2 240 viestiä aiheessa

Kaverin Insignia Farkun (tunkastu täyteen lisävarusteita...) tyhjäpaino.... Mondeossa n. 1.7t. Lukutaito ei liene liikaa pyydettyä?  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaverin Insignia Farkun (tunkastu täyteen lisävarusteita...) tyhjäpaino.... Mondeossa n. 1.7t. Lukutaito ei liene liikaa pyydettyä?  :)

 

Tai ehkä kirjoitustaito ja sitäkin tärkeämpänä, ilmaisutaito, saattaisi tehdä sulle ihan hyvää.

 

Kerrotko vielä, miten kortti ei enää riitä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pilkunnussinta ja assburgerointi kunniaan vai miten se meni.  ::)

 

Tietty auton virallinen kantavuuskaan ei enää riitä, mutta enemmän hupia ollaan saatu lauseesta "kortti ei enää riitä"... 2200+5x100+100(koirat jos yks painaa 50kg...) tekee jo 2800kg, 200kg saa helposti täydestä tankista ja matkatavaroista, etenkin kun auton tyhjäpaino on päälle 2200kg... Mutta joo, jos tälläset vitsit ovat paskaa ja kakkavitsit kiinnostaa enemmän ni antaa olla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pilkunnussinta ja assburgerointi kunniaan vai miten se meni.  ::)

 

Tietty auton virallinen kantavuuskaan ei enää riitä, mutta enemmän hupia ollaan saatu lauseesta "kortti ei enää riitä"... 2200+5x100+100(koirat jos yks painaa 50kg...) tekee jo 2800kg, 200kg saa helposti täydestä tankista ja matkatavaroista, etenkin kun auton tyhjäpaino on päälle 2200kg... Mutta joo, jos tälläset vitsit ovat paskaa ja kakkavitsit kiinnostaa enemmän ni antaa olla.

 

Miten kolme sata kilosta saa tungettua Mondeon takapenkille?  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaverin Insignia Farkun (tunkastu täyteen lisävarusteita...) tyhjäpaino.... Mondeossa n. 1.7t. Lukutaito ei liene liikaa pyydettyä:)

 

 

 

Tietty auton virallinen kantavuuskaan ei enää riitä, mutta enemmän hupia ollaan saatu lauseesta "kortti ei enää riitä"... 2200+5x100+100(koirat jos yks painaa 50kg...) tekee jo 2800kg, 200kg saa helposti täydestä tankista ja matkatavaroista, etenkin kun auton tyhjäpaino on päälle 2200kg... Mutta joo, jos tälläset vitsit ovat paskaa ja kakkavitsit kiinnostaa enemmän ni antaa olla.

 

Niin, että onko se tyhjäpaino nyt 1700kg vai 2200kg? Ja missä autossa?

 

Laskelmassasi päädyit n. 3000kg:aan. Vielä ollaan 500kg kortin rajasta.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No sitte muistan väärin.... Aina ollu 3t eikä 3.5t mielessä kun Cstä puhuttu. Tossahan lukee että Mondeossa tyhjäpaino on 1.7t ja jos osattaisiin lukea ja päätellä (tietääkseni käyt iltalukiota, on ihan hyödyllinen taito ;) ) niin Insignian tyhjäpaino on 2.2t...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No sitte muistan väärin.... Aina ollu 3t eikä 3.5t mielessä kun Cstä puhuttu. Tossahan lukee että Mondeossa tyhjäpaino on 1.7t ja jos osattaisiin lukea ja päätellä (tietääkseni käyt iltalukiota, on ihan hyödyllinen taito ;) ) niin Insignian tyhjäpaino on 2.2t...

Pitäisköhän alkaa tarkistamaan näitä väittämiä ennen kuin oksentaa ne näppäimistön kautta ulos? Nuo painorajat löytää parissa sekunnissa netistä. Ja millä helvetillä saa Insignian painamaan tyhjänä 2200kg, jos tässä jutussa oleva nelikkokin painaa tyhjänä vain reilu 1600kg? Mitkä varusteet ja moottori nostavat tuosta painoa vielä 600kg?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ettei aivan eksyttäisi aiheesta niin tällainen kesäkulkuneuvo tällä kertaa, tosin laina- sellainen. Ja kyllä, vaatii sen C kortin  ::)

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Cheers!

 

Orvo

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietty auton virallinen kantavuuskaan ei enää riitä, mutta enemmän hupia ollaan saatu lauseesta "kortti ei enää riitä"... 2200+5x100+100(koirat jos yks painaa 50kg...) tekee jo 2800kg, 200kg saa helposti täydestä tankista ja matkatavaroista, etenkin kun auton tyhjäpaino on päälle 2200kg... Mutta joo, jos tälläset vitsit ovat paskaa ja kakkavitsit kiinnostaa enemmän ni antaa olla.

Auton omamassa sisältää jo kuljettajan ja 90% täytetyn tankin.

Jos on tuon kokoisia koiria, niin matkatavaraa ei enää kauheammin mahdu tai joutuu karsimaan takapenkin matkustajien määrää. Jos jokaisella on iso matkalaukku, niin taitaa jäädä kahteen tai kolmeen se matkustajamäärä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos puhut Mikko kahdesta eri autosta yhtä aikaa niin kannattaa mainita mistä puhuu painoja ilmoitettaessa. ts. panostaa siihen ilmaisutaitoon.

 

En tietääkseni ole koskaan käynyt iltalukiota.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tietääkseni ole koskaan käynyt iltalukiota.

Jollain muulla ois kyllä pikkasen aihetta mennä sinne... ;D Voi hyvää yötä taas näille jutuille.... Sinänsä ihan huvittavaa luettavaa. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jollain muulla ois kyllä pikkasen aihetta mennä sinne... ;D Voi hyvää yötä taas näille jutuille.... Sinänsä ihan huvittavaa luettavaa. ;D

Niin, sinänsä huvittavaa että yo-lakki pölyttyy laatikossa ja 28.7 kutsuu AMK....  :P

 

Lisävarustelista on kyseisessä autossa: sis kaikki. Joku pari juttua oli jätetty pois, tyyliin kattoluukku...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meinasin lähinnä pakosarjan osalta. Koska sama alusta (erittäin todennäköisesti mun mielestä) niin ei kait siellä voi kauheen montaa eri paikkaa pakosarjalle olla? No paremmalta toi mun mielestä näyttää kahdella röörillä ku yhellä. Mutta älä tee sitä mitä tänään näin eräässä vanhemmassa 3-sarjan farkussa... Amis oli keksiny laittaa toiselle puolelle puskuriin/alustaan kiinni lähes samanlaisen pakoputkenpään mitä toisella puolella. Tuli ihan huolella naurettua. :D

 

Meinasit siis, etta kahdella turbolla varustettu kone pelaa hienosti samalla pakosarjalla, kuin vapaasti hengittava?

Mihinkas ne turbot tulikaan?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meinasin lähinnä sitä "kuilua" (tietty tullu bemareiden alla kauheesti kömmittyä) missä putkisto kulkee taakse. Luulisi olevan samanlainen jokaisessa saman alustan omaavassa laitteessa. Ellei sitten mallisarjan sisällä ole alustaeroja.

 

Ja koko painohan on katottu Insignian mukana kulkevista papereista. Aka rekisteröintitodistuksen teknisestä osasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitsu Lancer tuli hommattua lauantaina. On niiin pölyinen ulkoa etten kehdannut ottaa kuvaa kun sisältä.

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meinasin lähinnä sitä "kuilua" (tietty tullu bemareiden alla kauheesti kömmittyä) missä putkisto kulkee taakse. Luulisi olevan samanlainen jokaisessa saman alustan omaavassa laitteessa. Ellei sitten mallisarjan sisällä ole alustaeroja.

 

Ja koko painohan on katottu Insignian mukana kulkevista papereista. Aka rekisteröintitodistuksen teknisestä osasta.

 

Ai sita kutsutaan pakosarjaksi? Okei.

 

"Koko paino", 2200kg, onkin realistisempi kuin 2200kg omapainona.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kok. pano vaan meinasin lähinnä että koko paino homma on lähtenyt siitä että ollaan niitä papereita luettu.

 

No vittu pakosarja tai pakoputkisto. Onko tää NPS vai ilmailufoorumi? Just thinking...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kesäauto joka on tosin nyt myynnissä  8)

 

 

Että muuten haetutti ennen kuin löytyi, mutta kyseessä taitaa olla Sunbeam Rapier H120? Jotain hirvittävän tuttua oli olevinaan mutta haetutti Roverit ja TVR:t sunmuut ennenkuin tajunta sanoi että noi vanteet muistuttaa jotenkin Sunbeam Stiletton vastaavia....  ::)

 

Liekö vielä US vientimalli kun on ohjaus vasemmalla ja kylkivalot?

 

Cheers!

 

Orvo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Että muuten haetutti ennen kuin löytyi, mutta kyseessä taitaa olla Sunbeam Rapier H120? Jotain hirvittävän tuttua oli olevinaan mutta haetutti Roverit ja TVR:t sunmuut ennenkuin tajunta sanoi että noi vanteet muistuttaa jotenkin Sunbeam Stiletton vastaavia....  ::)

 

Liekö vielä US vientimalli kun on ohjaus vasemmalla ja kylkivalot?

 

Cheers!

 

Orvo

 

Jep on muutkin olleet pelkästään kuvan perusteella vähän "hukassa" mutta autohan on Sunbeam Alpine GT vuosimallia 1970, näitä tuli vahingossa n.50 kpl Suomeen, kun olivat matkalla ensin USA markkinoille, tuli kuitenkin muiden silloisten Sunbean mallien mukana puretuksi Kotkassa kun paikallinen Jenkki dealer oli mennyt konkkaan joten Wihuri osti ne ja myi vuosina 1969-1972 ne pois. Englannissa nämä oli Rapier nimellä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Painavalta kuullostaa... Mun silmäteräni omapaino on vain 1800 kiloa ja meilestäni tämä on kuitenkin isohko henkilöauto... Kokonaispaino näin hatusta muistaakseni 2240 kiloa...

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään