2 240 viestiä aiheessa

Viimeisimmässä Paris-Dakarissa VW:n tehdas-Touaregit oli dieseleitä. Semmosella Kankkunenkin ajoi :)

Näinpä. Sen lisäksi Keski-Euroopassa (olisko ollu Saksassa) pyöri vielä ainakin pari vuotta sitten ratasarjana AlfaRomeo 147 merkkiluokka, jossa kaikki autot olivat 1,9 dieseleitä. Tehoja niistä otettiin 200 hv:n paikkeilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tommonen Voortin rutku. Bensakoneella.

[ Attachment removed / expired ]

Kuva otettu tänään EFTP:n 24:n päädyssä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tommonen Voortin rutku. Bensakoneella.

Moi!

Olenko hyvin väärässä, jos veikkaan vuosimalliksi 2003-2004?

Junnu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Olenko hyvin väärässä, jos veikkaan vuosimalliksi 2003-2004?

Olet. Katsoppa sumuvaloja ja arvaa sitten uudelleen. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pirskuta... hmm... Olisiko se sitten 2001? Autotalli.fi näyttää että 2001, 2002 ja 2003 malleissa olisi nuo pyöreät sumarit 8)

Edit: no miksi hemmetissä minä sitten olen työntänyt tuohon edelliseen viestiin tuon vuosiluvun 2004 :P Tuo nimittäin koko maski näyttää tuossa 2004:ssa erilaiselle.

Junnu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pirskuta... hmm... Olisiko se sitten 2001?

No sehän se on.

Tosiaan taitaa olla vasta 2004 se faceliftattu malli, jossa on ne erilaiset sumuvalot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmöinen saattaa näkyä Efhk:n ympäristössä..

Appari piiloutui makuuasentoon kuvatessa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä saattaa joku päivä näkyä romu-ukon pihalla ;) ja efhklla

-tommi p

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on näköjään alettu puhumaan tehoista ja väännöistä niin itse tuli vielä vuoden alussa ajeltua tällaisella vekottimella.

Auto pyörii nykyisin todennäköisesti jossain turun seudulla. Noissa xsara vts:ssä on muuten erinomainen hinta/teho/laatu suhde ja on muutenkin pirun hyvä jo vakiona.

Ei tarvinut jäädä odottelemaan koska se lähtee kuten nykyisellä pirssillä. Tosin rattaat mahtuu hieman paremmin kyytiin. ;D

Max. teho: 120kW/6500rpm

Max. vääntö: 193Nm/5500rpm

Hinta alle 10000euroa

Edit: Lisätään vielä tuohon dieseli keskusteluun että dieselin hyöty on aika marginaalista kun litrahintojen ero on vain n. 20cent/litra eli aika paljon saa ajella enemmän kun lasketaan mukaan auton korkeamman hankinta hinnan, enemmän huoltoja (johtuu ajomäärästä) sekä dieselveron. Toisille se sopii mulle ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä on näköjään paljon kilttejä veronmaksajia - sen verran hienoilla autoilla ajellaan.

Minua kylmää ajatus siitä, miten iso osa henkilöauton hinnasta menee verottajalle. Eikö se riitä, että palkasta rosvotaan leijonanosa? Olenkin Suomessa omistanut yhtä poikkeusta lukuunottamatta vain pakettiautoksi rekisteröityjä autoja, mutta laittoivat niihinkin jokin aika sitten autoveroa.

Paluumuuttaessani Suomeen muutama vuosi sitten lähdin kiertelemään autokauppoja. Jäi ostamatta, sen verran naurettavia ovat autojen hinnat Suomessa.

Taitaa tämä olla vain kateellisen kitkerää marinaa. ;D

sasu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisätään vielä tuohon dieseli keskusteluun että dieselin hyöty on aika marginaalista kun litrahintojen ero on vain n. 20cent/litra eli aika paljon saa ajella enemmän kun lasketaan mukaan auton korkeamman hankinta hinnan, enemmän huoltoja (johtuu ajomäärästä) sekä dieselveron. Toisille se sopii mulle ei.

Pikkasen kommentoin, ja nämä eivät ole mutua, vaan minun todellisuus:

1. Ajomäärä minulla on suht vakio, ei dieseli lisää ajoja, eikä siten huoltojakaan.

2. Paljon ajetun auton vaihtoarvo on dieselillä pirusti parempi kuin bensakoneella, kuittaa helposti hankintahinnan eron.

3. Eilen Porissa hintaeroa 25cent/litra. Litrahinnan ero ei kerro kaikkea, pitää huomioida myös selkeästi pienempi kulutus. Minun ajotyylillä keskikulutus putosi 3 litraa/100km. Eli minulla on polttoainekustannukset dieselillä alle puolet siitä mitä ne oli bensakoneella.

Sitten matematiikkaa. Minun kilometreillä verot huomioiden nykyisillä löpön hinnoilla säästö vuodessa on yli 1600 euroa. Halvimpaan bensakoneeseen verrattuna samoilla varusteilla hankintahinnan ero oli 1310 euroa. Eli hankintahinta huomioituna jo ensimmäisen vuoden säästö on 300 euroa, kahden vuoden 1900 euroa, kolmen vuoden 3500. Ja kun kolmen vuoden päästä 135 tuhatta ajettua paskattia vien vaihtoon, pari tonnia paremmin saan vanhasta kuin bensavehkeestä saisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kun kolmen vuoden päästä 135 tuhatta ajettua paskattia vien vaihtoon, pari tonnia paremmin saan vanhasta kuin bensavehkeestä saisi.

Juu Tässä on just se ero meikäläisen ajoihin eli ajan 30000km vähemmän. Onhan nuo kiisselit nykyisin mukavia pelejä tosin joissain se traktorimainen tyhjkäkäynti pistää korvaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sehän se on.

Tosiaan taitaa olla vasta 2004 se faceliftattu malli, jossa on ne erilaiset sumuvalot.

Tämä on 2004 malli.....

Etuosa.

Takaosa.

Sisäosa.

Puhtaasta autosta uskaltaa laittaa kuvia esille...... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

J.P.Saastamoinen

Niitä saa kaupasta..... ;)

K.Kämäräinen ja N.Vuorinen

Hyvä teidän on sanoa vaikka ette autoa saa vielä ajaa. ;) Jos olen 153 cm pitkä ja auto on ISO ei minulla ole vaihtoehtoa jos haluan yltää polkimille. >:(

L.Nygren

Kiitos avusta. (Vaikka tuo "Vähän lyhyempiä" nauratti) ;D

P.Lehtinen

-Eikä varmastikaan tarvi edes harkita kantavansa auton avainta taskussa...-

Se on pehmeä ja mahtuu takin taskuun tai laukkuun. Nallen jälkeen avainta ei tarvinnut enää etsiä. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

BMW E34 525i -92 (2,5l rivi-6 bensa) ja Toyota Landcruiser HJ61 -87 (4.0lturbo diiseli)

Tollasilla liikutaan..talvelksi Toki Lynx explorer 500 -01 ja kohta tulee Lynx Yeti 600SDI -05

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nonniin kuvasinpa yksi päivä...

Opel Astra Wagon -05. Viallisiin Opeleihin lyödään Vauxhallin logot saksan tehtaalla ja laitetaan Britannian laivaan ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nonniin kuvasinpa yksi päivä...

Opel Astra Wagon -05. Viallisiin Opeleihin lyödään Vauxhallin logot saksan tehtaalla ja laitetaan Britannian laivaan ;D

Heh.... onpas tutun näköinen auto ;D (Muutaman kerran EFMI:llä tullut nähtyä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh.... onpas tutun näköinen auto ;D (Muutaman kerran EFMI:llä tullut nähtyä)

Joo kyllä käyn melko usein kentällä kattelemassa jos ois äksöniä.

Ensi viikon viikonloppuna ollaankin sitten EFHKlla kyttäilemässä hopeakostajan kanssa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus kun/jos ostan joskus uuden auton niin ostan siihen huoltosopimuksen, ihan varmana. Hain juuri Volvon huollosta, maksoi 520e. Siihen vaihdettiin mm. jarrujen paineenalennusventtiili...niin, tehtiin siihen vähän muutakin, katsastettiin yms...

Ja taas mennään :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus kun/jos ostan joskus uuden auton niin ostan siihen huoltosopimuksen, ihan varmana. Hain juuri Volvon huollosta, maksoi 520e. Siihen vaihdettiin mm. jarrujen paineenalennusventtiili...niin, tehtiin siihen vähän muutakin, katsastettiin yms...

Ja taas mennään :)

Juu tuo huoltosopimus on tosi kätevä juttu. Niitäkin on eri hintaisia mm. Toyotalla muistaaksein 17eur/kk ja Opelilla 9eur/kk ja sopimus kattaa kolmeksi vuodeksi. Tarvittaessa huoltosopparin voi uusia muistaaksein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Joskus kun/jos ostan joskus uuden auton niin ostan siihen huoltosopimuksen, ihan varmana.

Osta pois, maksat sitten joka huollosta keskimäärin tuon 520 euroa, mutta eipähän tule yllätyksenä :)

Onhan se huoltosopimus halpa jos autolla ei aja (tai ajaa juuri sen yhden huoltovälin vuodessa). Tosin olisi ne määräaikaishuollotkin tuossa tilanteessa varsin edullisia. Ja sitten kun auto alkaa olla hyvin sisäänajettu, niin yllättäen tulee joko maksimikilometrit tai maksimivuodet täyteen ja huoltosopimus päättyy.

Kallishan se on esim tuo Toyotan sopimus, 17eur/kk*12kk = 204eur, ja sillä hinnalla saa siis ensimmäisen vuoden vuosihuollon. No niin varmaan saakin.

Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Corollalla on 15tkm ölyjynvaihtohuolto about 100€ ja 30tkm huolto muistaakseni about 250, että kyllä se kattaa hyvin ainakin nuo. Ja kun atossa on kolmen vuoden takuu, niin aika pitkälle muut yllätykset menevät sen pikkiin.

Ainakin Mazdalla huoltosoppari sisältää myös muistaakseni yhdet uudet sulat ja poltiimot vuodessa,

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään