmiset eivät ole tyhmiä ja pitävät mielellään omaisuudestaan huolta, ei se varallisuus ole alkujaankaan tyhjästä ilmestynyt. Voin lyhyesti havainnollistaa, mitä tarkoitan :)

 

Oletetaan, että haluat ostaa uuden Ferrari F458 Italian, á 400 000eur. Vaihtoehtoja on useita, mutta otetaan nyt kaksi vaihtoehdoksi

 

a) Maksat auton kerralla käteisellä, 400 000eur ja vastineeksi saat Ferrarin talliisi, tililläsi on 400 000eur vähemmän rahaa.

 

b) Otat Ferrariin rahoituksen 10% käsirahalla, maksat autoliikkeelle 40 000eur, loput vaikkapa rahoittaa Nordea x määräajalla ja x korkoprosentilla. Tällä hetkellä raha on halpaa (korot alhaalla) joten korot on kohtuulliset, heitetään nyt hatusta vaikka, että lainarahan reaalikustannukset on 5%. Nyt sinulla on siis tallissa Ferrari ja pankkitilillä vielä 360 000eur. Pörssiyhtiöiden tuotto on keskimäärin 15% vuodessa, osakeyhtiöihin sijoitetulle omalle pääomalle voit olettaa vaikkapa 25-35% tuottoa jne. Tuota 360ke summaa sijoittamalla näinä epävarmoinakin aikoina kattaa aika heittämällä rahoituksesta aiheutuvat kustannukset ja tuotoilla vieläpä maksaa niitä osamaksueriä pienimmiksi, eikä sinun tarvitse missään vaiheessa sitoa noin suurta summaa kerralla autoon, jota varsinkin suomessa on vaikea likvidisoida nopeasti. Se, että kallis auto ei ole OMA ei välttämättä ole merkki mistään "köyhyydestä" vaan ihan järkevästä taloudenhoidosta.

 

Toisaalta nyt kun miettii, kenelle tätä kirjoitan niin taitaa mennä taas toisesta sisään ja toisesta ulos...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisaalta nyt kun miettii, kenelle tätä kirjoitan niin taitaa mennä taas toisesta sisään ja toisesta ulos...

Onneksi täällä on kuitenkin muitakin lukijoita... :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuota 360ke summaa sijoittamalla näinä epävarmoinakin aikoina kattaa aika heittämällä rahoituksesta aiheutuvat kustannukset ja tuotoilla vieläpä maksaa niitä osamaksueriä pienimmiksi, eikä sinun tarvitse missään vaiheessa sitoa noin suurta summaa kerralla autoon, jota varsinkin suomessa on vaikea likvidisoida nopeasti. Se, että kallis auto ei ole OMA ei välttämättä ole merkki mistään "köyhyydestä" vaan ihan järkevästä taloudenhoidosta.

 

Juuri näin. Tämä on muuten ymmärretty myös aika monessa yrityksessä, joilla tuotantovälineet on leasingkalustoa (olivat ne sitten vaikka autoja, elektroniikkaa tai tehdasautomaatiota... niin, tai foorumin henkeen sopien, lentokoneita). Ehkä se kaimasi päässäkin menee vielä joku päivä jakeluun :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta on hienoa, kun Mikko on niin innoissaan isinsä autoista, muistuu oma lapsuus mieleen. Eiköhän se maailma jossain vaiheessa lähde avartumaan.

 

Äitinsä.  ;D

 

Niijoo ja Mikko, Sulle se pyöräily saattais tehä ihan hyvääki  :thmbup:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Focus ja jakke on äidin ja isällä skouda jota Jouka ei ole edes nähnyt. Ja tänään kävin pyöräilemässä, tosi kuntopyörällä mutta silti. Mutta jos se nyt jotain kismittää että saan ajaa porukoiden autolla niin antaa olla. jos auton varsinainen kuski ei pysty autolla ajamaan väliaikaisesti niin mielummin sillä joku muu sitten ajaa kuin että seisoisi pihalla pari kuukautta tyhjänpanttina, häh?  ::) Etenkin kun tuo auto sattuu elämää täällä helpottamaan...

 

Ja taas E: Mikko, mitä sillä Ferrarilla sitten Suomessa tekee on toinen juttu.  ;D Ja kyllähän tuo on tuttua hommaa, ei siinä. Mutta koska korot nousee ja tuo taas ei kovin kannattavaa ole, on eriasia...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

b) Otat Ferrariin rahoituksen 10% käsirahalla, maksat autoliikkeelle 40 000eur, loput vaikkapa rahoittaa Nordea x määräajalla ja x korkoprosentilla. Tällä hetkellä raha on halpaa (korot alhaalla) joten korot on kohtuulliset, heitetään nyt hatusta vaikka, että lainarahan reaalikustannukset on 5%. Nyt sinulla on siis tallissa Ferrari ja pankkitilillä vielä 360 000eur. Pörssiyhtiöiden tuotto on keskimäärin 15% vuodessa, osakeyhtiöihin sijoitetulle omalle pääomalle voit olettaa vaikkapa 25-35% tuottoa jne.

Hoplaa! Mistä tuon 35% tuoton saa takuuvarmasti monta vuotta peräkkäin tai edes 15%? Rahastot taitaa tuottaa jotain 10% paikkeilla. Autolainankin jostain melko edullisesti neuvotellut, jos tuolla 5% reaalikustannuksella saat. Mutta se on totta että viisaasti sijoittamalla ja lainaamalla tekee rahaa verrattuna siihen että sijoittaa rahat autoon (paitsi viisaasti sijoittamalla, mutta vielä ei tiedä mikä autoista on tuleva klassikko).

 

Mutta asiaan... Mikon iskän nimi siis lukee volkkarin rekisteriotteessa, siitä ei ole ollut vielä puhetta että minkäkokoisen lainan otti pankista vai ottiko vain lompakon takataskusta.  ;)

 

Kyllä Focus kestää seisomistakin, omakin seisonut pari kuukautta. Avoautoa on ulkoilutettu muutaman kerran tänä vuonna. Ne ketkä ostaa Ferrareita ei mieti mihin sitä tarvitsee... Tietävät että se on kivaa!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No se, mutta autot tykkää että niillä ajetaan ja miksi en autoa käyttäisi jos sellainen lojuu käyttämättömänä pihassa? :P Ja Ferrareista, mielummin ostaisin asunnon Saksasta autotallilla ja ostaisin Ferrarin sinne.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Autolainankin jostain melko edullisesti neuvotellut, jos tuolla 5% reaalikustannuksella saat.

 

Kyllä noita välillä löytyy, varsinkin kalleimmilla merkeillä.

 

http://www.porsche.fi/kampanja/

 

Todellinen vuosikorko 3,17%

 

EDIT: Ja Suomela, se että rekisteriotteessa ei lue rahoitusyhtiön nimeä ei tarkoita sitä etteikö autoon olisi voitu ottaa vaikka omistusasuntoa vastaan lainaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä noita välillä löytyy, varsinkin kalleimmilla merkeillä.

 

http://www.porsche.fi/kampanja/

 

Todellinen vuosikorko 3,17%

 

 

Kyllä kyllä. Ihan on kelpo osari...

 

Uusi auto: Porsche Cayenne Diesel Tiptronic

Hinta (sis. alv, autovero ja 600 e toimituskulut) 96 102,65 e

Käsiraha 30 000 e  :)

Luottoaika 48 kk

Osamaksuerä/kk 689,4 e

+ käsittelymaksu/erä 8 e

Luottoruhteen perustamiskulu 100 e

Poikkeava viimeinen erä 40 000 e  :laugh:

Kuluttajasuojalain mukainen todellinen vuosikorko 3,17%

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä kyllä. Ihan on kelpo osari...

 

Uusi auto: Porsche Cayenne Diesel Tiptronic

Hinta (sis. alv, autovero ja 600 e toimituskulut) 96 102,65 e

Käsiraha 30 000 e  :)

Luottoaika 48 kk

Osamaksuerä/kk 689,4 e

+ käsittelymaksu/erä 8 e

Luottoruhteen perustamiskulu 100 e

Poikkeava viimeinen erä 40 000 e  :laugh:

Kuluttajasuojalain mukainen todellinen vuosikorko 3,17%

 

-A-

 

No sitten pitää myydä ennen viimeistä erää :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä kyllä. Ihan on kelpo osari...

Tässä yhteydessä keskusteltiinkin rahoituksella ostamisen järkevyydestä tapauksessa, jossa ostajalla jo istuu tarvittava rahamäärä säilössä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No siihenpä se tuo malli varmaan perustuu. Porsse-kauppa lunastaa varmaan mielellään Cayennen 40 donalla toisiksi viimeisen osamaksuerän jälkeen. No joo. Ehkäpä olin hiukka hätäinen tuomiossani :)

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä yhteydessä keskusteltiinkin rahoituksella ostamisen järkevyydestä tapauksessa, jossa ostajalla jo istuu tarvittava rahamäärä säilössä.

 

No se, mutta puhe oli 400 k€:n Ferkusta, ja siitä säästyneistä rahoista, joilla tehtiin pisnestä. Mutta kuten jo tunnustin, en kukaties miettinyt ihan loppuun saakka eli sitä puolta, että se pirssi myydään joskus poiskin eikä köijätä mehtän laitaan, kun lakkaa toimimasta :)

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pistetääs tästä mun menopeli näytille.

 

Auto on siis Ford Fiesta Mk2 1.1L vm. 1986, kilometrejä on tullut yhteensä n. 130tkm

 

[ attachment removed / expired ]

 

( tummennetuilla ajovaloilla ) kirkkaat umpiot talven ajaksi!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään