2 240 viestiä aiheessa

Aika monta kilpeä olen tarkastanut ja omistajina ovat olleet Nordea rahoitus  :P

Se siitä "omasta" autosta...

Ade

btw, maksatko ne kaikki tarkistukset itse?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maksan. Mitä se nyt on reilun euron kipale. Tekstarilla Zedin kautta.

Ade

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maksan. Mitä se nyt on reilun euron kipale. Tekstarilla Zedin kautta.

Mä voin kertoa, että mun auto on ihan oma. Ei tartte kuluttaa rahaa tarkistamiseen. (Kun tässä muutkin brassailevat)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä voin kertoa, että mun auto on ihan oma. Ei tartte kuluttaa rahaa tarkistamiseen. (Kun tässä muutkin brassailevat)

Ehän mie nyt tuota tarkottanut ollenkaan. Liikenteessä vaan joskus nähnyt niin erikoisia autoja, ettei ole malliakaan pystynyt tunnistamaan, viestissä sekin selviää moottorikokoa myöten. Joskus myös näkee väärin pysäköityjä autoja, ja sillon tekis mieli jäynätä soittaen omistajalle, että "Pysäköinninvalvoja täällä terve. Laitanko lapun ikkunaan vai siirrätkö kattilas muualle?"  ;)

Ade

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo minunkin auto on ihan OMA, ihan omalla käteisellä maksettu. Ja nyt näkyy rekkarikin.

;)

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Passaako kysyä, että minkä takia te vedätte yli nuo rekkarit? Näkyyhän ne liikenteessäkin.. Vai oletteko käynyt kuvailemassa naapurin autoja ;)

//basse

Se on turvallisuusasia. Se ymmärtääkseni kertoo omistajan ja osoitteen ja henkilötunnuksen. Itse en halua "poikia" kotiovea soittamaan.....

Toisilla on oma halu piilottaa tieto. Tätä Foorumia voi lukea kaikki Internetihmiset ja heistä osa mahdollisesti rikollinen. (Kirjoität täällä lähteväsi matkalle ja varas tietää kotisi osoitteen........Arvaat varmasti mitä tapahtuu)

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näitä löytyy usempikin kappale... ;D,eivät sentään minun :(

[ attachment removed ]

-90 puuttuu kuvasta!

Ja ihan kurisioottina tuossa valkoisessa avossa on Banks TwinTurbo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on turvallisuusasia. Se ymmärtääkseni kertoo omistajan ja osoitteen ja henkilötunnuksen. Itse en halua "poikia" kotiovea soittamaan.....

Toisilla on oma halu piilottaa tieto. Tätä Foorumia voi lukea kaikki Internetihmiset ja heistä osa mahdollisesti rikollinen. (Kirjoität täällä lähteväsi matkalle ja varas tietää kotisi osoitteen........Arvaat varmasti mitä tapahtuu)

Cathy

Hetua ei näytetä. Ymmärrän kyllä rekisterikilpien peittämisen siinä tapauksessa jos auto on erikoisempi ja voisi kiinnostaa varkaita. Eihän tuolla kaupungillakaan rekkareita peitellä? ;)

Kuinka moni palstan rekisterikilven peittäjä on kieltänyt myös osoitetietojen antamisen?

http://www.vaestorekisterikeskus.fi/vrk/home.nsf/0/2D4E31D754BCA06DC2256CEC0051D0F0?opendocument

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hetua ei näytetä. Ymmärrän kyllä rekisterikilpien peittämisen siinä tapauksessa jos auto on erikoisempi ja voisi kiinnostaa varkaita. Eihän tuolla kaupungillakaan rekkareita peitellä? ;)

Liikenteessa auto on auto. Foorumilla autolla on "omistaja". (Toivottavasti ymmärrät tarkoitukseni) Jokainen saa itse määrätä haluaako kertoa "kotiosoitteen" ja saa peittää rekisterikilven. En pidä sitä pahana ja se ei häiritse valokuvaa.....

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin juuri, kuten Cathy kirjoitti.

Vaikka FSN porukka on ihan täysipäisen tuntuista, niin silti pitkälti tuntematonta.  Ja tämä kaikki on kuitenkin täysin julkista netissä. Turha muiden on vaivata päätään, sillä mitä motiiveja kullakin on "salailuun" tai avoimmuuteen.

Jos joku haluaa esitellä ns. vaatekaappinsa netissä, niin se ei minua haittaa, mutta itselläni on oikeus selittelemättä päättää, mihin omat rajani laitan. Ja muiden kunnioittaa sitä. Miksi se on joskus joillekkin vaikean tuntuista ymmärtää?

Moni täällä haluaa pitää kuitenkin yksityisyytensä foorumin ulkopuolella. Mm. muutama mukavan tuntuinen foorumin käyttäjä asuu käsittääkseni aivan naapurissanikin, mutta en minä ala sen enempää etsimään "kasvoja" heille, jos se ei ns. itsestään tule joskus ilmi. Ja sama tietysti itsenikin kanssa.

Vaikka meillä on ainakin yksi sama kiinnostuksen aihe, ja kirjoittelemme täällä, niin IRL moni varmasti haluaa liikkua kasvottomana, vaikka ehkä olisikin hauskaa tietää, jos FSN -tuttu tulisi vastaan lähimarketissa tai kadulla, että voisi edes sanoa morjes ohimennen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liikenteessa auto on auto. Foorumilla autolla on "omistaja". (Toivottavasti ymmärrät tarkoitukseni) Jokainen saa itse määrätä haluaako kertoa "kotiosoitteen" ja saa peittää rekisterikilven. En pidä sitä pahana ja se ei häiritse valokuvaa.....

Cathy

En ymmärrä sun pointtia. Siis jos liikenteen seasta bongaan rekkarin ja laitan sen viestillä eteenpäin, saan auton tiedot, sekä omistajan tiedot osoitteen kera. Miten se muuttaa sitä tilannetta, etteikö se kotiosoite selviäisi myös tuolla tien päällä? Puheiinnumeron sitten saa, kun laittaa sen saadun nimen menemään eteenpäin. Senkin selvitys onnistuu, jos ei salainen numero.

EDIT: On sillä autolla omistaja myös liikenteessä. Ei se ole siellä pelkkä "auto".

Plaah...

Ade

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ymmärrä sun pointtia. Siis jos liikenteen seasta bongaan rekkarin ja laitan sen viestillä eteenpäin, saan auton tiedot, sekä omistajan tiedot osoitteen kera. Miten se muuttaa sitä tilannetta, etteikö se kotiosoite selviäisi myös tuolla tien päällä? Puheiinnumeron sitten saa, kun laittaa sen saadun nimen menemään eteenpäin. Senkin selvitys onnistuu, jos ei salainen numero.

EDIT: On sillä autolla omistaja myös liikenteessä. Ei se ole siellä pelkkä "auto".

Plaah...

Ade

Eiköhän jokainen saa itse päättää peittääkö ne rekisterinumerot vai ei. Saattahan se joillekin tuoda turvallisuuden tunnetta. Mitä se muita kiinnostaa...? :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän jokainen saa itse päättää peittääkö ne rekisterinumerot vai ei. Saattahan se joillekin tuoda turvallisuuden tunnetta. Mitä se muita kiinnostaa...? :P

Saa toki. En kait sitä voi kieltääkään, paitsi liikenteessä ;)

Ade

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Plaah...

Plaah, toinen puhuu aidasta ja toinen aidanseipäästä.

Mitä sitten jos bongaatkin rekkarin liikenteen seasta? Et sinä sen avulla saa tietää, että onko auton omistaja tämän foorumin käyttäjä vai ei.  ::)

Ja toisaalta sen verran yleisillä autoilla tuntuu porukka liikkuvan, että sinäkään viitsisit jokaisen vastaantulevan Toyotan tai Volkkarin rekkarista tarkistaa, jotta oliko siinä foorumilta tuttu liikkeellä.

Ja mahdollisesti kyseessä voi olla myös sellainen rekkari kuin eräällä kaverillanikin, josta et saa mitään tietoa millään viestillä mistään. Et auton etkä omistajan tietoja.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa on tullu jo pääasiat syystä. Eli tietosuoja. En minä tietentahtoen ala maailmalle osotetta, puhelinnumeroa ja kengänkokoa esittelemään. Toki, kilven voi maailmalla liikkuessa bongata ja alkaa sitä kautta metsästämään. Ken estää ellei ole estoja pistellyt AKE:n. Mutta kun tuolla tulikin jo puheeksikin. Tälläkin foorumilla on kaikennäköistä selaajaa (en tarkoita aktiivikäyttäjiä, tämähän on julkinen ja avoin foorumi). Koskaan ei tiedä mitä tulee vastaan.

Ja itsellä on jo tuon vanhuksen kanssa, että mielummin edes hiukan anonyymisti kun kinnereitä on esim täällä Oulun korvilla tuo yksi ainoa yksilö liikenteessä. Ja koko suomessakin alle 20. Saa hiukan turvaa tuolle, vaikka se nyt ei niin arvokas olekkaan. Harvinainen kylläkin. Samalla sitten menee nuiden muidenkin biilien kilvet peittoon.

- J

ps. Ainiin, kun pihalla on kolme kotteroa, niin myönnetään. Yksi liisarifirman ja kaksi omaa. Ainiin, ja yksi sukulaisten pihalla, tosin se ei ole kilvissä. Kukin saa arpoa miten sitten nuo meneekään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OT on.

Juha ja Jari. Ette miettiny sitä, että jos joku foorumilainen/ulkopuolinen vie autonne, kyseessä lienee rikos ja rikoksen tekijän puolustukseksi ei riitä, että sen rekkari oli siel foorumilla ja miun piti mennä pölliin sen auto. Ei liene vaikein asia selvittää, kuka on tilannut kenenkin rekisteritiedot, jos jotain luvatonta tapahtuu. Ja miten joku kehtaa puhua tietosuojasta näinä armottomina tietoyhteiskunta aikoina? Tietomme ovat jos joissain rekistereissä, osissa jopa tietämättämme. Johonkin arvontaan osallistumalla saattaa saada osoitteensa jos jonkinlaisten spammittajien listoille. Itselle tulee joskus puheluita oudoista paikoista ja ompa aina ensin kysyttävä, että mistäs numero on otettu. Kertaakaan ei ole vastattu, että satunnaisesti on valittu, aina on jostain rekisteristä napsastu. Jos joku haluaa viedä autosi, ei se kato onko se foorumilaisen vai ei ja tuskin kellään foorumilaisella olisi intressiä viedä kenenkään menopeli. Älkää lukeko, skipatkaa koko juttu.

OT off.

Ade

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos joku haluaa viedä autosi, ei se kato onko se foorumilaisen vai ei ja tuskin kellään foorumilaisella olisi intressiä viedä kenenkään menopeli. Älkää lukeko, skipatkaa koko juttu.

Kyse ei olekkaan siitä onko rosmo foorumilainen. Kuvat ja koko foorumi on ylipäätään avoin kelle tahansa, joka vain tahtoo selailla ja kahtella näitä jutusteluita.

Tietosuojahan on mitä on nykyaikana, mutta ei vara venettä kaada.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, että eiköhän kukin tee niin kuin haluaa ja palataan itse threadin ideaan, pikkihiljaa? En kyllä ymmärrä miksi tuollainen haloo siitä, jos joku haluaa vedellä yksityisyytensä rajan mm. tuohon?

Harmittaako, ettei pysty "tarkistamaan" kaikkien auton kuvan laittaneiden tietoja ja ajoneuvojen omistussuhteita, vai mikä siinä mökäämisen takana on? Sellainen mielikuva vain tulee, kun pitää vain jatkaa vänkäämistä ja kyllä tuntuu, että joitakuita kiinnostaa aikalailla laittaa eurojaan tsekkaillakseen muiden asioita(?)

Mm. tuollaisen takia peitän omat kilvet, jos ajopeliäni esittelen. Tietoisuus sellaisesta mahdollisuudesta tuntuu vain epämiellyttävälle. Se on pointti monelle.

Eurolla jonka säästää oman ajopelini tietojen kohdalla, saa vaikkapa iltapäivälehden, tai kupin kuumaa, josta on varmasti loppupeleissä paljon enemmän iloa elämään, kuin noilla vieraiden rekisteritietojen sisällöillä. Ihan oikeasti.  ;)

Edittiä: Ja miksi usein monia tuntuu kiinnostavan kovasti, omistaako kuka mitäkin itse?

Veikkaapa esimerkiksi, että harvassa on ne  foorumin keski-ikää liippaavat kirjoittajat, joilla on taskussa käteistä lyödä riihikuivaa pöytään koko ostosumman edestä, vaikkapa  asunto- tai autokaupoissa. Ainakin uudemman sellaisen hankinnassa. Saatikka sitten monen muun arkisen hankinnan kanssa.

Ehkä olennaisempaa olisi se, että takee hankintoja tulotason mukaan, eli ei kyykytä itseään erilaisilla hankintojen maksutavoilla ja luotoilla, mutta eipä sekään ole kenenkään muun asia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moni kakku päältä kaunis ;)

Niinpä niin.."vanhaksi" autoksi todella hyvässä kunnossa, niin ulkoa kuin sisältäkin..Mutta ainahan se ikä näkyy. Korttia ei vielä ole, mutta pian sekin on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä niin.."vanhaksi" autoksi todella hyvässä kunnossa, niin ulkoa kuin sisältäkin..Mutta ainahan se ikä näkyy. Korttia ei vielä ole, mutta pian sekin on.

Onko oikein 1.6 litrainen kaasarilla?  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään