2 240 viestiä aiheessa

tällaisella tulee ajeltua

Oma on ja ite maksettu 525i

Tällähetkellä pajalla jossa vaihetaan uudet iskarit ja jouset (piti saaha vähän matalammaksi  :P )

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo... tässä meitsin ajopeli, kaikkien takaveto-Volvojen "Ylipäällikkö" eli 960. Tämän haalasin itse Saksasta, ollut kahdella omistajalla ja taulussa vähän yli 200 tkm. Konehuoneessa möyryää 2922 cm3 bensa-kuutonen, joka vie ainaskin pätkäajossa soppaa ihan sairaasti...  >:(

Mutta kiva sillä muuten on ajella.  ;D

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikka Volvoista en perusta, niin toi on paras koskaan tehty Volvo 8) Takaveto sen olla pitää, kaverin isällä oli tollanen pidennettynä + kaikilla "herkuilla" ja mukava se oli :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikka Volvoista en perusta, niin toi on paras koskaan tehty Volvo 8) Takaveto sen olla pitää, kaverin isällä oli tollanen pidennettynä + kaikilla "herkuilla" ja mukava se oli :)

Volvo= valitamme ostosta lähetämme vara osia ;D. Ei se nyt noi ole, mutta kuitenkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Volvo= valitamme ostosta lähetämme vara osia ;D. Ei se nyt noi ole, mutta kuitenkin.

Ford=Fix Or Repair Daily  ;):D;D

 

Ade

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noni, tulihan se sieltä. 1.9 TDi siis.

 

Pakko muuten sen verran sanoa että vaikka pikku "riskin" otin kun tuon diisselikoneen tuohon autoon otin (mulla tai kenelläkään lähitutulla ole ollut muuta kuin bensakoneita), niin hyvä valinta on ollut. Ei pelkästään noiden bensanhintojen takia, vaan on tuo ajomukavuus ihan toista luokkaa kuin samanlaisessa bensakoneessa. Vääntöä kuitenkin se 250 nm (vs. bensakone 130 nm), niin käytännön kiihtyvyys on aika toista kuin bensakoneella jota saa olla vaihtamassa pienemmälle ja huudattamassa >4000 rpm jos jotain liikkuvuutta haluaa..... Tuossa kun painaa vaan kaasua niin johan kulkee, ja kiihdytettäessä ei 2500 rpm ylemmäs tarvitse nostaa kierroksia niin kulutuskaan ei ole moksiskaan vaikka ajaa vähän rivakammin..  :)

 

Haittapuoli tuossa tietysti että melusta tyhjäkäynnillä kyllä moottorin tunnistaa. Taitaa muutenkin noi volkkarin diisselikoneet etenkin kylmänä olla vähän äänekkäitä. Talvi tietysti edessä vielä myös.

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pakko muuten sen verran sanoa että vaikka pikku "riskin" otin kun tuon diisselikoneen tuohon autoon...

Haittapuoli tuossa tietysti että melusta tyhjäkäynnillä kyllä moottorin tunnistaa.

Taitaa muutenkin noi volkkarin diisselikoneet etenkin kylmänä olla vähän äänekkäitä. Talvi tietysti edessä vielä myös.

En tiedä, onko kehitys menny parempaan suuntaan, mutta tiedän 2 kpl volkkarin diesel-moottoreita, joista ei ole hyvää sanottavaa. Toinen -96 Passatin 1.9TDI 90hv versio, heti ekana talvena ahdin palasiksi. Takuuosia sitten odoteltiin kolmatta viikkoa. Ajeltiin liikkeen autoilla ja sekös oli viheliäistä. Millon piti viedä aina liikkeeseen se vaihtoauto näytille, kun oli potentiaalinen ostajaehdokas tullut asioille. Kolmannen kerran jälkeen sanottiin, että tämä homma loppuu. Emme ajele 40km sen takia, että saisitte sen juurikin mahdollisesti kaupaksi. Antoivat "uuden" koeajoauton lopuksi ajaksi (noin 2vko) ja me pidettiin huoli, että se sai sikaa  ;) ;)

 

Toinen vikatapaus koskee niin ikään -01 mallista TDI Golffia. Reilun vuoden kerkesivät sillä ajella ja eikös mitä, kansiremontti. Ei ollu viritelty eikä muutenkaan ollut kuin normaaliajossa. Kannessa lie ollut valuvika, aiheutti keittämisen haljetessaan. Osien odottelua parisen viikkoa.

 

Mutta.

 

Toivon, että nuo olisivat kummatkin olleet vain maanantain lapsia. Kyllä itsekin ajaisin mielummin 150hv diesel-moottorista autoa, kuin 250hv bensakoneellista.

 

Ade

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pakko muuten sen verran sanoa että vaikka pikku "riskin" otin kun tuon diisselikoneen tuohon autoon otin (mulla tai kenelläkään lähitutulla ole ollut muuta kuin bensakoneita), niin hyvä valinta on ollut.

Nii jotta on pelannu moitteetta, vai?? Kylmänä kovaääninen, lämpösenä maantiellä (ja muutenkin) ääni tasaantuu, ainaskin täällä. ;) Hienoja moottoreita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Volkkarit ovat todella syvältä.....älkää hankkiko

 

T: Passat & Transporter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vääntöä kuitenkin se 250 nm (vs. bensakone 130 nm), niin käytännön kiihtyvyys on aika toista kuin bensakoneella jota saa olla vaihtamassa pienemmälle ja huudattamassa >4000 rpm jos jotain liikkuvuutta haluaa..... Tuossa kun painaa vaan kaasua niin johan kulkee, ja kiihdytettäessä ei 2500 rpm ylemmäs tarvitse nostaa kierroksia niin kulutuskaan ei ole moksiskaan vaikka ajaa vähän rivakammin..  :)

 

Meikäläisen auto(1.9 diesel) tuntuu taas jäävän jalkoihin vähän väliä....vähän isompi ylämäki ja heti saa pykältää nelosta silmään kun ei jaksa mopo kulkea...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Volkkarit ovat todella syvältä.....älkää hankkiko

Höpöhöpö, parhaita ainakin tiisseleissä :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Höpöhöpö, parhaita ainakin tiisseleissä :)

 

Itse ainakin olen ollut tyytyväinen. Tosin olen omistanut kyseisen kulkineen vasta 2 kuukautta, mutta 4000 km jo ajettu. Ilman ongelmia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meikäläisen auto(1.9 diesel) tuntuu taas jäävän jalkoihin vähän väliä....vähän isompi ylämäki ja heti saa pykältää nelosta silmään kun ei jaksa mopo kulkea...

 

Sitten siinä on jotain pahasti vialla :P...

 

Vääntöä kuitenkin se 250 nm (vs. bensakone 130 nm), niin käytännön kiihtyvyys on aika toista kuin bensakoneella jota saa olla vaihtamassa pienemmälle ja huudattamassa >4000 rpm jos jotain liikkuvuutta haluaa..... Tuossa kun painaa vaan kaasua niin johan kulkee, ja kiihdytettäessä ei 2500 rpm ylemmäs tarvitse nostaa kierroksia niin kulutuskaan ei ole moksiskaan vaikka ajaa vähän rivakammin

 

Jeps, tähän minäkin "rakastuin", entisenä vannoutuneena bensakuskina. Moottorin metelistä, ota seuraavaksi autoksi isompi, niissä on äänieristykset kunnossa, moottorin äänekkyys häiritsee vain naapuria ;D

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noista VW -konsernin diisseleistä on itselläni vain positiivisiä kokemuksia henkilöautojen kanssa. VW:n ja Skodan nokalta.

Ehkä hauskin yhdistelmä on ollut RS Fabia ja 1.9 PD. Väkisinkin veti naaman hymyyn ja oli hauskempi ajaa kuin RS Occu 1.8 litran bensaturbolla, vaikka alussa epäilytti.

 

Aikoinaan ajelin työkseni ja meillä oli parissa autossa (Transporter ja LT) noita 2.5 litraisia ja niiden kanssa oli kyllä ongelmia. Paukkuivat meillä ja naapurifirmoissakin vastaavissa peleissa. Yksi jopa huollon jälkeisenä aaumuna. En muista enään tarkkaan, mutta liittyi jotenkin jakohihnan kiristysrullaan, jotka tuppasivat pettämään. Ainakin silloisella HPY:llä (Elisa) oli samaa tautia havaittavissa.

Brasseissa tehty LT oli susi muutenkin. Liekö uuden mallin esisarjan laadun puutetta vai mitä?

 

Nämä olivat siis 90-lupun aikana. Varmasti on asiat nyt kunnossa, muutenhan noista olisi isompi haloo noussut.

 

Kun aikanaan autoa vaihdetaan, niin kyllä nakukoneet ovat silloin vahvoilla. Jos lompakko sallii. On ne vaan nykyaikana niin vaivattomia ja hauskoja ajaa. Ja meidän perheen kilsoilla alkaa olla tietysti kannattavaakin.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meikäläisen auto(1.9 diesel) tuntuu taas jäävän jalkoihin vähän väliä....vähän isompi ylämäki ja heti saa pykältää nelosta silmään kun ei jaksa mopo kulkea...

 

Ei niitä 90-luvun alkupuolen/puolenvälin TDI-koneita vielä voi oikein verratakkaan näihin nykyisiin. Olen itse ajanut pari kertaa 95-vuosimallin TDi Golfilla ja -96 TDi Passatilla, eikä kumpikaan ole lähelläkään sitä, mitä ne nykyiset VW:n TDi:t ovat. Ainakin ne tuntuu paljon paljon laiskemmilta kuin nämä nykyiset...

 

Jos joku auto on ollut moottorin puolesta nautinto ajaa, niin kyllä se Jukan V6 TDI Passatti tuolla Sveitsin moottoriteillä oli unelma ajaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos joku auto on ollut moottorin puolesta nautinto ajaa, niin kyllä se Jukan V6 TDI Passatti tuolla Sveitsin moottoriteillä oli unelma ajaa...

 

Liiankin unelma. Tuli sitten Sveitsiläinen ylinopeussakko  :'( Valtavat 52 km/h 50 alueella.  :P Sakkoa tuli 27 EUR

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ainiin, se on tosiaan urbo tuo Samin Fiiatti.

 

On se vain kumma että pitää olla suoraruisku ja urbo että pästään nuihin yli 200 nyyttonen vääntöihin ja yli sadan hepan tehoihin diisseleissä. Sama kyllä koskee bensoja..

 

Nimimerkillä; yli 20 vuotias 2-litranen vapaastihengittävä kaasutinhimmeli ja 130 konia + 180Nm

 

- J

 

ps. Ja koneen perustekniikkahan täytti jo 50 vuotta. Ja muu ei ole muuttunut kuin moottorin koko on kasvanut...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oma ensimmäinen diisselihenkilöautokokemus löytyy tuosta parin kuukauden takaa kun sain oman auton huollon ajaksi käyttöön Audi A3 2.0 TDI:n. Omassa autossa on Volkkarin bensa 1.8T ja sillä on tähän mennessä päässyt ihan riittävästi. Tuo TDI oli siihen verrattuna kuitenkin jotain ihan käsittämätöntä. Pieni auto ja vääntöä 320 NM. Auto liikkui kaupungissa kakkos ja kolmosvaihteilla ihan mahdottomasti ja meno oli todella vaivatonta. Erityisesti juuri tuollaiset kakkosella kiihdyttämiset kohtalaisen pienillä kierroksilla olivat ihan huippua. :) Oman auton 210 NM ei tuntunut tuon jälkeen yhtikäs miltään. Kyllä oma käsitys diisseliä kohtaan muuttui ihan kerrasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

M. Auto liikkui kaupungissa kakkos ja kolmosvaihteilla ihan mahdottomasti ja meno oli todella vaivatonta. Erityisesti juuri tuollaiset kakkosella kiihdyttämiset kohtalaisen pienillä kierroksilla olivat ihan huippua. :) Oman auton 210 NM ei tuntunut tuon jälkeen yhtikäs miltään. Kyllä oma käsitys diisseliä kohtaan muuttui ihan kerrasta.

 

No, mullaon 370NM @ 1500 rpm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, mullaon 370NM @ 1500 rpm

 

Ei käi tässä aleta nyt kisaamaan kuitenkaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei käi tässä aleta nyt kisaamaan kuitenkaan...

 

Ei ollut tarkoitus kisata, vaan yritin vain kertoa, että millä kierrosluvulla on paras vääntö.

 

Ja sitä paitsi mun faijalla on isompi kun sun faijalla...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve

 

Duunissa ollu 3 Passattia putkeen ja kaikki tietysti turbodiiseleitä- kertaakaan ei ole ollu mitään ongelmia moottoreiden osalta. Kaikilla tullu aika tarkelleen mittariin n. 200tkm ennen vaihtoa. Talvella kovilla pakkasilla (-25C) toi ei diiselimäisesti tyhjäkäynnillä oikein jaksa pitää matkustamon lämpöjä ylhäällä, mutta sekään ei ole normaalissa käytössä ongelma. Lähtee mun mielestä ihan tarpeeks ja ei sillä jalkoihin jää.

 

Muita vikoja onki sitte ollu, vaikka pitää kyllä sanoa, että on noi viat vähenty paljon siitä ekasta Passatista. Esim. VW:n 4 portainen automaattilaatikko oli aivan susi, mutta tää 5 portainen on jo ihan toimiva. Vilkun viiksi on menny rikki kaikista kolmesta (kuka sano, että taksit ei käytä vilkkua  ;) ). Nyt tää tän hetkinen kuluttaa ihmeen paljon takajarrupaloja jne. Mutta ihan kivoja autoja noi VW:t mun mielestä on eikä ole harmittanu yhtään kun v.2000 vaihdettiin C220:stä Passattiin. Toi C220 vasta sukkapeli olikin- mukava ajaa, mutta paljon siitä hyötyä kun koko ajan korjaamolla; millon puhallin, pyyhinsulan moottori, ABS:t, laturi, vaihteisto.....

 

Tällästä tällä kertaa

 

T: Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, mullaon 370NM @ 1500 rpm

 

No juu ne on nuo luksusautot sitten erikseen. :) Toki tuossa kannattaa huomioida myös se, että Passattihan on myös jo kohtalaisen iso auto eli siinä on sitä liikutettavaakin enemmän. Mutta se on kyllä varmaa, että tuolla jo ehtii.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitten siinä on jotain pahasti vialla :P...

Johtunee siitä että turboa ei ole ja dieseli on ns. vanhaa mallia...kuitenkin melkein 10 vuotta wanha auto. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään