Jani Nissi

Kumpi kamera?

12 viestiä aiheessa

olen tässä ostamassa uutta kameraa ja ajattelin kysyä kumpi näistä kahdesta oisi parempi. 1: Olympus C-770 Ultra Zoom 2: Fuji Finepix S5500. Kertokaapa mielipiteenne!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja hyviä kuvia tulee vai? eikö tohon fujiin saa myös telejatkeen?(olympukseen ei varmaan saa)

Molempiin saa telejatkeen ja paljon muuta, mutta itse en ole ajatellut sitä verkonpainoa omaani hommata. Tässä Olympuksen lisävarusteet.

Ihan hyviä kuvia tulee, tietysti parantamisen varaa aina löytyy. Ei kannata kuitenkaan valita sitä kameraa mitä toinen suosittelee, vaan ostat sen josta olet eniten kiinnostunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja hyviä kuvia tulee vai? eikö tohon fujiin saa myös telejatkeen?(olympukseen ei varmaan saa)

Itsellä on myös tuo S5500 plus telejatke. Telejatke satunnaisesti käytössä. Erittäin tyytyväinen ollut hinta/laatu suhde kohdallaan. Kuvia löytyy ainakin tuolla ilmailukuvien viivanvetoa efhk:lla threadissa.

Edit: Näinhän se on että ei kannata valita muiden sanomisten perusteella vaan tee itse vertailu mitä arvostat ja mitä et. Kaikilla nykykameroilla saa hyviä kuvia. Enemmän se on sieltä kameran takaa kiinni ja meikäläisellä ainakin opettelua riittää ja paljon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
olen tässä ostamassa uutta kameraa ja ajattelin kysyä kumpi näistä kahdesta oisi parempi. 1: Olympus C-770 Ultra Zoom 2: Fuji Finepix S5500. Kertokaapa mielipiteenne!

Käytettyä digijärkkäriäkin kannattaa harkita, koska niiden hinnat ovat jo sen verran alhaalla, mutta siihen sitten pitää ostaa muuta roinaa kuten objektiiveja lisäksi. Toisaalta se roina on käyttökelpoista vielä sittenkin, kun vaihtaa uudempaan runkoon.

Itse mietiskelin digipokkarin tilalle uutta digipokkaria, mutta päädyin sitten siihen tulokseen, että seuraava digikamera, jonka ostan, on järkkäri.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Fujin S5500:n hintakaan ei nykypäivänä ole paha, Technikdirektillä tarjouksessa 249 euroa. Kohta ei pitäisi koneiden kuvailu olla ainakaan väellä pitkäputkisten pokkarikameroiden hinnoista kiinni ;D

-Mika-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisätään vettä myllyyn pitkäputkisen pokkarikameran hankintaa ajatteleville:

Technikdirektillä on tarjouksessa Nikonin Coolpix 5700 399 euroa.

Tuohan ei ole ihan Nikonin uusimpia malleja, mutta lienee yhä kelpo peli monenmoiseen kuvaukseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Technikdirektillä on tarjouksessa Nikonin Coolpix 5700 399 euroa.

Tuohan ei ole ihan Nikonin uusimpia malleja, mutta lienee yhä kelpo peli monenmoiseen kuvaukseen.

No joo, ei tuo tietty tuohon hintaan enää paha ole (itse maksoin aikoinaan 1500€). Mutta toisaalta, itse ehkä sittenkin panostaisin ainakin 8700:een. Siinä on korjattu hieman noita 5700:n puutteita ja lisätty kennoon vähän kokoa. Mutta kyllä tuo 5700:kin näppäilykamerana on (s)oiva peli :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta kyllä tuo 5700:kin näppäilykamerana on (s)oiva peli :)

On toki. Ainakin meikäläiselle on 5700 ihan riittävä. Telejatketta en vielä ole saanut hommattua, kun toistaiseksi on kameran oma 8x zoomi riittänyt.

5400:n ja 5700 eroaa zoomin osalta: 5400:n optinen zoomi on 4x.

Myös kennossa on eroja, 5400 suurin reso on 2592x1944, kun taas 5700:lla 2560x1920. Käytännössä tällä ei ole juuri merkitystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajattelin myös tätä panasonic:in DMC-FZ20 sekään ei mikään paha olisi. Onko kenelläkään kokemuksia kamerasta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään