2 240 viestiä aiheessa

Mutta onhan itse Jeremy Clarksonkin sanonut että raha-hupi-suhteella mitattuna MX-5 vie voiton ainakin Z-sarjan Bemarista ;)

Moni muukin on tainnut noin todeta. Vie varmaan monesta muustakin ;)

 

900 000 kärpästä ei voi olla väärässä... Ja onhan meitä uusiokäyttäjiäkin, jotka ajelee käytetyillä, niin useampi miljoona on tainnut valita tuon Mäksän juuri hinta-hupi-suhteen perusteella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nää on kurjia. Mä oon kanssa lipannut semmosessa vajaassa 180 asteen mutkassa jossa kans vauhtia alle 30kmh ja ehti vaan nähdä, että jaahas, hiekkaa ja sitten mentiin.. Henkilövaihingoilta vältyttiin, toivottavasti sunkin tapauksessa  :thmbup:

 

Polvi tässä vain on auki, kun oli farkut jalassa. Pari tikkiä, ei sen pahempaa.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Jos menopeli kaatui, väärä tilannenopeus, johtui sitten hiekasta, kivistä tai kuljettajasta.

 

Totta, sama juttu vaikkapa kun joku ajaa perään. Jos ei ollut aikaa ennakoida tilannetta niin väärä on ollut tilannenopeus. Tai jos meteori osuu päähän, niin väärää vauhtia on tultu kun on juuri kohdalle osunut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla oli aikoinaan moottoripyörällä tilanne, jossa eturengas lähti luisuun öljylätäköstä kesken mutkan. Jostain kumman syystä pysyin pystyssä. Mutta nythän se selvis miksi, tilannenopeus oli just oikea.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hiekkaa/soraa/öljyä kurvissa, niin helposti menee millä hyvänsä kaksipyöräisellä nurin. Varsinkin jos on yhtään vetoa päällä ja/tai liikettä sivusuunnassa. Suoraan mennessä ja kytkin pohjassa saattaa selvitä kaatumatta.

 

Tuollaiset kaatumiset (tai sen seuraukset) menee tienpitäjän piikkiin. En ole tosin kuullut miten nihkeää on korvauspolitiikka, mutta ainakin periaatteessa maksaja on tuon liikenneympyrän ylläpitäjä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtaa olla melko hankalaa saada tienpitäjä maksumieheksi, muistaakseni on käyty käräjiäkin tuollaisesta, jos löytyy vakuutus joka korvaa, niitäkin on tai on ainakin ollut, sinne paperit.

Mikko Y tiedoksi että tämä tilannenopeus kaatumisissa on pelkkää faktaa, joskus 30 on liikaa ja joskus 15, tilanteesta tuo johtuu. ;)

Meteoriitit sun muut voit sitten suunnitella haluamallasi tavalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Mikko Y tiedoksi että tämä tilannenopeus kaatumisissa on pelkkää faktaa, joskus 30 on liikaa ja joskus 15, tilanteesta tuo johtuu. ;)

 

Mielestäsi hirvikolarikin on aina väärästä tilannenopeudesta johtuva siis?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Polvi tässä vain on auki, kun oli farkut jalassa. Pari tikkiä, ei sen pahempaa.  :)

 

Eikö kannattaisi pitää kunnon ajoasu päällä aina. Nykyään löytyy varmasti vaihtoehtoja.

 

Mä kaaduin myös moottoripyörällä moottoritien erkanemiskaistalla. Vauhtia oli aika paljon. Tiellä oli hiekkaa ja lähdin samantien.

Onneksi päällä oli Dainesen nahkapuku. Tukevat ajosaappaat ja hyvät hanskat. Liuuin asfaltilla pitkän matkaa. Sitten pöpelikköön. Kypärä oli Nolan N.32.

 

Punainen Suzuki meni kyllä täysin remonttiin. Minulle ei käynyt mitenkään. Tuli kyllä jälkiä nahkapukuun ja kaikki paikat olivat kipeitä.

 

Olin silloin lomalla armeijasta. Vuosi oli 1983.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö kannattaisi pitää kunnon ajoasu päällä aina. Nykyään löytyy varmasti vaihtoehtoja.

 

Kyllä koko setti löytyy, mutta harvemmin niitä housuja tulee laitettua jalkaan 6km kauppareissulle. Nyt kävi näin, ei voi mitään. Nyt kuitenkin uusi kate kiinni ja pyörä kunnossa.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä koko setti löytyy, mutta harvemmin niitä housuja tulee laitettua jalkaan 6km kauppareissulle. Nyt kävi näin, ei voi mitään. Nyt kuitenkin uusi kate kiinni ja pyörä kunnossa.  ::)

 

Niinpä. Ajoin sitten vuosi jälkeenpäin suoraa tietä noin 15-25 km/h. Tie oli märkä. Minullakin oli silloin vain farkut ja joku kevyt takki päällä.  :-[

 

Pyörä osui ilmeisesti maalattuun katumerkintään. Lähti kumminkin ilman varoittamatta. Mitään en kerinnyt tekemään.  Harmitti silloin niin maan pexxxxti-

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos ajat 10km/h ehdit väistää hirven. ::)

 

Ja kun pysyt kotona et edes kohtaa sitä  :P

 

Vain 6km matka tyyppinen ajattelu on juuri sitä aivan väärää tapaa ajatella. Suurin osa onnettomuuksista tapahtuu juuri ns. lyhyilla matkoilla, ei 200km mökkireissuilla. Sikäli en ymmärrä tähän muuta selistystä kuin että ei halua olla pukemassa/riisumassa romppeita kymmenen minuutin välein. No, jotkut eivät laita edes autossa vyötä tällä logiikalla...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja kun pysyt kotona et edes kohtaa sitä  :P

 

Ei kannata pysyä kotona se on vaarallisempaa kuin länsimaisen yhtiön matkustajakoneessa oleminen.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mä kaaduin polkupyörällä maastossa 1996. Loukkasin olkapääni pahasti  ja olin sairaslomalla jotain 4 kuukautta.

Työnantajani kielsi sen jälkeen polkupyörien käytön . Moottoripyöriä ei kielletty  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mä kaaduin polkupyörällä maastossa 1996. Loukkasin olkapääni pahasti  ja olin sairaslomalla jotain 4 kuukautta.

Työnantajani kielsi sen jälkeen polkupyörien käytön . Moottoripyöriä ei kielletty  ;D

Entäs rata-autoilua? Riittääkkö työnantajalla valtuudet siihen että voi kieltää esim polkupyörät? Käsittääkseni ei, fiksummat voi korjata. Mielestäni jos sitä ei ole työsopimuksessa, niin työnantaja on aika heikoilla. Tosin työntekijäkin voi olla aika heikoilla, jos alkaa "kiukuttelemaan"... Suo siellä, vetelä täällä. Ja itse toimin työnantajana, joten ei ole työntekijän mielipiteitä, vaan lainopillista pohdintaa.

 

Työsopimuksessahan voidaan luetella lajit joita ei sallita. Mutta jälkikäteen niiden sinne lisääminen vaati käsittääkseni uuden allekirjoituksen, että hyväksyy uudet ehdot.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielestäsi hirvikolarikin on aina väärästä tilannenopeudesta johtuva siis?

 

 

Kyllä ja ei, jos ajelee maltillisesti ja miettii tuota hirvikolarin mahdollisuutta, varautuu siihen että metsästä hirvi saattaa loikata eteen, väittäisin että suuret mahdollisuudet välttää yhteen tai kahteentörmäys.

Jos ajelee kuten edellä sanoin ja tuo hirvenpeijakas loikkaakin alta reagointinopeuden eteesi, ikävä tapahtuma joka mahdollisesti olisi ollut vältettävissä tai sitten ei.Itselläni aikoinaan peura loikkasi suoraan auton kylkeen, peuralla oli väärä tilannenopeus.Ainahan voi saivarrella kaikenmaailmaan meteoriitti ynnä muilla jutuilla mutta aina joskus onnettomuus johtuu tilanteeseen sopimattoman nopeuden käytöstä, ei ehkä sinulla mutta vastapuolella.Emmehän ole yksin tuolla kylillä.Esimerkiksi peräänajo johtuu useimmiten takana tulleen väärästä tilannenopeudesta.On nuriinajoja ja kolareita joita ei edes mooses voisi välttää, väitän kuitenkin että jos olet jatkuvasti tilanteessa mukana selviät vähemmällä, ehdit jopa väistää toisen väärää tilannenopeutta.

Tämä siis teoriassa, olen itse kaatuillut monasti moottoripyörällä, jokainen aivan itse aiheutettu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse en ole kaatunut moottoripyörällä, vaikka useampi kesä on tullut ajeltua. Mopolla tosin joskus pienenä poikana...

 

Hirvikolareiden vetäminen tähän on hullua, samoin kuin meteoriitit. Kun ajaa mahdollisimman kovaa niin aika osumalle on lyhyempi ja todennäköisyys osumaan pienempi. Riskianalyysiä.

Jos sitten osuu, niin saattaa sattua pahemmin, varsinkin kaksipyöräisellä liikkuessa  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tämmösellä ajellaan kesäisin kentälle ja takaisin. Tänä vuonna ei ole samanlaista vielä tullut vastaan - eli vähiin on käyneet  ::)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään