2 240 viestiä aiheessa

Mukavasti on tuo Rankku kolhiutunut, ei tästä niin kauaa ole kun omistaja näytteli kuvia just valmistuneesta offarista.

Toisaalta eihän noihin kisoihin mennä kalustoa säälimään.

 

Ton liinan on pakko olla kuvamanipulaatio...  ;)

 

Pakko kai tähän on laittaa kuva tuosta omasta veskistä oikeassa elementissään, eli mehtässä... ja tietysti aina mojova kikkailukuva kannon nokassa.  8)

DSC00184.jpg

 

Ja sit ojassa.

Jussik-RR_2032.jpg

 

Mukavaa hommaa tuo offroad, maastoauto tykkää että sillä ajetaan maastossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ton liinan on pakko olla kuvamanipulaatio...  ;)

 

Kyllä se ihan aito kuva on. Tämmöiseen aika helppoon paikkaan se jäi sutimaan...

[ attachment removed ]

 

Oli siellä toki monen muunkinlaista vekotinta. Tässä pientä poikkileikkausta...

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nam,nam mitä kuvia!Juu ja köyhän pitää ajella sillä vanhalla ryövärillä toistaiseksi..

T:Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mul oli kupla, mut luovuinb siitä kun ei niin hirveen suurta käyttöä omalle autolle ollut. Eli ihan dösällä kuljen. Mutta vappuna ja jussina tulee aina lievä kaipaus pahnapuhaltimella kruisailuun...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiaa! Nyt on kunnon menopelejä kuvissa! Kyllä renkaalla korkeutta vähintään 32" on oltava, ja joka kumilla veto.

 

sasu

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiaa! Nyt on kunnon menopelejä kuvissa! Kyllä renkaalla korkeutta vähintään 32" on oltava, ja joka kumilla veto.

 

sasu

 

 

 

 

Joooo,mulla karvan verran "32 ;D

T:Pygmi

PS:Ku vaan pääsis mutaspooriin sudittelemaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämmönen perhevankkuri kelpais kyllä Jounille.

DSC00230.jpg

Taisitte käydä Offroad Centerissä Lohjalla? Oranssiin Hummer H1:een en ole muualla törmännyt ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä liityn sitten volkkari-kerhoon tällaisella Pololla. Elämäni ensimmäinen auto... enpä olisi jotenkin uskonut että VW:n ostan mutta niin kuitenkin kävi. Täällä ei ole Diesel veroa, tai se on siis poistettu, joten laskeskelin että tämä diesel on taloudellisempi. Halusin automaattia kun kaupungissa tulee ajettua 90% ajoista, mutta sehän se vasta bensaa syökin.  :P

 

No joo, pitää nyt sitten harjoitella vielä ekonominen ajotyyli, vinkkejä otetaan vastaan.  :)

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Entinen kippo: Jeep Wagoneer -77 4,2 litranen bensa kutonen ja 3 lovinen DANAn kova aski.

Alla 36" Swamperin Thornbird munkit  Ja bensaakaan ei palanut kuin 32 litraa satkulla.

[ attachment removed ]

 

Komeet takadörtsit. Tein ihan ite!

[ attachment removed ]

 

Nykynen harrastekippo: Ford Anglia Standard Saloon 997cc 105E vm. -63

(huomaa lisävalot: Ovat samat kuin Jeeppi vainaan katolla)

[ attachment removed ]

 

 

 

Käyttökassina on ruma ja mätä vanha p-ska Orion.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

No joo, pitää nyt sitten harjoitella vielä ekonominen ajotyyli, vinkkejä otetaan vastaan.  :)

 

Kivan näköinen WV sinulla. Taloudellinen ajaminen on samaa kuin ennakoiva; ei ryntäillä mihinkään, vältetään pysähdyksiä ja kiihdytetään nopeasti tavoitenopeuteen. kunnon turvavälin pitämällä saa ajaa omaa rauhallista rytmiään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä liityn sitten volkkari-kerhoon tällaisella Pololla. Elämäni ensimmäinen auto... enpä olisi jotenkin uskonut että VW:n ostan mutta niin kuitenkin kävi. Täällä ei ole Diesel veroa, tai se on siis poistettu, joten laskeskelin että tämä diesel on taloudellisempi. Halusin automaattia kun kaupungissa tulee ajettua 90% ajoista, mutta sehän se vasta bensaa syökin.  :P

 

No joo, pitää nyt sitten harjoitella vielä ekonominen ajotyyli, vinkkejä otetaan vastaan.  :)

 

 

 

Hassusti näyttäis että olis umpiot puolillaan vettä... ;) ;)

 

(kuva ei suostunut liittymään, jotain herjoja tuli kans)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
No joo, pitää nyt sitten harjoitella vielä ekonominen ajotyyli, vinkkejä otetaan vastaan.  :)

 

Jaa tiisseli Polossa...aja miten tykkäät, vähällä kulkee joka tapauksessa ;D Mutta jos haetaan sitä viimeisenkin tipan tiristystä, niin tässä tuloo minun mielipiteet parin vuoden Passat kokemuksella, miten VW:n tiisselillä mennään vähällä:

 

1. Liikkeelle lähdöt, ei revittämistä vaan sellaista "pikkureipasta" menoa, vaihto isommalle n. 2200-2500rpm. Eli antaa väännön huolehtia kiihdytyksestä, ei kannata kierrättää isoille kierroksille. Tämä pätee nimenomaan dieselin kanssa, paras kiihtyvyys suhteessa kulutukseen tulee välillä 1500-2500rpm. Missään tapauksessa ei ole kannattavaa käyttää bensamiesten suosimaa kolmosella matkanopeuteen ja sitten vasta isoin vaihde päälle.

 

2. Tasaisen vauhdin ajo aina isoimmalla vaihteella jo 50km/h lähtien. Jos tuosta sitten pitää lisätä vauhtia tai tulee ylämäki vaihdetaan pykälä alaspäin, ei kannata alle 1400rpm jurnuttaa lisää vauhtia. Tosin Polo kevyempänä autona saattaa totella kaasua pienemmillä kierroksilla paremmin kuin Passat.

 

3. Ennakointi on ehkä tärkein. Kannattaa jättää sen verran väliä edellä menevään että oma ajo onnistuu. Vältetään täyspysähdyksiä, eli ei kiihdytetä seuraaviin valoihin odottamaan. Vauhti hidastetaan nostamalla jalka kaasulta jo hyvissä ajoin, annetaan auton rullailla isolla vaihteella, tarkoituksena ei ole "säästää" jarruja moottorijarrutuksella vaan kerätä mahdollisimman pitkä matka rullaamalla polttoaineen syöttö katkaistuna, tämän pitäisi onnistua lähes tyhjäkäyntikierroksille (n.850rpm) asti.

 

4. Ohitukset isoimmalla vaihteella pienoisella ennakoinnilla, ellei pääse lennosta ohi. Eli ei roikuta puskurissa ja runtata väkisin ohi kepittämällä, vaan pidetään reippaat parikymmentä metriä etäisyyttä, ennakoidaan ohituspaikka ja kerätään valmiiksi +10->20 nopeutta ohitettavaan, kun ajoitus onnistuu menee aika pienessäkin kolossa hyvin ohi, kiihtyvyys on aikas hyvä +80 nopeuksissa isoimmalla vaihteella.

 

5. Kylmän auton lämmitys, aivan turha laittaa autoa käyntiin etukäteen, tyhjäkäynnillä diesel ei lämpiä oikeastaan yhtään vaikka tunnin nakuttais pakkasessa. Kaivetaan auto lumihangesta, skrapataan ikkunat auki, auto käyntiin ja menoks. Jos mahdollista kannattaa aina käyttää lohkolämmitintä kun lämpötila on alle +5. Ja oman mukavuuden kannalta myös sisätilan lämmitintä varsinkin pakkasilla, diesel lämpiää niin hitaasti, että alle 10km matkalla saa vasta pierunhaaleta puhallusta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

EDIT: Ja toi lepää rauhassa juttu otetaan sitten ei niin vakavasti

Oot vissiin katsonut liikaa Smakdownia ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Kari, kyllä vain tuntuu neuvot sopivan oikein hyvin Poloonkin.

 

Jaa tiisseli Polossa...aja miten tykkäät, vähällä kulkee joka tapauksessa ;D Mutta jos haetaan sitä viimeisenkin tipan tiristystä, niin tässä tuloo minun mielipiteet parin vuoden Passat kokemuksella, miten VW:n tiisselillä mennään vähällä:

 

Niin kyllä nimenomaan sitä säästöähän minä haen ihan viimeistä tippaa myöten ja ihan jotenkin muutenkin minua kiinnostaa ennemminkin mahdollisimman taloudellinen ajo kuin joku muu.

 

2. Tasaisen vauhdin ajo aina isoimmalla vaihteella jo 50km/h lähtien. Jos tuosta sitten pitää lisätä vauhtia tai tulee ylämäki vaihdetaan pykälä alaspäin, ei kannata alle 1400rpm jurnuttaa lisää vauhtia. Tosin Polo kevyempänä autona saattaa totella kaasua pienemmillä kierroksilla paremmin kuin Passat.

 

No en tiedä, kyllä jotenkin tosiaan luontevammalta tuntuu vaihtaa pienemmälle kuin polkea sitä kaasua mattoon saakka.

 

3. Ennakointi on ehkä tärkein. Kannattaa jättää sen verran väliä edellä menevään että oma ajo onnistuu. Vältetään täyspysähdyksiä, eli ei kiihdytetä seuraaviin valoihin odottamaan. Vauhti hidastetaan nostamalla jalka kaasulta jo hyvissä ajoin, annetaan auton rullailla isolla vaihteella, tarkoituksena ei ole "säästää" jarruja moottorijarrutuksella vaan kerätä mahdollisimman pitkä matka rullaamalla polttoaineen syöttö katkaistuna, tämän pitäisi onnistua lähes tyhjäkäyntikierroksille (n.850rpm) asti.

 

Justiinsa. Tässä tämä välin jättäminen ja ennakoiva ajo on jotenkin niin Islannin vastaista että pahaa tekee, täällä nimittäin kun ajetaan juurikin tuhatta ja sataa liikennevaloista seuraaviin. Nyt kun siis itse ajattelen ja ajan hiukan eri tavalla (tai noin niin kuin kuvasit tuossa) niin tuntuu koko ajan että joku hönkii niskaan. Vaan hönkikööt... pääseehän ne ohi jos on pakko. Sitä ei kai niin pitäisi kokea itseänsä painostetuksi liikenteessä jos ei tosiaankaan tee mitään väärin. Taas joku suomalainen luonteenpiirre jonka vois ihan hyvin opetella pois...  :P

 

Olen tuota välimatkaa jättänyt kyllä siksikin että täällä on vilkun käyttö vissiin kiellettyä :P ja edellä olevasta autosta ei tosiaankaan tiedä mitä se tekee ja milloin. Ihan oman turvallisuuteni vuoksi olen pitänyt reippaasti väliä edellä ajavaan. Ja mulla toimii vilkutkin...  ;D ja kun ne kerran on myös peileissä niin pitäähän niitä käyttääkin. hehe  :)

 

4. Ohitukset isoimmalla vaihteella pienoisella ennakoinnilla, ellei pääse lennosta ohi. Eli ei roikuta puskurissa ja runtata väkisin ohi kepittämällä, vaan pidetään reippaat parikymmentä metriä etäisyyttä, ennakoidaan ohituspaikka ja kerätään valmiiksi +10->20 nopeutta ohitettavaan, kun ajoitus onnistuu menee aika pienessäkin kolossa hyvin ohi, kiihtyvyys on aikas hyvä +80 nopeuksissa isoimmalla vaihteella.

 

Joo, tuntuu kyllä kiihtyvän ihan kiitettävästi ohitusta varten, en vain ole oikein "maaseudulla" ehtinyt ajamaan ja ohittelemaan.

 

 

5. Kylmän auton lämmitys, aivan turha laittaa autoa käyntiin etukäteen, tyhjäkäynnillä diesel ei lämpiä oikeastaan yhtään vaikka tunnin nakuttais pakkasessa. Kaivetaan auto lumihangesta, skrapataan ikkunat auki, auto käyntiin ja menoks. Jos mahdollista kannattaa aina käyttää lohkolämmitintä kun lämpötila on alle +5. Ja oman mukavuuden kannalta myös sisätilan lämmitintä varsinkin pakkasilla, diesel lämpiää niin hitaasti, että alle 10km matkalla saa vasta pierunhaaleta puhallusta.

 

No tämä kyllä tuli yllätyksenä.

 

Tosin täällä ei varmaankaan ole odotettavissa tulipalopakkasia, eikä varmaan edes paljon luntakaan. Eikä täällä myöskään lämmitetä autoja kuten Suomessa. Tai toisin sanoen lämmittämiselle ei koeta olevan tarvetta. Mutta tämähän näkee sitten tammikuussa mikä on tilanne...

 

Mutta tosiaan ihan hyvin voi soveltaa noita Passatin "ohjeita" Poloon ja pitää alkaa harjoitella tässä tuota ennakoivan ajon silmää.  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nisukkani tuli tänään ilmeisesti tiensä päähän...  :'(

 

Voi perhana, nyt se Nissani on saatu sitten kuntoon... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, mullaon 370NM @ 1500 rpm

 

Mitäs toi Supran dyno näyttää... ai prkl, vasta kolmessa tonnissa 486Nm. Mutta kukas sitä tyhjäkäynnillä ajelee.

 

-Kähis

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Autosta en sano mitään (ei siis negatiivisessa sävyssä :)) mutta _todella_ nätti kuva! Thumbs up!  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Primera vaihtui Almera Tinoon tässä kuukausi takaperin

 

Mitä ihmettä?  :o Joku lapissa asuva uskaltaa poiketa massasta ja ostaa jonkun muun kuin tojotan  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään